Bekijk volle/desktop versie : Jehova's na twintig jaar erkend



Pagina's : [1] 2

31-07-2008, 15:12
Jehova's na twintig jaar erkend

Eindelijk gerechtigheid voor Jehova's Getuigen in Oostenrijk. De geloofsgemeenschap krijgt na procedure van ruim twintig jaar ruim 50.000 euro schade- en proceskostenvergoeding wegens de trage erkenning door de Oostenrijkse overheid.

De procedure was onredelijk lang, oordeelde het Europees Hof voor de Rechten van de Mens vandaag. Het is een schending van de vrijheid van religie en van het recht op een redelijke procestijd. Het is ook discriminatie, omdat Jehova's anders zijn behandeld dan andere geloofsgemeenschappen.

Een eigen huis

Nu de Jehova's erkend worden in Oostenrijk als religieus rechtspersoon, mogen ze eigen bankrekeningen en gebouwen bezitten. De groep is de op vier na grootste geloofsgemeenschap in Oostenrijk.

Bron

31-07-2008, 15:13


Kunnen kelders ook in hun bezit komen?

31-07-2008, 17:52

Citaat door melkisgoed:
Kunnen kelders ook in hun bezit komen?


Hoezo?!? heb je nog familie die van die kelders in de aanbieding heeft

01-08-2008, 10:30

Citaat door Unt0uchable:
Wat? Bestaat die sekte nog


Het is geen sekte meer en serieus, die mensen zijn heel erg aardige mensen afgezien van alle lasten die ze je opdragen zijn vaak ook wijze mensen met veel kennis...

Mormonen daarintegen hebben het meest bizarre geloof en moslim de meest bij elkaar gepikte, beetje van de thora gestolen en nog meer uit de bijbel...

Over het algemeen is mijn ervaring met evangelische Christenen het meest aangenaam...

01-08-2008, 10:39



Citaat door Horus:
Het is geen sekte meer en serieus, die mensen zijn heel erg aardige mensen afgezien van alle lasten die ze je opdragen zijn vaak ook wijze mensen met veel kennis...

Mormonen daarintegen hebben het meest bizarre geloof en moslim de meest bij elkaar gepikte, beetje van de thora gestolen en nog meer uit de bijbel...

Over het algemeen is mijn ervaring met evangelische Christenen het meest aangenaam...

jehova getuigen is een sekte...en een erge ook

01-08-2008, 10:46
De Jehovas geloven dat alleen 144000 mensen in de hemel komen. Dit op basis van hun verklaring van een bijbeltekst. Een bepaalde groep mensen zou zeker zijn van de hemel omdat zij ergens in de vorige eeuw Jezus aan zich hebben zien verschijnen. Voor de rest geldt dat alleen de beste bekeerders naar de hemel mogen.

Sinds ik dit weet ben ik heel lief voor een jehova aan de deur. Die mensen lopen volgens mij met angst in hun benen de deuren af. Natuurlijk laat ik ze niet binnen maar ik meldt ze heel lief en vriendelijk dat ik al christelijk ben in plaats van een deur in hun gezicht te slaan.

Tegen andere bekeerders ben ik niet zo lief. In de bijlmer hebben we er nog al wat en ik ben nog wel eens de discussie aangegaan of ze het verkopen van God nou een teken van respect vinden.


Citaat:
Selling Jesus - Skunk Anansie

You kill me with your smelly fingers
Your smelly fingers from the sex you had on christmas day
And now you say you’re feeling guilty
You’re feeling guilty ’cos your God was shining on your face
You go to church and light a candle
And then you’re blinded by the light from the golden pews
The devil’s snapping at your toes now
Because the angels can’t be bothered to live to you

They’re selling jesus again
They’re selling jesus again
They want your soul and your money your blood and your votes
They’re selling jesus again
Selling love to you - selling love

You’re buying this you’re buying that now
You’re wishing all the money in the world belonged to you
You’re crucified upon you’re own cross now
You’re givin’ money to the white men in the white limo
That kind of God is always man-made
They made him up then wrote a book to keep you on your kness
They get their theories from the same place
Then build a church if there’s some money left
From lying on the beach

They’re selling jesus again
They’re selling jesus again
They want your soul and your money your blood and your votes
They’re selling jesus again
Selling love to you - selling love

They’re selling jesus again
They’re selling jesus again
They want your soul and your money your blood and your votes
They’re selling jesus again
Selling love to you - selling love

01-08-2008, 10:48

Citaat door Anne33:
De Jehovas geloven dat alleen 144000 mensen in de hemel komen. Dit op basis van hun verklaring van een bijbeltekst. Een bepaalde groep mensen zou zeker zijn van de hemel omdat zij ergens in de vorige eeuw Jezus aan zich hebben zien verschijnen. Voor de rest geldt dat alleen de beste bekeerders naar de hemel mogen.

Sinds ik dit weet ben ik heel lief voor een jehova aan de deur. Die mensen lopen volgens mij met angst in hun benen de deuren af. Natuurlijk laat ik ze niet binnen maar ik meldt ze heel lief en vriendelijk dat ik al christelijk ben in plaats van een deur in hun gezicht te slaan.

Tegen andere bekeerders ben ik niet zo lief. In de bijlmer hebben we er nog al wat en ik ben nog wel eens de discussie aangegaan of ze het verkopen van God nou een teken van respect vinden.


