Bekijk volle/desktop versie : VERGEET o.a DEZE kinderen niet!



22-07-2008, 20:46
http://aktiejeugdzorg.hyves.nl/

Ik dacht altijd ontvoerde kinderen is het ergste wat er is!
Maar ik heb ervaren wat nog erger is, de strijd erna....
Somige weten niet van ophouden!
Meld je aan als vriend op deze hyves die je in het verhaal tegen komt... zo belangrijk dat O.A deze kinderen niet vergeten worden!


Een al bekend verhaal, fouten in de jeugdzorg.
Normaal sta je er eigelijk niet zo bij stil tot het je zelf overkomt dan kan je er niet meer om heen.

De rede dat ik mail en niet bel is omdat ik eigelijk niet zo goed weet waar te beginnen.
Het is een lang en moeilijk verhaal waar maar geen einde aan lijkt te komen.

Om te beginnen zal ik mezelf even kort voorstellen, mijn naam is ....... ....... ben moeder van 3 jongens en 2 meiden.
Ben 30 jaar en al bijna 8 jaar gelukkig samen met mijn huidige partner.
Wij wonen in Breda.

Maar dat heeft even geduurt voor dat, dat zo ver was.
In 2002 zijn mijn kinderen (mijn 3 jongens ) na 4 jaar op de vlucht te zijn geweest in blijf van mij lijf huizen voor mijn ex man voor het eerst bij hun vader op bezoek geweest.
Dat was tot lange tijd de laatste keer dat ik ze zag, hij heeft ze niet meer terug gebracht.
Na een tijd opzoek te zijn geweest heb ik het na een jaar erbij gelaten omdat ik wist dat ze in Nederland waren (mijn ex is van Algerijnse afkomst) en omdat ik steeds de dreiging hoorden van hem als ik hem niet met rust liet hij naar Frankrijk of Algerije zou vertekken.

Omdat Jeugdzorg er ook geen grip op had en politie ook niet was het erg moeilijk om deze strijd vol te houden.
Jeugdzorg kon niet ingrijpen omdat hij dat niet wilde en op dat moment lieten de instanties het er ook bij zitten.
Tot het in 2003 fout ging en er OPEENS politie voor mij deur stond met de kinderen, ondertussen was ik wel eens waar mijn leven proberen weer aan het opbouwen voor zover ik kon maar makkelijk was dat niet.
Ik woonde bij mensen in en had geen geld of hulp van welke instantie dan ook.
Al snel wist mijn ex waar ze waren en kwam ze opzoeken zonder hulp van buiten af was ik niet sterk genoeg tegen hem en heb de kinderen mee laten gaan, met voorwaarden dat ik ze zou mogen zien.
Dat was net het geval.

Ik heb ze niet meer gezien, via jeugdzorg hoorden ik alleen maar leugens over mij en kreeg niet de kans mijn verhaal te doen, daar waren ze kort weg niet in geintereseerd.
Belangrijk was dat mijn ex hulp kreeg en dat ging heel ver, zo verzon buro jeugdzorg Amsterdam dat ik in een instelling zou zitten en dat ik zelf tegen mijn ex zou hebben gezegt om voor mijn kinderen te zorgen omdat ik het niet meer aan kon zodat hij in december van 2003 een verblijfvergunnig kreeg omdat ik niet in staat zou zijn om voor mijn kinderen te zorgen. (Nadat het eerst 4 x was afgewezen omdat hij gewoon weg niet het recht had hier te verblijven)

Met de vraag waarom ze dat gedaan hadden was het antwoord, SORRY HET WAS NIET NETJES MAAR OM MR GOED TE KUNNEN HELPEN MOESTEN WIJ IETS DOEN! EN UW TOESEMMING VRAGEN WAS NIET IN HET BELANG VAN DE KINDEREN.
U ZOU HET NAMEIJK NIET GEVEN!
En de IND controleerde niks en heeft het kwakkeloos na eerst 4 afwijzigen afgegeven zonder na te gaan waarom het nu opeens anders was.

Ik stond er dus alleen voor, als ik mijn verhaal wilde doen met het FIJT dat hij agresief was aan de drugs zat niet goed in de bassis kon voorzien van de kinderen er genoeg aangiftes lagen en veroordelingen, werdt er geantwoord daar vinden we wel een oplossing voor.

