Bekijk volle/desktop versie : De leugens omtrent onze broeders de taliban.



22-07-2008, 11:09
Assalamu alaikum,

Tegenwoordig heerst onder moslims en niet-moslims een groot misverstand, namelijk dat de taliban een gruwelijke, extremistische groepering is die vrouwen mishandelen en vermoorden etc.

Dit alles kregen we te horen van de westerse media, maar zoals onze deen is en zoals er talloze ahadeeth hieromtrent bestaan, moge wij moslims pas een broeder/zuster verdenken van dit soort misdaden totdat wij het met eigen ogen gezien hebben en dit is wat de profeet salaAllahoe alaihi wasalam ons ook in een sahih hadieth vertelde.

Beste zusters en broeders jullie moeten weten dat er naast de taliban, wel een extremistische groepering bestaat die zich 'the lords of the war' noemen. Deze groepering wordt gezien als de taliban, maar behoren absoluut niet tot de taliban.

Deze zogehete 'lords of the war' zijn mannen die in drugs handelen, vrouwen mishandelen en andere gruwelijke daden op hun naam hebben.

Maar toch worden zij de taliban genoemd, terwijl de taliban hier ver van af staat.

Laat ons niet net als een aantal kuffar meeslepen door de media. Kijk maar naar hoe de kuffar over ons denken sinds de media. Zo een sterke invloed heeft de media, zonder dat je het merkt. En zo hebben bepaalde zusters en broeders dat beeld over de taliban ook aangesterkt gekregen, niet wetend dat er zoveel leugens over de taliban verspreid zijn.

De taliban is op 1 ding uit en dat is het implenteren van de koran wa soenna in afghanistan.

Hier een mooie filmpje van khalid yassin:

http://nl.youtube.com/watch?v=n3Z10H6gNq8

22-07-2008, 11:10


ze verbouwen toch ook opium?

22-07-2008, 11:12
Nee, dat zijn de zogenaamde 'war of the lords' die dat doen. En de westerse media typeert hen onder de taliban.

De taliban heeft er juist voor gezorgd dat 90 procent van de opium weg werd gewerkt.

Bekijk dat filmpje.

22-07-2008, 11:16

Citaat door Da3wa_lil_islam:
Nee, dat zijn de zogenaamde 'war of the lords' die dat doen. En de westerse media typeert hen onder de taliban.

De taliban heeft er juist voor gezorgd dat 90 procent van de opium weg werd gewerkt.

Bekijk dat filmpje.



Hoe ben jij hier zo zeker van?

22-07-2008, 11:22


Lieverd, vraag iemand die zelf uit afhanistan komt over Taliban.

Ik ga niet uit van media, maar persoonlijke verhalen. Als jouw eigen zus/moeder/vader door hun "onder handen" is genomen, zou je er niet zo makkelijk over praten. De verhalen liegen er helaas niet om, het zijn zeker geen schatjes en helaas zijn een aantal van de verhalen die over hun de ronde doen zeker waar. Allah ou allem, maar als ik verhalen van mensen persoonlijk hoor, krijg ik kippevel en gruwel ik bij die gedachten dat het mijn familie zou zijn (geld ook voor verhalen over Saddam)!

Allah weet het beste en dat iedereen op de dag des oordeels krijgt wat hem toekomt!

22-07-2008, 11:27

Citaat door Miss_Magrebia:
Hoe ben jij hier zo zeker van?


Ik heb gister een reportage gezien over de taliban, op een islamtische, arabische zender waar zij zelf dit kenbaar gemaakt hebben en er waren ook getuigen (kuffar) die dit beaamden.

En kijk naar dat filmpje over khalid yassin, precies wat ik gister ook zag soebhanAllah.

En heb zelf 2 vriendinnen die in afghanistan zijn opgegroeid en dit kunnen beamen.

22-07-2008, 11:29

Citaat door kokkie:
Lieverd, vraag iemand die zelf uit afhanistan komt over Taliban.

Ik ga niet uit van media, maar persoonlijke verhalen. Als jouw eigen zus/moeder/vader door hun "onder handen" is genomen, zou je er niet zo makkelijk over praten. De verhalen liegen er helaas niet om, het zijn zeker geen schatjes en helaas zijn een aantal van de verhalen die over hun de ronde doen zeker waar. Allah ou allem, maar als ik verhalen van mensen persoonlijk hoor, krijg ik kippevel en gruwel ik bij die gedachten dat het mijn familie zou zijn (geld ook voor verhalen over Saddam)!

Allah weet het beste en dat iedereen op de dag des oordeels krijgt wat hem toekomt!


Ik heb zelf 2 beste vriendinnen uit afghanistan en zij beamen zelf dat de taliban dit niet deed, maar juist die mannen die hun eigen islam maakte en zich ''the war of the lords' noemde.

Wie zegt volgens hen dat dit de taliban is? Hebben zij kenbaar gemaakt van de taliban te zijn? Zo ja, hoe weten ze dit?

The war of the lords, die mannen zeggen namelijk van de taliban te zijn om zo verder te gaan met het verwerken van opium etc. Maar alhamdoelilah heeft de taliban hier harde uitspraken over gedaan en hen zelf een bezoekje gebracht en hun gewassen kapot gemaakt.

De enige doel van de taliban is de koran en soenna te implenteren. Maar de vijanden van de islam willen dat onmogelijk maken en hun kapot maken door leugens in de media te verspreiden, zodat zij door kunnen gaan met het kapot maken van de taliban, die slechts de koran en soennah willen in hun land.

22-07-2008, 11:31

Citaat door Da3wa_lil_islam:
Ik heb gister een reportage gezien over de taliban, op een islamtische, arabische zender waar zij zelf dit kenbaar gemaakt hebben en er waren ook getuigen (kuffar) die dit beaamden.

En kijk naar dat filmpje over khalid yassin, precies wat ik gister ook zag soebhanAllah.

En heb zelf 2 vriendinnen die in afghanistan zijn opgegroeid en dit kunnen beamen.

misschien waren ze bedreigd met de dood en moesten ze dat wel zeggen , hoe kan jij dat zeker weten dat is toch ook media?

22-07-2008, 11:45

Citaat door noonah:
misschien waren ze bedreigd met de dood en moesten ze dat wel zeggen , hoe kan jij dat zeker weten dat is toch ook media?


Die islamtische zender had zelf een intervieuw aangevraagd, waar de taliban over te spreken was en dus niet zomaar uit bedreiging etc. Anders zou diegene die terug zou keren gelijk vertellen dat ze bedreigd waren en dit moesten zeggen, in plaats daarvan vertelde hij de harde waarheid over hen.

Diegene die moest gaan naar de taliban woonde in saudie arabie en nie afghanistan, dus met de dood bedreigen heeft geen zin.

Nee, dit is een islamtische zender waar grote geleerden van vandaag zitten en niets anders dan de waarheid laten zien, integenstelling tot de westerse media. Zij werken volgens de koran wa soenna.

En daarnaast hier een bekeerde moslima die de waarheid over hen verteld. Ze was een gevangene omdat de taliban dachten dat ze hen wou aanvallen met andere journalisten. Ze wisten nog niet dat ze een journalist was, maar dachten dat ze een vijand was die uit was op vernietiging en uitlvering van de taliban. Maar zelfs toen ze gevangene was, kijk hoe goed zij haar behandelde:

http://www.youtube.com/watch?v=fkN6P8Bp7jE

Je ziet dat ze alle leugens om zeep helpt over hun. Alhamdoelilah!