Bekijk volle/desktop versie : Allochtonen en criminaliteit



Pagina's : [1] 2

19-01-2004, 16:28

Citaat door Flierefluiter:
Gezien de vele vragen om cijfers heb ik voor jullie het volgende gevonden, mischien dat er iemand iets aan heeft.


CRIMINALITEIT ONDER ALLOCHTONEN

Criminaliteit onder allochtonen

Ik wil hieronder een artikel voor u schrijven over de relatie tussen allochtonen en criminaliteit.
Er heeft altijd een zwaar taboe gelegen op deze problematiek. Altijd hebben overheid en (sociale) wetenschappers de criminaliteit onder allochtonen gebagatelliseerd of zelfs ontkend. Tegenwoordig is dit taboe minder. Met name door de parlementaire enquête commissie Van Traa van enige jaren geleden, waarbij mensen onder ede verhoord werden en de zaak dus niet meer gebagatelliseerd kón worden, kwamen schokkende cijfers aan het licht. Zo bleek uit het verhoor van professor Bovenkerk in eerste instantie dat 30% (!) van de Turken in Amsterdam direct of zijdelings bij de handel in verdovende middelen betrokken zou zijn. Een onthutsend percentage, dat hij onder politieke druk later terug nam en omschreef als ‘een aanzienlijk deel’. En kan de commissaris van Utrecht openlijk in de media verkondigen dat 80% van de criminaliteit in Utrecht veroorzaakt wordt door Marokkaanse jongeren.
Hoewel het ergste taboe eraf is (enige jaren geleden zou dit artikel mij waarschijnlijk nog een strafrechtelijke veroordeling opleveren!), is het toch erg moeilijk om de cijfers boven water te krijgen. Iedereen die vaak in wijken met veel allochtonen komt, voelt op zijn klompen aan dat de criminaliteit veel en veel hoger is dan onder autochtonen. Daar zijn geen wetenschappelijke rapporten voor nodig. Maar hoe veel hoger is de criminaliteit nu werkelijk? Daarover gaat dit artikel.

Laten we eens kijken naar de cijfers:
In Nederland werden vorig jaar 200.495 vonnissen uitgesproken. Van de veroordeelden waren 138.146 autochtoon en de rest, 62.349 allochtoon. Verdeeld over de groepen: Marokkanen 12.243, Turken 8.052, Antillianen 7.981, Surinamers 14.824 en de overige groepen allochtonen samen 19.339. Volgens deze cijfers zou ruim 31% van de veroordeelden een allochtone achtergrond hebben. En dat komt overeen met een rapport van het ministerie van Binnenlandse Zaken uit 1998. Men was toentertijd huiverig dit rapport te publiceren omdat men de percentages wel erg hoog vond. Gaat men deze cijfers doorrekenen naar de groepsgrootte dan blijkt dat Marokkanen 4,9, turken 2,7, Antillianen 9,4, Surinamers 5,6 en de overige allochtonen 1.9 maal zo vaak veroordeeld worden als autochtone Nederlanders.

Maar deze cijfers zijn een absolute ondergrens. Uit dit rapport blijkt namelijk dat een groot percentage van de daders ten onrechte als autochtoon wordt beschouwd. Het politieherkenningssysteem registreert slechts het geboorteland en de nationaliteit van de verdachte. Dus een genaturaliseerde allochtoon van de tweede generatie geldt als autochtoon!! Hier is dus een enorme vertekening, die per groep sterk zal verschillen (Surinamers en Antillianen hebben bijvoorbeeld vrijwel allemaal de Nederlandse nationaliteit, daar zal de vertekening het grootst zijn), maar over alle groepen heen laat zich een vertekening van gemiddeld 40% zien. Slechts 60% van de allochtone daders wordt als zodanig, als allochtoon, geregistreerd.
Als we de cijfers voor deze omissie – overigens naar etnische groep niet verder gedifferentieerd, dus veralgemeend – corrigeren, krijgen we het volgende beeld:
Van de veroordeelden worden dan Marokkanen 20.405 maal veroordeeld, Turken 13.420, Antillianen 13.152, Surinamers 24.707 en de overige allochtonen 32.232 keer. Autochtonen plegen dan in totaal 96.580 misdrijven en alle allochtonen 103.915. Dus de allochtonen plegen, afgaande op de veroordelingen, in absolute zin meer delicten dan de autochtonen, hoewel ze maar 12% van de bevolking uitmaken! Opzich al een behoorlijk onthutsend cijfer, wat aansluit op een bericht in de Elsevier dat allochtonen in de gevangenissen al een meerderheid vormen.
Als we deze cijfers weer relateren aan de bevolkingsaantallen van de verschillende etnische groepen krijgen we de volgende cijfers:

