Bekijk volle/desktop versie : Vraagje aan moslims



Pagina's : [1] 2

17-07-2008, 12:37
Oké... jullie denken dat de bijbel vervalst is etc, waardoor wij, christenen, dwalen.

Hoe denken jullie over de tien geboden?
Even los of deze nu vervalst zouden zijn of niet, gewoon:
als je deze leest, wat denk je dan? Vind je ze kloppen? Zijn ze de waarheid of vind je het onlogisch en onzin? Zo ja, waarom?

Hoe komt het dat Mohammed zich niet aan de 10 geboden hield, terwijl hij het grootste voorbeeld voor alle moslims is en hij geen fouten maakte?

Wat klopt er dan niet?
- de tien geboden: het is immers wel toegestaan om te doden, andermans bezit te begeren en te liegen en te bedriegen.
of:
- Mohammed: want hij maakte wel fouten door mensen te doden, te liegen en mensen hun bezit af te nemen.

17-07-2008, 12:43


Mohamed vrede zij met hem doodde niet zomaar mensen en nam niet zomaar hun bezit af.( Ik neem aan dat je de oorlogsbuit bedoeld met bezit?) Als je je goed verdiept in de geschiedenis van de Islaam dan weet je dat de enige toegestane oorlog zelfverdediging was. Aan die oorlog waren ook regels verbonden: geen vrouwen doden, geen bomen verwoesten, geen kinderen verwonden/doden.

Aangezien ik niet in de Bijbel van nu geloof ga ik er geen oordeel over vellen. Hoe ik erover denk is precies zoals Ahmed Deedat heeft beschreven:

http://www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/isdebijbelgodswoord/kaft.html

Wat is eigenlijk jouw bedoeling met deze topic?

Moge Allah ons allen leiden Ameen.

Gr.
AmatoelAziz

17-07-2008, 12:46
je zegt het zelf al, los van dat het vervalst is, vergeet niet de eerste gebod van de 10 geboden is, onze here is 1! jesus zegt onze here, dus het is ook zijn heer, en hij zegt nog dat de here 1 is, jesus zegt 1 en jullie zeggen 3 in 1, de tien geboden gelden in de tijs van jesus, toen mohammes is gekomen zijn de vorige regels en wetgevingen vervangen, jesus kwam ook niet met een nieuwe wetgeving of regelgeving, aangezien er in d ebijbel staat, dat jesus is gekomen om te vervullen, niet te vervangen, wat betreft dat liegen en doden, dat is allemaal in voordeel van de dien, om de moslims te beschermen of de dien van allah, dus er si een verschil in het doden en liegen, ligt er aan voor welke zaak je dat doet...

maar nu heb ik ook wel wat vragen, nou wat, het zijn er een hele hoop, of zal ik er gewoon eentje uit halen, gaan we ze zo 1 voor 1 langs, jij steld vragen, ik antwoord, en zo gaan we verder...

Ezechiël 23, blz. 740-742.

Het woord des Heren kwam tot mij: Zij pleegden ontucht, in haar jeugd pleegden zij ontucht, daar werd haar boezem betast en streelde men haar maagdelijke borsten. En Ohola pleegde overspel terwijl zij mijn (???) vrouw was. Zij hunkerde naar haar minnaars, hoofd voor hoofd begeerlijke jonge mannen, ruiter te paard. En zij bedreef haar ontucht met hen allen, naar wie zij hunkerde, verontreinigde zij zich. In haar jeugd heeft men haar beslapen, haar maagdelijke borsten gestreeld en ontucht over haar uitgestort. Zij hunkerde naar haar minnaars, die zindelijk waren als ezels en onstuimig in hun drift als paarden. Ja, gij hebt naar de ontucht van uw jeugd gezocht, toen de Egyptenaren uw boezem streelden ter wille van uw jonge borsten………

Het is heel vreemd om te denken dat dit de woorden van God zijn. Nog vreemder is dat God een vrouw heeft (…terwijl zij mijn vrouw was&#8230

hoe zit dit precies....?

