Bekijk volle/desktop versie : 'Ik wilde alleen maar naar Heerenveen'



23-07-2008, 01:30

Citaat door 22jaar_oud:
'Ik wilde alleen maar naar Heerenveen'
Geschreven op dinsdag, 22 juli om 21:54

Tarik Elyounoussi kon naar diverse clubs in het buitenland, maar desondanks had de Noorse spits weinig moeite met kiezen. De Noor wilde niet naar Engeland of naar Frankrijk, maar slechts naar Heerenveen. “Want dit is de juiste club om mij door te ontwikkelen”, zei Elyounoussi tijdens zijn presentatie. De eenmalig international zette vandaag zijn handtekening onder een vijfjarig contract in Friesland. Een bijzonder lange periode, zeker gezien het feit dat Elyounoussi nu al in de belangstelling staat van diverse Europese topclubs. Chelsea zou hem op de korrel hebben, terwijl ook Ajax hem zou volgen. Toen Heerenveen zich meldde was de keus echter snel gemaakt.

“Heerenveen is een goede club voor jonge spelers die beter willen worden”, wist Elyounoussi (20) over zijn nieuwe werkgever te vertellen. “De club behoort tot de betere in Nederland en speelt jaarlijks Europees voetbal. Het Nederlandse spel past bij mij. Ik houd van aanvallend en technisch verzorgd voetbal. Bovendien heb ik familie en vrienden in Nederland wonen. De keuze was voor mij niet zo moeilijk.’’

Met de komst van Elyounoussi en eerder al Bonaventure Kalou is de voorhoede van Heerenveen compleet. “We hebben op dit moment zes volwaardige aanvallers in de selectie”, vertelde directeur Yme Kuiper. “Ze moeten de concurrentie maar aangaan en dan is het aan de trainer om een beslissing te nemen.” Elyounoussi gaat begin augustus in Friesland aan de slag.

De Noor van Marokkaanse afkomst moet eerst nog twee duels met Fredrikstad FK, de huidige nummer twee van Noorwegen, afwerken. Hoewel hij staat te popelen om bij Heerenveen te beginnen, wil Elyounoussi op waardige wijze afscheid nemen van zijn oude club. “We spelen nog tegen Brann Bergen en Vålerenga", zei de aanvaller. "Pittige duels, maar ik wil goed afsluiten.”







IK VOEL ME DAARBIJ AANGESPROKEN
.