Bekijk volle/desktop versie : Vraagje over zindelijkheidstraining?



Pagina's : [1] 2

29-07-2008, 09:55
Salaam Dames,

Mijn zoontje van 2,3mnd is al zindelijk overdag. Hij gaat uit zichzelf naar de pot om een plasje te doen maar het probleem is dat hij zijn onderbroek niet zelf uit doet en hij dus op de pot gaat plassen met zijn onderbroek aan!

Hij geeft zelf niet aan om te plassen anders kon ik hem helpen. Heb hem geleerd om zelf zijn onderbroek naar beneden te doen maar is nog te moeilijk voor hem.

Dit schijnt voor te komen bij vele kindjes maar hoe los ik dit op?

29-07-2008, 10:02


wat knap zeg! de mijne die begrijpt er nog geen snars van..

29-07-2008, 10:02
Geen onderbroekje??

29-07-2008, 10:03
Mijn zoontje is nu ook 2jaar en 2maanden, in september beginnen ze op het kdv met zindelijkheidstraining.

29-07-2008, 10:07



Citaat door BosseBol:
Geen onderbroekje??


Dat is geen zicht

Maar hij moet leren om het aan te geven want hij gaat in november naar school en daar moeten ze zindelijk zijn.

29-07-2008, 10:08

Citaat door BosseBol:
Mijn zoontje is nu ook 2jaar en 2maanden, in september beginnen ze op het kdv met zindelijkheidstraining.



Oh leren ze hen dat daar aan? Wat goed!

Hier in Belgie gaan ze met 2,5 naar het kleuterschooltje maar dan moeten ze wel zindelijk zijn anders vragen ze om het hem eerst thuis aan te leren.

29-07-2008, 10:09

Citaat door mother_to_be:
wat knap zeg! de mijne die begrijpt er nog geen snars van..


Nee in het begin begrijpen ze er niets van! Maar elke voormiddag blijven herhalen en dan begrijpen ze het hoor! Ik vond het in het begin echt moeilijk!!

29-07-2008, 10:12
Ja ik weet het van me zus in Belgie. Is indd lastig. Maar ben blij dat ze daar in ieder geval een begin maken. Ze zien dan ook alle kindjes na de wc gaan etc dus denk ik dat dat sneller invloed heeft. Mijn zoontje spreekt niet eens, laat staan dat ik hem nu wc ga uitleggen.

29-07-2008, 10:14
Me zus heeft het ook maar moeilijk met het zindelijk worden van har ochtertje, ze wordt in oktober al 3 maar ze kan het gewoon nog niet, me zus heeft een mooi potje voor haar maar toch wil ze er niet op, ze wil gewoon niet! en ze geeft ook niet bijtijds aan dat ze moet plassen, ze heeft tot nu toe steeds in haar broek gedaan, meskiena me zus was het zo enorm zat dat ze er maar weer mee gekapt is

29-07-2008, 10:14

Citaat door Bumbabeloe:
Nee in het begin begrijpen ze er niets van! Maar elke voormiddag blijven herhalen en dan begrijpen ze het hoor! Ik vond het in het begin echt moeilijk!!


ik moet er nog mee beginnen.. soms zegt ie wel:'ga plassen'
maaar zodra ej richting wc loopt wil hij niet meer.
maar ik ga nog een po voor een kopen en dan rustig aan beginnen.

29-07-2008, 10:14

Citaat door BosseBol:
Ja ik weet het van me zus in Belgie. Is indd lastig. Maar ben blij dat ze daar in ieder geval een begin maken. Ze zien dan ook alle kindjes na de wc gaan etc dus denk ik dat dat sneller invloed heeft. Mijn zoontje spreekt niet eens, laat staan dat ik hem nu wc ga uitleggen.


Ja dat denk ik ook.
Ben benieuwd!




Alleen weet ik niet hoe het nu op te lossen

29-07-2008, 10:16

Citaat door mother_to_be:
ik moet er nog mee beginnen.. soms zegt ie wel:'ga plassen'
maaar zodra ej richting wc loopt wil hij niet meer.
maar ik ga nog een po voor een kopen en dan rustig aan beginnen.


Ja een pot kan helpen of als jij naar de wc gaat of je doet alsof...neem hem dan mee zo heeft hij al door dat er niets mis is met de wc. En als je een plasje hebt gedaan dan ga je springen van blijdschap en klappen in de handjes en zeg je braavoo mama!!

29-07-2008, 10:18



Citaat door ik ben moe:
Me zus heeft het ook maar moeilijk met het zindelijk worden van har ochtertje, ze wordt in oktober al 3 maar ze kan het gewoon nog niet, me zus heeft een mooi potje voor haar maar toch wil ze er niet op, ze wil gewoon niet! en ze geeft ook niet bijtijds aan dat ze moet plassen, ze heeft tot nu toe steeds in haar broek gedaan, meskiena me zus was het zo enorm zat dat ze er maar weer mee gekapt is


Ja dit lijkt mij zo moeilijk hé. Ik heb in het begin echt gestresst....dacht dat mijn zoon het nooit zou leren! Maar al bij al viel het nog goed mee.

Misschien moet ze een pauze inlassen en dan terug ermee beginnen.

29-07-2008, 10:24

Citaat door Bumbabeloe:
Ja dit lijkt mij zo moeilijk hé. Ik heb in het begin echt gestresst....dacht dat mijn zoon het nooit zou leren! Maar al bij al viel het nog goed mee.

Misschien moet ze een pauze inlassen en dan terug ermee beginnen.

ze is er gewoon nog niet aan toe, en dat verschilt denk ik gewoon per kind, het ene kind is er eerder aan toe dan het andere en sommigen doen het zelfs uit zichzelf! mijn schoonzus haar beide kinderen rond 2,5 jaar deden ze het zelf dus tja..zo kan het ook..

29-07-2008, 11:31

Citaat door ik ben moe:
ze is er gewoon nog niet aan toe, en dat verschilt denk ik gewoon per kind, het ene kind is er eerder aan toe dan het andere en sommigen doen het zelfs uit zichzelf! mijn schoonzus haar beide kinderen rond 2,5 jaar deden ze het zelf dus tja..zo kan het ook..


Ja dat verschilt per kind idd. Maar ze is van NL toch? Daar doen ze niet zo moeilijk op kdv dus ik zou me dan ook niet zo stressen.

Pagina's : [1] 2