Bekijk volle/desktop versie : Om de eer van de familie te redden!

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

01-10-2002, 15:19
En ja hoor weer eentje die een verhaal kwijt wil. Ik heb veel verhaaltjes gelezen op dit forum en dacht bij me zelf ik schrijf er ook een en ik hoop dat jullie het leuk vinden.

Even voorstellen:

Ranja Naimi> 21 jaar student psychologie
Nezha > 21 jaar beste vriendin van Ranja, studeren samen
Walid> 23 jaar student psychologie en een vriend van Ranja en Nezha
Reduoan> 24 jaar sales maneger beste vriend van Walid
Ahlam> 24 jaar halfzus van Ranja is 2 jaar geleden weggelopen met haar Surinaamse vriend
Hicham Naimi> neef van Ranja in Marokko 25 jaar
Jasmina> 21 jar nichtje van Redouan

Eerst een beetje geschiedenis van de famile Naimi.

De vader van Ranja was eerst getrouwd met de moeder van Ahlam kreeg twee kinderen Ahlam en haar broer Rachid. Is hertrouwd met de Moeder van Ranja en kreeg een kind Ranja.
Ahlam kreeg een surinaamse vriend waarmee ze wilde trouwen, haar vader accepteerde dit niet dus besloot ze om van huis tegaan. Nadat ze dit deed is haar moeder ook gescheiden en haar broer woont nu bij zijn moeder.