En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)

17-07-2008, 12:51
Die laatste vraag (wat is je bedoeling) is een goede vraag. We lopen het risico te vervallen in welles nietes.

Maar:
Citaat:
Mohamed vrede zij met hem doodde niet zomaar mensen en nam niet zomaar hun bezit af
: Het gaat om het woordje 'zomaar'. hier worden dingen goed gepraat. Als God zegt: niet doden, dan mag de mens daar geen uitzondering op maken.

Het is ook jammer dat je de argumentatie van Ahmed Deedat aanhangt. Hij is een bewezen afvallige van de islam, door eigenhandig de koran te veranderen door te zeggen dat Jezus gekruisigd is.
Verder deugt zijn argumentaties van geen kant. Het is dus zeer aan te raden zelf met goede argumenten te komen voor oa de vervalsing van de bijbel.

17-07-2008, 12:54



Citaat door StreetDawah:
je zegt het zelf al, los van dat het vervalst is, vergeet niet de eerste gebod van de 10 geboden is, onze here is 1! jesus zegt onze here, dus het is ook zijn heer, en hij zegt nog dat de here 1 is, jesus zegt 1 en jullie zeggen 3 in 1, de tien geboden gelden in de tijs van jesus, toen mohammes is gekomen zijn de vorige regels en wetgevingen vervangen, jesus kwam ook niet met een nieuwe wetgeving of regelgeving, aangezien er in d ebijbel staat, dat jesus is gekomen om te vervullen, niet te vervangen, wat betreft dat liegen en doden, dat is allemaal in voordeel van de dien, om de moslims te beschermen of de dien van allah, dus er si een verschil in het doden en liegen, ligt er aan voor welke zaak je dat doet...

maar nu heb ik ook wel wat vragen, nou wat, het zijn er een hele hoop, of zal ik er gewoon eentje uit halen, gaan we ze zo 1 voor 1 langs, jij steld vragen, ik antwoord, en zo gaan we verder...

Ezechiël 23, blz. 740-742.

Het woord des Heren kwam tot mij: Zij pleegden ontucht, in haar jeugd pleegden zij ontucht, daar werd haar boezem betast en streelde men haar maagdelijke borsten. En Ohola pleegde overspel terwijl zij mijn (???) vrouw was. Zij hunkerde naar haar minnaars, hoofd voor hoofd begeerlijke jonge mannen, ruiter te paard. En zij bedreef haar ontucht met hen allen, naar wie zij hunkerde, verontreinigde zij zich. In haar jeugd heeft men haar beslapen, haar maagdelijke borsten gestreeld en ontucht over haar uitgestort. Zij hunkerde naar haar minnaars, die zindelijk waren als ezels en onstuimig in hun drift als paarden. Ja, gij hebt naar de ontucht van uw jeugd gezocht, toen de Egyptenaren uw boezem streelden ter wille van uw jonge borsten………

Het is heel vreemd om te denken dat dit de woorden van God zijn. Nog vreemder is dat God een vrouw heeft (…terwijl zij mijn vrouw was&hellip

hoe zit dit precies....?

En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)


Wel eens gehoord van 'figure of speech'? Oftewel figuurlijk spraakgebruik, voorbeelden om dingen duidelijk te maken? Daar hebben we het in deze tekst over. Dat is ook heel duidelijk. Maar als iemand wil, kan hij er natuurlijk best andere dingen inzien om christenen belachelijk te maken.

Maar pas op daarmee: Want moslims willen niet dat iemand aan de koran komt en daar kritische vragen over stellen. Doe dat dus ook niet met de bijbel, al helemaal niet als je die toch niet serieus neemt.

17-07-2008, 12:58

Citaat door AMLO2008:
Die laatste vraag (wat is je bedoeling) is een goede vraag. We lopen het risico te vervallen in welles nietes.

Maar: : Het gaat om het woordje 'zomaar'. hier worden dingen goed gepraat. Als God zegt: niet doden, dan mag de mens daar geen uitzondering op maken.

