Bekijk volle/desktop versie : Plaats hier ayets/soerats inshaa''Allah.



Pagina's : [1] 2

15-07-2008, 17:28
Ik ga inshaa''allah zo veel bewijzen verzamelen over de cennet(hemel)



2/25. En verkondig aan degenen, die geloven en goede werken doen de blijde tijding, dat er tuinen (het paradijs) voor hen zijn, waardoorheen rivieren vloeien. Telkens, wanneer hun van de vruchten hieruit wordt geschonken, zullen zij zeggen: "Ziehier, hetgeen ons reeds voorheen werd gegeven"; en hun werd het soortgelijke gegeven. En zij zullen er reine metgezellen hebben en zij zullen er vertoeven.

2/14 Denkt gij dat gij de Hemel zult binnengaan, terwijl cle toestand dergenen, die vóór u gingen, nog niet over u is gekomen? Armoede en tegenslagen kwamen over hen en zij werden hevig geschokt, totdat de boodschapper en de gelovigen met hem zeiden: "Wanneer komt Allah's hulp?" Ja, voorzeker, de hulp van Allah is nabij.

2/12 Het leven dezer wereld is voor de ongelovigen schoonschijnend gemaakt en zij bespotten de gelovigen. Maar de godvrezenden zullen boven hen verheven zijn op de dag der opstanding: Allah schenkt Zijn gaven overvloedig aan wie Hij wil.

57/21 Wedijvert om vergiffenis van uw Heer (te verkrijgen) en voor het paradijs, waarvan de breedte gelijk is aan de breedte tussen hemel en aarde, bereid voor degenen, die in Allah en Zijn boodschappers geloven. Dat is de genade van Allah. Hij schenkt deze aan wie Hij wil en Allah is de Heer van grote genade.

13/35 Het beeld van de Hemel die de godvrezenden is beloofd, is, dat er stromen in vloeien, en dat zijn fruit en schaduw eeuwigdurend zijn. Dit is het loon van de rechtvaardig en maar het loon van de ongelovigen is het Vuur.

43/68. "O Mijn dienaren, geen vrees zal op deze Dag over u komen noch zult gij treuren.

43/69. Die in Onze tekenen geloofdet en onderdanig waart,

43/70. Gaat het paradijs binnen, gji en uw echtgenoten, gelukkig zijnde.

43/71. Er zullen gouden schalen en bekers worden rondgereikt en er zal daarin alles zijn wat de zielen zich wensen en waar de ogen van genieten. En gij zult daarin vertoeven.

43/72. Dit is de Tuin, die u is gegeven (als beloning) voor hetgeen gij deedt.

43/73. Er is daarin een overvloed van fruit voor u waarvan gij kunt eten."




En nu boeders en zusters zoek een onderwerp bv: cehenem(hel) en plaats daar zoveel mogelijk bewijs inshaa''allah. Het is geheel aan je zelf wat je wilt plaatsen maar het moeten wel ayes zijn die in de koran zijn genoteerd.

15-07-2008, 17:49


KOm op zusters en broeders plaats inshaa''allah

15-07-2008, 18:08
Inshaa''allah ik ga naar het gebed verder met het plaatsen van ayets. Maar AUb broeders en zusters plaats jullie ook. Het maakt niet uit welke soerat of ayet zolang het maar een stukje uit de koran is.

15-07-2008, 18:10

Citaat door AlHamdoe_lilaah:
...

..

15-07-2008, 18:20


Voorwaar aan Allah behoort de heerschappij van de hemelen en de aarde. Hij doet leven en Hij doet sterven en er is voor jullie buiten Allah geen beschermer en geen helper. (Surat At Tauba aya 116)

15-07-2008, 18:20
Alle lofprijzing en dank is aan Allah. Hij zal jullie Zijn tekenen laten zien, en jullie zullen het herkennen.'' {Soerah An-Naml:93}

15-07-2008, 18:22
"Zij willen het Licht van Allah doven met hun monden, maar Allah wil slechts Zijn Licht volledig laten schijnen, ook al haten de ongelovigen het." [Soerah A-Tauwbah, Ayah 32]

15-07-2008, 18:41

Citaat door AlHamdoe_lilaah:
"Zij willen het Licht van Allah doven met hun monden, maar Allah wil slechts Zijn Licht volledig laten schijnen, ook al haten de ongelovigen het." [Soerah A-Tauwbah, Ayah 32]



manshaa''allah zuster,, moge allah je belonen

ik ga nu eten naar het eten ga ik er ook een paar plaatsen inshaa''allah

15-07-2008, 22:18
Zij verloochenen en volgen hun eigen begeerten. Maar elke verordening (Gods) zal plaats hebben. (3:54- Al Qamar)

15-07-2008, 22:21
Neen, het Uur is hun vastgestelde tijd en het Uur zal uiterst rampzalig en bitter zijn. (46:54 Al-Qamar)

15-07-2008, 22:22
De Dag, waarop zij met hun aangezicht in het Vuur zullen worden gesleurd, zal er tot hen worden gezegd: "Voelt de aanraking der hel." (48:54 Al-Qamar)

15-07-2008, 22:26

Citaat door mina_undercover:
De Dag, waarop zij met hun aangezicht in het Vuur zullen worden gesleurd, zal er tot hen worden gezegd: "Voelt de aanraking der hel." (48:54 Al-Qamar)


En nu lekker slapen en morgen weer gezond op

15-07-2008, 22:28



Citaat door Deemah:
En nu lekker slapen en morgen weer gezond op

Waar heb jij het over??

15-07-2008, 22:52
21. De profeten (al-Anmbi'jaa)

19. Hem behoort wat in de hemelen en op aarde is, en degenen die zich in Zijn tegenwoordigheid bevinden, zijn niet te trots om Hem te aanbidden, noch worden zij dit moede;

20. Zij verheerlijken Hem dag en nacht, en zij verslappen hierin nimmer.

21. Hebben zij (de afgodendienaars) goden genomen van de aarde die de doden kunnen opwekken?

22. Indien er naast God andere Goden waren in (de hemel en op aarde) zouden dezen voorzeker tot chaos zijn vervallen. Verheven is God, de Heer van de Troon, boven hetgeen zij zeggen.

23. Hij kan niet worden ondertraagd betreffende hetgeen Hij doet, doch zij zullen worden ondervraagd.

24. Hebben zij Goden buiten Hem genomen? Zeg: "Komt met uw bewijzen." Hier is de verkondiging dergenen die vóór mij waren. Doch de meesten hunner kennen de waarheid niet en zij zijn er afkerig van.

25. En Wij zonden geen boodschapper vóór u zonder hem te openbaren: "Voorzeker er is geen God buiten Mij, aanbidt derhalve Mij alleen."

15-07-2008, 22:56
23. De gelovigen (el-Mominoen)

8. Zij die zorgzaam zijn voor het hun toevertrouwde en voor hun overeenkomsten.

9. En die hun gebeden in acht nemen.

10. Dezen zijn de erfgenamen,

11. Die het paradijs zullen erven. Zij zullen daarin vertoeven.

Pagina's : [1] 2