let aub niet op typ/spel fouten

Het was een koude dag in Februari en het was erg koud buiten.
Pzzzzzz dat was de wekker, Ranja deed voorzichtig haar ogen open en strekte haar armen. Ze had vandaag geen zin om naar school te gaan, maar ze had haar vriendin beloofd om haar te helpen met haar presentatie.
Ze studeerden beide psychologie ze zaten nu in het tweede jaar.
Ranja lag nog lekker warm in haar bed, ze wilde er nog niet uit, maar ja het was ook al 7:15.
Ze kreunde en schopte de dekens van haar af pakte haar spulletjes en slenterde naar de badkamer. Nadat ze had gedoucht kleedde ze zich aan en liep de trap af naar de keuken, in de keuken zat haar moeder al koffie te drinken. Haar moeder keek op en glimlachte "sbah elair a bnti" "sbah elgair a ma" antwoorde Ranja en kuste haar op haar voorhoofd. Ranja liep naar de koelkast en haalde een pak jus d'orange uit de koelkast, schonk een glas in en dronk hem op.
"beslama a mama" zei Ranja en liep naar de kapstok, griste haar jas hiervan daan en eio de deur uit. Buiten rilde Ranja van de kou en dook nog verder in haar kraag " Shit man het is vandaag wel erg koud"dacht ze.
Ze liep naar de bushalte waar ze haar beste vriendin al zag staan "Nezha" Ranja dacht aan de eerste ontmoeting met haar vriendin niet iediaal dacht ze . Het is nu al bijna 8 jaar geleden de eerste schooldag op het voortgezet onderwijs. De hele brugklas zat al in het lokaal en de leraar was al begonnen met de introductie en het uitleggen van wat er allemaal op het programma stond dat jaar. De deur ging met een zwaai binnen en ja hoor daar stond ze dan met en houding van kom maar op ik kan de hele wereld aan. Sorry, de bus had vertraging"zei ze "ja,ja dat smoesje krijg ik elk jaar weer te hoern kom binnen en ga snel zitten" zei de leraar. Ik keek naar haar en zei keek weer terug maar dan echt op zo'n manier van "wat heb ik van je aan?" Ik schrok van haar blik en keek weg" wat een trut dacht ik" Nadat ze is gaan zitten ging de leraar verder met zijn gesprek.
In de pauze zat ik alleen aan een tafeltje in de kantine "jeetje dacht ik ken hier niemand ik hoop maar dat ik snel iemand leer kennen met wie ik kan praten voordat ik dat ook verleer. Net toen ik wou opstaan stond Nezha voor mijn neus "hoi, jij zit bij mij in de klas toch?" ja antwoorde "ik ben Nezha" "Ranja" en stak mijn hand naar haar uit. "aangenaamd zeiden we in een koor, we keken elkaar aan en schoten in de lach, vanaf die dag zijn we nooit meer uitelkaar geweest en zijn dikke vriendinnen geworden. We gaan voor elkaar door het vuur als het zou moeten.
Bij de bushalte aangekomen tikte Ranja op Nezha's rug "he waar zit jij met je gedachte?" " oh he, ik zit net te denken wat voor kxx dag het wel niet is vandaag" Wat vewacht van dan ons kikerlandje" antwoorde Ranja. De bus was al aangekomen en Ranja en nezha stapte in en praatte in de bus verder over vakantieplannen.
Na de college's zaten ze samen acher de computer naar informatie te zoeken voor Nezha's presentatie. " Hallo, damens" hoorde ze opeens een bekende stem zeggen. Het was Walid een vriend van hun, hij zat in het derde jaar. Walid was een lieve jongen waar ze veel mee omgingen, ze konden het goed met elkaar vinden en je kon veel met hem lachen. Walid zag er erg leuk uit en op het universiteit waren er veel meiden in hem geintresseerd. Hij heeft zwart haar en licht bruine ogen een jongen die je mooi kunt noemen. Zijn kapsel veranderde bijna om de dag.
"En wat doen de damens vandaag?" wat doe jij vandaag als ik vragen mag? zei Nezha " heb jij geen college nu" . Eigenlijk wel maar ik was een beetje laat in neem strak wel wat aantekeningen over, e maar genoeg over mij komen jullie vandaag nog?"" maar atuurlijk komen wij" antwoorde nezha "dus je komt toch Ranja? hoe heb je je vader zover gekrgen vorige week zei je dat je vader nee had gezegd" " Ja, dat heeft hij ook gezegd maar Nezha's vader is weer bij ons langs gekomen om mijn vader over tehalen en het is hem gelukt" " Ik moet altijd moeite voor dit soort dingen doen na dat mijn lieftallig zusje het in haar hoofd heeft gehaald om met die Lekhal weg telopen. ik begrijp haar echt niet ze heeft mijn vader gewoon verraden en vernederd, ik zou dat echt nooit doen". " Ze heeft echt veel voor mij verpest, ik kan nu niet doen zonder dat de familie er iets heeft in te brengen, weet je ik hoorde laats dat de familie aan het wachten is op de dag dat ik er ook vandoor ga met en neger erg he dat je familie zo over je denkt?" " Laat je niet gek maken Ranja" zei Walid " God zal diegene straffen die roddeld over mensen en ook diegene die over jou gemeene roddels strooien. " Ja, dat weet ik wel, maar mijn vader luisterd naar wat er gezegd wordt en reageerd dat op mij af, ik word er echt helemaal gek van als ik mijn moeder niet had dan was ik misschien ook weggegaan"." Sorry, jongens ik laat me weer meeslepen door mijn emoties, ik moet gewoon sterk blijven ook al is het alleen om de mensen die over mij roddelen het tegndeel bewijzen, en dat ga ik zeker doen" " Dat moet je ook doen, maar ik moet ervan door oh, ja ik neem vanavond mijn bese vriend mee dan kan hij gelijk kennis maken met mijn zusjes" zei Walid lachend " mazzels" en liep weg.
's Avonds zar Ranja in haar kamer. ze had haar kleren al aangedaan en stond nu voor de spiegel waar ze een beetje make-up opdeed. Haar haar liet ze los, ze had halflang golvend haar en mooie bruine ogen. Ze had gekozen voor een nette zwarte broek, een zwart shirtje met daarover een spijkerjack heel simpel maar zag er stijlvol uit.
Beneden hoorde ze de bel al gaan, dat zal Nezha wel zijn dacht ze, en ja hoor nog geen twee seconden later stond Nezha al voor haar slaapkamerdeur te kloppen. Ranja deen de deur open en groete haar vriendin " he, schat ben je er al? en nog bedankt dat je je vader hebt gevraagt om met mijn vader te praten'" " Geen dank waar zijn vriendinnen anders voor en ik zou echt niet gaan als jij niet ging hoor!" " je ziet er fantastisch uit" " je moet vaker je haar loslaten" zei Nezha " Ha, grapjas bgritie ba jektoelni? mijn vader zou gelijk argwaan krijgen als ik elke dag zo naar buiten zou gaan. " Doe dan maar niet ik wil je dood niet op mijn geweten hebben haha" lachte Nezha. " jij ziet er ook niet slecht uit" zei Ranja lachend. Nezha had stijlhaar dat ze honingblond had geverft en had donkere ogen precies het tegenover gestelde van Ranja. "Ewa, ziedi we moeten gaan je vader zal zich wel afvragen waar we zijn"
Na een halfuur liepen ze de uni binnen waar het al aardig druk begon te worden, de luidde muziek was al van ver te horen. Ranja en nezha liepen naar binnen en zochten een tafelte uit dat nog vrij was en gingen daar zitten. " Ik wat te drinken halen" moet jij ook wat?" vroeg Ranja "ja,een colaatje voor mij". Ranja liep naar de tafels waar allerle drankejes lagen en pakte twee blikjes cola en liep ermee terug naar nezha. " Bedankt" zei Nezha. Ranja zat nog niet eens of Nezha porde haar in haar zij" zo,moet je eens kijken wat Walid bij zich heeft, damn die jongen ziet er lekker uit!" Ranja keek op en zag Walid naar binnen lopen samen met de mooiste jongen die ze ooit had gezien. Walid was al knap maar deze? deze was ver boven knap hij was gewoon perfect. Zijn kledingstijl, zijn kapsel, zelfs hoe hij liep. " Ho, dacht Ranja in zichzelf sinds wanneer ben jij zo geintreseerd in hoe een jongen eruit ziet? Ze schudde het uit haar gedachte en keek Walid aan. hij stond al bij hun tafeltje en schoof een stoel naar achteren en nam plaats," salaam, ki dairien, ik wil jullie voorstellen aan mijn vriend Redouan, Redouan dit zijn Ranja en Nezha mijn zusjes haha" zei hij en knipoogte naar de twee meiden. Ranja en nezha groette Redouan en toen nam plaats aan het tafeltje.
"zij jullie er al lang" vroeg Walid " Nee, wij zij er ook pas net" antwoorde Nezha. " Oh, dus jullie hebben nog niet gedanst?" vroeg Walid. " nou ik stond eigelijk te wachten totdat jij kwam om met mij te dansen haha" lachte Nezha. Op dat moment werd het muziek veranderd er werd Marokkaans muzek gedraaid. Nezha en Walid stonden op en liepen samen naar de dansvloer waar bijna alle marokkanen al hun positie innamen om te gaan dansen.
"Stomme rotwijf" dacht Ranja waarom laat je me nou alleen?

