Bekijk volle/desktop versie : m0eilijke situatie...?¿



27-07-2008, 15:47

Citaat door asianboii:
m'n situatie:
ilove a girl, for a long time.
ikwil heel graag met deze ladii tr0uwen, butt ikzeg(of wil) dat ze meer 0p de wijze h0e (Allah, swt) ons leve hft vo0rgesteld, 0m 0p die maniier te leven.
maar er zijn bepaalde 0nderwerpe waar wij niet t0t 1 kunne k0me..

zwemme( als k zeg dat t niet toegestaan is, zegt ze dat k haar dwing om dingens niet te doen:O (zwemme met vr0uwe wilt ze niet) toen laatste maakte ze nog een grapje over: stel: we zijn samen op vakantie en we gaan zwemme, zit er in de zwembad ckers s'n muur, en moet onz kindere heen en weerk sture, eerst na mamma en dan naar pappa:O:P. ( khb echt sgijt aan zwemme, khoud daar niet eens van) dat k haar wil verandere:O. k wil haar helemaal niet veranderen, maar k wil niet dat ze haar geloof links laat liggen.
kweet dat we nu eenmaal in een moeiljk wereld leve, maar k vin gelo0f belangrijk.. imp0rtant thann everything...
: als ze niet op manier vn islam wilt leve, dan ga k helaaaaaaaaas weg mar dat WIL k helemaal niet..

hoe kan k haar t beste overtuige? zonder dat ze denk dat k haar dwing of wil verandere etc?

Salam br0&siiistha's....
.

27-07-2008, 16:39



Citaat door asianboii:
m'n situatie:
ilove a girl, for a long time.
ikwil heel graag met deze ladii tr0uwen, butt ikzeg(of wil) dat ze meer 0p de wijze h0e (Allah, swt) ons leve hft vo0rgesteld, 0m 0p die maniier te leven.
maar er zijn bepaalde 0nderwerpe waar wij niet t0t 1 kunne k0me..

zwemme( als k zeg dat t niet toegestaan is, zegt ze dat k haar dwing om dingens niet te doen:O (zwemme met vr0uwe wilt ze niet) toen laatste maakte ze nog een grapje over: stel: we zijn samen op vakantie en we gaan zwemme, zit er in de zwembad ckers s'n muur, en moet onz kindere heen en weerk sture, eerst na mamma en dan naar pappa:O:P. ( khb echt sgijt aan zwemme, khoud daar niet eens van) dat k haar wil verandere:O. k wil haar helemaal niet veranderen, maar k wil niet dat ze haar geloof links laat liggen.
kweet dat we nu eenmaal in een moeiljk wereld leve, maar k vin gelo0f belangrijk.. imp0rtant thann everything...
: als ze niet op manier vn islam wilt leve, dan ga k helaaaaaaaaas weg mar dat WIL k helemaal niet..

hoe kan k haar t beste overtuige? zonder dat ze denk dat k haar dwing of wil verandere etc?

Salam br0&siiistha's....


Misschien is dit eenmaal jouw manier van schrijven maar hou er aub voortaan rekening mee dat het niet bepaald lekker en handig leest oke?

Verder zou ik je willen adviseren om eens na te gaan of zij inderdaad de ware voor je is. Je wilt toch niet wanneer je eenmaal getrouwd bent ruzies blijven hebben om het geloof?

Maak haar duidelijk dat het geloof belangerijk is en dat je graag wilt dat ze op deze wijze leeft omdat dit de enige en juiste weg is om een goed en gelukkig leven te leiden hierop aarde. Overtuig haar met alle kennis die je bezit!

En ja ik zeg overtuigen want al beweer jij haar niet te veranderen zoals ze is, toch vind ik dat je een persoon ook nooit mag veranderen behalve als het gaat om het geloof want zoals je zelf eerder aangaf is het geloof the most important thing dus overtuigen die handel!

27-07-2008, 19:12
Moest even goed lezen voor ik het begreep

Geef jij wel het goede voorbeeld of is het zij moet de regels volgen maar jij doet het wel wanneer ze van te pas komen?
Uit jou verhaal kan ik begrijpen dat ze nog maar een vriendin is, weleens aan gedacht dat dit ook niet mag? En jij begint over zwemmen?

Op het gebied van geloof moet jij gewoon als een voorbeeld zijn voordat je iemand adviseerd anders neemt diegene het niet van jou aan.
Daarbij besef goed dat het geloof het huwelijk goed houd en weet wat je in huis haalt.

28-07-2008, 12:54

Citaat door asianboii:
m'n situatie:
ilove a girl, for a long time.
ikwil heel graag met deze ladii tr0uwen, butt ikzeg(of wil) dat ze meer 0p de wijze h0e (Allah, swt) ons leve hft vo0rgesteld, 0m 0p die maniier te leven.
maar er zijn bepaalde 0nderwerpe waar wij niet t0t 1 kunne k0me..

zwemme( als k zeg dat t niet toegestaan is, zegt ze dat k haar dwing om dingens niet te doen:O (zwemme met vr0uwe wilt ze niet) toen laatste maakte ze nog een grapje over: stel: we zijn samen op vakantie en we gaan zwemme, zit er in de zwembad ckers s'n muur, en moet onz kindere heen en weerk sture, eerst na mamma en dan naar pappa:O:P. ( khb echt sgijt aan zwemme, khoud daar niet eens van) dat k haar wil verandere:O. k wil haar helemaal niet veranderen, maar k wil niet dat ze haar geloof links laat liggen.
kweet dat we nu eenmaal in een moeiljk wereld leve, maar k vin gelo0f belangrijk.. imp0rtant thann everything...
: als ze niet op manier vn islam wilt leve, dan ga k helaaaaaaaaas weg mar dat WIL k helemaal niet..

hoe kan k haar t beste overtuige? zonder dat ze denk dat k haar dwing of wil verandere etc?

Salam br0&siiistha's....


Moeilijke situatie![/FONT]
[FONT=Franklin Gothic Medium][/FONT]
[FONT=Franklin Gothic Medium]Ik wens je veen succes broeder, moge Allah swt haar leiding geven![/FONT]
[FONT=Franklin Gothic Medium][/FONT]
[FONT=Franklin Gothic Medium]