Bekijk volle/desktop versie : adoptie



Pagina's : [1] 2 3

19-01-2004, 14:51

Citaat door gooly:
hallo ik ben een nederlandse vrouw getrouwt met een marokaanse man we zijn allebei moslim en mijn vraag is of het mogelijk is een kindje uit marrokko te adopteren alvast bedankt. doeg
.

19-01-2004, 15:26


jaah dat kan wel....maar hoe weet ik niet...Het is wel mogelijk!

19-01-2004, 16:51
Je kan het beste bij het marokkaanse consulaat even om adressen vragen Insha Allah.

Sou

19-01-2004, 17:28
Dat gaat zeker .....maar hoe dat juist in zijn werk gaat
dat weet ik niet,ik denk dat je best hier al gaat informeren.
en dan krijg je meer informatie ....
maar alvast veeeelll succes

19-01-2004, 23:15


sallaam ik heb je een prive mail gestuurd ik hoop dat ik je geholpen heb




19-01-2004, 23:25

Citaat:
Origineel gepost door toety
sallaam ik heb je een prive mail gestuurd ik hoop dat ik je geholpen heb



ehm zou je heel misschien info hierover ook hier willen plaatsen insha Allah.

chocran

20-01-2004, 00:07
Euhm zou iemand die er verstand heeft zo vriendelijk willen zijn om dit openbaar mee te delen ?!

Alvast bedankt!

Liefs,

S. Nadoria

20-01-2004, 09:28

Citaat:
Origineel gepost door gooly
hallo ik ben een nederlandse vrouw getrouwt met een marokaanse man we zijn allebei moslim en mijn vraag is of het mogelijk is een kindje uit marrokko te adopteren alvast bedankt. doeg
Masha Allah!!! Echt goed van jullie..
Moge Allah jullie belonen insha Allah...

20-01-2004, 13:06
Hirsi Ali wil ook geadopteerd worden,
wie kan bij Artis of Blijdorp informeren voor een adoptieplaats?
is echt dringend want huidige plek wordt sterk bevuild.

reacties graag.

20-01-2004, 16:30
hallo iedereen

je kan inderdaad adopteren uit marokko alleen de procedure duurt hier ongeveer 3 jaar


xeerst aanmelden bij ministerie van justitie
xvoorlichting Bureau VIA in utrecht
xGEZINSONDERZOEK[kinderbescherming]
xAANMELDEN BIJ EEN VERGUNNINGHOUDER EN PLAATSING OP DE WACHTLIJST

1 je krijgt een nr die noemen ze de BKA wanneer jullie hebben aangemeld bij de ministerie die gaat de ministerie door geven aan bureau via.

VIA geeft je ongeveer 1 jaar later een bericht wanneer je voor een cursus moet komen met je partner deze cursus is verplicht wij hebben 800 gulden voor betaald ik weet niet meer zeker hoeveel precies maar ik rond het eve rond naar 800 gulden.

deze cursus is 6 x in de buurt waar je woont over voor en nadelen van adoptie en hoe ga je er mee om als het fout gaat met je adoptie kind.

2 daarna komt de kinderbescherming bij je thuis en jullie gaan ook paar x naar hun toe ze gaan vragen hoe je opvoeding was en of je in een kindervriendelijke buurt woont en heb je genoeg ruimte in jullie woning om een kind op te voeden.[hoe is jullie familieband]

als de kinderbescherming accoord gaat met jullie situatie dan word deze weer naar de vergunninghouder door gegeven bij ons was het WERELDKINDEREN in DEN-HAAG die bemmideld met marokko.

bij deze moet je ook een bedrag betalen 730 euro voor papierwerk en visa voor die kleine en vertalingen.

de ministerie wil wel informatie weten over het weeshuis waar jullie willen adopteren en over de kleine bv waar is ie gevonden,heeft ie ouders zijn ze wel bekend.
dit is de taak van de weeshuis om door te geven aan wereldkinderen
jullie moeten voor de vertaling betalen als dat nodig is.
en de kosten die de weeshuis maakt ook betalen als dat nodig is

ALS dan de ministerie accoord gaat met de informatie die de weeshuis heeft gegeven aan de vergunninghouder DAN PAS MAG JE ADOPTEREN UIT MAROKKO dan gaat wereldkinderen de mvv aan vragen van jullie kleintje duurt 3 weken dan kan je pas naar marokko om jullie kindje te halen.

