Bekijk volle/desktop versie : Rijstevlaai



Pagina's : [1] 2

21-07-2008, 15:38
Help dames,

Heb van het weekend bij de aldi rijstdessert gehaald en wilde rijstevlaai hiermee maken. Heeft iemand het recept ervan met het blikje rijstdessert van bon-ri?

Alvast bedankt lady's

21-07-2008, 16:13


http://forums.marokko.nl/showpost.php?p=17880545&postcount=534

dit is het recept van zahira

21-07-2008, 16:57
waar kan je banketbakkersroom poeder halen en hoe ziet t eruit?

21-07-2008, 17:01

Citaat door -oujdia-:
waar kan je banketbakkersroom poeder halen en hoe ziet t eruit?

Bij Ah..is poeder...

21-07-2008, 17:02


Dames ik zit met een probleem ik heb dus die rijstdessert uit blik dat is toch al kant en klaar ik hoef dat toch niet te koken ofwel????

21-07-2008, 17:08

Citaat door oemouail:
Dames ik zit met een probleem ik heb dus die rijstdessert uit blik dat is toch al kant en klaar ik hoef dat toch niet te koken ofwel????


ik heb ook die blik in huis, kan je toch gewoon zo gebruiken, anders effe googlen meid of je die moet koken of niet

21-07-2008, 17:12
ik heb gegoogle walloew ik heb niks kunnen vind ik baal. Hoe doe jij het?

21-07-2008, 17:13

Citaat door oemouail:
Dames ik zit met een probleem ik heb dus die rijstdessert uit blik dat is toch al kant en klaar ik hoef dat toch niet te koken ofwel????


nee dat hoef je niet te koken.
1 tas zelfrijzende bloem
1 tas suiker
2 zakjes vanillesuiker
1/2 liter melk
4 eieren
1 blik roomrijst

Bereiding
De eierdooiers (het eiwit apart houden) en suiker mengen, de vanillesuiker toevoegen
Daarna de melk en bloem bijvoegen en goed mixen
Het eiwit tot sneeuw kloppen, bij de rijst voegen en toevoegen aan het mengsel.
Het mengsel in een beboterde vorm gieten en 25 minuten op 200°C in de over bakken en daarna nog eens 20 minuten op 175 °C.
De gebakken taart omgekeerd op een roostertje leggen
Als de taart is afgekoeld, stop ze dan nog even in de koelkast, want koud is ze het lekkerst.

21-07-2008, 19:14
hier een recept in plaats zelf rijstpap maken neem dan die uit blik en meng alles zo als opgeschreven

Rijstevlaai

Ingrediënten:
Vulling: 100 g dessertrijst, ½ liter melk, 1 zakje vanillesuiker, zout, 2 eetlepels suiker, 2 eieren
Deeg: ½ pak witbroodmix, 1/8 liter handwarme melk, 20 g gesmolten boter, 1 eetlepel suiker, 1 ei
Bereiding:
Verwarm de oven voor op 200 °C. Begin met de vulling: kook de rijst in de melk met de vanillesuiker en een mespuntje zout in ca. 30 minuten tot rijstebrij. Neem de rijst
van het vuur en roer de suiker erdoor. Splits de eieren. Klop de eierdooiers los en roer er ca. 3 eetlepels van de rijstebrij door. Roer dit door de rijstebrij en laat deze
afkoelen. Maak van de broodmix, de handwarme melk, gesmolten boter, suiker en de helft van het losgeklopte ei een brooddeeg volgens de gebruiksaanwijzing op de
verpakking. Kneed het deeg tot het soepel en elastisch is en laat het, afgedekt in een kom, ca. 15 minuten rijzen op een warme plek. Rol het deeg uit tot een ronde lap
van ca. 30 cm en beleed hiermee een beboterde vlaaivorm (ca. 28 cm). Prik met een vork enkele gaatjes in de bodem. Bestrijk de rand van het deeg met de rest van het
ei. Verdeel de rijstebrij over de deegbodem en bak de vlaai in het midden van een voorverwarmde oven (200 °C) in ca. 25 minuten goudbruin en gaar.

