Bekijk volle/desktop versie : Hoe kom je erachter als iemand op jou sofinummer werkt?



Pagina's : [1] 2

20-07-2008, 21:36
Ik heb sterk een vermoeden dat iemand mijn sofinummer gejat maar ik weet het niet zeker.

Als iemand op mijn sofinummer werkt, hoe kan ik dat controleren?

20-07-2008, 21:37


jaaropgave opvragen bij de belastingdienst ..

20-07-2008, 21:40
Jaaropgave van wat meid? Ik ben niet zo handig met dit soort dingen.

20-07-2008, 21:41
Belastingdienst bellen.

20-07-2008, 21:41


van jezelf... daarop zie je al je werkgevers van de afgelopen jaar. maarja dan wel alleen van 2007.. weet niet hoelang je deze vermoeden hebt.


en als je het echt echt wilt weten.. gewoon naar de belastingdienst toegaan en je verhaal doen... ik zou het ook niet pikken.. mag jij straks voor alle kosten gaan opdraaien..

20-07-2008, 21:43
Hoe heet die jaaropgave? Heeft het geen naam, net zoals bijvoorbeeld zorgtoeslag 'defenitieve beschikking zorgtoeslag'?

Al heel lang heb ik dit vermoeden maar ik heb er niets mee gedaan, krijg ik hierdoor problemen?

20-07-2008, 21:46

Citaat door Kwebbel_24:
van jezelf... daarop zie je al je werkgevers van de afgelopen jaar. maarja dan wel alleen van 2007.. weet niet hoelang je deze vermoeden hebt.


en als je het echt echt wilt weten.. gewoon naar de belastingdienst toegaan en je verhaal doen... ik zou het ook niet pikken.. mag jij straks voor alle kosten gaan opdraaien..


Tegenwoordig moeten de werkgevers per maand aangifte doen en deze ook betalen, voor de Loonheffingen, dus ze moeten per maand aan de belasting laten weten wie er werkt en hoeveel ze hebben ingehouden aan loonheffingen.
Deze loonheffingen worden per werknemer gedaan dus met sofinummer en al.
Dus het kan heel goed zijn dat de belastingdienst weet waar het geld van dat word verdient op iemand zijn sofinummer vandaan komt.
Dus toch ff naar de belastingdienst gaan/bellen.

20-07-2008, 21:46

Citaat door Oem_meryem:
Hoe heet die jaaropgave? Heeft het geen naam, net zoals bijvoorbeeld zorgtoeslag 'defenitieve beschikking zorgtoeslag'?

Al heel lang heb ik dit vermoeden maar ik heb er niets mee gedaan, krijg ik hierdoor problemen?



het heet gewoon JAAROPGAVE... zeg gewoon dat je die wilt opvragen van 2007. dan krijg je een printje met al je werkgevers en wat je daar verdient hebt.. Zelfs uitzendbureaus staan erop!


Je kan hier indd problemen mee krijgen.. sowieso als diegenen gepakt wordt. bewijs maar dat je er niets mee te maken hebt... en qua belastingopvage.. want je bent verplicht op te geven dat je er een 2e baan op na houdt i.v.m. het inhouden van belasting.. dat betekend dat je die alsnog moet betalen...

20-07-2008, 21:46

Citaat door Oem_meryem:
Hoe heet die jaaropgave? Heeft het geen naam, net zoals bijvoorbeeld zorgtoeslag 'defenitieve beschikking zorgtoeslag'?

Al heel lang heb ik dit vermoeden maar ik heb er niets mee gedaan, krijg ik hierdoor problemen?


Zij bedoelt denk ik een IB 60

20-07-2008, 21:47

Citaat door mom2:
Tegenwoordig moeten de werkgevers per maand aangifte doen en deze ook betalen, voor de Loonheffingen, dus ze moeten per maand aan de belasting laten weten wie er werkt en hoeveel ze hebben ingehouden aan loonheffingen.
Deze loonheffingen worden per werknemer gedaan dus met sofinummer en al.
Dus het kan heel goed zijn dat de belastingdienst weet waar het geld van dat word verdient op iemand zijn sofinummer vandaan komt.
Dus toch ff naar de belastingdienst gaan/bellen.



ja maar de belasting checkt dat niet maandelijks.. zoiets wordt gedaan in de periode dat je je aangifte moet doen.. doe je dat niet.. dan schrijven ze je aan... hoe dan ook ze komen er wel achter..

20-07-2008, 21:47

Citaat door Kwebbel_24:
het heet gewoon JAAROPGAVE... zeg gewoon dat je die wilt opvragen van 2007. dan krijg je een printje met al je werkgevers en wat je daar verdient hebt.. Zelfs uitzendbureaus staan erop!


Je kan hier indd problemen mee krijgen.. sowieso als diegenen gepakt wordt. bewijs maar dat je er niets mee te maken hebt... en qua belastingopvage.. want je bent verplicht op te geven dat je er een 2e baan op na houdt i.v.m. het inhouden van belasting.. dat betekend dat je die alsnog moet betalen...



Jaaropgave krijg je toch van je werkgever na afloop van het jaar?
Of is dit een andere jaaropgave?

20-07-2008, 21:49

Citaat door mom2:
Zij bedoelt denk ik een IB 60



ooh heet dat zo? kan best.. ik vroeg altijd gewoon op een 'jaaropgave'

20-07-2008, 21:50



Citaat door mom2:
Jaaropgave krijg je toch van je werkgever na afloop van het jaar?
Of is dit een andere jaaropgave?



klopt.. maar ik noem het ook gewoon zo.. en niemand van de belastingdienst die mij effe vertelde dat het een IB 60 formulier is

20-07-2008, 21:55

Citaat door mom2:
Zij bedoelt denk ik een IB 60


Die kan je dus van de belasting krijgen en daar zie je alle werkgevers waar je allemaal gewerkt hebt?

En die andere jaaropgave die je van je werkgever krijgt, hoe heet die? Ik heb die namelijk nooit gekregen van mijn werkgever

20-07-2008, 21:57

Citaat door Oem_meryem:
Die kan je dus van de belasting krijgen en daar zie je alle werkgevers waar je allemaal gewerkt hebt?

En die andere jaaropgave die je van je werkgever krijgt, hoe heet die? Ik heb die namelijk nooit gekregen van mijn werkgever



Nooit gekregen? raar? die hoor je elk jaar in dec/januari te krijgen..

Pagina's : [1] 2