Bekijk volle/desktop versie : Ik moet dringend naar een imam voor advies, hoe pak ik dat aan?



Pagina's : [1] 2

21-07-2008, 13:04
Dag dames,

Ik moet dringend een imam spreken voor advies.
Nu hoorde ik lang geleden dat als je naar een imam wilt gaan dat je dan altijd een mahram bij je moet hebben. Klopt dit?

In mijn geval is het echter een gevoelige kwestie, dat er echt niemand mee kan. Ik kan niemand meenemen maar ik moet de imam wel spreken

Hoe pak ik dit aan?


Groetjes Fatimaaa

21-07-2008, 13:06


Als je alleen met de imam moeilijk vind, dan zou ik bellen.

21-07-2008, 13:07
je kan het telefonisch eerst bespreken met hem

21-07-2008, 13:12
Kan dat zonder probleem?
Vind het zo raar aan de telefoon. Ik moet eerst een heel verhaal uitleggen.
Het gaat over een familielid van mij die hele shaitanachtige praktijken uithaalt en mij in iets heeft overgehaald om te doen.
Ik heb dat gedaan en wil dit terugdraaien omdat ik zo een spijt van heb.
Maar dit is echt iets wat ik persoonlijk zou willen bespreken en een afspraak met de imam wil maken, maar ik kan echt niemand meenemen

Echt moeilijk...............

21-07-2008, 13:25



Citaat door Fatimaaa80:
Kan dat zonder probleem?
Vind het zo raar aan de telefoon. Ik moet eerst een heel verhaal uitleggen.
Het gaat over een familielid van mij die hele shaitanachtige praktijken uithaalt en mij in iets heeft overgehaald om te doen.
Ik heb dat gedaan en wil dit terugdraaien omdat ik zo een spijt van heb.
Maar dit is echt iets wat ik persoonlijk zou willen bespreken en een afspraak met de imam wil maken, maar ik kan echt niemand meenemen

Echt moeilijk...............


Er kwamen vaak genoeg vrouwen alleen bij de profeet voor raad en advies.

MAAR, je zult hier verschillende opinies over vinden dus doe wat je fijn vind.

Persoonlijk heb ik er geen moeite mee om een imaam in zulke situaties face to face te spreken. Als ik naar een andere deskundige ga, let's say, een arts dan ga ik ook alleen. Het zijn mensen die je professioneel acht. Met de gepaste/fatsoenlijke houding en gedrag moet dit geen probleem zijn.

21-07-2008, 13:28

Citaat door Fatimaaa80:
Kan dat zonder probleem?
Vind het zo raar aan de telefoon. Ik moet eerst een heel verhaal uitleggen.
Het gaat over een familielid van mij die hele shaitanachtige praktijken uithaalt en mij in iets heeft overgehaald om te doen.
Ik heb dat gedaan en wil dit terugdraaien omdat ik zo een spijt van heb.
Maar dit is echt iets wat ik persoonlijk zou willen bespreken en een afspraak met de imam wil maken, maar ik kan echt niemand meenemen

Echt moeilijk...............

Salam zuster,

Dit is ernstig

Het beste wat je nu al kunt doen is die persoon in kwestie die je kwaad zou willen berokkenen aanspreken en om vergiffenis vragen.

In de ogen van Allah is dat het beste.

Verder moet je ver van die shitana uit de buurt blijven




21-07-2008, 13:32

Citaat door Fatimaaa80:
Kan dat zonder probleem?
Vind het zo raar aan de telefoon. Ik moet eerst een heel verhaal uitleggen.
Het gaat over een familielid van mij die hele shaitanachtige praktijken uithaalt en mij in iets heeft overgehaald om te doen.
Ik heb dat gedaan en wil dit terugdraaien omdat ik zo een spijt van heb.
Maar dit is echt iets wat ik persoonlijk zou willen bespreken en een afspraak met de imam wil maken, maar ik kan echt niemand meenemen

Echt moeilijk...............


je heb dan dringend hulp nodig want die duivelse praktijk moet verbroken worden.

allahoe musta'aan, echt erg

21-07-2008, 13:32

Citaat door IJsbreker:
Er kwamen vaak genoeg vrouwen alleen bij de profeet voor raad en advies.

