Bekijk volle/desktop versie : Nieuwe Batmanfilm niet voor Nederlandse jongeren



Pagina's : [1] 2

20-07-2008, 10:27
Nieuwe Batmanfilm niet voor Nederlandse -16-jarigen

De nieuwe Batmanfilm 'The Dark Knight' krijgt in Nederland de leeftijdskeuring 16 jaar en ouder. Dat meldt distributeur Warner Bros. Nederland is daarmee het enige land ter wereld waar de succesfilm verboden terrein is voor jongeren onder de 16. Volgende week komt de film uit in de Belgische zalen.

Opmerkelijk
De strenge keuring is opmerkelijk omdat de film relatief weinig bloederige scènes bevat. "Een film hoeft niet perse bloederig te zijn om eng te zijn. 'The Dark Knight' is erg grimmig. Er zitten genoeg momenten en beelden in de film die heel duidelijk niet voor jong publiek zijn bedoeld", luidt het bij de distributeur.

Kinderen toegelaten
In België heeft de film volgens de site van bioscoopexploitant Kinepolis het label "KT": kinderen toegelaten. In Noorwegen, Zuid-Korea en Ierland is de film alleen toegankelijk voor publiek van 15 jaar en ouder. Amerika en Engeland, die bekend staan om hun strenge filmkeuring, achten 'The Dark Knight' al geschikt voor jongeren ouder dan respectievelijk 13 en 12 jaar. In die landen krijgen films vooral een predicaat voor 17 jaar en ouder als er te expliciete naaktscènes in zitten.

The Joker
De film is het vervolg op 'Batman Begins' uit 2005, waarmee de Britse regisseur Christopher Nolan de ingedutte reeks over de vleermuisman reanimeerde. In de nieuwe film neemt miljonair Bruce Wayne in zijn nachtelijke alter ego Batman het opnieuw op tegen "The Joker". De in januari overleden acteur Heath Ledger wordt door critici al getipt voor een Oscar voor zijn demonische vertolking van The Joker. (belga/tdb)
20/07/08 09u53

Link

20-07-2008, 10:27


Alsof dat ze stopt, nieuwsgroepen, torrent of emule om te zwijgen over alle andere middelen.

20-07-2008, 10:28
En zo moeten nog veel meer dingen verboden worden voor jongeren onder de 16.

20-07-2008, 10:49
Laat me raden.

CDA, CU en de Moslimraad zitten achter het verbod?

20-07-2008, 10:54



Citaat door MOCKBA:
Laat me raden.

CDA, CU en de Moslimraad zitten achter het verbod?


Je noemt 2 politieke partijen die directe invloed op iets dergelijks kunnen uitvoeren en een niet bestaande moslimraad...

Wist je dat de huidige (te hoge) inflatie ook toe te dichten is aan moslims evenals de kredietcrisis

20-07-2008, 11:04
Ik weet dus welke film ik niet ga kijken in de Metropolis in Antwerpen.
De zalen zullen stikken van de Hollanders

20-07-2008, 11:04

Citaat door Bada_Bing:
Je noemt 2 politieke partijen die directe invloed op iets dergelijks kunnen uitvoeren en een niet bestaande moslimraad...

Wist je dat de huidige (te hoge) inflatie ook toe te dichten is aan moslims evenals de kredietcrisis



Natuurlijk is er wel een Moslimraad die Nederland reeds aan het besturen is.. Dat zie je toch aan alles wat er om ons heen aan het gebeuren is?? Alleen mag het Nederlandse klootjesvolk het officieel nog niet weten..

De kredietcrisis komt inderdaad ook uit de koker van de Moslims. Om Amerika te destabiliseren na de inval in Irak en de dreigende grote schoonmaak in Iran is gekozen voor een aanval middels een kredietcrisis om de Amerikanen te verzwakken..

20-07-2008, 11:06
Dus de batmanserie is een stapje naar voor en drie stappen terug.
Zo ik heb gister waardeloze films gezien.
Knocked up en I think i love my wife. Waardeloos.
Het is altijd hetzelfde hoe meer een film opgehemelt word hoe waardelozer die blijkt.

20-07-2008, 11:08

Citaat door David:
Klopt. Ook het slechte weer komt door moslims. En het feit dat de nieuwe Magnum ijsjes niet lekker zijn. Ook jullie schuld.


Dat is rechtstreeks toe te schrijven aan de scheten die meer dan 1 miljard moslim laten ten gevolge van de kruiden die ze gebruiken in het eten. Hierdoor wordt een hoge druk gebied ontwikkeld welke nu leidt tot slecht weer. Piet Paulusma had het er gisteren over..

20-07-2008, 11:16
Batman is super. Heeft iemand de voorstukjes al gezien?

De eerste paar Batmans waren een soort verdedelde kinderfilmpjes vol vrolijke heldjes en bloedeloos geweld.

In de voorlaatste zag je al een kentering: veel grimmiger, duisterder, realistischer geweld (net als met de laatste James Bond trouwens....)

En deze ziet er fantastisch uit.
HINDUSTAN houdt niet zo van het té populaire feelgood gedoe

Gisteren trouwens Hellboy II gezien...ook een weirde film (Hellboy I gezien hebben helpt wel bij het beter begrijpen van deel II), maar lekker luguber

20-07-2008, 11:21

Citaat door David:
Klopt. Ook het slechte weer komt door moslims. En het feit dat de nieuwe Magnum ijsjes niet lekker zijn. Ook jullie schuld.



heb ik iets gemist ?

20-07-2008, 11:29

Citaat door Fhamator:
Dus de batmanserie is een stapje naar voor en drie stappen terug.
Zo ik heb gister waardeloze films gezien.
Knocked up en I think i love my wife. Waardeloos.
Het is altijd hetzelfde hoe meer een film opgehemelt word hoe waardelozer die blijkt.



I think i love my wife, is gewoon een B-film man.
ik heb spijt dat ik daar 3 euro aan heb uitgegeven om te huren....heb hem gewoon gehuurd omdat Chris Rock meestal garant staat voor een partijtje kreukel lachen.

20-07-2008, 11:50


De filmkeuring moet weergeven hoe de gemiddelde ouder van dat land tegen de film zou aankijken en ook om welke reden die ouder dat zou doen. Dat geeft namelijk een behoorlijk refferentiekader waarin ouders zelf kunnen bezien of hun kind in huislijke kring toch mag kijken op video maar ook of een kind naar de bios mag voor een film van zijn of haar leeftijd.
Niet elk kind is hetzelfde uiteindelijk.

20-07-2008, 11:55

Citaat door brownie74:
I think i love my wife, is gewoon een B-film man.
ik heb spijt dat ik daar 3 euro aan heb uitgegeven om te huren....heb hem gewoon gehuurd omdat Chris Rock meestal garant staat voor een partijtje kreukel lachen.


Meer een C-film en nergens geloofwaardig.

20-07-2008, 19:49
Toch een slechte film is geen bal aan.

Pagina's : [1] 2