In 2005 ging de OTS waar mijn kinderen onder stonden eraf en stond hij er alleen voor.
In het begin ging het goed maar alles wat ik riep was nog steeds in het leven van de kinderen. Geen structuur, geen bassis, drugs, enz enz.
niemand die wilde luisteren.

Als ik gesprekken had met de kinderbescherming werd mij eigenlijk alleen medegedeeld het AMK in te schakelen, dat kon ik niet doen omdat zij in het verleden al vaker mijn adres gegevens hadden doorgegeven met één fout en ik kon weer verhuizen. (in de tijd dat de kinderen nog bij mij woonde)

Dat wilde ik verkomen, het enige wat ik wilde was dat er IEMAND naar mij zou luisteren en mij serieus zou nemen maar alles wat ik zei werd afgedaan als STEL JE NIET AAN VALT ALLEMAAL WEL MEE, HET IS EEN LIEFE MAN MET GOEDE VADERSCHAPS KWALITEITEN!

DEEL 1

22-07-2008, 20:48


Tot ik in feb 2007 hoorden via via dat het ZEER slecht ging met de kinderen en dat de omstandigheden zodanig waren dat het echt niet meer kon!
Na deze info heb ik contact gezocht met de kinderbescherming en weer kreeg ik het zelfde te horen.
Meld het bij het AMK!
Ik had het niet gezien maar alleen gehoord dus konden ze eigelijk niks doen!
Ik heb toen nog via jeugdzorg gevraagd wat ik het beste kon doen en die konden ook weinig vanwege wachtlijsten.

Ik Mei hoorden ik dat met de slechte omstandigheden ook nog eens de electra en het water was afgesloten dat was voor mij de druppel en heb gelijk alles in huis gehaald om de kinderen thuis te kunnen ontvangen (aangezien ik dat niet had) op 7 Juni was alles klaar en heb ik opgebeld dat ik er aan kwam om ze te zien, ik was (een beetje welkom) heb zonder wat te zeggen de jongens in de auto gezet en ben weg gereden.
Heb toen ook meteen iedreen op de hoogte gesteld van wat ik van paln was en waar ze zaten zodat ze mij niks in de schoenen konden schuiven.

Instanties rond om mijn ex bevestigde via brieven de situatie thuis die ik hoorden via de kinderen maar ook rond om hem hen.
Er was genoeg reden om ze niet terug te laten gaan zolang de situatie niks veranderd was.
Toch liep het tijdens de rechtzaak anders dan iedreen verwachte ondanks alles moesten de kinderen terug naar hun vader, terwijl er eigelijk buiten de electra om niks was veranderd.

Reden was!

Ik zou de kinderen daar hebben weg getrokken uit een stabiele situatie en ze nog meer schade hebben aangedaan.
En punt 2 was dat ik het AMK niet wilde in schakelen en dat werdt mij erg kwalijk genomen.

De kinderbescherming werdt in geroepen om een spoed onderzoek te doen, dat liet 4 maanden op zich wachten, toen ik UITEINDELIJK een brief kreeg werden wij samen uitgenodigd met mijn telefoontje dat ik dat niet wilde en dat dat ook niet kon gezien de omstandigheden kreeg ik te hoorden dat ze daar niet zo blij mee waren, wand zo zeiden zë 'dat was niet hun maniet van werken!' op mijn vraag wat de bedoeling was van dat gesprek en of ze ook langs kwamen en op school enz enz, een onderzoek dus! zeiden ze NEE het was een gesprek eenmalig en dan zouden ze kijken naar aanlijding van het gesprek wie er de meest geschikte ouder was!
In mijn ogen kon dat echt niet en vertelde dus ok dat ik niet van plan was daaraan mee te werken.
Dat als ze een ECHT onderzoek wilde doen mijn deuren open stonden en verder ik niet mee ging in deze onzin, van wie het mooieste verhaal verteld!

daarna kreeg ik een brief thuis gestuurd waar in stond dat ik niet bereid was mee tewerken aan het onderzoek en hebben ze PERONGELUK mijn adres gegevens mee gezonden met de brief die tevens aan mijn ex werdt verstuurd!

