Bekijk volle/desktop versie : If Jesus was GOD?



Pagina's : [1] 2 3 4 5

21-07-2008, 19:52
If Jesus was GOD:

If Jesus was GOD, then why in Mark 12:29 Jesus said "Here, O Israel: The Lord our God is one

Lord." The words "our God" indicate that Jesus had a higher God over him, a stronger God than

him. Jesus didn't say "Your God". He said "our God" which includes Jesus as the creation of GOD.

If Jesus was GOD, then why in John 20:17 Jesus said I ascend to my God and your God? This tells
us that we and Jesus have a common GOD.

If Jesus was GOD, then why in John 8:28 Jesus said "I do nothing of myself"? Can't GOD do
anything he wills?

If Jesus was GOD, then why in John 14:28 Jesus said "My Father (GOD) is greater than I"?

If Jesus was GOD, then why in Luke 23:46 Jesus said "Father (GOD), into thy hands I commend my
spirit"?

If Jesus was GOD, then why in Matthew 19:16 Jesus said "Why call me good, there is none good but
One, that is GOD"?

If Jesus was GOD, then why in Matthew 26:39 Jesus begged his GOD to have mercy on him and to

pass the cup to death (kill Jesus in another words) before Jesus goes through the pain of crucifixion?


If Jesus was GOD, then why in John 18:38 he didn't reply when he was asked about the truth?

If Jesus was GOD, then why in Matthew 24:36 Jesus told his followers that no one (including Jesus)
knows when the judgment day will come, only GOD knows?

If Jesus was GOD, then why in Isiah 11:2-3 GOD had put the spirit of fearing GOD in Jesus?

If Jesus was GOD, then why in John 5:31 Jesus told his followers that if he (Jesus) bears witness of
himself, then his record is not true?

If Jesus was GOD, then why in John 5:30 Jesus told his followers that he can't do a single thing of
his own initiative?

If Jesus was GOD, then why in John 5:36-38 Jesus said that GOD had assigned him (Jesus) work
and GOD is a witness on Jesus?

If Jesus was GOD, then why in John 5:32 Jesus told his followers that they have never seen GOD at
anytime nor ever heard his voice?

If Jesus was GOD, then why did he pray to his GOD in Luke 5:16?

If Jesus was GOD, then why in Matthew 26:39 Jesus fell on his face and prayed to his GOD?

21-07-2008, 20:54


Jezus was "een stukje van God", in de wereld/op aarde gekomen, om het contact met mensen te herstellen.
Jezus is geboren uit de Geest van God, en werd opgevoed/opgeroed door diezelfde Geest van Heiligheid. Diezelfde Geest die hem ook deed sterven aan een kruis, om zichzelf in liefde op te offeren aan de in zonde verloren mensheid.

De Geest van God openbaart, dat Jezus de zoon van God is. De man die nooit heeft gezondigd. Jezus is tegelijk God en mens. Daarom zegt God: eengeboren Zoon van God.

Mohamed zondigde wel, hierdoor kun je je ziel beter aan Jezus toevertrouwen, dan op de zondaar Mohamed.


God communiceert Zijn waarheid niet door mensen als Mohamed!!

21-07-2008, 21:00

Citaat door bicky:
Mohamed zondigde wel,

Oja? Kom met bewijzen dan!

21-07-2008, 21:21
Jezus (vrede zij met hem), volgens de Islam een profeet die de boodschap van God brengt aan de mensen. Eén van de meest perfecte mensen op aarde, maar mens. Met gevoel, angst, verdriet, onwetendheid over bepaalde zaken en sterfelijk. Lees de volgende verzen en laat u overtuigen van het feit dat Jezus (vrede zij met hem) mens was, een profeet die de boodschap van God brengt aan de mensen. Deze verzen laten zien dat de profeet Jezus (vzmh) niet de zoon van God is en niet God zelf is. Ook wordt duidelijk dat de drie-eenheid niet waar is.

Jezus (vzmh) was een der beste onder de stervelingen. Maar verdient niet aanbeden te worden. Ook niet om naast God geplaatst te worden.
En dat is een grote fout van het Christendom. In de Bijbel staat dan ook:

Romeinen 1:18-32 blz. 136…en het is duister geworden in hun onverstandig hart. Bewerend wijs te zijn, zijn zij dwaas geworden, en zij hebben de majesteit van de onvergankelijke God vervangen door hetgeen gelijkt op het beeld van een vergankelijk mens…

…Zij immers hadden de waarheid Gods vervangen door de leugen en het schepsel vereerd en gediend boven de Schepper…

Wat doen Christenen, zij hebben de profeet Jezus (vzmh) naast God geplaatst (drie-eenheid), hem tot de ware zoon van God gemaakt en zelfs vereren zij Jezus (vzmh) boven God.

