Bekijk volle/desktop versie : Werken tot 70!



19-07-2008, 16:20

Citaat:
Werken tot 70!
zaterdag 19 juli 2008

DEN HAAG - Het verhogen van de pensioenleeftijd naar 67 jaar is waarschijnlijk onvoldoende om de kosten van de vergrijzing op te vangen. Daarom moet worden bekeken of jongere werknemers door kunnen werken tot hun 70e.

Dat oppert minister Donner (Sociale Zaken) morgen in een interview met De Telegraaf. Doordat de beroepsbevolking vanaf 2010 krimpt en mensen steeds ouder worden, dreigen de economische groei en het sociale stelsel in de knel te komen.

De commissie-Bakker heeft daarom onderzocht hoe meer mensen aan de slag kunnen gaan en blijven. Maar Donner vindt dat de commissie met "vrij traditionele oplossingen" komt.

De commissie stelt voor om de pensioengerechtigde leeftijd voor iedereen vanaf 2016 elk jaar een maand te verhogen. Zo wordt in 2040 de nieuwe pensioengrens van 67 jaar bereikt. Donner vreest dat de maatregel onvoldoende zal zijn.

"Als de levensverwachting in de tussentijd tien jaar langer wordt, moet die pensioengerechtigde leeftijd tegen die tijd onmiddellijk weer ter discussie gesteld worden", aldus de bewindsman. "We zouden kunnen zeggen dat we voor mensen tussen 55 en 65 jaar niets veranderen, voor mensen tussen 45 en 55 een maand per jaar bijplussen en voor mensen tussen 35 en 45 twee maanden per jaar."

Deze laatste groep komt zo vanaf 2040 op een pensioenleeftijd van 70 jaar. Hoewel Donner zegt dat het geen concreet voorstel betreft, is zijn opvatting frappant. Het kabinet, dat na het zomerreces met een uitgebreide reactie komt op het rapport van de commissie-Bakker, heeft tot nu toe gezegd vast te willen houden aan de pensioenleeftijd van 65 jaar.

Donner zegt in het interview ook dat uitstel van de geplande btw-verhoging bespreekbaar is als de bonden bereid zijn tot loonmatiging.

http://www.telegraaf.nl
Bron

gezellig zijn we allemaal tot de 70ste aan het werk in het bejaardenhuis om de 71 jaren te gaan verzorgen en als we met pensioen gaan kunnen we gelijk richting bejaardenhuis om zelf verzorgd te worden door 70 jarigen...

nou ik weet het al. vind dit al een kut land op zich met alle lompe beleid, ectra belastingen en gezeik, met dit erbij....: ik ben hier weg als ik eenmaal mn studie af heb

19-07-2008, 16:21


weer dubbelpost!
Kijk even goed

19-07-2008, 16:21

Citaat door dpdp:
Bron

gezellig zijn we allemaal tot de 70ste aan het werk in het bejaardenhuis om de 71 jaren te gaan verzorgen en als we met pensioen gaan kunnen we gelijk richting bejaardenhuis om zelf verzorgd te worden door 70 jarigen...

nou ik weet het al. vind dit al een kut land op zich met alle lompe beleid, ectra belastingen en gezeik, met dit erbij....: ik ben hier weg als ik eenmaal mn studie af heb



En waar ga je heen dan ?

19-07-2008, 16:41
70 ze zijn gek, ik werk tot mn 30ste dan heb ik genoeg geld en kap ik met werken.

19-07-2008, 16:50


Tot 70 jaar..nou ik dacht het niet..zo zie ik oud worden dus niet eh.

Ik stop met werken wanneer ik ooit mama word.

19-07-2008, 17:32
Waarom moet je pensioenpremie blijven betalen als je er geen eens gebruik van kan maken

19-07-2008, 17:41

Citaat door joesoef:
Waarom moet je pensioenpremie blijven betalen als je er geen eens gebruik van kan maken


Onzin. Je kunt weigeren. Dat kun je opgeven bij de Sociale Verzekeringsbank.
Wel ondertekend door een jurist of notaris.

Maar de meesten weten dat niet eens, omdat ze de weg in Nederland niet goed kennen of nooit geleerd hebben.

19-07-2008, 17:44
tegen die tijd zit ik allang in mn grote villa in marokko....en af en toe in mn vakantie huisje in marbella

19-07-2008, 17:45

Citaat door aplat:
Onzin. Je kunt weigeren. Dat kun je opgeven bij de Sociale Verzekeringsbank.
Wel ondertekend door een jurist of notaris.

Maar de meesten weten dat niet eens, omdat ze de weg in Nederland niet goed kennen of nooit geleerd hebben.


Interessant, heb er bij mijn aanstelling een hele discussie over gehad, bijna ruzie. Heb het geloof ik zelfs ergens zwart op wit liggen...

Ik ga maar eens ff speuren.

19-07-2008, 17:48
Hey brada_bling, niet stiekum wissen he Als je langer moet werken geniet je korter van je pensioen en die paar euro die je meer vangt omdat je langer hebt gewerkt maakt ook niet veel uit.

19-07-2008, 17:50

Citaat door dpdp:
nou ik weet het al. vind dit al een kut land op zich met alle lompe beleid, ectra belastingen en gezeik, met dit erbij....: ik ben hier weg als ik eenmaal mn studie af heb


heel goed hoor. ren maar weg als dingen tegenzitten. dat toont karakter

19-07-2008, 17:51

Citaat door WhoCares:
Tot 70 jaar..nou ik dacht het niet..zo zie ik oud worden dus niet eh.

Ik stop met werken wanneer ik ooit mama word.


nu nog iemand vinden die gek genoeg is om jou te bezwangeren

19-07-2008, 17:52



Citaat door dpdp:
Bron

gezellig zijn we allemaal tot de 70ste aan het werk in het bejaardenhuis om de 71 jaren te gaan verzorgen en als we met pensioen gaan kunnen we gelijk richting bejaardenhuis om zelf verzorgd te worden door 70 jarigen...

nou ik weet het al. vind dit al een kut land op zich met alle lompe beleid, ectra belastingen en gezeik, met dit erbij....: ik ben hier weg als ik eenmaal mn studie af heb


Topic bestaat al joh:

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=2085547

19-07-2008, 17:55

Citaat door joesoef:
Interessant, heb er bij mijn aanstelling een hele discussie over gehad, bijna ruzie. Heb het geloof ik zelfs ergens zwart op wit liggen...

Ik ga maar eens ff speuren.


Ja krijgt dan natuurlijk ook geen AOW. Maar dat is helemaal niet erg als je een baan hebt met pensioen. Want bij zowel een pensioen als AOW moet je aan de belasting toch vrijwel alles wat boven een bepaald bedrag komt (afhankelijk van de tariefschaal en de vrijgestelde som) terug betalen.

Tegenwoordig is AOW voor de meesten al een sigaar uit eigen doos.

19-07-2008, 19:08

Citaat door XXL:
En waar ga je heen dan ?

naar de maan, daar zijn vooralsnog geen kapitalisten aanwezig. hoewel dat waarschijnlijk ook niet lang zal duren


Citaat door joesoef:
Waarom moet je pensioenpremie blijven betalen als je er geen eens gebruik van kan maken

zat ik ook te denken, denk echter niet dat je daar onderdoor kan komen. of wel?