Marokkanen worden dan (veralgemeend) 11,6, Turken 6,5, Antillianen 22,3, Surinamers 13,4 en de overige allochtonen 4,4 maal zo vaak veroordeeld als autochtone Nederlanders.

Zelfs deze cijfers geven waarschijnlijk niet de werkelijkheid weer. Want voornamelijk de eerste generatie allochtonen wordt in de criminaliteitsstatistieken als allochtonen aangemerkt, maar de hoofdmoot aan criminele delicten zit met name bij de tweede generatie. Deze blijft in de statistieken het meest buiten beeld. En je hoeft niet gestudeerd te hebben om te zien dat juist de tweede generatie zich het meest misdraagt. Met name Marokkaanse en Antilliaanse jongelui zijn berucht. Maar ook kleinere groepen als bijvoorbeeld Somaliërs vallen op in negatieve zin.
Laten we eens van de veronderstelling uitgaan dat 40% die niet in de officiële politiestatistieken voorkomt – wat voornamelijk jeugd is – 50% crimineler is dan de eerste generatie. Als we deze cijfers verwerken komen we op de volgende getallen: Marokkanen plegen dan 24.486 misdrijven (17 maal zo vaak als autochtonen), Turken 16.104 (10 maal zoveel) Antillianen 15.782 (34 maal zoveel !!), Surinamers 29.648 (20,5 maal zo vaak) en de overige allochtonen 38.678 (6,8 maal zo vaak). In deze opstelling plegen de allochtonen 124.698 misdrijven tegen de autochtonen 75.797.
Dit laatste rekenvoorbeeld is natuurlijk maar veronderstellenderwijs. Daar valt natuurlijk wel op af te dingen!
Toch geloof ik dat het een realistisch beeld geeft. Sterker nog misschien is zelfs deze laatste berekening nog te mild. Laatst stond er in de krant dat Marokkanen voor 80% van de criminaliteit in de stad Utrecht zorgden. Als je dat afzet tegen hun aandeel in de bevolking van 8,5% en het aandeel van de autochtonen in de bevolking, kun je zo uitrekenen dat de Utrechtse Marokkanen zich minstens 65 keer zo vaak crimineel gedragen als de autochtonen aldaar.

U merkt het wel, het uitzoeken van allochtone criminaliteitscijfers is als lopen over drijfzand. Nergens vindt je houvast. De cijfers die je onder ogen krijgt zijn vaak gemanipuleerd omdat de werkelijke cijfers te schokkend zouden zijn. Stelselmatig wordt het Nederlandse publiek zand in de ogen gestrooid. Ik heb aan de hand van vele artikelen uit kranten en tijdschriften bovenstaande cijfers berekend. Maar waarschijnlijk weet niemand, ook de politie niet, hoe hoog de werkelijke criminaliteit is. Bovenstaande cijfers zouden, hoewel al veel hoger dan u normaliter uit de media verneemt, in de praktijk nog hoger kunnen zijn. In het dagelijks leven zijn daarvoor aanwijzingen genoeg. Zo verzekerde een kennis mij enige jaren geleden na een excursie naar een gevangenis in Den Haag dat "de enige Nederlanders die hij daar was tegengekomen de bewakers waren!!" Een veelzeggende opmerking. Daarnaast is het een verontrustend verschijnsel dat de tweede generatie crimineler is dan de eerste: van jeugdige Marokkanen behoort bijvoorbeeld 18,6% tot de zogenoemde harde kern. Een verontrustend percentage.

