Bekijk volle/desktop versie : Waar komt het nieuws vandaan?



Pagina's : [1] 2

29-07-2008, 00:12
Niemand die het zich afvraagt? Waar komt het vandaan? Hoe komen de bronnen aan hun nieuwsgaring? Hoe weten zij wat er op het politiebureau of iets dergelijks gebeurt en hoe controleren ze dat? WIE controleert dat?

Hoe komt het nieuws? Maken zij zelf nieuws, verzinnen zij zelf niet iets? Hoe wordt de betrouwbaarheid geconstateerd?

Vragen vragen vragen!

Iemand meer info? Google is een bos en ik zoek bomen.

29-07-2008, 00:13


Deels van het ANP en deels uit jouw harige reet

29-07-2008, 00:14
ups, zei ik dat hardop?

29-07-2008, 00:14

Citaat door melkisgoed:
Niemand die het zich afvraagt? Waar komt het vandaan? Hoe komen de bronnen aan hun nieuwsgaring? Hoe weten zij wat er op het politiebureau of iets dergelijks gebeurt en hoe controleren ze dat? WIE controleert dat?

Hoe komt het nieuws? Maken zij zelf nieuws, verzinnen zij zelf niet iets? Hoe wordt de betrouwbaarheid geconstateerd?

Vragen vragen vragen!

Iemand meer info? Google is een bos en ik zoek bomen.


Uit de Koop Utrechte Tulpen van tante Sjaan

29-07-2008, 01:16



Citaat door led_zeppelin:
Deels van het ANP en deels uit jouw harige reet


En mag ik weten wat de monopolistische ANP doet om zijn bronnen te controleren en hoe ze dat vergaren? Kan ik hen bijvoorbeeld ook wat opsturen?

29-07-2008, 01:23

Citaat door melkisgoed:
Niemand die het zich afvraagt? Waar komt het vandaan? Hoe komen de bronnen aan hun nieuwsgaring? Hoe weten zij wat er op het politiebureau of iets dergelijks gebeurt en hoe controleren ze dat? WIE controleert dat?

Hoe komt het nieuws? Maken zij zelf nieuws, verzinnen zij zelf niet iets? Hoe wordt de betrouwbaarheid geconstateerd?

Vragen vragen vragen!

Iemand meer info? Google is een bos en ik zoek bomen.



het is blijkbaar allah...zijn wil

29-07-2008, 01:26

Citaat door melkisgoed:
En mag ik weten wat de monopolistische ANP doet om zijn bronnen te controleren en hoe ze dat vergaren? Kan ik hen bijvoorbeeld ook wat opsturen?


EN OF je dat mag weten lieve Melk. Je kunt het zelfs zo lezen op de website van het ANP. Ze hebben eigen journalisten en fotografen en betrekken daarnaast nieuws en beeldmateriaal van internationale persbureau's.

29-07-2008, 01:35
Je moet op andere mensen vertrouwen. Zijn zij onpartijdig, ? Laten zij zich niet leiden door gevoelens?

Beetje van hier en een beetje van daar , vervolgens je eigen mening.
Klaar.
Het is niet anders.

29-07-2008, 01:43
Word anders zelf journalist.// Try before u die

29-07-2008, 02:17
Lees eens: Het zijn net mensen, van Joris Luyendijk.

Voor wat betreft het beeld dat tot ons komt via buitenlandse correspondenten geeft dat een aardig beeld.

Voor wat betreft de ANP-berichtgeving van het ANP pver Nederlandse aangelegenheden, beschikt het ANP over een uitgebreid netwerk van lokale correspondenten.

Dat ANP wordt dan weer gebruikt door correspondenten van verder weg gelegen landen als bron om het nieuws naar hun eigen (buitenlandse) context te duiden.

29-07-2008, 03:31
Nieuws is nieuws als zich een gelegenheid voordoet je te informeren.

Wanneer het goed uitkomt is het geen nieuws maar propaganda.

Lees maar eens de meeste kranten voor een maand en lees de online edities. Dan kom je artikelen tegen die je al hebt gelezen, maar als nieuws worden gebracht soms maanden later.

Nieuws is beinvloedbaar. Tegenwoordig misleiden ogen
meer als ooit tevoren. Zelfs meer als van hebben horen

29-07-2008, 07:42

Citaat door melkisgoed:
En mag ik weten wat de monopolistische ANP doet om zijn bronnen te controleren en hoe ze dat vergaren? Kan ik hen bijvoorbeeld ook wat opsturen?

Vraag het hen...en stuur ze wat op..dan weet je het direkt.
Hoe kom je erop dat wij dat zouden moeten weten?

29-07-2008, 09:40



Citaat door melkisgoed:
En mag ik weten wat de monopolistische ANP doet om zijn bronnen te controleren en hoe ze dat vergaren? Kan ik hen bijvoorbeeld ook wat opsturen?


Moet je dat boek lezen van Joris Luyendijk.

29-07-2008, 09:49

Citaat door Fhamator:
Moet je dat boek lezen van Joris Luyendijk.


Ik zal dat doen, je hoort nog van me!

29-07-2008, 09:50

Citaat door melkisgoed:
Niemand die het zich afvraagt? Waar komt het vandaan? Hoe komen de bronnen aan hun nieuwsgaring? Hoe weten zij wat er op het politiebureau of iets dergelijks gebeurt en hoe controleren ze dat? WIE controleert dat?

Hoe komt het nieuws? Maken zij zelf nieuws, verzinnen zij zelf niet iets? Hoe wordt de betrouwbaarheid geconstateerd?

Vragen vragen vragen!

Iemand meer info? Google is een bos en ik zoek bomen.


Je bedoelt hetzelfde nieuws wat jij gebruikt als het je niet uitkomt zeur je altijd dat het niet klopt maar al je topics open je wel met die bronnen waarvan je eerder zegt dat ze niet kloppen, liegen of noem maar op.

Hoe geloofwaardig ben je dan nog

Pagina's : [1] 2