Dat is nu voor vele een blokkade om te geloven en om God te vereren en alle lof toe te kennen aan God. Jezus (vzmh) is belangrijker dan God. Daarom willen vele mensen de stap naar de Islam niet maken, omdat Jezus (vzmh) hun vriend is, en dat je niet tot God komt, dan door Jezus (vzmh). Daardoor willen ze de ware woorden (de Koran) van God niet zien. Het gevolg is dan, wat we in het volgende vers kunnen lezen.

Romeinen 1:26-32 blz. 136…Daarom heeft God hen overgeven aan schandelijke lusten, want hun vrouwen hebben de natuurlijke omgang vervangen door de tegennatuurlijke. Eveneens hebben de mannen de natuurlijke omgang met de vrouw opgegeven, en zijn in wellust voor elkaar ontbrand, als mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende…

Lees de volgende verzen over Jezus (vzmh) en overtuig uzelf.
Johannes 5:19 blz. 87 …Ik zeg u, de Zoon kan niets doen van Zichzelf…
Jezus (vzmh) is volledig afhankelijk van God, wat God hem laat doen.

Handelingen 2:22 blz. 106…Jezus, de Nazoreeër, een man u van Godswege aangewezen door krachten, wonderen en tekenen, die God door Hem in uw midden verricht heeft…

Jezus (vzmh) was een profeet en wat hij deed, deed hij met verlof van God.
Jakobus 1:13 blz. 103 …God kan door het kwade niet verzocht worden…
Kijk nu eens naar Marcus 1:13 blz. 31…En Hij (Jezus) werd in de woestijn veertig dagen verzocht door de satan…

Dus ook Jezus (vzmh) werd als mens getest en door het kwaad verzocht.
Matteüs 26:11 blz. 27…De armen hebt gij immers altijd bij u, maar Mij hebt gij niet altijd…

Dus Jezus(vzmh) kan ons niet altijd van nut zijn. Alleen in de tijd dat hij op aarde aanwezig is om de boodschap van God te verkondigen.

Matteüs 26:24-25 blz. 27 en Matteüs 10:23 blz. 9 …De Zoon des mensen…

Matteüs 5:45 blz. 4 …opdat gij kinderen moogt zijn van uw Vader, die in de hemelen is…

Matteüs 6:6-9 blz. 5 …en bid tot uw Vader… en …Onze Vader…

Johannes 1:12 blz. 82…Doch allen, die Hem aangenomen hebben, hen heeft Hij macht gegeven om kinderen Gods te worden…

1 Johannes 3:9 blz. 213…Een ieder, die uit God geboren is, doet geen zonde; want het zaad (Gods) blijft in hem en hij kan niet zondigen, want hij is uit God geboren. Hieraan zijn de kinderen Gods en de kinderen des duivels kenbaar…


Lucas 3:23 blz. 54…En Hij, Jezus, was, toen Hij optrad, ongeveer dertig jaar, een zoon, naar men meende, van Jozef…

Dit stukje laat zien, dat Jezus (vrede zij met hem) voordat hij het profeetschap kreeg, dertig jaar gewoon geleefd had. Als Hij dan de zoon van God zou zijn, waarom zou hij dan dertig jaar moeten wachten? Ook is het zo, dat het stukje “naar men meende”, in de originele Griekse tekst als kanttekening geplaatst was. Later heeft men het tussen haakjes in de tekst geplaatst. Nu hebben ze de haakjes verwijderd en zijn het ineens de woorden van God. (???)

Kijk ook eens naar 2 Timoteüs 2:8 blz. 189…dat Jezus Christus uit de doden is opgewekt, uit het geslacht van David…

Als Jezus (vzmh) de zoon van God is, dan komt hij dus niet uit het geslacht van David. Hier staat dus wel dat hij komt uit het geslacht van David. “Naar men meende” staat er nu niet bij. (???)

Lucas 3:38 blz. 54 …de zoon van Set, de zoon van Adam, de zoon van God…
Heeft God meerdere zonen? Adam (vrede zij met hem) had tenslotte geen vader én geen moeder. En hij was de eerste profeet. Dus ook een zoon van God. We kunnen tenslotte allemaal de zoon van God zijn, dat hebben we eerder al gezien. Lees in de Bijbel de volgende verzen.