LET OP JULLIE MOETEN WEL WETEN OF JULLIE KINDJE BEOORDEELD IS door een rechter DAT HIJ OF ZIJ WEES IS als dat niet het geval is moeten jullie nog 3 maanden wachten voor dat hij bij jullie mag zijn.

deze wet is pas in 2002 in gegaan in marokko ze kijken of de ouders misschien spijt hebben dat ze hun kindje hebben weg gedaan.

maar realiteit ze komen niet terug voor hun kind

dan kunnen jullie jullie kindje halen insallah

het is echt de moeite waard deze 3 jaar zijn zo snel gegaan als jullie moeten wel geduld hebben dan komt alles goed insallah

wij hebben nu een gezonde jongetje van 1 jaar en 2 maanden wij houden zo veel van hem wij willen hem voor geen miljoen kwijt

mijn man is gek op hem
hij lijkt op mij van gezicht en ook weer op mijn man kwa karakter



ps in marokko moeten jullie ook vragen hoe daar de procedure gaat
wij zijn helaas een beetje de fout in gegaan we vroegen wel maar hun waren niet duidelijk tegen ons en wij zijn veel geld kwijt geraakt door zo'n fout.

schrijf alles op die de weeshuis vraagt en steeds vragen voor de zekerheid.

tip:wat ook handig is een advocaat in marokko regelen die regelt alles voor jullie over de adoptie.
wij hebben spijt dat we niet een advocaat hebben geregeld scheelde ons geld en tijd is maar een idee

ik hoop dat het duidelijk is als jullie iets willen weten hoor ik het graag
veel liefs toety

22-01-2004, 11:51
sallaam,

xwas nog iets vergeten maar spreekt voor zich ze kijken ook of je een strafblad hebt.

xen je moet je laten contoleren bij een huisarts [niet van jullie ]

wij hebben 50 euro voor betaald.


dit moest ook in maroc


xstel je raakt toch zwanger dan word de procedure hier gestopt pas als jullie kindje 1 jaar is dan mag je weer adopteren als jullie dat willen.

xjullie mogen niet ouder dan 41 jaar zijn dan doen ze hier moeilijk misschien als je zhaar hebt kunnnen ze een uitzondering maken.
dan kom je in aanmerking voor een oudere kindje

xje kan ook hier marokkaanse kindjes adopteren kom je in de NL lijst te staan meeste marokkaanse meiden willen dat hun kind door een moslim en marokkaanse famillie geadopteerd word.

wij wouden het ook doen maar was mektab om uit maroc te adopteren


succes

22-01-2004, 15:51

Citaat:
Origineel gepost door toety
hallo iedereen

je kan inderdaad adopteren uit marokko alleen de procedure duurt hier ongeveer 3 jaar


xeerst aanmelden bij ministerie van justitie
xvoorlichting Bureau VIA in utrecht
xGEZINSONDERZOEK[kinderbescherming]
xAANMELDEN BIJ EEN VERGUNNINGHOUDER EN PLAATSING OP DE WACHTLIJST

1 je krijgt een nr die noemen ze de BKA wanneer jullie hebben aangemeld bij de ministerie die gaat de ministerie door geven aan bureau via.

VIA geeft je ongeveer 1 jaar later een bericht wanneer je voor een cursus moet komen met je partner deze cursus is verplicht wij hebben 800 gulden voor betaald ik weet niet meer zeker hoeveel precies maar ik rond het eve rond naar 800 gulden.

deze cursus is 6 x in de buurt waar je woont over voor en nadelen van adoptie en hoe ga je er mee om als het fout gaat met je adoptie kind.

