Bekijk volle/desktop versie : Trouwen & Salaat Istikhara



25-07-2008, 15:07
-








Aan de getrouwde dames, hebben jullie bij het trouwen salat istikhara gebeden? En wat waren de tekens die je zag?
Wie heeft positieve tekens gehad en is getrouwd? Hoelang al? Happy??

Wie heeft negatieve tekens gehad? en is toen niet getrouwd?
Wie is ondanks negatieve tekens toch getrouwd??

Wie heeft het niet gedaan en is getrouwd? Hoelang inmiddels??


Tell me

25-07-2008, 15:10


Je ziet geen teken in je droom of zo.
Het is gewoon het gevoel dat je er daarna bij krijgt.
Als het opeens niet goed,oke,fijn voelt dan stop je er mee.
Voelt het gewoon hartstikke goed en fijn dan ga je er voor.

Ik ben nu inmiddels een jaar voor de wet getrouwd, en heb dit jaar op 31 mei een feest gegeven.

25-07-2008, 15:12

Citaat door Ladyx1983:
Je ziet geen teken in je droom of zo.
Het is gewoon het gevoel dat je er daarna bij krijgt.
Als het opeens niet goed,oke,fijn voelt dan stop je er mee.
Voelt het gewoon hartstikke goed en fijn dan ga je er voor.

Ik ben nu inmiddels een jaar voor de wet getrouwd, en heb dit jaar op 31 mei een feest gegeven.


klopt, ik weet wel dat het niet per se je droom hoeft te zijn,
maar kan ook een teken ergens overdag zijn of idd een gevoel.
thx voor je reactie meid

25-07-2008, 15:18
mag ik vragen wat jullie hier mee bedoelen? moet je gaan bidden of is het een droom wat je krijgt als je bijna gaat trouwen?

ik begrijp het niet helemaal!

pmmm

25-07-2008, 15:25



Citaat door nakascha:
Ik heb dit aan mijn moeder gevraagd en zij zei dat wij dat niet doen!


Stel je doet die salaat, en er is geen gevoel bij en je zegt nee tegen die jongen, en daarna krijg je wel een goed gevoel over hem, en het is een goede would ness. Daar gaat je gevoel denk ik dan!

volg je me?


Ik snap het.... maar wat is would ness

Ik "durf" niet om het te gaan doen weetje... maar mijn moeder gaat het per se doen als hij mn hand komt vragen enzo...
Ik ben al 1x getrouwd geweest. toen ging het allemaal heel snel (gearrangeerd) en hadden ze niet gedaan! En ben ik heel kort erna gescheiden,
dus nu hebben mn ouders er al helemaal van "geleerd" en gaan ze dit keer echt allerlei "onderzoeken" doen.

als de uitkomst niet goed is dan mag ik niet meer met hem trouwen ckr
ik wil niet meer dat het dan over is en dat ik later iemand anders in mn leven krijg enz enz... weer hele cyclus opnieuw... nee !




Citaat door Verloofde_25:
mag ik vragen wat jullie hier mee bedoelen? moet je gaan bidden of is het een droom wat je krijgt als je bijna gaat trouwen?

ik begrijp het niet helemaal!

pmmm


het is een gebeddat je verricht, wanneer je een grote beslissing gaat nemen, waarbij je aan Allah swt vraagt of dit een goede beslissing is of niet
(hoop dat ik het goed verwoord/ uitleg)

ik ga zo ff een tekstje of een link plaatsen

25-07-2008, 15:29

Citaat door fari_pari4u:
Ik snap het.... maar wat is would ness

Ik "durf" niet om het te gaan doen weetje... maar mijn moeder gaat het per se doen als hij mn hand komt vragen enzo...
Ik ben al 1x getrouwd geweest. toen ging het allemaal heel snel (gearrangeerd) en hadden ze niet gedaan! En ben ik heel kort erna gescheiden,
dus nu hebben mn ouders er al helemaal van "geleerd" en gaan ze dit keer echt allerlei "onderzoeken" doen.

als de uitkomst niet goed is dan mag ik niet meer met hem trouwen ckr
ik wil niet meer dat het dan over is en dat ik later iemand anders in mn leven krijg enz enz... weer hele cyclus opnieuw... nee !




Would ness zoiets in de zin van goede jongen.

Ik weet niet of mijn zussen dat destijds hebben gedaan maar ze zijn hmdl al meer dan 4 jaar getrouwd hebben kindjes en niks geks van terug gezien.

Het is maar wat je van rabbe swt krijgt.
Oke je moet wel tegenover rabbe swt bidden maar salaat istighar hebben wij, naar mijn weten wij volgens mij niet gedaan.
en mijn moeder heeft een goed gevoel met of zonder salaat istighar.

25-07-2008, 15:32

Citaat door nakascha:
Would ness zoiets in de zin van goede jongen.

Ik weet niet of mijn zussen dat destijds hebben gedaan maar ze zijn hmdl al meer dan 4 jaar getrouwd hebben kindjes en niks geks van terug gezien.

Het is maar wat je van rabbe swt krijgt.
Oke je moet wel tegenover rabbe swt bidden maar salaat istighar hebben wij, naar mijn weten wij volgens mij niet gedaan.
en mijn moeder heeft een goed gevoel met of zonder salaat istighar.


bedankt voor je reactie

25-07-2008, 15:34
Weet je wat er ook vaak wordt gezegd shor he is dat vodoo gedoe!

ER zijn jammer genoe mensen die dat doen die jaloers zijn op een henna avond of verloving of op een trouwfeest zelfs neemt men dat mee!

Mijn oma zei dat dat je daarme goed moet oppassen!
Maar mijn vader zei en dat is ook waar

als je nieja hebt dan kan er niks gebeuren! OOk al neemt iemand dat vodoo gedoe mee!

Ik snap niet dat er mensen zijn die andermans huwelijk proberen kapot te maken! Ziekheid is dat.

25-07-2008, 15:37
het gaat hier toch helemaal niet over vodoo

25-07-2008, 15:39
nee maaar ik neem een ander voorbeeld mevrouwtje


25-07-2008, 15:45

Citaat door nakascha:
nee maaar ik neem een ander voorbeeld mevrouwtje



oooohw ja ik vat m sorry hehehe

25-07-2008, 15:51

Citaat door nakascha:
Ik heb dit aan mijn moeder gevraagd en zij zei dat wij dat niet doen!


Stel je doet die salaat, en er is geen gevoel bij en je zegt nee tegen die jongen, en daarna krijg je wel een goed gevoel over hem, en het is een goede would ness. Daar gaat je gevoel denk ik dan!

volg je me?



Dus Allah en Zijn Boodschapper zeggen bidt istikhara en je moeder zegt; wij doen dat niet want stel dat je een verkeerd gevoel krijgt....soebhan'Allah

Je krijgt heus geen rare tekens ofzo.
Je vraag alleen om leiding, dat Allah het makkelijk voor je maakt als het goed voor je is en het van je af houdt als het niet goed voor je is.

wassalaam,
Zonnetje

25-07-2008, 15:53



Citaat door nakascha:
Wat ik daarmee wil zeggen, als je je gevoel volgt zonder enig ander bijbehorende actie dan komt alles goed!

En heel goed naar mama luisteren is ook heel belangrijk en naar papa.



Dus in plaats van dat we leiding vragen aan Allah de Almachtige, moeten we op onze eigen gevoelens afgaan?



x Zonnetje