Genesis 6:2 blz. 4…Toen de mensen zich op de aarde begonnen te vermenigvuldigen en hun dochters geboren werden, zagen de zonen Gods, dat de dochters der mensen schoon waren…

Exodus 4:22 blz. 47…Zo zegt de Here: Israël is mijn eerstgeboren zoon; daarom zeg Ik u: laat mijn zoon gaan…

Romeinen 8:14 blz. 141…Want allen, die door de Geest Gods geleid worden, zijn zonen Gods…

2 Koningen 2:12 blz. 309…Alzo voer Elia in een storm ten hemel. En Elisa zag het en riep uit: Mijn vader, mijn vader…

1 Kronieken 22:10 blz. 354 …hij (Salomo) zal mij tot een zoon zijn, en Ik hem tot een vader…

Psalmen 2:7 blz. 460 …Hij sprak tot mij: Mijn zoon zijt gij: Ik heb u heden verwekt…

2 Korintiërs 6:18 blz. 163…en Ik zal u tot Vader zijn en gij zult Mij tot zonen en dochteren zijn, zegt de Here…

Jezus (vrede zij met hem), de zoon van God. Of; Jezus (vzmh), een zoon van God. Zoals we allemaal “een zoon van God” kunnen zijn. Ook is het vreemd om te denken dat God zijn enig geboren zoon zo heeft laten sterven. God heeft alle profeten beschermt, maar zou God dan niet in staat zijn om “zijn zoon” te beschermen?

21-07-2008, 21:25



Citaat door bicky:
Jezus was "een stukje van God", in de wereld/op aarde gekomen, om het contact met mensen te herstellen...


Dus je wilt zeggen dat God zondigt ??
Hij zondigt wel als hij een stukje van een mens wordt, .. een mens die eet, drinkt, gaat naar toilet, slaapt, woont 9 maanden in buik van moeder tussen van alles en nog wat, ..

21-07-2008, 21:39
weer zo'n Ahmed Deedat onderwerp. Wanneer houden jullie daar nou eens mee op. Teksten uit z'n verband rukken uit een boek dat je niet eens aanvaard als echt.
Echt heel slecht dus als je citeert uit een vals boek.

21-07-2008, 21:41

Citaat door AMLO2008:
weer zo'n Ahmed Deedat onderwerp. Wanneer houden jullie daar nou eens mee op. Teksten uit z'n verband rukken uit een boek dat je niet eens aanvaard als echt.
Echt heel slecht dus als je citeert uit een vals boek.

wanneer houden julie Kufar eens op met reageren op marokko.nl?

21-07-2008, 21:43
wanneer houden moslims zoals jij eens op het christelijk geloof belachelijk te maken en inconsequente argumentatie te gebruiken en te schelden zodra een serieus tegenargument op tafel komt?

21-07-2008, 21:45

Citaat door AMLO2008:
wanneer houden moslims zoals jij eens op het christelijk geloof belachelijk te maken en inconsequente argumentatie te gebruiken en te schelden zodra een serieus tegenargument op tafel komt?

ik scheld niet heb je bewijs? nee dat dacht ik al.
doe niet moeilijk en verwijder jezelf van hier heb je minder last en wij van jou.

21-07-2008, 21:47
je scheld me uit voor kafir.
Het valt me op dat er direct om 'bewijs' gevraagd wordt. Alsof dat wat zegt. Bovendien: Ik heb wel gelijk als ik zeg: Een vervalst document (zoals jullie de bijbel zien) kun je niet echt overtuigend als middel gebruiken om christelijke geloof onderuit te halen. Als je dat wilt doen, moet je dat vanuit je eigen, onvervalste bronnen doen.
Verder verwijs is naar het topic 'adviezen en vragen voor onze christenen'. Daar staan een paar interessante discussies, op een manier die van respect voor elkaar getuigt.

21-07-2008, 21:49
je bent ook een kefir

21-07-2008, 21:50
en nog steeds geen inhoudelijk antwoord op mijn argumentatie.

21-07-2008, 21:52


je bent uit op een discusie

21-07-2008, 21:59
niet perse. Wat wil de topic starter met dit onderwerp? Ik reageer erop door te stellen dat een vervalst document niet als een gezaghebbende bron zou moeten genomen worden. Nog nooit heeft iemand mij dit uitgelegd.
Wel is het gebeurd dat moslims mij serieus nemen in mijn geloof in de bijbel als onvervalst boek. Alleen als iemand dat kan (dus de bijbel laten zoals hij is) is er een echt gesprek mogelijk over dingen in ons geloof. Zo'n gesprek vindt nu plaats op het topic 'adviezen'.

21-07-2008, 22:00
gewoon je bent een kefir welke woord snap je niet

Pagina's : [1] 2 3 4 5