MAAR, je zult hier verschillende opinies over vinden dus doe wat je fijn vind.

Persoonlijk heb ik er geen moeite mee om een imaam in zulke situaties face to face te spreken. Als ik naar een andere deskundige ga, let's say, een arts dan ga ik ook alleen. Het zijn mensen die je professioneel acht. Met de gepaste/fatsoenlijke houding en gedrag moet dit geen probleem zijn.


Opzich durf ik er wel alleen op af te stappen, maar ik wil eerst een afspraak maken zodat ik daar niet zomaar tussen al die mannen moet gaan zoeken naar een imam.
Ik hoef er zelf geen mahram bij (ga sowieso gesluierd erheen) maar ik ben bang dat HIJ mij wegstuurt zonder mahram

21-07-2008, 13:34
Moge Allaah swt je vergeven in het geen je gedaan hebt.
Maar.. waarom zou je er heen moeten?
Zoals de andere al gezegd hebben, je kunt bellen en heel het verhaal uitleggen.
Daar hoef je niet speciaal voor naar een imaam????

21-07-2008, 13:35

Citaat door Fatimaaa80:
Opzich durf ik er wel alleen op af te stappen, maar ik wil eerst een afspraak maken zodat ik daar niet zomaar tussen al die mannen moet gaan zoeken naar een imam.
Ik hoef er zelf geen mahram bij (ga sowieso gesluierd erheen) maar ik ben bang dat HIJ mij wegstuurt zonder mahram



ik zei het toch!

eerst bellen naar hem, je situatie uitleggen en dan kan hij je vertellen wa je moet doen...en als het nodig is om hem persoonlijk te spreken dan zal hij da ook wel zeggen.

zo moeilijk is da toch ni

21-07-2008, 13:36

Citaat door Btissam1:
Moge Allaah swt je vergeven in het geen je gedaan hebt.
Maar.. waarom zou je er heen moeten?
Zoals de andere al gezegd hebben, je kunt bellen en heel het verhaal uitleggen.
Daar hoef je niet speciaal voor naar een imaam????

Ik wil zijn advies over hoe ik het moet oplossen.

21-07-2008, 14:03
heb je shor op je man gedaan?? naar aanleiding van je voorgaande topic....

21-07-2008, 14:04


succes en vraag Allah om vergiffenis

21-07-2008, 14:06

Citaat door Fatimaaa80:
Opzich durf ik er wel alleen op af te stappen, maar ik wil eerst een afspraak maken zodat ik daar niet zomaar tussen al die mannen moet gaan zoeken naar een imam.
Ik hoef er zelf geen mahram bij (ga sowieso gesluierd erheen) maar ik ben bang dat HIJ mij wegstuurt zonder mahram


Als je in denhaag woont , weet ik een goede imaam/aleem, imaam bakkali van moskee al -islam.

Als het een imaam is die mensen wegstuurt als ze hulp nodig hebben, dan heb je de verkeerde imaam.

Zowiezo bellen voor een afspraak. Deze imaam krijgt zoveel mensen die raad/advies vragen. Hij heeft het ongelooflijk druk.

21-07-2008, 14:08

Citaat door Sense:
heb je shor op je man gedaan?? naar aanleiding van je voorgaande topic....


Topicstarter... je lijkt me een koppige.. der wordt tog al een paar x gezegd.... bel leg je situatie uit.. en je krijg daar een antwoord op!!
Waarom zou je erheen moeten???????? het antwoord zal echt niet anders zijn dan de telefoon hoor

Pagina's : [1] 2