Bekijk volle/desktop versie : U2-zanger Bono eist vrijlating Birmaanse oppositieleidster !



Pagina's : [1] 2

19-01-2004, 13:46
Bono, de zanger van de Ierse rockgroep U2, heeft de Verenigde Staten en de Verenigde Naties maandag opgeroepen om de druk te verhogen op de Birmaanse junta om de vrijlating te verkrijgen van oppositieleidster Aung San Suu Kyi.

Bono deed zijn oproep samen de Amerikaanse Republikeinse senator Mitch McConnell in een open brief in de krant International Herald Tribune. De twee eisen ook commerciële en politieke sancties tegen de Birmaanse junta om haar zo tot democratisering te dwingen. Aung San Suu Kyi, voormalig winnares van de Nobelprijs voor de Vrede, staat opnieuw onder huisarrest sinds de door de Birmaanse junta georchestreerde gewelddadigheden van 30 mei 2003. De partij van Suu Kyi, de Nationale Liga voor de Democratie, werd daarop het slachtoffer van een zware repressie. (LVR)
(Belga)

Is het jullie ook al opgevallen dat er nog nooit eens een actie is gevoerd voor de Palestijnse zaak door deze hypocriete multi-miljardairs!


Sword

19-01-2004, 13:52


En iemand die alleen maar bereid is om voor de palestijnse zaak op te komen, en verder niet geinteressseerd is in andere onrechtvaardigheden in deze wereld, is die dan ook hypocriet ?

19-01-2004, 13:57

Citaat:
Origineel gepost door Willemien
En iemand die alleen maar bereid is om voor de palestijnse zaak op te komen, en verder niet geinteressseerd is in andere onrechtvaardigheden in deze wereld, is die dan ook hypocriet ?
die iemand is niet alleen hypocriet maar meteen ook een racist maar ik denk onze vrienden supersterren eerder onder de noemer angsthazen vallen

Sword

19-01-2004, 14:19
Heb jij enig idee wat Bono allemaal doet voor mensen in Afrika??????? hoe hij zich inzet voor aids?????........ga je huiswerk doen ...bah bah bah....een van de weinige popsterren die zoveel voor anderen doet krijgt hier een trap na....ga je schamen!!!!!!!

19-01-2004, 14:25



Citaat:
Origineel gepost door Aislin
Heb jij enig idee wat Bono allemaal doet voor mensen in Afrika??????? hoe hij zich inzet voor aids?????........ga je huiswerk doen ...bah bah bah....een van de weinige popsterren die zoveel voor anderen doet krijgt hier een trap na....ga je schamen!!!!!!!
voor wie of wat zou ik mij eigenlijk moeten schamen? Ik stel gewoon vast dat onze vorstelijk levende rocksterren nog nooit een benefiet-concert of iets dergelijks hebben ge-organiseerd voor het lijdende Palestijnse volk!

Waarom jij dan meteen komt aandraven met het leed in Afrika en de aids-problematiek is voor mij onbegrijpelijk hoor.

Sword

19-01-2004, 14:35
bono is iemand die veel doet voor menselijkheid vooral voor africa.
die soort mensen zijn echt uniek bv sting..........

wat betreeft Palistina ,ik denk dat bush is keihard bezig met de zaak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

19-01-2004, 14:41

Citaat:
Origineel gepost door sword
voor wie of wat zou ik mij eigenlijk moeten schamen? Ik stel gewoon vast dat onze vorstelijk levende rocksterren nog nooit een benefiet-concert of iets dergelijks hebben ge-organiseerd voor het lijdende Palestijnse volk!

Waarom jij dan meteen komt aandraven met het leed in Afrika en de aids-problematiek is voor mij onbegrijpelijk hoor.

Sword
Als je zou weten onder welke onmenselijke omstandigheden gelovigen moeten bivakkeren in Myanmar, dan zou je wel anders piepen. De camera's staan echter daar niet, op zich begrijpelijk, dit communistische land is zo gesloten als een pot.

De meeste camera's in de Aziatische wereld staan in het Midden-Oosten, en dan vooral in Israel en de Palestijnse gebieden. Nu is er een keer aandacht voor de situatie in Myanmar, en nu brandt je het af. Onbegrijpelijk. Er is al zo ontzettend veel aandacht voor de Palestijnse kwestie, dat andere wereldproblemen daarvan de dupe zijn.
Daardoor kan ik het alleen maar toejuichen dat Bono hier aandacht voor vraagt. Ik heb hier nog nooit een topic geopend zie worden over de situatie van moslims in communistische landen. En als iemand er aandacht voor vraagt, dan wordt er niet op gereageerd. Noem echter een ker het woord palestina en men komt als vliegen op de stroop af...