22-07-2008, 11:30

Citaat door noha_tanger:
hier een recept in plaats zelf rijstpap maken neem dan die uit blik en meng alles zo als opgeschreven

Rijstevlaai

Ingrediënten:
Vulling: 100 g dessertrijst, ½ liter melk, 1 zakje vanillesuiker, zout, 2 eetlepels suiker, 2 eieren
Deeg: ½ pak witbroodmix, 1/8 liter handwarme melk, 20 g gesmolten boter, 1 eetlepel suiker, 1 ei
Bereiding:
Verwarm de oven voor op 200 °C. Begin met de vulling: kook de rijst in de melk met de vanillesuiker en een mespuntje zout in ca. 30 minuten tot rijstebrij. Neem de rijst
van het vuur en roer de suiker erdoor. Splits de eieren. Klop de eierdooiers los en roer er ca. 3 eetlepels van de rijstebrij door. Roer dit door de rijstebrij en laat deze
afkoelen. Maak van de broodmix, de handwarme melk, gesmolten boter, suiker en de helft van het losg
eklopte ei een brooddeeg volgens de gebruiksaanwijzing op de
verpakking. Kneed het deeg tot het soepel en elastisch is en laat het, afgedekt in een kom, ca. 15 minuten rijzen op een warme plek. Rol het deeg uit tot een ronde lap
van ca. 30 cm en beleed hiermee een beboterde vlaaivorm (ca. 28 cm). Prik met een vork enkele gaatjes in de bodem. Bestrijk de rand van het deeg met de rest van het
ei. Verdeel de rijstebrij over de deegbodem en bak de vlaai in het midden van een voorverwarmde oven (200 °C) in ca. 25 minuten goudbruin en gaar.


Dus wel aan de kook brengen met melk en eieren en vanile suiker enzo?
Ik weet ik ben een kluns

22-07-2008, 11:37

Citaat door oemouail:
Dus wel aan de kook brengen met melk en eieren en vanile suiker enzo?
Ik weet ik ben een kluns



NEE juist beginen vanaf waar je de eieren enzo toevoegd
Want je rijdt is al gaar en hoeft niet te garen meer en de eieren zullen stollen garen 1x gevuld in de deeg samen met de rest in de oven begrijpje ?

22-07-2008, 11:40

Citaat door noha_tanger:
hier een recept in plaats zelf rijstpap maken neem dan die uit blik en meng alles zo als opgeschreven

Rijstevlaai

Ingrediënten:
Vulling: 100 g dessertrijst, ½ liter melk, 1 zakje vanillesuiker, zout, 2 eetlepels suiker, 2 eieren
Deeg: ½ pak witbroodmix, 1/8 liter handwarme melk, 20 g gesmolten boter, 1 eetlepel suiker, 1 ei
Bereiding:
Verwarm de oven voor op 200 °C. Begin met de vulling: kook de rijst in de melk met de vanillesuiker en een mespuntje zout in ca. 30 minuten tot rijstebrij. Neem de rijst
van het vuur en roer de suiker erdoor. Splits de eieren. Klop de eierdooiers los en roer er ca. 3 eetlepels van de rijstebrij door. Roer dit door de rijstebrij en laat deze
afkoelen. Maak van de broodmix, de handwarme melk, gesmolten boter, suiker en de helft van het losgeklopte ei een brooddeeg volgens de gebruiksaanwijzing op de
verpakking. Kneed het deeg tot het soepel en elastisch is en laat het, afgedekt in een kom, ca. 15 minuten rijzen op een warme plek. Rol het deeg uit tot een ronde lap
van ca. 30 cm en beleed hiermee een beboterde vlaaivorm (ca. 28 cm). Prik met een vork enkele gaatjes in de bodem. Bestrijk de rand van het deeg met de rest van het
ei. Verdeel de rijstebrij over de deegbodem en bak de vlaai in het midden van een voorverwarmde oven (200 °C) in ca. 25 minuten goudbruin en gaar.



vanaf dat in rood stat beginnen meng de suiker met de eidooiers omdat je rijst koud is .
Zodat het goed word opgenomen

22-07-2008, 12:06


bedankt voor het duidelijk maken ik ga nu even naar de winkel broodmix halen. Bedankt noha

22-07-2008, 12:10

Citaat door oemouail:
bedankt voor het duidelijk maken ik ga nu even naar de winkel broodmix halen. Bedankt noha



Graag gedaan hoop dat het je zal smaken en veel bakplezier

22-07-2008, 12:17
Kan je die rijstdessert uit blik nog halen bij de Aldi, of was het voor tijdelijk te koop?

Pagina's : [1] 2