Bekijk volle/desktop versie : De profeet en de Koran



25-07-2008, 14:23

Citaat door maghrabi:
Stel je voor dat de profeet, net als dat de profeten van hindoes, boedhisten, oude grieken, oude romeinen, indianen, aboriginals, scientologen en alle andere religies, gelogen heeft? Stel het was allemaal een manier om een groot leger te bouwen, waarmee hij zijn land kon uitbreiden. Hoe kunnen we daar dan ooit achter komen als niemand kritisch over de Koran mag denken en alle twijfels automatisch blokkeert?

Is een serieuze vraag van een twijfelende moslim.
.

25-07-2008, 14:48


je bent de helft van je iman kwijt geraakt als je echt deze twijfels hebt.want t hoort bij osol din.
bestudeer de quran kijk om je heen bestudeer sira levensverhaal van onze profeet, luister naar grote geleerden.dingen die niet duidelijk zijn of waar bij je twijfels hebt moet je wetende over vragen.
en niet met zulke twijfels blijven want zoals ik al zei zo raak je de helft van je iman kwijt.

25-07-2008, 14:49

Citaat door maghrabi:
Stel je voor dat de profeet, net als dat de profeten van hindoes, boedhisten, oude grieken, oude romeinen, indianen, aboriginals, scientologen en alle andere religies, gelogen heeft? Stel het was allemaal een manier om een groot leger te bouwen, waarmee hij zijn land kon uitbreiden. Hoe kunnen we daar dan ooit achter komen als niemand kritisch over de Koran mag denken en alle twijfels automatisch blokkeert?

Is een serieuze vraag van een twijfelende moslim.


Allah heeft ons, de menselijke wezens, met het verstand juist vereerd om WEL te mogen nadenken! Dit MOET zelfs omdat dit ons is aangeraden door de Profeet Mohammed s.a.w; door kennis op te doen en na te denken over hetgeen wat er mee bedoelt word.

Dus denk zoveel je maar wilt want het enige waar je uiteindelijk tegen stuit als je helder en logisch nadenkt is dat er inderdaad 1 God (Allah) bestaat en dat zijn Boodschapper Mohammed is.

Nog meer vragen?

Ik ben bereid om ze allemaal te beantwoorden mits ik hier in staat ben, want leven met een moslim minder zal mijn hart niet goed doen...

Dus vragen maar!

25-07-2008, 14:52
Stel je voor dat Maghrabi een zieke mens is, die naar de psychiater moet, gewoon hier zijn ziekte wilt komen verspreieden, dan hoeven we zijn vraag helemaal niet serieus te nemen.

Dit is toch een goede vraag.!!

Als deze onbekende objectje niet echt ziek is, dan zou hij/zij de vraag vriendelijk stellen en met een groet beginnen en dan de vraag stellen hoe de moslims overtuigd zijn dat Mohammed de boodschapper van God is.

25-07-2008, 15:01



Citaat door maghrabi:
Hoezo vriendelijk? Ben ik onvriendelijk dan? Ik stel mijn vraag gewoon zo eerlijk mogelijk, zoals ik hem ook in mijn hoofd hoor. Een psychiater zou ook gewoon precies willen horen wat in iemands hoofd speelt.

Ja!
Je liegt, je bent onvriendelijk en je bent ziek. Als het niet zo is, dan geef maar een bewijs.

25-07-2008, 15:15

Citaat door maghrabi:
Ik hoef niks aan jou te bewijzen aghi (en stel ik zou dat toch willen doen, wat moet ik je bewijsstukken over de post gaan sturen of zo?). Als jij mij ziek vindt en een leugenaar vindt (al vraag ik me af waar ik dan over zou moeten liegen) dan mag jij dat van mij. Daar heb ik verder geen last van. Ik heb belangrijkere dingen om mij zorgen over te maken.


Haal die "aghi" weg want ik kan het in 100 talen zeggen!
Nou, die vraag die ik heb gesteld is te vergelijken met een bewering dat de profeten en boodschappers van God gewoon leugenaars zouden kunnen zijn.

Zelfs de ergste vijanden van de profeet Mohammed, namelijk Quraisj, hebben nooit beweerd dat hij een leugenaar was, alhwoel ze van alles -zonder bewijzen- over hem beweerden. Dus zomaar iemand leugenaar of weet ik veel wat noemen -zonder bewijzen- is een ziekte, en iemand die zo iets zegt moet niet serieus genomen worden, en direct een psychiater zoeken.

Als je echt serieus bent, dan kan je contact opnemen met broeders in de omgeving waar je woont, samen met hen gaan op zoek naar kennis en kennnis opdoen, vragen stellen , ... niet achter je PC met je onbekende identiteit hier komen zeggen dat je kritisch wilt denken.

Je staat heel ver van "kritisch denken" en je weet niet eens wat "kritisch denken is" en je weet ook niets over de methodes van "kritisch denken".

Beweren is niet "kritisch denken" en ontkennen is niet "kritisch denken" maar dat noem ik "ziekelijk denken".

25-07-2008, 15:23

Citaat door maghrabi:
Kritisch denken is andere verklaringen voorstellen dan de verklaringen die worden aangenomen door iedereen. En dat is wat ik hier doe. Ik zeg niet dat het zo is. Ik zeg alleen stel het is zo, dan kom je er nooit achter als je niet eens durft te denken eraan. En aan jou reactie te zien zie ik dat je daar niet eens aan durft te denken, je zegt dat de Quraisj dat niet eens konden doen. En dat is nou precies mijn punt.

En als je met die aghi opmerking bedoelt dat ik geen Marokkaan zou zijn of zo, dan mag je dat ook van mij denken, dat heeft verder niks te maken met de vraag die ik stel. Ik voel ook geen drang om aan jou te bewijzen wat mijn afkomst is of welke talen ik spreek.