Een andere verontrustende ontwikkeling is de houding van de overige allochtonen van dezelfde groep. Ik denk, dat ‘e’en van de redenen waarom de criminaliteit zo uit de hand kan lopen, het gebrek aan sociale afkeuring uit de eigen groep is.
Stel het hypothetische geval: Ik woon bijvoorbeeld in Australië, en daar wonen op driehonderdduizend oud-landgenoten twintigduizend Nederlanders die zich schandelijk gedragen; Ze zitten in hasjhandel, vallen Australiërs lastig, plegen op grote schaal criminaliteit, jagen door hun gedrag Australiërs uit hun eigen wijken en ga zo maar door. Als ik daarover dan zou worden aangesproken door Australiërs, dan zou mijn eerste reactie toch iets zijn van een excuus. Van een afkeuring over het gedrag van mijn eigen oud-landgenoten.
In het geval van de Marokkanen (en andere allochtonen) is daar werkelijk niets van te merken. Naar aanleiding van de vele incidenten met Marokkaanse jongeren van de afgelopen weken heb ik de reacties van de Marokkanen hierop in de media met extra interesse gevolgd. En eigenlijk zijn die reacties beschamend. Over het algemeen worden de problemen gebagatelliseerd ("Het gaat maar om een klein aantal jongeren. Je mag ze niet over één kam scheren&quot, vergoelijkt, ontkend, zelfs ronduit goedgepraat ("Als jullie Nederlanders niet zo zouden discrimineren, als ze van jullie nou eens een goede baan kregen, dan hoefden ze helemaal niet te stelen&quot, of wordt de schuld zelfs bij ons gelegd ("Jullie hebben altijd alleen maar negatieve berichten over ons, logisch dat ze uiteindelijk gaan stelen&quot. Een erge reactie hoorde ik laatst op de televisie. Daar kwam een Marokkaan uitgebreid aan het woord die stelde dat het moment was gekomen dat de Nederlanders zich moesten aanpassen aan de Marokkanen!! maar direct erna in de uitzending kreeg hij bijval van een sociologe uit Amsterdam die stelde dat Nederlanders maar één van de etnische groepen in Nederland zijn en zich moeten aanpassen in dit multi-etnische land. Dit soort reacties sluit naadloos aan bij mijn eigen ervaringen. In discussies met Marokkanen (of andere allochtonen) wordt de hand eigenlijk nooit in eigen boezem gestoken. Altijd hebben wij, Nederlanders, het gedaan. En dit totale gebrek aan zelfkritiek doet het ergste vrezen voor de toekomst. Ik heb wel eens de indruk dat er zoveel frustratie en soms regelrechte Nederlanderhaat heerst dat de criminaliteit (heimelijk) zelfs wordt goedgekeurd. Ook de Nederlandse moslim Jan Beerenhout beaamt dit in een groot artikel in het dagblad Trouw. Het zou aardig zijn als dat eens onderzocht wordt. Tevens zou het ook interessant zijn om te kijken welke rol de Islam daarbij speelt. Want als er elke vrijdag in de moskee gepreekt wordt dat wij westerlingen "decadent" zijn en "erger dan varkens en honden" (zie El-Moumni) dan lijkt het me logisch dat aan een misdrijf tegen een "ongelovige" in deze kringen niet zwaar getild wordt.
.

19-01-2004, 21:26


mooi statistieken maar ehh 10 % van 100.000 is altijd nog minder dan 1% van 15.000.000 .

dan nog iets als iemand overal wordt geweigerd en geen baan kan vinden dan is het niet verwonderlijk dat hij samen met wat Nederlanders gaat handelen want geloof me NEDERLANDERS DEALEN OOK EN ZIJN OOK CORRUPT ....... kijk maar in schiphol de meeste drugs komen niet nederland binnen via booletjes slikkers maar wordt mede mogelijk gemaakt door veel douane personeel waaronder ook dienders ......-x- slaap lekker

19-01-2004, 21:31

Citaat:
Origineel gepost door Flierefluiter
Gezien de vele vragen om cijfers heb ik voor jullie het volgende gevonden, mischien dat er iemand iets aan heeft.


IK HEB ER NIETS AAN

19-01-2004, 22:21
Origineel gepost door Flierefluiter
Gezien de vele vragen om cijfers heb ik voor jullie het volgende gevonden, mischien dat er iemand iets aan heeft.

IK PRINT HET UIT EN VEEG MIJN xxxxxx ERMEE AF ..

20-01-2004, 08:34


pedofilie en kindermisbruik is nog steeds het meest gepleegd door nederlanders.
heeft het misschien te maken met hun culturele achtergrond?

