Bekijk volle/desktop versie : Vijf Nederlandse vrouwen verkracht tijdens werkvakantie



Pagina's : [1] 2

28-07-2008, 15:13
Vijf Nederlandse vrouwen verkracht tijdens werkvakantie

Vijf Nederlandse vrouwen van 17 tot 25 jaar zijn tijdens een werkvakantie in Kenia afgelopen donderdag verkracht door een groep van zo'n tien Keniaanse mannen. De vrouwen maakten deel uit van een groep die bezig was met ontwikkelingswerk in het Afrikaanse land.

Ze waren uitgezonden via Livingstone uit Amersfoort. Medewerkers van Livingstone, dat al tientallen jaren werkvakanties in verschillende Afrikaanse landen, Oost-Europa en Zuid-Amerika organiseert, zijn 'ontzettend geschokt.'

Een groep van twaalf Nederlanders was in het Keniaanse Kakamega bezig met het opknappen van een school. Zij waren juist het project aan het evalueren toen een groep Keniaanse mannen het terrein op kwam. Het terrein was beveiligd, maar de mannen hadden een buurman gegijzeld om zich toegang tot het terrein te verschaffen.

Op het moment dat de mannen binnenkwamen waren ook enkele Kenianen, onder wie een aantal baby's, aanwezig. De overvallers brachten alle aanwezigen naar een kamer. Daar werden ze gedwongen hun waardevolle bezittingen af te geven en werden ze aan handen en voeten vastgebonden en moesten op hun buik gaan liggen.

De Keniaanse overvallers namen vijf vrouwen mee naar een andere ruimte, waar ze verkracht zijn. Meteen daarna maakten de overvallers zich uit de voeten. De Keniaanse politie heeft meteen dertig mensen op de zaak gezet. Inmiddels zouden al honderd mensen zijn verhoord.

De vrouwen zijn in Kenia in een ziekenhuis onderzocht en via Naïrobi zo snel mogelijk teruggevlogen naar Brussel, waar zij zijn zaterdag zijn aangekomen. Daar werden ze opgewacht door familie en mensen van Livingstone. De vrouwen krijgen in Nederland nog medische en psychische zorg. Livingstone stopt onmiddellijk met het project in Kenia.

Bron: http://www.standaard.be

28-07-2008, 15:16


Wat erg!

28-07-2008, 15:17
Ewa, dir lgir

28-07-2008, 15:19
ik word misselijk, wat erg!!

28-07-2008, 15:19



Citaat door Audrey:
Ewa, dir lgir


Dat was ook mijn eerste reactie.

Ze gaan de mensen daar helpen en kijk wat ze er voor terug krijgen.

28-07-2008, 15:20
Denk je wat goeds te doen in je vakantie overkomt je dit, misselijk makend gewoon.

28-07-2008, 15:21
Ik hoop dat ze er geen ziekte aan overhebben gehouden!

28-07-2008, 15:21

Citaat door Lella_Nigella:
Dat was ook mijn eerste reactie.

Ze gaan de mensen daar helpen en kijk wat ze er voor terug krijgen.



Ze verpesten het alleen voor zichzelf

28-07-2008, 15:23
Bah walgelijk !!!

28-07-2008, 15:34
te ziekelijk voor woorden!

28-07-2008, 15:35
ocharme

dan doen ze es iets om een ander te helpen!!!!!

28-07-2008, 17:23
die vrouwen zijn nu zwaar getraumatiseert wat erg zeg

28-07-2008, 17:26


euhm ik las hier ergens ook een topic waar paar marokkaanse leden vrijwilligerswerk wilden gaan doen in israel

ewa siro

zonder mahram reizen is ni voor niets haram

28-07-2008, 17:27

Citaat door bollebuik:
euhm ik las hier ergens ook een topic waar paar marokkaanse leden vrijwilligerswerk wilden gaan doen in israel

ewa siro

zonder mahram reizen is ni voor niets haram


Dus dan mag je maar verkracht worden? Snap de link niet met deze topic

28-07-2008, 17:29
allah yehfed, ik hoop maar dat die mannen geen aids hebben ofzo.

de keniaanse politie heeft 30 mensen op de zaak gezet, als het gewoon mensen van kenia zelf waren hadden ze waarschijnlijk niks mee gedaan

Pagina's : [1] 2