Bekijk volle/desktop versie : Het eten van onrein vlees...



Pagina's : [1] 2 3

21-07-2008, 19:59
Onder meer voor voedsel gelden speciale richtlijnen waar een moslim zich aan dient te houden. Deze regels zijn afgeleid uit de Koran, de Ahadith en daaruit afgeleide Soenna.

De Koran stelt vast dat eten van vlees gedood in naam van iets anders dan Allah Subhana Wa Ta'ala niet toegestaan is.

Soerat el baqara:

O gij die gelooft, eet van de goede dingen, waarmede Wij u hebben voorzien en dank God, indien gij Hem alleen aanbidt. Hij heeft u slechts het gestorvene, het bloed, het varkensvlees en datgene, waarover een andere naam, dan die van God is uitgeroepen, verboden. Maar hij, die gedwongen is en dit niet wenst en geen overtreder is, op hem rust geen zonde. Want God is Vergevensgezind, Genadevol.


x

Ik zie nog regelmatig dat er wordt gegeten van onrein vlees..
Bijvoorbeeld in de Mac, Burger king, snackbar etc.
(Kipnuggets, kipburger etc. )
Er wordt dan vergeten dat dit ook onrein vlees is!
Er wordt geen varkensvlees gegeten omdat het niet halal is, maar de kipburger die ook niet halal is wordt vergeten?

Denk voortaan na voordat je ergens een bestelling doet insha'Allah.
Ik wou dit even aan jullie kwijt.

Moge Allah subhan wa ta'ala ons leiden en standvastiger maken inshallah.

Gair inshallah.

Allahoe ameen.

21-07-2008, 20:48


Jezus zei: niets wat de mond ingaat maakt een mens onrein. Wat de mond ingaat wordt er op een zeker moment weer uitgescheiden. Dat maakt de mens NIET onrein.

Wat de mens onrein maakt, zei Jezus, zijn de boze woorden van je tong, boze gedachten, hatende en spottende opmerkingen. DIe maken een mens onrein.

Dus radicale imams die geen varkensvlees eten, maar hun mond wel een en al boosheid uitspreekt: boze woorden over mensen die God geschapen heeft, die mensen zijn zo onrein als het maar kan.
Onrein in hun hart.

Is het hart niet belangrijker dan de maag

Een boos hart (imams) komen het eeuwige Koningrijk van God NIET binnen: ze worden buitengeworpen.

JEzus is namelijk de levende steen: bij God uitverkoren, maar door mensen verworpen. Ook MOhamed verworp JEzus als Messias. Reden des te meer deze man (mohamed) af te zweren. Mohameds daden en zonden getuigen TEGEN de Wetten van MOzes, die door God gegeven zijn:
- moord
- niet verkrachten
- geen kleine meisjes rechten ontnemen op jeugd
- enz... enz....

22-07-2008, 14:08

Citaat door bicky:
Jezus zei: niets wat de mond ingaat maakt een mens onrein. Wat de mond ingaat wordt er op een zeker moment weer uitgescheiden. Dat maakt de mens NIET onrein.

Wat de mens onrein maakt, zei Jezus, zijn de boze woorden van je tong, boze gedachten, hatende en spottende opmerkingen. DIe maken een mens onrein.

Dus radicale imams die geen varkensvlees eten, maar hun mond wel een en al boosheid uitspreekt: boze woorden over mensen die God geschapen heeft, die mensen zijn zo onrein als het maar kan.
Onrein in hun hart.

Is het hart niet belangrijker dan de maag

Een boos hart (imams) komen het eeuwige Koningrijk van God NIET binnen: ze worden buitengeworpen.

JEzus is namelijk de levende steen: bij God uitverkoren, maar door mensen verworpen. Ook MOhamed verworp JEzus als Messias. Reden des te meer deze man (mohamed) af te zweren. Mohameds daden en zonden getuigen TEGEN de Wetten van MOzes, die door God gegeven zijn:
- moord
- niet verkrachten
- geen kleine meisjes rechten ontnemen op jeugd
- enz... enz....


Al het vlees wat NIET in de naam van Allah Subhana wa ta'ala is geslacht
dieren die aan een natuurlijke dood zijn overleden, en dieren die als haram zijn bestempeld om te benutten :

( Aasgieren, apen, beren, cheetahs, eekhoorns, egels, gieren, hagedissen, haviken, honden, hyena's, jakhalzen, jerboa's, katten, kevers, kiekendieven, krokodillen, leeuwen, luipaarden, marters, muizen, muskieten, olifanten, panters, paling, ratten, schildpadden, schorpioenen,slangen, spinnen, tamme ezels, tijgers, valken, varkens, vleermuizen, vliegen, vossen, wespen, wezels, wolven, zwijnen).

