Bekijk volle/desktop versie : Angst voor de tandarts



01-08-2008, 12:03
Angst voor de tandarts!

--------------------------------------------------------------------------------

Dag Marok nl leden,

Wie van jullie heeft er ervaring met een angsttandarts?

Ik vraag dit aangezien ik een goede vriend heb die nooit naar de tandarts gaat.

Dit vanwege een nare ervaring in het verleden.



Naar eigen zeggen is het altijd goed gegaan maar zijn kies is nu afgebroken en de rest van zijn tanden zijn aan het afbrokkelen.

Hoe kan ik hem helpen om van zijn angst af te komen?

Kan het ook via de huisarts?

Zijn restant kies moet namelijk nog getrokken worden en zoveel meer.

Ik hoop dat er mensen zijn die hun ervaringen hier willen delen.

Mag uiteraard ook prive

01-08-2008, 12:11



Citaat door doenja_18:
Mim, ik ben zo een iemand!!

Heb drie geleden een hele nare ervaring gehad! nu heb ik een kies die echt helemaaal vol met gaatjes zit!! en ga iedere dag dood van de pijn maar heb maanden nu denk ik bijna een jaar geweigerd!!


Ik ga nu een afspraak maken met een tandarts die je geheel onder narcose brengt. Moet alleen ff kijken hoe dat zit met vergoedingen en anders doe ik het TOCH!


Dank je wel voor je reaktie!

Goed van je dat je jezelf ertoe zet om alsnog een afspraak te maken

Hoe langer je het uitstelt des te erger het word.

Jij weet als geen ander hoe ik hem ervan moet overtuigen om een afspraak te maken .

Heb je tips?

01-08-2008, 12:14
Dan moet het hem echt wel diep zitten dat ie niet meer wilt gaan. Ik heb zelf verschillende nare ervaringen gehad met tandartsen. Waaronder 1 enkele jaren terug. Zonder op voorhand af te spreken wat ze zouden doen hebben ze men tandvlees gewoon weggesneden met enkel plaatselijke verdoving. Nou daar begon het voor mij. Mij hebben ze kunnen gerust stellen door een volledige verdoving te doen bij de volgende operatie en dat heeft mij ertoe aangezet om alsnog te gaan. Misschien iets voor je vriend?

01-08-2008, 12:16
Ik ben zelf altijd doodsbang voor de tandarts geweest, door ervaringen uit mijn jeugd.
Ik heb een tijdje terug in het telefoonboek een tandarts gezocht die ervaring heeft met zulke patieten en dat is mijn goed bevallen. Zo goed dat ik zelfs een implantaat heb durven plaatsen, nou dat had ik anders echt nooit gedaan.

01-08-2008, 12:20


ik ben ook zo iemand die doodsbang is en als ik daar ben,wil ik precies weten wat ze gaan dood en ook altijd met verdoving, waar ik me aan vasthou is dat ik geen kunstgebit wil op mn 40ste en daarom probeer ik nu iedere 6 maanden tegaan en natuurlijk ook om het goede vb te geven aan me kind!

01-08-2008, 12:36
Dank jullie wel dames voor jullie inbreng.

Ik weet niet wat de hoofdoorzaak is van zijn angst maar er is veel misgegaan tijdens zijn bezoekjes aan de tandarts waardoor hij echt angst heeft.

En geloof mij hij deinst nergens voor terug behalve voor de tandarrts!

Het is een toffe peer en ik gun hem het beste

01-08-2008, 12:36
heb inmiddels een kliniek gevonden voor angst patienten

01-08-2008, 12:41

Citaat door mimi_tagna:
heb inmiddels een kliniek gevonden voor angst patienten


Mag ik misschien het adres? Ik heb ook gaatjes en heel vaak last van mijn kiezen maar ben zooooo ontzettend bang, misschien dat die kliniek wat voor mij is.

01-08-2008, 12:43

Citaat door kerroema:
Mag ik misschien het adres? Ik heb ook gaatjes en heel vaak last van mijn kiezen maar ben zooooo ontzettend bang, misschien dat die kliniek wat voor mij is.

Amalia kliniek (voor mensen met angst voor de tandarts)


01-08-2008, 13:01
ja het is natuurlijk niet prettig, maar wat moet moet...

Nu heb ik het geluk, dat ik een goed gebid heb waar bijna nooit iets mee is.

meteen even afkloppen!!!!

01-08-2008, 20:50

Citaat door dewareik:
ja het is natuurlijk niet prettig, maar wat moet moet...

Nu heb ik het geluk, dat ik een goed gebid heb waar bijna nooit iets mee is.

meteen even afkloppen!!!!



wij zijn allen thuis ook gezegend met een gaaf gebit
had een overgroot oma van over de honderd en haar tanden waren allemaal nog intact tbark Allah

02-08-2008, 01:21
ik durf niet naar de tandarts omdat ik bij veel tandartsen heb gewerkt en heb gezien wat er allemaal mis kan gaan en wat ze doen, daardoor ben ik al 4 jr niet geweest, ik heb wel tot nu toe nog nooit een gaatje of iets gehad gelukkig dus heb nooit een behandeling gehad, maar ik weet dat ik nu een gaatje heb en ik durf gewoon NIET

02-08-2008, 15:02



Citaat door SdGMC:
ik durf niet naar de tandarts omdat ik bij veel tandartsen heb gewerkt en heb gezien wat er allemaal mis kan gaan en wat ze doen, daardoor ben ik al 4 jr niet geweest, ik heb wel tot nu toe nog nooit een gaatje of iets gehad gelukkig dus heb nooit een behandeling gehad, maar ik weet dat ik nu een gaatje heb en ik durf gewoon NIET



Hier schrik ik een beetje van!

Juist als tandarts assistente weet je dat het van groot belang is om structureel naar de tandarts te gaan en zeker bij een gaatje


Kun je misschien iets specifieker zijn waarom je nu angstig bent?

Waar moet ik aan denken, geen goede hygiene?

Kun je wat concrete voorbeelden benoemen?


03-08-2008, 11:36

Citaat door mimi_tagna:
Hier schrik ik een beetje van!

Juist als tandarts assistente weet je dat het van groot belang is om structureel naar de tandarts te gaan en zeker bij een gaatje


Kun je misschien iets specifieker zijn waarom je nu angstig bent?

Waar moet ik aan denken, geen goede hygiene?

Kun je wat concrete voorbeelden benoemen?





nee dat moet ze niet vertellen, anders durfen we helemaal niet meer tegaan!!!!!!!

03-08-2008, 11:50

Citaat door Soukaina22:
nee dat moet ze niet vertellen, anders durfen we helemaal niet meer tegaan!!!!!!!



Wat in de ene praktijk gebeurt geld niet voor een ander!

Ik ben heel benieuwd wat haar beweegredenen zijn om niet meer te gaan, helemaal gezien het feit ze zelf tandarts assistene is geweest