Er is ook maar plaats voor 70.000 moslims in de islamitische hemel hoor, hoeveel van die hemels zijn er eigenlijk?

01-08-2008, 11:22

Citaat door wisper:
jehova getuigen is een sekte...en een erge ook


Het is dus nu anders sinds gister zijn ze dus een religie, zoals alle geloven eens ontstaan zijn, zoals je zult weten was allah voordat hij allah was een maangod

Maar je klinkt faliekant, wat heb je tegen deze mensen

01-08-2008, 11:28

Citaat door Anne33:
De Jehovas geloven dat alleen 144000 mensen in de hemel komen. Dit op basis van hun verklaring van een bijbeltekst. Een bepaalde groep mensen zou zeker zijn van de hemel omdat zij ergens in de vorige eeuw Jezus aan zich hebben zien verschijnen. Voor de rest geldt dat alleen de beste bekeerders naar de hemel mogen.

Sinds ik dit weet ben ik heel lief voor een jehova aan de deur. Die mensen lopen volgens mij met angst in hun benen de deuren af. Natuurlijk laat ik ze niet binnen maar ik meldt ze heel lief en vriendelijk dat ik al christelijk ben in plaats van een deur in hun gezicht te slaan.

Tegen andere bekeerders ben ik niet zo lief. In de bijlmer hebben we er nog al wat en ik ben nog wel eens de discussie aangegaan of ze het verkopen van God nou een teken van respect vinden.


Nee Jehova's geloven dat er buiten de hemel 144 000 gezalfden zijn die met Jezus gaan regeren vanuit die hemel daarvoor gebruiken ze de dertiende nissan om met die gezalfden het avondmaal te hebben...

Daarmee maken ze dat ze zichzelf tot het volk Israel hebben uitgeroepen, hetzelfde wat moslims ook doen want God heeft een verbond gesloten met het volk Israel, nergens heeft hij dat anders gedaan dan bv heel duidelijk waar het in islam zo gemaakt is anders zou God een verbreker zijn van zijn eigen woord...

Jehova claimen namelijk de 144 000 mensen te zijn die uit de 12 stammen van Benjamin komen niemand van de Jehova's komt uit één van die stammen. Deze aarde zal blijven bestaan, want God heeft ooit gezegd, dat het goed was en waarom zou hij iets vernietigen wat hij goed acht...

Jehova's hebben net als moslim geen genade, als je dus zou vragen waardoor er verlossing is komen ze met goede werken, eigen verdiensten net als moslims, die blazen zich bv op om martelaar te worden en dus 72 kinderen, maagden, te verdienen.

01-08-2008, 11:30

Citaat door Horus:
Het is geen sekte meer en serieus, die mensen zijn heel erg aardige mensen afgezien van alle lasten die ze je opdragen zijn vaak ook wijze mensen met veel kennis...

Mormonen daarintegen hebben het meest bizarre geloof en moslim de meest bij elkaar gepikte, beetje van de thora gestolen en nog meer uit de bijbel...

Over het algemeen is mijn ervaring met evangelische Christenen het meest aangenaam...


Steek je nu veren in hun reet en een alinea eronder begin je weer te zeiken over Moslims .. zo typisch .. ..

Maar ze zijn aardig en daar gaat het natuurlijk om .. ..

01-08-2008, 11:32
Hebben ze nu eindelijk definitief een poot tussen de deur!

01-08-2008, 11:43

Citaat door Horus:
Het is geen sekte meer en serieus, die mensen zijn heel erg aardige mensen afgezien van alle lasten die ze je opdragen zijn vaak ook wijze mensen met veel kennis...

Mormonen daarintegen hebben het meest bizarre geloof en moslim de meest bij elkaar gepikte, beetje van de thora gestolen en nog meer uit de bijbel...

Over het algemeen is mijn ervaring met evangelische Christenen het meest aangenaam...



Das wel een sekte

01-08-2008, 11:46



Citaat door BlueAngel:
Steek je nu veren in hun reet en een alinea eronder begin je weer te zeiken over Moslims .. zo typisch .. ..

Maar ze zijn aardig en daar gaat het natuurlijk om .. ..


Ben je weer jaloers dat elke andere geloof wel vreedzaam kan zijn

Ik heb het ook over mormonen etc..

Heb je nog niet door dat het mij niets uitmaakt wat jij wel en niet wenst te lezen Zorg dan dat er minder te zeiken overblijft dame, niet steeds boos worden op de boodschapper

01-08-2008, 11:49

Citaat door insaf18:
Das wel een sekte


Ok, net zoveel sekte als islam is, het zijn allemaal hersenspinsel. Willen allemaal dat je op je knieën gaat voor iets wat niemand ooit zag, niemand ooit ziet en niemand ooit zien zal...

Voor mij één pot nat

01-08-2008, 11:54

Citaat door Horus:
Ok, net zoveel sekte als islam is, het zijn allemaal hersenspinsel. Willen allemaal dat je op je knieën gaat voor iets wat niemand ooit zag, niemand ooit ziet en niemand ooit zien zal...

Voor mij één pot nat


Er steken steeds meer reli poten tussen de deur!!

Pagina's : [1] 2