Het is ook jammer dat je de argumentatie van Ahmed Deedat aanhangt. Hij is een bewezen afvallige van de islam, door eigenhandig de koran te veranderen door te zeggen dat Jezus gekruisigd is.
Verder deugt zijn argumentaties van geen kant. Het is dus zeer aan te raden zelf met goede argumenten te komen voor oa de vervalsing van de bijbel.


Het is maar hoe jij het woord zomaar interperteert. Zelfverdediging is toegestaan in de Islaam zoals ik al zei met regels. Mohamed is gezonden als een genade voor de mensheid, hij deed enkel en alleen wat Allah hem gebood te doen.

Hoezo jammer? Ik mag zelf weten hoe ik over dit onderwerp denk. En hoe kom jij er in hemelsnaam bij dat Ahmed Deedat dit heeft gezegd stagfirullah, als je zijn boeken goed hebt gelezen dan lees je juist dat hij alle vervalsingen van de huidige bijbel weerlegd met bewijzen uit de Qoraan. Vele Christenen zijn door zijn lezingen bekeerd tot de islaam. Dus wat jij zegt dat klopt van geen kant en hij heeft wel degelijk hele goede argumenten.

maar goed aangezien het een welles-nietes discussie zal worden laat ik het hierbij.

Gegroet,

AmatoelAziz

17-07-2008, 13:02
breng voort aan bewijzen als jullie waarachtig zijn.....

wij moslims zijn deze topic niet begonnen, wij antwoorden alleen en komen ook met wat vragen...

Ezechiël 23, blz. 740-742.

Het woord des Heren kwam tot mij: Zij pleegden ontucht, in haar jeugd pleegden zij ontucht, daar werd haar boezem betast en streelde men haar maagdelijke borsten. En Ohola pleegde overspel terwijl zij mijn (???) vrouw was. Zij hunkerde naar haar minnaars, hoofd voor hoofd begeerlijke jonge mannen, ruiter te paard. En zij bedreef haar ontucht met hen allen, naar wie zij hunkerde, verontreinigde zij zich. In haar jeugd heeft men haar beslapen, haar maagdelijke borsten gestreeld en ontucht over haar uitgestort. Zij hunkerde naar haar minnaars, die zindelijk waren als ezels en onstuimig in hun drift als paarden. Ja, gij hebt naar de ontucht van uw jeugd gezocht, toen de Egyptenaren uw boezem streelden ter wille van uw jonge borsten………

Het is heel vreemd om te denken dat dit de woorden van God zijn. Nog vreemder is dat God een vrouw heeft (…terwijl zij mijn vrouw was&#8230

hoe zit dit precies....?

En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)

17-07-2008, 13:03
op dat van ahmed deedat ga ik niet eens in....soeban allah

En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)

17-07-2008, 13:09

Citaat door StreetDawah:
op dat van ahmed deedat ga ik niet eens in....soeban allah

En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)


Gelijk heb je, als men geen argumenten kan vinden om iemand tegen te spreken tja dan proberen ze diegene persoonlijk onderuit te halen. ( Wat toch niet lukt)

Haddana Allah illa al-7aqq wal Gayr Ameen.

17-07-2008, 13:12
precies....precies...alhamdoelilah

17-07-2008, 16:12

Citaat door StreetDawah:
breng voort aan bewijzen als jullie waarachtig zijn.....

wij moslims zijn deze topic niet begonnen, wij antwoorden alleen en komen ook met wat vragen...

Ezechiël 23, blz. 740-742.