Nu zijn wij een jaar later, en ik krijg op 1 Juli j.l een telefoontje dat het niet goed gaat met de kinderen, zware verwaarlozing O.A geen eten geen schone kleding kinderen niet naar school als ze naar school gingen stinken de kinderen onder de luizen vies huis, vader zwaar aan de hard drugs en weigerd hulpverlening binnen te laten en dreigt ze de deur uit!

Alles wat ik al 6 jaar roep komt op eens boven tafel!
Nu heb ik afgelopen week het raport binnen gehad en wat blijkt alles wat ik toen zei en werdt afgedaan als ONZIN! zeggen zij nu ook! En was ook al in deze periode bekend..

Van drugs tot vlucht pogingen als iemand hem wilde benaderen.
Op dit moment zijn de jongens uit huis gehaald bij hun vader, en hun vader glijd steeds meer af naar de afgrond en heeft niks meer van zich laten horen.

Ik heb dagelijks met jeugdzorg contact en mij wordt steeds duidelijker dat ze zich eigelijk geen raad weten wat te doen!
Jeugdzorg waar nu contact mee is doet zijn best de fouten van de afgelopen jaren te herstellen maar dat is erg moeilijk.
de jongens zitten nu apart en mijn 2 jongste zitten op een plek waar ze eigelijk gister 21 juli al weg hadden moeten zijn.
En er is nog geen oplossing voor een andere plaats!
Hier bij mij zijn ze meer dan welkom, maar zo makkelijk is dat niet mijn ex heeft mijn adres dankzij de kinderbescherming en als hij weet dat ze hier zijn zijn wij alle niet meer veilig dat ziet jeugdzorg nu ook in gelukkig.
Alleen een beetje laat.
Dit had nooit zo ver mogen komen en moet ook stoppen.
Ze zijn nu 7, 10 en 12 en eigelijk al zo getraumatiseerd dat het verwerken ervan haast niet meer mogelijk is.

Ze zijn 3, 4 x inc dat ik ze vorig jaar uit huis haalden weg gehaald bij hun vader, en er is een kans dat ze terug worden geplaatst terwijl dat echt niet kan.

Als jeugdzorg in 2003 had ingegrepen en had geluisterd naar mij en de mensen om mij heen was het nooit zo ver gekomen...

Ik wil dat dit bekend wordt en dat er een stop op wordt gezet en dat bekend wordt dat deze kinderen (niet alleen de mijne maar alle waar dit mee gebeurd) geen nummers, geen waclijsten zijn maar kinderen die keer op keer worden getraumatiseerd en er lijkt geen einde aan te komen!

Ik heb samen met een kennis die ook de zelfde ervaringen heeft met jeugdzorg een hyves site opgezet,

http://aktiejeugdzorg.hyves.nl/

In de hoop vele reacties te krijgen en in de media zodat duidelijk gaat worden dat dit echt niet langer kan!
Ik persoonlijk kan nu niks doen en dat is erg frustrerend en sloopt gewoon wat je in je hebt.
Ik weet ook niet of dit de juiste weg is maar HOOP zo dat het via julie toch in de media kan komen en dat er aandacht voor komt, wand ik weet het niet meer en ben ten einde raad.
Ik vecht al 6 jaar tegen een instantie waar niet tegen te vechten valt.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en dat julie er ergens wat mee kunnen.
Ik weet dat het een algemeen bekend verhaal is, maar blijkbaar niet bekend genoeg als het nog steeds gebeurd!

Zoals ik al zei, mijn kinderen zitten nu op een plek en niet wetende wat de volgende zal zijn!
tewijl ik als moeder er voor ze ben!

Hopende op een spoedige en positieve reactie met vriendelijke groeten

22-07-2008, 21:03
Ben er maar al te bekend mee!
een grote zooi!

Sterkte!

22-07-2008, 22:18

Citaat door Shelha:
Heb vorig jaar met een gezinsvoogd gewerkt, echt het zijn echt een stel amateurs die bij jeugdzorg werken..
same here!

28-07-2008, 14:25


kinderen zijn het belangrijkste in het leven... zij zijn de toekomst als je dat verpest is er niks meer!