Zijn ONREIN en mogen niet door ons benut worden... Of het hart nou wel of niet belangrijker is dan de maag... want als je zo gaat denken dan kun je bij alle zaken gaan uitzoeken wat er nou belangrijker is.. Bijvoorbeeld:
Het vasten van de maand Ramadan of het verrichten van het gebed? En dan het gene wat volgens jou op de tweede plaats komt links laten liggen.. Maar zo werkt het helaas niet...
De kern van de islam is de erkenning van en overgave aan Allah Subhana wa ta'ala...
en kiezen welke regels je wel of niet gaat naleven is hierbij geen optie.

Stagfirouallah waar je onze profeet Mohammed Sallalahu 'alaihi wasalam voor beschuldigd!
Mohammed Sallalahu 'alaihi wasalam was een vrome en een hoogst betrouwbare man,
Hij Sallalahu 'alaihi wasalam is degene die wij als voorbeeld moeten nemen.

Hij is de boodschapper van Allah subhana wa ta'Ala en het zegel
(laatste) der profeten. (Surah 33 : Ayah 40)

Nogmaals stagfirouallah voor jouw woorden!

22-07-2008, 17:14
Up.

22-07-2008, 17:40


Niet alle moslims houden zich even streng aan alle (voedsel)regels toch?

Net als bij joden. Je hebt joden die zich strikt aan alle spijswetten houden, anderen nemen het wat ruimer en weer anderen leggen alle spijswetten naast zich neer.

Het is maar net of je vindt dat die regels ook nu nog gelden, of dat ze voor die tijd, die plaats en die cultuur bedoeld waren. En de een doet ook wat meer moeite voor zijn geloof dan de ander.

22-07-2008, 17:49

Citaat door tonk:
Niet alle moslims houden zich even streng aan alle (voedsel)regels toch?

Net als bij joden. Je hebt joden die zich strikt aan alle spijswetten houden, anderen nemen het wat ruimer en weer anderen leggen alle spijswetten naast zich neer.

Het is maar net of je vindt dat die regels ook nu nog gelden, of dat ze voor die tijd, die plaats en die cultuur bedoeld waren. En de een doet ook wat meer moeite voor zijn geloof dan de ander.



Ja dat klopt daar heb je helemaal gelijk in, de een neemt het serieuzer dan de ander..
Maar als het om de regels van de Islam gaat, moeten meningen
'ik vind dit'' ''maar ik vind dat'' achterwegen gelaten worden.
En moet je je puur overgeven aan Allah Subhana wa ta'ala..
Want dat is de kern van de Islam (erkenning van en overgave aan Allah Subhana wa ta'ala) zoals ik net al zei.


En je moet de joden niet met de moslims gaan vergelijken.

22-07-2008, 18:05

Citaat door Oujdia_:
En je moet de joden niet met de moslims gaan vergelijken.


Waarom niet?
Op bepaalde punten zijn jodendom en islam heel vergelijkbare religies.

22-07-2008, 18:57

Citaat door tonk:
Waarom niet?
Op bepaalde punten zijn jodendom en islam heel vergelijkbare religies.


Omdat de joden onze profeet Sallalahu 'alaihi wasalam van alles hebben aan gedaan..
En tot de dag vandaag doen ze er alles aan om de moslims pijn te doen.
En dat heeft Allah Subhana wa ta'ala in een aantal surats geopenbaard, zoals:
Surat alma2ida aya 82.

Ze hebben zelfs hun profeet mozes vervloekt.

22-07-2008, 20:09

Citaat door Oujdia_:
Omdat de joden onze profeet Sallalahu 'alaihi wasalam van alles hebben aan gedaan..
En tot de dag vandaag doen ze er alles aan om de moslims pijn te doen.
En dat heeft Allah Subhana wa ta'ala in een aantal surats geopenbaard, zoals:
Surat alma2ida aya 82.

Ze hebben zelfs hun profeet mozes vervloekt.


Nou en? Daar gaat het nu toch helemaal niet over?

22-07-2008, 21:29

Citaat door tonk:
Nou en? Daar gaat het nu toch helemaal niet over?



Nee op eerste plaats niet..
Maar jij bent degene die in jouw reactie joden met moslims vergeleek..
Waarop ik jou zei dat je dat niet moest doen.. & waarop jij weer reageerde met de vraag ''waarom niet?''.

Nu snap ik niet de vraag ''Nou en?'' die jij mij stelt, terwijl ik alleen maar antwoord gaf op de vraag die jij mij stelde.

22-07-2008, 21:44

Citaat door Taouzani:
jouw "onderzoek" is niet volledig:

het vlees van ahl al-kitaab is toegestaan om te eten (onder bepaalde voorwaarden).

ook vlees van mc donalds valt daaronder.

vele geleerden uit Saoedie Arabie hebben fataawaa uitgevaardigd dat men vlees mag eten dat in Europa geslacht is

en je gaat me echt niet wijsmaken dat McDo de duizenden koeien en kippen die voor Arabie bestemd zijn "anders" gaat slachten...

stickertje erop met "Halal" en klaar is Ahmed



Dus wat jij wilt zeggen is dat het vlees wat in de Mac wordt geserveerd
in de naam van Allah subhana wa ta'ala is geslacht?