Je kan zelfs niet goed lezen en begrijpen, laat staan "denken" !!!

Ik heb gezegd dat Qurasij ergste vijanden van Mohammed (saw) waren, en jij zegt dat ze het niet konden doen.


Het gaan niet over kunnen of niet kunnen maar over beweren met feiten, realiteit en bewijzen of zonder.


Ga lezen en kennis opdoen ipv je ziekte hier te komen uiten.

25-07-2008, 15:27

Citaat door maghrabi:
Heb ik allemaal gedaan aghi. Ik vrees voor mijn iman, de laatste tijd zie ik de twijfels niet alleen terug in mijn gedachtes, maar ook in mijn gedrag

En het rare is dat deze twijfels juist kwamen toen ik mij meer begon te verdiepen

dat is een probleem die vaak voorkomt.
kijk voor alles hoor je een goede basis voorbereiding hebben.zelfs bij een sport wedstrijd moet je goed voor trainen en voorbereiden zo is de islam ook je moet eerst een sterke een achtergrond of iman hebben om je telaten verdiepen in de islam.
en laten we voor een keer eerlijk zijn veel moslims vooral onder jongeren hij heeft nooit les gevolgd zelfs regels van alwodo2 kan die niet en dan zie je hem over wetgeving praten en over dingen die zelfs de geleerden grijze haar van hebben gekregen.
en dat kan de reden zijn dat sommige mensen twijfels krijgen want soubhan allah allah heeft zelf aangegeven in de quran in surat alma2ida 101 en 102.staat dat we niet naar paar dingen moeten vragen die ons zouden laten dwalen.

25-07-2008, 15:50

Citaat door maghrabi:
Je mag wel nadenken, maar mag je ook kritisch nadenken? Als ik vraag aan mijn moeder hoe zij weet dat de profeet niet heeft gelogen, wordt zij boos bijvoorbeeld. Heb ik 1 keer gedaan, daarna nooit meer.
Ik heb heel veel vragen zuster, maar ik wil je er niet teveel mee lastigvallen, en ik word bedroefd als ik aan al die vragen denk, omdat de meeste niet te beantwoorden zijn


Nadenken kan ik geen nadenken noemen zonder inhoud en dus zonder kritisch te zijn. Kritisch zijn valt onder Nadenken beste broeder. Waarom jou moeder zo reageert is voor mij een vraag maar dat jouwe niet te beantwoorden zijn zoals je denkt is niet waar en dat is voor een weet.

Dus kom maar op met je vragen!


Citaat door Rasos:
Stel je voor dat Maghrabi een zieke mens is, die naar de psychiater moet, gewoon hier zijn ziekte wilt komen verspreieden, dan hoeven we zijn vraag helemaal niet serieus te nemen.

Dit is toch een goede vraag.!!

Als deze onbekende objectje niet echt ziek is, dan zou hij/zij de vraag vriendelijk stellen en met een groet beginnen en dan de vraag stellen hoe de moslims overtuigd zijn dat Mohammed de boodschapper van God is.


Geef nooit advies die je zelf niet navolgt !

Misschien ben jij de zieke geval wel en is de topicstarter gewoon de held omdat hij zo moedig is om met zijn vragen en/of twijfels voor de dag te komen!

25-07-2008, 15:55

Citaat door hicham_25:
dat is een probleem die vaak voorkomt.
kijk voor alles hoor je een goede basis voorbereiding hebben.zelfs bij een sport wedstrijd moet je goed voor trainen en voorbereiden zo is de islam ook je moet eerst een sterke een achtergrond of iman hebben om je telaten verdiepen in de islam.
en laten we voor een keer eerlijk zijn veel moslims vooral onder jongeren hij heeft nooit les gevolgd zelfs regels van alwodo2 kan die niet en dan zie je hem over wetgeving praten en over dingen die zelfs de geleerden grijze haar van hebben gekregen.
en dat kan de reden zijn dat sommige mensen twijfels krijgen want soubhan allah allah heeft zelf aangegeven in de quran in surat alma2ida 101 en 102.staat dat we niet naar paar dingen moeten vragen die ons zouden laten dwalen.


Hier ben ik het meer dan 100% met je eens. Mensen willen tegenwoordig te veel maar daardoor verkeren ze juist in onwetendheid vroeg of laat waardoor geen van alle dingen die ze dan zouden willen doen ervan komt.

Daarom zou ik de topicstarter ook adviseren om zich eens alleen bezig te houden met de 5 zuilen van de islam en de 6 zuilen van de imaan. Dus eerst de sahada begrijpen en willen, dan het gebed, dan het vasten, dan de zakat geven en insha Allah de bedevaart verrichten. Verrichten moet je ook zeker van je zelf zijn dat je meer dan 100% procten gelooft in Allah, Zijn Boodschappers, Zijn Boeken, Zijn Engelen, de Dag des Oordeels, en de Lotsbestemming; zowel in goed als kwaad. Zijn er zaken waar je hierin twijfelt zoals de Dag des Oordeels misschien, ga hier dan eerst kennis op over doen ipv je bezig houden met zaken die er pas na horen te komen!

Want even serieus, waarom zoeken of willen weten van al die kennis als dat geen voorkeur is om het Paradijs binnen te treden. Hiermee bedoel ik dat er in de tijd van de Profeet Mohammed saw ook meer dan de helft niet veel kennis had maar wel een ongelofelijke sterke basis wat hen ertoe leidde of insha Allah ertoe zal leiden om het Paradijs te bereiken. Met andere woorden, je hoeft niet alles te weten maar het nodige eerst, en dan pas de extraatjes

25-07-2008, 16:02
jah das t zeker anders raak je je iman kwijt en dat ben je letterlijk de verliezer