2 daarna komt de kinderbescherming bij je thuis en jullie gaan ook paar x naar hun toe ze gaan vragen hoe je opvoeding was en of je in een kindervriendelijke buurt woont en heb je genoeg ruimte in jullie woning om een kind op te voeden.[hoe is jullie familieband]

als de kinderbescherming accoord gaat met jullie situatie dan word deze weer naar de vergunninghouder door gegeven bij ons was het WERELDKINDEREN in DEN-HAAG die bemmideld met marokko.

bij deze moet je ook een bedrag betalen 730 euro voor papierwerk en visa voor die kleine en vertalingen.

de ministerie wil wel informatie weten over het weeshuis waar jullie willen adopteren en over de kleine bv waar is ie gevonden,heeft ie ouders zijn ze wel bekend.
dit is de taak van de weeshuis om door te geven aan wereldkinderen
jullie moeten voor de vertaling betalen als dat nodig is.
en de kosten die de weeshuis maakt ook betalen als dat nodig is

ALS dan de ministerie accoord gaat met de informatie die de weeshuis heeft gegeven aan de vergunninghouder DAN PAS MAG JE ADOPTEREN UIT MAROKKO dan gaat wereldkinderen de mvv aan vragen van jullie kleintje duurt 3 weken dan kan je pas naar marokko om jullie kindje te halen.

LET OP JULLIE MOETEN WEL WETEN OF JULLIE KINDJE BEOORDEELD IS door een rechter DAT HIJ OF ZIJ WEES IS als dat niet het geval is moeten jullie nog 3 maanden wachten voor dat hij bij jullie mag zijn.

deze wet is pas in 2002 in gegaan in marokko ze kijken of de ouders misschien spijt hebben dat ze hun kindje hebben weg gedaan.

maar realiteit ze komen niet terug voor hun kind

dan kunnen jullie jullie kindje halen insallah

het is echt de moeite waard deze 3 jaar zijn zo snel gegaan als jullie moeten wel geduld hebben dan komt alles goed insallah

wij hebben nu een gezonde jongetje van 1 jaar en 2 maanden wij houden zo veel van hem wij willen hem voor geen miljoen kwijt

mijn man is gek op hem
hij lijkt op mij van gezicht en ook weer op mijn man kwa karakter



ps in marokko moeten jullie ook vragen hoe daar de procedure gaat
wij zijn helaas een beetje de fout in gegaan we vroegen wel maar hun waren niet duidelijk tegen ons en wij zijn veel geld kwijt geraakt door zo'n fout.

schrijf alles op die de weeshuis vraagt en steeds vragen voor de zekerheid.

tip:wat ook handig is een advocaat in marokko regelen die regelt alles voor jullie over de adoptie.
wij hebben spijt dat we niet een advocaat hebben geregeld scheelde ons geld en tijd is maar een idee

ik hoop dat het duidelijk is als jullie iets willen weten hoor ik het graag
veel liefs toety
Mabrouk met jullie zoontje en hartstikke bedankt dat je de info even hier gezet hebt liefs Souhaila

22-01-2004, 16:31


Als is mogelijk, je moet alleen geduld hebben.

Vraagje: zoals je weet, zijn hier in kindertehuizen zat marokkaanse (puur) baby's of peuter. Waarom adopteer je niet 1 van hen?

22-01-2004, 21:40

Citaat:
Origineel gepost door ChOcOtOfFfF
Mabrouk met jullie zoontje en hartstikke bedankt dat je de info even hier gezet hebt liefs Souhaila
dankje wel lieverd :kusgrijs:



graag gedaan




22-01-2004, 21:55

Citaat:
Origineel gepost door Nadiaah
Als is mogelijk, je moet alleen geduld hebben.

Vraagje: zoals je weet, zijn hier in kindertehuizen zat marokkaanse (puur) baby's of peuter. Waarom adopteer je niet 1 van hen?
wij wouden wel maar de kinderbescherming zei we hadden wel 2 marokkaanse kindjes maar die zijn naar een nederlandse gezin gegaan.

wij vonden het wel jammer

deze kindjes die werden door een rechter al gegeven aan hun was jammer genoeg te laat.

het was gewoon mektab om onze zoontje uit marokko te halen daar hebben ze ons nog meer nodig hier ook wel maar hier word zijn toekomst goed geregeld daar niet

maar insallah gaan we weer een 2 kindje adopteren en misschien van hier wat allah ons bestemd insallah.
als jullie nog vragen hebben hoor ik het graag
veel liefs toety

Pagina's : [1] 2 3