Waar baseer jij dit op?

22-07-2008, 21:45

Citaat door Taouzani:
jouw "onderzoek" is niet volledig:

het vlees van ahl al-kitaab is toegestaan om te eten (onder bepaalde voorwaarden).

ook vlees van mc donalds valt daaronder.

vele geleerden uit Saoedie Arabie hebben fataawaa uitgevaardigd dat men vlees mag eten dat in Europa geslacht is

en je gaat me echt niet wijsmaken dat McDo de duizenden koeien en kippen die voor Arabie bestemd zijn "anders" gaat slachten...

stickertje erop met "Halal" en klaar is Ahmed


Nou zo simpel is het niet, dat wordt heus gecontroleerd.

En die uitspraken van geleerden in Saudia, ja die snap ik ook niet. Ze gaan ervan uit dat het hier Christelijk is, maar dat is het helemaal niet. Er wordt niet Christelijk geslacht.

22-07-2008, 21:46



Citaat door bicky:
Jezus zei: niets wat de mond ingaat maakt een mens onrein. Wat de mond ingaat wordt er op een zeker moment weer uitgescheiden. Dat maakt de mens NIET onrein.

Wat de mens onrein maakt, zei Jezus, zijn de boze woorden van je tong, boze gedachten, hatende en spottende opmerkingen. DIe maken een mens onrein.

Dus radicale imams die geen varkensvlees eten, maar hun mond wel een en al boosheid uitspreekt: boze woorden over mensen die God geschapen heeft, die mensen zijn zo onrein als het maar kan.
Onrein in hun hart.

Is het hart niet belangrijker dan de maag

Een boos hart (imams) komen het eeuwige Koningrijk van God NIET binnen: ze worden buitengeworpen.

JEzus is namelijk de levende steen: bij God uitverkoren, maar door mensen verworpen. Ook MOhamed verworp JEzus als Messias. Reden des te meer deze man (mohamed) af te zweren. Mohameds daden en zonden getuigen TEGEN de Wetten van MOzes, die door God gegeven zijn:
- moord
- niet verkrachten
- geen kleine meisjes rechten ontnemen op jeugd
- enz... enz....


Ga je mond wassen met die leugens van je! Jezus hield zichzelf aan de spijwetten. Het is Paules die alle (spijs)wetten afgeschaft heeft.

22-07-2008, 21:48

Citaat door tonk:
Niet alle moslims houden zich even streng aan alle (voedsel)regels toch?

Net als bij joden. Je hebt joden die zich strikt aan alle spijswetten houden, anderen nemen het wat ruimer en weer anderen leggen alle spijswetten naast zich neer.

Het is maar net of je vindt dat die regels ook nu nog gelden, of dat ze voor die tijd, die plaats en die cultuur bedoeld waren. En de een doet ook wat meer moeite voor zijn geloof dan de ander.


Hey Tonk, lang niet gezien hier.

Ik denk dat het bij Joden iets anders ligt omdat de spijswetten veel ingewikkelder zijn en daardoor moeilijker na te leven. Daarnaast is een groot deel van de Joden erg geseculariseerd, ze voelen zich Joods, maar praktiseren weinig tot niet. Echt orthodoxe Joden zie je hier erg weinig vind ik.

22-07-2008, 21:52

Citaat door Taouzani:
NEEN!

ik zeg dat het vlees van de Mac behoort tot "het vlees van ahl al-kitaab".

hoe je het ook draait of keert, Europa en Amerika zijn ahl al-kitaab, aangezien het grootste deel van de landen in deze continenten christelijke landen zijn (soms ook met joodse lobby's). dat zie je aan de kerken, vele kruissymbolen, viering van christelijke feestdagen als pasen, allerheiligen, etc... en ook de kinderen die gedoopt worden.
het ene land is christelijker dan het andere, zo is b.v. Zweden of Noorwegen minder christelijk dan Italie of Ierland.

ik zeg dus nogmaals NIET dat in het westen geslacht wordt in de naam van Allah, maar ik zeg wel dat alles hier behoort tot het vlees van ahl al-kitaab


Hoe kun je dat nou zeggen terwijl je hier woont?? Er is niks Christelijks aan Nederland of de rest van Europa. Niet in wetgeving, niet in mensen, niet in gebruiken. Er wordt hier niet geslacht op de manier zoals de Christenen is voorgeschreven, dat doen ze al laaaaaaaaaaaang niet meer. kijk als je zegt je mag iets eten wat koosjer is ok, dan heb je gelijk. Maar Christenen houden zich niet meer aan spijs en slachtwetten, dus dat kun je niet eten.

Pagina's : [1] 2 3