Bekijk volle/desktop versie : HELPPPPPPPPPPPP heel dringend!!!!



20-01-2004, 17:09
Hallo wie kan mij helpen??

Waar kan ik tickets ken reserveren voor de opstreden van Marco Borsato die optreed op 16 juni 2004 in de kuip. De voorverkoop start morgen om 10.00 maar heb geen nummer of web-site waar ik die kan reserveren.
Wie kan me daaraan helpen aub????

En nog een vraagje waar bevindt de kuip zicht juist???

Hopelijk kan iemand me verder helpen....


Alvast bedankt dikke boussa


GROETJES MOI


20-01-2004, 17:13


Wil je gewoon op mijn vraag antwoorden heb voor de rest je commentaar zeker niet nodig lieverd...

Doeggggggg

20-01-2004, 17:15
je moet naar http://www.vvv.nl en daar kan je kaartjes bestellen!!
als je geluk hebt!

20-01-2004, 17:15

Citaat:
Origineel gepost door Wolverine
die muziek is haram
Aha, alleen Marco Borsato? Of ook Samira Said en Nawal El Zoughbi enzo?

20-01-2004, 17:31


Eselem o3alaikom wr wb

Inderdaad je hebt snel hulp nodig. Hoop je hiermee te kunnen helpen.(00209) Is muziek haraam?



Vraag: ik heb gehoord dat het beluisteren van muziek verboden is. heeft u hier een antwoord op?



Antwoord:

In de naam van Allah de Erbarmer de Meest Barmhartige

Muziek en het luisteren ernaar is niet toegestaan. Het behoort tot zondes die de veroorzaakt worden door de shaytan. Muziek is een oorzaak tot het verharden van de harten en deze te verzieken. Geleerden hebben gezamenlijk een duidelijke fatwa over het verbieden van muziek uitgesproken (idjmaa&rsquo, hier volgen een paar bewijzen tot het verbieden van muziek:

Uit de Qor’aan:

1. Allah de Verheven zegt in soerat Loeqman: "En er zijn er onder de mensen die onzinnige praat kopen om te doen afdwalen van de Weg van Allah, zonder kennis, en die het (de Islam) bespotten. Zij zijn degenen voor wie er een vernederende bestraffing is. (6) En wanneer Onze Verzen aan hem worden voorgedragen, dan wendt hij zich er hoogmoedig van af, alsof hij ze niet hoort. He is alsof er in zijn oren doofheid is. Verkondig hem daarom een pijnlijke bestraffing"(7).

Al wahiedie en andere geleerden hebben in hun tafsier (uitleg van de Qor’aan) gezegd: De onzinnige praat die in aya 6 van soerat loeqman is verteld, is muziek. Dit hebben de volgende metgezellen (Allah’s welbehagen zij met hen) gezegd: Ibn ‘Abbas en ibn Mas'oed en Moedjahied en 3iekriemah. Er is overgeleverd dat ibn Mas'ood heeft gezegd:"ik zweer bij Allah, waar er geen andere god is dan hem, het is muziek (dit slaat op de aya 6 uit Loeqman – “onzinnige praat&rdquo"

Uit de Hadith:

2. hadith: De profeet (Allah’s vrede en genade zij met) hem heeft gezegd:" er zal een volk dat de moslims behoort komen, die zijden (al ‘harier) ontucht (‘hiera - letterlijk vertaald de geslachtsdeel van de vrouw), bedwelmend drank (al khamr) en muziekinstrument zullen toestaan" overgeleverd door boekharie.

3. Abou hoerayra (Allah’s welbehagen zij met hem) heeft gezegd dat de profeet (Allah’s vrede en genade zij met) gezegd heeft: "Aan het einde van de wereld zal een volk komen die in apen en zwijnen veranderd zal worden, ze zeiden (de metgezellen). Getuigen ze niet in de eenheid van Allah en dat Mohammed de boodschapper is van Allah? Hij (Allah’s vrede en genade zij met) zei: "jawel, en ze vasten, bidden en bezoeken het huis (Hadj). Ze zeiden: "Maar wat doen ze dan verkeerd?" Hij (Allah’s vrede en genade zij met) zei: “ze gebruiken muziekinstrumenten, trommels en zangeressen, ze brengen hun nachten door in het drinken van bedwelmende dranken en onzinnige handelingen hierdoor zullen ze gestald worden en veranderd worden naar apen en zwijnen" (ighaatat allahafaan blz 262 boek1)

4. Tijdens huwelijksfeesten en andere islamitische feestelijke gelegenheden is het toegestaan om gebruik te maken van trommels (ddef) met normale zang die verboden woorden (liefde, benoemen van het menselijk lichaam...) niet bevat en wel alleen voor de vrouwen. Dit gebaseerd op een hadith van de profeet (Allah’s vrede en genade zij met) (zie fiqh assoenah; hoofdstuk: Huwelijk) dat de profeet (Allah’s vrede en genade zij met) de vrouwen toestond om gebruik te maken van deff tijdens huwelijksfeesten.

En Allah weet het het beste.

Cyber-imam, Het team van al-Islaam.com

20-01-2004, 17:37
marcobosato.nl

20-01-2004, 23:56
Word @ Masri...!!!

21-01-2004, 00:18
wat maakt het uit dat ze daar naar toe wil
maar ik ben bang dat het al uitverkocht is