Bekijk volle/desktop versie : Paus waarschuwt voor 'spirituele woestijn'



20-07-2008, 08:05
SYDNEY - Paus Benedictus XVI heeft zondag gewaarschuwd dat de moderne wereld in een "spirituele woestijn" verandert. De paus ging voor in de afscheidsmis ter afsluiting van de Wereldjongerendagen in Sydney.

Hij had tevens een traditionele boodschap voor de jongeren. Ze moeten proberen "kunstmatig verkregen vrijheden" te vermijden en christelijke waarden gebruiken als basis van hun leven.

In de ochtend was de paus per helikopter over honderdduizenden pelgrims gevlogen, die op de mis waren afgekomen. Volgens de eerste schattingen was de opkomst met ongeveer 350.000 mensen flink lager dan het verwachte aantal van een half miljoen bezoekers.

http://www.nu.nl/news/1665072/20/Paus_waarschuwt_voor_%27spirituele_woestijn%27.htm l

20-07-2008, 08:06


Kortom: weg met de democratie, weg uit de woestijn.

Waar hoor ik dat toch vaker?

20-07-2008, 08:33

Citaat door aplat:
SYDNEY - Paus Benedictus XVI heeft zondag gewaarschuwd dat de moderne wereld in een "spirituele woestijn" verandert. De paus ging voor in de afscheidsmis ter afsluiting van de Wereldjongerendagen in Sydney.

Hij had tevens een traditionele boodschap voor de jongeren. Ze moeten proberen "kunstmatig verkregen vrijheden" te vermijden en christelijke waarden gebruiken als basis van hun leven.

In de ochtend was de paus per helikopter over honderdduizenden pelgrims gevlogen, die op de mis waren afgekomen. Volgens de eerste schattingen was de opkomst met ongeveer 350.000 mensen flink lager dan het verwachte aantal van een half miljoen bezoekers.

http://www.nu.nl/news/1665072/20/Paus_waarschuwt_voor_%27spirituele_woestijn%27.htm l


De paus is een ouwe zeiksnor die niet moet denken dat mensen zonder zijn religie niet kunnen leven. Laat die katholieken hun geloof lekker in eigen kring belijden. Maar vervuil de rest van de wereld er niet mee. Overigens zijn er gelukkig heel veel katholieken die niet zo idioot denken als die geschifte ouwe Duitser.

Christelijke waarden mijn reet. Honderdduizenden mensen laten kreperen door aids en het veroorzaken van overbevolking door een verbod op condooms. Als dat de christelijke waarden zijn mag hij ze wegstoppen op een plekje waar de zon nooit schijnt. Maar wel bij zichzelf, en niet bij een van zijn misdienaartjes.

Laat het Vativaan maar heel snel een woestijn worden.

20-07-2008, 08:34

Citaat door Ahrmoud_Zahir:
Ik denk wel dat popi-jopi gelijk heeft over die "spirituele woestijn". Tegenwoordig wordt sowieso alles maar spiritueel genoemd en komen er al zgn. rokerskerken .
Francois Boulangé is bezig met het "ietsisme" en dat soort dingen...
religie en spiritualiteit wortden straks ook 'producten', net als seks al een product is en helemaal los lijkt te staan van liefde, zo komt religie ook los te staan van geloof.


Kan zijn. Maar men haalt geestelijke en lichamelijke behoeften te snel en te vaak door elkaar denk ik. Een celibatair persoon als de Paus heeft daarover niet te oordelen.

Ik maak mij juist meer zorgen om mensen die zich daadwerkelijk bezig houden met vage dingen zoals astrologie, waarzeggerij, mystiek, animisme, sektevorming, voodoo praktijken en andere spiritistische praktijken. Daar wemelt het juist steeds meer van.

Objectiviteit is tegenwoordig bijna een ouderwets woord.

20-07-2008, 10:14



Citaat door Ahrmoud_Zahir:
Ja, dat is waar de paus het dus over heeft. En inderdaad is dat een zorgwekkende ontwikkeling.



We hebben dus geen paus of Imam meer nodig in de nakende woestijn.

Dat ruimt lekker op. Scheelt eveneens een hele hoop nutteloos en zinloos bloedvergieten.

20-07-2008, 10:18

Citaat door David:
De paus.


Is een oude man.....

20-07-2008, 10:25

Citaat door David:
De paus.



Popie Jopie..