Bekijk volle/desktop versie : Werkende moeders



30-07-2008, 01:03
Een brandende vraag aan de werkende mama's die het niet verkeerd moeten opvatten:

Hebben jullie niet vaak het gevoel/idee dat jullie veel van de ontwikkeling/leventje van jullie kindje moeten missen?
Mis je je kindje als je werkt of denk je er gewoon zo nu en dan aan oe safi?

Let me know...

(Deze topic is absoluut NIET bedoeld om werkende vrouwen of huisvrouwen te bevooroordelen!!)

30-07-2008, 01:20


soms moet het, niet iedereen kan of wil zn leven boodschappen bij de aldi halen
1 keer pj op vakantie
daar neemt niet ied genoegen mee.
Huis kopen, reizen en kinderen kosten geld. Een inkomen is niks.

30-07-2008, 09:01
Ik mis me kindje dagelijks. Ik heb zijn eerste levensjaar wel thuisgezeten bewust. Maar nu mijn tweede op komst is ga ik den ik na ong vier maanden weer werken. Voor drie dagen. Gemis blijft, maar zoals masnoena al aangaf als je een levensstijl gewend bent kun je dat niet zo snel opgeven. Niet dat ik het alleen doe voor de luxe, maar voor je eigen ontwikkeling. Wat wil je de hele dag thuis doen? Het is wel leuk om je kindje te zien opgroeien maar je moet jezelf niet vergeten, en dat is wat heel veel vrouwen wel doen.

30-07-2008, 09:06
Als zo'n kind naar school begint te gaan, dan mis je toch ook een deel van zijn ontwikkeling overdag?

Of ga je dan je kind thuis les geven, opdat je niets zou missen?

30-07-2008, 09:17


Ik had mijn dochtertje al na 2 maanden naar de kribbe gebracht. Ik heb veel gemist. Haar eerste hapjes, geluidjes, je bent de laatste die het meemaakt. De onthaalmoeder ziet alles als eerste. Nu met mijn zoontje moet ik incha allah 1 september terug werken. Ik zie het ook niet zitten aangezien ik met shiften werk en soms tot 22h.

Maar zoals hiervoor al enkele hebben gezegd, Je doet het om rond te komen; Tegenwoordig is 1 inkomen niet voldoende.

30-07-2008, 09:21
Ik zit er ook over na te denken om minder te gaan werken. Maar ben nog even aan het zien wanneer ik dat het beste kan aangeven op mijn werk.

@Missmoslima hoeveel uur werkte je eerst en hoeveel uur ga je werken?

30-07-2008, 09:30

Citaat door ZaraAya:
Ik zit er ook over na te denken om minder te gaan werken. Maar ben nog even aan het zien wanneer ik dat het beste kan aangeven op mijn werk.

@Missmoslima hoeveel uur werkte je eerst en hoeveel uur ga je werken?



Ik heb altijd 38uren gewerkt, maar nu ga ik er 32 werken. ik wil woensdag thuis blijven.

30-07-2008, 09:34
Ik heb 7 maanden thuis gezeten na de bevalling en heb dus niet veel gemist hamdoulilah.

Haar eerste fruithapje en groentehapje.
Haar eerste stapjes.
De eerste keer dat ze uit een strootje drinkt.
Het zich optrekken, kruipen, etc.......

Bij de tweede zal ik weereens 7 maanden thuis zitten inchallah

30-07-2008, 09:51
Ik ben ook pas beginnen werken vanaf haar 6 maand, maar ik moet zeggen het gemis en het denken aan haar terwijl ik op het werk ben is er altijd en zal altijd blijven, ook al is ze nu bijna 4.

30-07-2008, 10:01
Als je het goed regeld dan kan je met een goede hart gaan werken.
Ik heb vier kinderen en de jongste gaat gewoon naar oma en opa. De andere drie gaan naar school dus ben ik al terug ik mis ze natuurlijk wel maar met de gedachte dat de andere op school zijn en de jongste bij mijn ouders scheelt dat dus ook.
Ik werk elke dag van 09,00 tot 16,00 en in het weekend ben ik helemaal van hun.

30-07-2008, 11:51

Citaat door Cinderella2007:
Een brandende vraag aan de werkende mama's die het niet verkeerd moeten opvatten:

Hebben jullie niet vaak het gevoel/idee dat jullie veel van de ontwikkeling/leventje van jullie kindje moeten missen?
Mis je je kindje als je werkt of denk je er gewoon zo nu en dan aan oe safi?

Let me know...

(Deze topic is absoluut NIET bedoeld om werkende vrouwen of huisvrouwen te bevooroordelen!!)


2 of 3 dagen vindt ik geen erg .
mijn zoontje heeft echt fijn als hij naar KDV en naar opa en oma .