Het woord des Heren kwam tot mij: Zij pleegden ontucht, in haar jeugd pleegden zij ontucht, daar werd haar boezem betast en streelde men haar maagdelijke borsten. En Ohola pleegde overspel terwijl zij mijn (???) vrouw was. Zij hunkerde naar haar minnaars, hoofd voor hoofd begeerlijke jonge mannen, ruiter te paard. En zij bedreef haar ontucht met hen allen, naar wie zij hunkerde, verontreinigde zij zich. In haar jeugd heeft men haar beslapen, haar maagdelijke borsten gestreeld en ontucht over haar uitgestort. Zij hunkerde naar haar minnaars, die zindelijk waren als ezels en onstuimig in hun drift als paarden. Ja, gij hebt naar de ontucht van uw jeugd gezocht, toen de Egyptenaren uw boezem streelden ter wille van uw jonge borsten………

Het is heel vreemd om te denken dat dit de woorden van God zijn. Nog vreemder is dat God een vrouw heeft (…terwijl zij mijn vrouw was&hellip

hoe zit dit precies....?
En zeg: "De Waarheid is gekomen en de valsheid is ten onder gegaan. Voorwaar, de valsheid gaat ten onder." (17:81)

Hoe kom je erbij dat dit de woorden van God zijn?
Geen enkele christen zal beweren dat de bijbel letterlijk het rechtstreekse opgetekende woord van God is. Alles is geschreven door mensen, die boodschappen van God kregen of met verhalen een bepaalde zaak probeerden duidelijk te maken.

Jij citeert nu een stuk uit de bijbel dat gewoon een onderdeel is van een groter verhaal. Verteld en opgetekend door mensen over andere mensen en zaken die iets over het geloof duidelijk maken.

17-07-2008, 16:18

Citaat door StreetDawah:
je zegt het zelf al, los van dat het vervalst is, vergeet niet de eerste gebod van de 10 geboden is, onze here is 1! jesus zegt onze here, dus het is ook zijn heer, en hij zegt nog dat de here 1 is, jesus zegt 1 en jullie zeggen 3 in 1,

Er is 1 driehoek, die bestaat uit 3 verschillende zijden: het blijft 1 driehoek.
Er is 1 land, die bestaat uit verschillende provinciën: het blijft 1 land.
Er is inderdaad maar 1 God. Maar die bestaat uit de Vader, de Zoon en de Heilige Geest.
("Wie Mij niet kent, kent de Vader niet...&quot
Het blijft daarom nog altijd 1 God.

17-07-2008, 16:24



Citaat door Ahrmoud_Zahir:
Er is 1 driehoek, die bestaat uit 3 verschillende zijden: het blijft 1 driehoek.
Er is 1 land, die bestaat uit verschillende provinciën: het blijft 1 land.
Er is inderdaad maar 1 God. Maar die bestaat uit de Vader, de Zoon en de Heilige Geest.
("Wie Mij niet kent, kent de Vader niet...&quot
Het blijft daarom nog altijd 1 God.



dat is de grootste onzin wat ik ooit heb gehoord.

wacht ik weet er ook eentje,

Er is inderdaad 1 Zon en 1 Maan, maar daarom bestaat een dozijn uit 12!

17-07-2008, 16:40

Citaat door Al_Ghareeb:
dat is de grootste onzin wat ik ooit heb gehoord.

wacht ik weet er ook eentje,

Er is inderdaad 1 Zon en 1 Maan, maar daarom bestaat een dozijn uit 12!


http://forum.fok.nl/topic/1176693

17-07-2008, 17:41

Citaat door AmmatoelAziz:
Mohamed vrede zij met hem doodde niet zomaar mensen en nam niet zomaar hun bezit af.( Ik neem aan dat je de oorlogsbuit bedoeld met bezit?) Als je je goed verdiept in de geschiedenis van de Islaam dan weet je dat de enige toegestane oorlog zelfverdediging was. Aan die oorlog waren ook regels verbonden: geen vrouwen doden, geen bomen verwoesten, geen kinderen verwonden/doden.

Aangezien ik niet in de Bijbel van nu geloof ga ik er geen oordeel over vellen. Hoe ik erover denk is precies zoals Ahmed Deedat heeft beschreven:

http://www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/isdebijbelgodswoord/kaft.html

Wat is eigenlijk jouw bedoeling met deze topic?

Moge Allah ons allen leiden Ameen.

Gr.
AmatoelAziz

Blijkbaar kan geen enkel christen hier op ingaan.

Pagina's : [1] 2