20-01-2004, 12:04
Hafiberber heeft gelijk. criminaliteit heeft niets te maken met cultuur, maar met het milieu waar men is opgegroeid. Geloof je nou echt dat een rijke (dwz meer verdienend dan sociale dienst niveau) allochtoon snel een misdaad zal plegen? Dat denk ik niet, ze moeten ook kijken naar armoed ed kijken. Want daardoor wordt criminaliteit voor ht grootste deel door veroorzaakt en niet door achtergrond!!

25-01-2004, 13:02
waarom UTRECHT altijd......

tfoeeee

25-01-2004, 15:33

Citaat:
Origineel gepost door hafiberber
pedofilie en kindermisbruik is nog steeds het meest gepleegd door nederlanders.
heeft het misschien te maken met hun culturele achtergrond?
Ja zeker, hier noemt men het namelijk misbruik.
In Marokko "kwajongensstreken".
Ik ben daar af en toe van mijn stoel gevallen van verbazing

Of men praat er niet over. (over ernstige zaken)
Of men praat er wat lacherig en "relativerend" over. Ik bedoel hier het "plagen" van nichtjes, zusjes, enzovoort.
Ook neefjes en broertjes trouwens, maar gelukkig komt homo-seksualiteit in Marokko ook niet voor.

Ha, zo kan ik ook doen alsof "dat soort dingen in onze cultuur"
niet voorkomt.

26-01-2004, 00:46
Vermeld je er dan ook direct bij dat meer dan 80% van alle Utrechtse Marokkanen het financieel slechter hebben dan de doorsnee jan?

Er bestaat een direct verband tussen "criminaliteit" en "Armoede"
er bestaat een direct verband tussen "Armoede" en "Allochtonen"

met armoede bedoel ik niet dat ze echt arm zijn maar dat ze het financieel moeilijker hebben dan jan.

26-01-2004, 00:50
tazz criminaliteit is juist goed anders bestonden er minder banen :

26-01-2004, 01:10

Citaat:
Origineel gepost door Lovelybabe
tazz criminaliteit is juist goed anders bestonden er minder banen :
weest stil, je zet alleen jezelf voorschut

26-01-2004, 01:15

Citaat:
Origineel gepost door CitriC
weest stil, je zet alleen jezelf voorschut
.
yeh stalker heb je wat teggen mij? de hele tijd achtervolgen denk je bassie en adriaan

26-01-2004, 01:16



Citaat:
Origineel gepost door CitriC
weest stil, je zet alleen jezelf voorschut
Hahahaha, ik vond het wel een goede opmerking .............


Maar even serieus: veel nederlanders beschouwen ons al criminelen wanneer we hun baantjes stelen.............



Werk je ..............dan ben je een crimineel(omdat je hun werk afneemt)
Werk je niet.............. dan ben je ook een crimineel(je leeft van hun belasting geld)
Steel je.....................DAN BEN JE OOK EEN CRIMINEEL



HALLO , TUURLIJK IS DAN ELKE MAROKKAAN EEN CRIMINEEL, TUURLIJK ZIJN DE CIJFERS ZO HOOG!!!!!!!!!!!!!!!!

26-01-2004, 01:19

Citaat:
Origineel gepost door redouan106
Hahahaha, ik vond het wel een goede opmerking .............


Maar even serieus: veel nederlanders beschouwen ons al criminelen wanneer we hun baantjes stelen.............



Werk je ..............dan ben je een crimineel(omdat je hun werk afneemt)
Werk je niet.............. dan ben je ook een crimineel(je leeft van hun belasting geld)
Steel je.....................DAN BEN JE OOK EEN CRIMINEEL



HALLO , TUURLIJK IS DAN ELKE MAROKKAAN EEN CRIMINEEL, TUURLIJK ZIJN DE CIJFERS ZO HOOG!!!!!!!!!!!!!!!!
slijmbal criminaliteit is goed ik support hun

26-01-2004, 01:19

Citaat:
Origineel gepost door Lovelybabe
.
yeh stalker heb je wat teggen mij? de hele tijd achtervolgen denk je bassie en adriaan
ik reageer op iedereen waarmee ik het oneens ben of op mensen die onzin praten,


Pagina's : [1] 2