Bekijk volle/desktop versie : Hirsch Ballin in beroep tegen vonnissen importbruiden



23-07-2008, 22:14
DEN HAAG - Minister Ernst Hirsch Ballin van Justitie legt zich niet neer bij twee rechterlijke uitspraken die het migranten makkelijker maken zich bij hun partner of gezin in Nederland te voegen. Dat heeft de CDA-bewindsman woensdag gezegd.


Hirsch Ballin gaat onder meer in hoger beroep tegen een uitspraak van de rechtbank in Amsterdam eerder deze maand. De rechter oordeelde dat deze migranten, ook wel importbruiden en -bruidegommen genoemd, niet verplicht een toets over de Nederlandse taal en cultuur moeten halen in hun land van herkomst.

Bovendien oordeelde de rechtbank in Roermond onlangs dat Nederlanders die hun buitenlandse partner voor gezinsvorming naar Nederland willen laten komen, niet 120 procent van het minimumloon hoeven te verdienen. De Limburgse rechter oordeelde dat de inkomenseis in strijd is met de Europese regelgeving. De Raad van State buigt zich momenteel over een vergelijkbare zaak.

In de zaak over de inburgeringstoets denkt Hirsch Ballin in hoger beroep gelijk te krijgen omdat een besluit uit 1814 de overheid de bevoegdheid geeft eisen te stellen aan mensen die naar Nederland willen komen. Bovendien bestrijdt de rechter niet de toets, maar de manier waarop deze in de wet is geregeld, aldus de minister tegenover het ANP.

Mocht de beroepsprocedure niets uithalen, dan zal Hirsch Ballin de regels zo aanpassen dat er “geen onduidelijkheid kan bestaan” dat de inburgeringstoets moet worden behaald voordat de migranten naar Nederland mogen afreizen. Bijna de gehele Tweede Kamer eist dat die toets in het land van herkomst overeind blijft.

De minister heeft geen kritiek op de rechtbanken. “De rechters doen hun werk. Er zijn soms onderwerpen waar juristen over van mening kunnen verschillen.”

Hirsch Ballin denkt niet dat de uitspraak voor een golf huwelijksmigranten naar Nederland zal zorgen. Om voor een Nederlands paspoort in aanmerking te komen, moeten de migranten hier namelijk sowieso slagen voor een uitgebreider examen over de Nederlandse taal en cultuur. Bovendien heeft de uitspraak “geen effect op gedrag en liefde, verwacht ik zelf”.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1545843/__Beroep_tegen_vonnis_importbruiden__.html?p=17,1

23-07-2008, 22:17


Hij maakt zich al een paar maanden lang ongeloofwaardig, deze Hirsch Ballin.

Maar om nu van Moslimbillenllikker opeens te switchen naar de mannelijke versie van Rita Verdonk, is toch echt kras..

23-07-2008, 22:22

Citaat door HINDUSTAN:
Hij maakt zich al een paar maanden lang ongeloofwaardig, deze Hirsch Ballin.

Maar om nu van Moslimbillenllikker opeens te switchen naar de mannelijke versie van Rita Verdonk, is toch echt kras..


Of misschien was hij nooit een moslimbillenlikkergeweest.
Ik heb nu al zoveel boemerangs langs zien vliegen.

23-07-2008, 22:24
De eisen waren eigenlijk al zo laag, 120 procent miniumloon, en wat Nederlandse woordjes kennen, als je dat al niet voor elkaar krijgt......
beste is , totale stop van immigratie uit niet-Weterse landen.

23-07-2008, 22:35



Citaat door -Markies-:
De eisen waren eigenlijk al zo laag, 120 procent miniumloon, en wat Nederlandse woordjes kennen, als je dat al niet voor elkaar krijgt......
beste is , totale stop van immigratie uit niet-Weterse landen.


Ik ben voorstander van eisen zoals deze gelden in Canada, VS en Australie.

Slechts bij behoefte op de arbeidsmarkt, toelaten.

Niemand verbiedt gezinsvorming, maar moet dat nou perse in Nederland plaatsvinden? Kan ook in het land van de bruid, bruidegom die in Nederland wil komen wonen. Zeker als men 2 nationaliteiten heeft.

23-07-2008, 22:40

Citaat door Focus1:
Ik ben voorstander van eisen zoals deze gelden in Canada, VS en Australie.

Slechts bij behoefte op de arbeidsmarkt, toelaten.

Niemand verbiedt gezinsvorming, maar moet dat nou perse in Nederland plaatsvinden? Kan ook in het land van de bruid, bruidegom die in Nederland wil komen wonen. Zeker als men 2 nationaliteiten heeft.

Dat is het beste systeem natuurlijk, ik wil wel nu voor even een totale immigratie stop voor Marokkanen en Turken, ik ben er eerlijk in, we moeten eerst met aanwezige (Moslims) alhier, tot een soort van goede samenleving komen.

23-07-2008, 23:15

Citaat door Fhamator:
Of misschien was hij nooit een moslimbillenlikkergeweest.
Ik heb nu al zoveel boemerangs langs zien vliegen.


Ohw, dan was zijn kamerdebat-act waaruit de Wilders gate ontstond waarschijnlijk persoonlijk gericht

23-07-2008, 23:41

Citaat door Focus1:
Ik ben voorstander van eisen zoals deze gelden in Canada, VS en Australie.

Slechts bij behoefte op de arbeidsmarkt, toelaten.

Niemand verbiedt gezinsvorming, maar moet dat nou perse in Nederland plaatsvinden? Kan ook in het land van de bruid, bruidegom die in Nederland wil komen wonen. Zeker als men 2 nationaliteiten heeft.


Alles kan, dus ook in Nederland. Wat is daar zo op tegen?

En die twee nationaliteiten kwestie, dat staat hier los van. Los van inburgeren, los van gezinshereniging. Maw, doet er totaal niet toe op dit punt.

23-07-2008, 23:41

Citaat door Kloodtzak:
beter is dat die 5e colonne hun biezen pakt nu het nog kan.

Vertrouw me, die gaan nooitttttt meer weg, niet zolang er nog iets te plunderen is.