Bekijk volle/desktop versie : Doe'a



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6

19-01-2004, 18:34
Doe'a(smeekbeden)

Als moslim behoor je Allah op elke moment van de dag wel te herinneren en te aanbidden.
Nu hier makkelijk doe'a op een rijtje!

19-01-2004, 18:36


smeekbede bij het aankleden
Alhamdoe lillahil-ladzie kasanie hadza (atstawaba) warazaqaniehi min ghairi hawlimminnie wa la qoewwatin.

Lof zij Allah,Die mij gekleed heeft met deze (kleding)en mij daarin in voorzien heeft,hoewel ik zelf machteloos ben tot niets in staat.


smeekbede bij het aantrekken van nieuwe kleding.
Allahoemma lakal hamdoe anta kasawataniehi,asaloeka min gairihi wa gairi mashoeni'a lahoe,wa a'oedzoe bika min sjarrihi wa sjarri ma shoeni'a lahoe.

Allah,U bent geprezen.U heeft mij gekleed.
Ik vraag om de goedheid ervan,de goedheid waarvoor het gemaakt is en ik zoek Uw beschreming tegen het kwaad daarvan en het kwaad waarvoor het gemaakt is.



Wat te zeggen bij het uitkleden.
Bismillah.
In de maan van Allah.

19-01-2004, 18:39
Smeekbede bij het binnengaan van het toilet
(Bismillahi)Allahoemma innie a'oedzoe bika minal goebtsi wal its.

(in de naam van Allah)O Allah,ikzoek beschreming bij U tegen de onreine mannelijk en vrouwelijke geesten



Smeekbede bij het verlaten van het toilet.
'Ghoefranak'

Ik zoek uw vergiffenis.

19-01-2004, 18:41
Smeekbede bij het verlaten van het huis.
Bismillahi tawakkaltoe alallahi wa la hawla wala qoewwata illa billah.

In de naam van Allah,ik leg mijn vertrouwen in Allah,er is geen kracht of macht behalve bij Allah.



Smeekbede als men het huis binnengaat.
Bismillahi wa ladjna wa bismillahi garadjna wa ala Rabbina tawakkalna.

de naam van Allah gaan wij naar binnen.In de naam van allah verlaten wij het en op onze Heer vertrouwen wij.

19-01-2004, 19:01


smeekbede voor in de ochtend en avond
allahoemma bika ashbahna,wa bikaamsajna,wa bika nahja,wa bika namoeta wailaikan noesjoer.

O Allah met Uw zegeningen gaan wij de ochtend in en met uw zegeningen gaan wij de avond in,met uw zegen leven wij en sterven wij en bij u is de ontwaking.

Smeekbede voor het slapen gaan
Bismika Rabbi wadhatoe djanbie wa bika arfaoehoe fain amsakta nafsie farhamha wa in arsaltaha fahfazha,bima tahfazhoe bihi ibadakash shalihien.

In uw naam,mijn Heer,ga ik liggen en in uw naam sta ik op en als U mijn ziel neemt wees die dan genadig en als u die terugstuurt bewaar die zoals u uw rechtgeaarde dienaren bewaart.


smeekbede die je uitspreekt als je 's nachts wakker wordt.
La ilaha illallahoel wahidoel qahharoe,Rabboes samawati wal ardi ma bajnahoemal aziezoel ghaffaroe.

Er is geen god dan Allah,de Ene,de onoverwinnelijke,de Heer van de hemelen en de aarde wat daar tussen is,de almachtige,de alvergevende.


smeekbede als je wakker wordt van een nachtmerrie
A'oedzoe bikalimatillahit tammamati min ghadhabihi wa iqabihi,wa sjarri ibadihi, wa min hamazatisj sjajatieni wa an jahdoeroen.

Ik zoek toevucht bij de perecte woorden van Allah,tegen zijn woede en zijn bestraffing,tegen het kwaad van zijn dienaren en tegen de bedreiging van de duivelen en tegen hun aanwezigheid.

19-01-2004, 19:15
Zoooooooo Sokran ,
ik zocht al een tijdje op internet waar ik zulke doe'as kon vinden
Nogmaals Sokran

19-01-2004, 19:19

Citaat:
Origineel gepost door AlHoceima_Leila
Zoooooooo Sokran ,
ik zocht al een tijdje op internet waar ik zulke doe'as kon vinden
Nogmaals Sokran
Geen dank..
Ik zal insha'allah dagelijks doe'a erbij plaatsen.

19-01-2004, 21:54
Allah ie yardie aliek ya ogtie !!

Djazakek Allah fie Djannah, Insha Allah !!


Liefs,

S. Nadoria

20-01-2004, 15:38
salam moelekoum wa rahmatoelahi wa baraketoe,

Je hebt een boekje genaamd: BOEK OVER DOE'A. Waar al die doe'as in staan nog veel meer, die vrijwel in alle bandjeszaken te koop is. De schrijver is Sa'eed Ibn 'Ali Ibn Wahf Al-Qahtaani en de het is van de uitgeverij Noer

wasalam moelekoum wa rahmatoelahi wa baraketoe,

oegtkoum fi dien sensebil

20-01-2004, 15:41
Asalaam alikoum warahmatoellahi wabarakatoeh,

Ja inderdaad, je hebt van die kleine du'a boekjes, ze zijn verkrijgbaar o.a. in beverwijk...

Ik raad het diegene die m nog niet hebben echt aan, het is heel handig...
En vooral als je in zo een saaie les zit..dan kan je nog goeie dua's leren..inshaAllah

Asalaam alikoum warahmatoellahi wabarakatoe

Ps. K zie dat ie een topper is geworden..okeee dan!

20-01-2004, 16:57
Het is idd een heel handig boekje en erg leerzaam&informatief!
Maar wat ik nu doe is de kleine smeekbede eruit halen waar je normaal gesproken niet zo snel bij stil staat om dat geen te zeggen.
(Dan spreek ik uit eigen ervaringen)

20-01-2004, 17:04
Verdriet en droefheid

xAllahoemma innie a'oedzoe bika minal hammi wal hazani,wal adjzi wal kasali wal boegli wal djoebni wa dhalid daini wa ghalabatir ridjal.


O allah,ik zoek mijn toevlucht tot U tegen de wanhoop en droefheid,tegen de zwakheid en luiheid,tegen de ellende en de lafheid,tegen last van schulden en deoverheersing door anderen.

20-01-2004, 17:09


Verdriet
La ilaha illallahoel azhiemoel haliem la ilaha illalahoe Rabboel Arsjil Azhiem,la ilaha illallahoe rabboes samawati wa rabboel ardhi wa rabboel arsjil Kariem.

goed dan Allah,De machtige,de Geduldige.er is geen god dan Allah,de Heer van de verheven troon.Er is geen god dan Allah,heer van hemelen en Heer van de aarde en de Heer van de edele Troon.

20-01-2004, 17:26
Doe'a bij angst dat anderen je zullen kwetsen
xAllahoemmak finiehim bima sjita.

O Allah laat mij genoegdoening over hen vinden zoals u dat wilt.

20-01-2004, 17:30
twijfel

A oedzoe billahi minasj sjaithanir radjiem.

Ik zoek mijn toevlucht bij Allah tegen de vervloekte sjaithan.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6