Bekijk volle/desktop versie : Angst voor een uitstrijkje...



Pagina's : [1] 2

20-07-2008, 00:10
Salaam alaikoum dames,

Ik heb laatst een oproep gekregen voor een uitstrijkje...
Ik weet dat het belangrijk is om er aan mee te doen maar ik zie er zo erg tegenop...

Gewoon het idee om met de benen wijd te liggen en dat er dan zo'n eendebek tang in wordt gedaan...lijkt me zo pijnlijk.

Wie heeft tips hoe ik me hier overheen kan zetten?
Vonden degenen die het al hebben meegemaakt het meevallen of juist niet?

Ik heb in ieder geval een vrouwelijke huisarts dus dat scheelt alweer.

Alle tips zijn welkom

x Zonnetje

20-07-2008, 00:45


Nou is toch om je eigen gezondheid, het gedacht is voor je angstig, gewoon verstand op 0 en gaan, doe het ieder jaar, en denk erover je vaart er wel bij, het voorkomt veel.

20-07-2008, 00:57
Als je er echt heel erg tegenop ziet, informeer dan bij je huisarts of er in jouw provincie ook aan thuistests wordt gedaan, dan kun je het gewoon zelf doen (thuistest bestaat uit vocht inbrengen zoals een vaginale douche en opvangen in een buisje).

20-07-2008, 01:00

Citaat door LadyRabat:
Als je er echt heel erg tegenop ziet, informeer dan bij je huisarts of er in jouw provincie ook aan thuistests wordt gedaan, dan kun je het gewoon zelf doen (thuistest bestaat uit vocht inbrengen zoals een vaginale douche en opvangen in een buisje).



Ik heb hier iets over gelezen op internet.
Ik had begrepen dat je zelf zo'n wattestaaf/schraapstokje in moet brengen en daar gaat een dopje overheen en dat stuur je naar het lab.
Helaas gaat het vaak mis en is de uitslag onduidelijk of ten onrechte positief of negatief en dan moet je alsnog naar de huisarts.

Misschien als laatste redmiddel, als ik me er de komende dagen echt niet overheen kan zetten om een afspraak te maken..

x zonnetje

20-07-2008, 01:03


zonnetje_78, zou je alsjeblieft mijn pm willen beantwoorden?

20-07-2008, 01:09

Citaat door Zonnetje_78:
Ik heb hier iets over gelezen op internet.
Ik had begrepen dat je zelf zo'n wattestaaf/schraapstokje in moet brengen en daar gaat een dopje overheen en dat stuur je naar het lab.
Helaas gaat het vaak mis en is de uitslag onduidelijk of ten onrechte positief of negatief en dan moet je alsnog naar de huisarts.

Misschien als laatste redmiddel, als ik me er de komende dagen echt niet overheen kan zetten om een afspraak te maken..

x zonnetje


daarom ook eerst navragen bij de huisarts.. en/of GG&GD of welke instantie het ook is die bij jullie deze testen afneemt

de manier zoals door jou omschreven is hoe het normaal gebeurt en is bij mij niet bekend als thuistest.. bij ons in de provincie is het gewoon vocht inbrengen en opvangen.. kan ook niet fout gaan op deze manier

20-07-2008, 01:13

Citaat door LadyRabat:
daarom ook eerst navragen bij de huisarts.. en/of GG&GD of welke instantie het ook is die bij jullie deze testen afneemt

de manier zoals door jou omschreven is hoe het normaal gebeurt en is bij mij niet bekend als thuistest.. bij ons in de provincie is het gewoon vocht inbrengen en opvangen.. kan ook niet fout gaan op deze manier



O, dat klinkt echt ideaal! Mag ik vragen in welke provincie je woont?
Ik in Noord Holland en daar moet je dus zelf het stokje inbrengen, maar dan zonder de eendebek die de huiisarts normaal gesproken gebruikt.
Bedankt voor de tip!

x Zonnetje

20-07-2008, 01:15

Citaat door Mysterious_M:
zonnetje_78, zou je alsjeblieft mijn pm willen beantwoorden?


Jouw PM ging niet over een uitstrijkje

Maar ik heb toch maar gereageerd

x Zonnetje

20-07-2008, 01:21

Citaat door Zonnetje_78:
O, dat klinkt echt ideaal! Mag ik vragen in welke provincie je woont?
Ik in Noord Holland en daar moet je dus zelf het stokje inbrengen, maar dan zonder de eendebek die de huiisarts normaal gesproken gebruikt.
Bedankt voor de tip!

x Zonnetje


ik woon ook in Noord Holland

20-07-2008, 11:41
Het valt echt reuze mee, ik was er ook angstig voor maar het doet absoluut geen pijn.... suc6

20-07-2008, 11:48
Ik zag er ook enorm tegenop. Bij mij deed de assistent van de dokter het. Ze stelde me heel erg op mijn gemak en vertelde dat zij ook een vrouw is en dat het bij haar ook moet gebeuren en ze er tegenop ziet. Achteraf viel het reuze mee. Ik heb de assistent later aan de telefoon nog bedankt dat ze me zo op mijn gemak stelde.

Het deed niet pijn maar was ook niet pijnloos. Gewoon even een rotgevoel. Het is echt zo gebeurd. En het hoeft maar 1x in de 5 jaar geloof ik dus dan ben je er ook weer voor een tijd vanaf.

20-07-2008, 11:50
Dat gebeurt toch ook tijdens een zwangerschap, als dat het zelfde is want heb dat ook pas meegemaakt en het valt reuze mee

20-07-2008, 11:53


dan ga je toch niet...je doet het voor jezelf en je gezondheid hoor.

20-07-2008, 11:56

Citaat door Angel_Sweetness:
Dat gebeurt toch ook tijdens een zwangerschap, als dat het zelfde is want heb dat ook pas meegemaakt en het valt reuze mee


Bij een zwangerschap doen ze toch geen uitstrijkje. Of bedoel je een inwendige echo? Zo'n staaf waar ze dat mee doen voelt toch anders dan een eendenbek.

20-07-2008, 12:00

Citaat door Oem_Moussa:
Bij een zwangerschap doen ze toch geen uitstrijkje. Of bedoel je een inwendige echo? Zo'n staaf waar ze dat mee doen voelt toch anders dan een eendenbek.


Wat ik me nog herinner is een zo een soort klem dus dat wordt vast een eendenbek genoemd Een staafje en ze benoemde het woord uitstrijkje omdat het onverwachts was ben ik het vergeten Ze had het over de baarmoeder

Pagina's : [1] 2