Bekijk volle/desktop versie : Donner:doorwerken tot 70 is optie



19-07-2008, 12:39
Minister Donner van Sociale Zaken
waarschuwt dat de pensioenleeftijd op
termijn misschien wel moet worden
verhoogd naar 70 jaar.Dat is nodig om
de kosten van de vergrijzing op te
vangen,zegt hij in De Telegraaf.

De commissie-Bakker adviseerde om de
AOW-leeftijd vanaf 2016 te verhogen tot
67 jaar in 2040.Maar Donner denkt dat
dat niet ver genoeg gaat.

"Als de levensverwachting in de
tussentijd tien jaar langer wordt,moet
de pensioenleeftijd tegen die tijd weer
ter discussie worden gesteld",zegt hij.
Daarom moeten jonge werknemers mogelijk
doorwerken tot ze 70 jaar zijn.

http://teletekst.nos.nl/tekst/106-01.html

19-07-2008, 12:40


Gerekend naar de levensverwachting zijn hier dus vrouwen wel in de eerste plaats de klos.

Wen er maar aan dames!

19-07-2008, 12:41
Ik ga er al vanuit dat ik tot 70 werk. Het past ook wel bij het idee van waaruit de AOW is gestart.

Wel hoop ik dat ze rekening houden met die paar beroepen die nog bestaan waarbij je lijf dat niet kan. Denk brandweer, denk haven, denk verpleging ... Er moet wel een goede oplossing komen waardoor deze mensen met behoud van inkomen de niet actieve dienst in kunnen, bv als adviseurs of opzichter oid.

19-07-2008, 12:43
Overigens is helemaal niet vastgesteld dat de vergrijzing de grote boosdoener is daar de bevolkingssamenstelling telkens weer wisselt.

19-07-2008, 12:44



Citaat door Anne33:
Ik ga er al vanuit dat ik tot 70 werk. Het past ook wel bij het idee van waaruit de AOW is gestart.

Wel hoop ik dat ze rekening houden met die paar beroepen die nog bestaan waarbij je lijf dat niet kan. Denk brandweer, denk haven, denk verpleging ... Er moet wel een goede oplossing komen waardoor deze mensen met behoud van inkomen de niet actieve dienst in kunnen, bv als adviseurs of opzichter oid.


Als je een rollator van je werkgever vergoed krijgt heb ik ook geen bezwaar.

19-07-2008, 14:01

Citaat door Anne33:
Ik ga er al vanuit dat ik tot 70 werk. Het past ook wel bij het idee van waaruit de AOW is gestart.

Dat ik op 65 kan stoppen geloof ik niets van, niet zo als een paar collega's die er op z'n 59 eruit stapte.

Dat er AOW is, als ik met pensioen ga, geloof ik niets van, dat zal alleen voor mensen zijn die geen pensioen opgebouwd, valt er wel een gat in m'n opgebouwde pensioen, die rekening houdt met de Aow, misschien wordt werken na je 65 een finianciele noodzaak.

10-08-2008, 13:21
Lachwekkend, hoor.

10-08-2008, 13:23

Citaat door Ola_:
Lachwekkend, hoor.


Waarom?

10-08-2008, 15:09
kan je gelijk ook je doodkist naar het werk mee nemen voor het geval!