Bekijk volle/desktop versie : Geld voor moeders



19-07-2008, 20:03

[SIZE="3"]Salaam 3alikoum zuster..

Ik heb een vraagje..

Ik ben onlangs afgestudeerd en werk nu zeg maar het "echte" werk. Ik vind het wel zo gepast om mijn ouders te bedanken... Gewoon, voor het motiveren tijdens mijn studententijd en dat mijn moeder miskiena altijd het eten op tafel heeft gezet al die tijd

Wie van jullie geeft je moeder maandelijks een vast bedrag? Bijvoorbeeld dmv een automatische overboeking?? Het lijkt mij namelijk wel leuk voor haar, een beetje zakgeld erbij

Hoeveel geven jullie per maand of is het eerder wanneer er wat geld over is dat jullie het dan geven...

Deel met mij jullie ervaringen [/SIZE]


19-07-2008, 21:24


Ligt eraan hoeveel je verdiend en hoeveel je kan missen...
200 euro p.m aan je moeder geven is toch oke.... en daarnaast kocht ik nog wel vaak cadeautjes, boodschappen en leuke dingen.
Als je meer kan missen moet je zeker meer geven... ik vind het leuk om leuke dingen ernaast te geven dus heb het daarom bij die 200 gelaten.
(Daarnaast heb k nog genoeg broertje en zusjes die ook ook van alles geef )

20-07-2008, 07:14
Hoe noem je dat?

zakgeld??

20-07-2008, 11:17

Citaat door StreetChic:
Hoe noem je dat?

zakgeld??


Ja toch
Mijn moeder werkt niet, ze heeft geen vast inkomen.. Hoe zou ik het anders moeten noemen?

20-07-2008, 11:21


Insha Allah kan ik dat ook later doen.

Terwijl mijn moeder me financieel niet bijstaat in mijn studietijd, maar wat is er leuker en beter dan je familie het gemakkelijker te maken als je toch verdient..

20-07-2008, 11:21
Zoiets zeg je toch niet zakgeld voor u mama

is toch geen puber

maar je moet eigenlyk gewoon geven wat je kunt missen ; dat je haar al iets geeft is voor vele mamas al teveel van het goede

20-07-2008, 11:24

Citaat door StreetChic:
Zoiets zeg je toch niet zakgeld voor u mama

is toch geen puber

maar je moet eigenlyk gewoon geven wat je kunt missen ; dat je haar al iets geeft is voor vele mamas al teveel van het goede



.. ewa ja.. kan er niets aan doen.. Laten we het een tegemoetkoming / premie/ inkomsten noemen

20-07-2008, 16:32
Dit is echt heel lief en je ouders verdienen het echt! Ik doe dat ook. Maandelijks geef ik 100 euro maar ben begonnen met 50 euro!
Gewoon wat je kan missen. Geld geraaakt toch op en heeft in principe weinig waarde. Alleen je ouders blijven dankbaar!

20-07-2008, 21:30
150 euro per maand en betaal haar telefoonrekening.

Mocht ze iets nodig hebben of iets leuks hebben gezien koop ik het voor haar.

20-07-2008, 21:39
Maandelijks een vast bedrag aan mijn vader, cash.
Weekelijks een gevarieerd bedrag aan mijn moeder, cash.

20-07-2008, 22:04
Ligt eraan hoeveel je verdient en hoeveel je vaste lasten zijn.

M'n moeder zou me echt zo aankijken als ik haar geld zou geven.


20-07-2008, 22:49

Citaat door Carinaatje:
Ligt eraan hoeveel je verdient en hoeveel je vaste lasten zijn.

M'n moeder zou me echt zo aankijken als ik haar geld zou geven.



wollah mijn ouders ook
mijn pa zou me meppen

maar het is wel een goed initiatief houden zo!


carina, up je topic eens, ben die homotopics beu