19-01-2004, 14:43

Citaat:
Origineel gepost door hassouna
bono is iemand die veel doet voor menselijkheid vooral voor africa.
die soort mensen zijn echt uniek bv sting..........

wat betreeft Palistina ,ik denk dat bush is keihard bezig met de zaak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bono is op de eerste plaats een multi-miljardair die het graag breed laat hangen en Sting is in hetzelfde bedje ziek.

en wat Bush betreft................ had Palestina olie gehad.......... dan had Israël nooit bestaan

Sword

19-01-2004, 14:53
Je kan zeggen wat je wilt van die popsterren, ze hadden ook hun geld in eigen zak kunnen houden en als jij een mutimiljonair die zoveel voor de mensheid doet als hun dan ben jij degene die hier ziek is.....wat heb jij voor de palestijnse bevolking gedaan eigenlijk???

19-01-2004, 15:01

Citaat:
Origineel gepost door Aislin
Je kan zeggen wat je wilt van die popsterren, ze hadden ook hun geld in eigen zak kunnen houden en als jij een mutimiljonair die zoveel voor de mensheid doet als hun dan ben jij degene die hier ziek is.....wat heb jij voor de palestijnse bevolking gedaan eigenlijk???
kijk Aislin, iemand die maar 500 euro verdient en 50 euro weggeeft voor de palestijnse zaak heeft meer gegeven dan iemand die 25.000.000 euro bezit en er daarvan 100.000 euro weggeeft aan de Palestijnen.

Dus staar je niet blind op Bono en Sting hun capriolen want het kan goed zijn dat we al meer voor de goede zaak hebben gedaan dan zij die met alle media-aandacht gaan lopen.

Sword

19-01-2004, 16:35
en wat Bush betreft................ had Palestina olie gehad.......... dan had Israël nooit bestaan

Sword [/B][/QUOTE]

20-01-2004, 09:39

Citaat:
Origineel gepost door KohiNoor
Nou dan zullen we met ons allen gaan demonstreren dat Bono zijn geld maar in zijn zak moet houden
geloof me, Bono houdt genoeg geld in zijn eigen zak hoor anders kun je er geen privé-jets, 10 villa's en verscheidene limo's op na houden

Sword

20-01-2004, 09:45



Citaat:
Origineel gepost door sword
geloof me, Bono houdt genoeg geld in zijn eigen zak hoor anders kun je er geen privé-jets, 10 villa's en verscheidene limo's op na houden

Sword
Ik heb er nooit bij stil gestaan maar je hebt volkomen gelijk. Geen enkele "wereldberoemde" ster durft zich in te zetten voor de Palestijnen terwijl elk ander volk of elke enge ziekte wel iemand heeft die hiervoor als ambassadeur optreedt. En nou niet met Greta Duisenberg aankomen want haar enige talent is het vrouw-zijn-van een ex-bankdirecteur.

Wie weet hoe dit komt???

20-01-2004, 10:00
Het is maar een suggestie, maar misschien komt het doordat Palestina al genoeg in het nieuws is.

Er is al zoveel aandacht voor de Palestijnse zaak, zodat popsterren misschien dan maar meer aandacht willen besteden aan onderbelichte problemen.

Dat klopt weliswaar niet met Bono's strijd tegen apartheid, maar een betere verklaring heb ik niet.

20-01-2004, 10:05

Citaat:
Origineel gepost door Elberfeld
Het is maar een suggestie, maar misschien komt het doordat Palestina al genoeg in het nieuws is.

Er is al zoveel aandacht voor de Palestijnse zaak, zodat popsterren misschien dan maar meer aandacht willen besteden aan onderbelichte problemen.

Dat klopt weliswaar niet met Bono's strijd tegen apartheid, maar een betere verklaring heb ik niet.
Dat klopt niet helemaal. Het is wel dagelijks in het nieuws maar vooral op een beschrijvende manier: zoveel doden gevallen, grenscontroles, je weet wel wat ik bedoel. Maar ik heb nog nooit iemand gezien die zich echt inzet om het probleem te helpen op lossen en dit bij elke gelegenheid naar voren brengt (concert, filmpremiere, oscaruitreiking). Dit gebeurde wel bij de aparthied van Zuid-Afrika en talloze andere conflicten.

Pagina's : [1] 2