als jullie het een leuk verhaal vinden en een vervolg willen lezen dan please reageren
groetjes rahmona

01-10-2002, 15:36

Ik heb je net je verhaal gelezen en het begint echt goed, ga a.u.b. snel verder met een vervolg.

Groetjesssss

01-10-2002, 15:47
ga verder je begint al goed!!!

01-10-2002, 15:48
dankje wel voor je reactie fraaizaa ik ga morgen een vervolg plaatsen en ik hoop dat je de ook leuk vind.

groetjes rahmona

01-10-2002, 16:07

het is een mooi begin dus pleaseeee ga snel verder

boussa hasna

01-10-2002, 17:31
Leuk verhaal joh!

Echt ga snel verder het is echt goed begin.........................

Heet j e toevallig Rahma?

01-10-2002, 19:25
IS DIT WAAR GEBEURD?????
en je bent goed bezig ga verder

01-10-2002, 21:42
ga verdr met je verhaal we willen wel weten wat er nu gaat gebeuren
DUS SNEL VERDER SCHRIJVEN A.U.B

01-10-2002, 21:46
WAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH VOLGENS MIJ BEN IK EEN JUNKIE GEWORDEN !!!!!!!!!!!

IK HEB SNEL EEN VERVOLG NODIG WANT IK KRIJG LAST VAN DIE AFKICK-
VERSCHIJNSELEN

MAARRE IS ECHT EEN LEUKE BEGIN , KRIJGEN WE SNEL EEN VERVOLGJE????

I HOPE SOOO

KUSJE VAN ASSIAAAAAAAAAAAAAAAAAA

02-10-2002, 11:10
Om de eer van de familie te redden! (Bericht #1)

Als eerst wil ik jullie allemaal bedanken vor jullie leuke reacties, het is echt gebeurt alleen ik heb wel het een en ander verandert dus.......

Vervolg........

Daar zat ze dan aan tafel met de mooiste jongen die ze ooit had gezien. Ze kon zich zelf wel schieten over de manier hoe ze hem daar zat aan te grijnzen. "Ja rabi laat ze alstublieft snel terug komen ik trek het echt niet meer" dacht ranja in zichzelf. "Walid en Nezha hebben het erg naar hun zin zo te zien" hoorde ze ineens Redouan zeggen "eh, ja dat hebben ze wel vaker" "Hou jij niet van niet van dansen?" " nee, eh ik bedoel jawel maar ik heb nu geen zin" " Je hebt geen zin he, of alleen geen zin om met mij te dansen?" vroeg Redouan " Nee, nee echt niet" zei ranja " ik heb gewoon geen zin en trouwens moet je eens kijken hoe vol het daar wel niet is". " Ewa, dan zit er voor mij niets anders op dan hier met jou een gesprek te voeren vindt je niet? zei Reduoan. " Doe wat je nie laten kunt" antwoorde ranja.
" Oke, wil je wat over je zelf vertellen? vroeg Reduoan "waaron?" "nou gewoon ik wil je graag wat beter leren kennen, ben je trouwens altijd zo heet gebakken of ligt het aan mij?" Nee, alleen als e zo'n lekkerding tegenover me zit en van alles van me wil weten, dacht Ranja. Damn, hij ziet er echt fantastisch uit, hu, hij zal ook wel zo'n player zijn die overal even aardig en serieus wil overkomen, maar intussentijd wacht hij de tijd af totdat zijn moeder zijn bruidje gaat uitkiezen." He, ben je re nog? hoorde ze ineens en schrok wakker uit haar dagdroom. "Eh, ja" " je leek zo ver weg met je gedachte" zei Reduoan. Ranja lachte onzeker en zei" nee, ik zit net te denken dat jij wel eerst iets over je zel mag vertellen, daarna vertel ik je over mij, oke?" " Je wilt dat ik begin? vrouwen gaan toch altijd eerst? nee, hoor dat was een grapje" lachte Reduoan en bedankte Ranja met een stralende glimlach waardor ze zich even moest vasthouden aan de tafel voordat ze van haar stoel viel, nog maar te zwijgen over haar hart die ging tekeer als een bezetene. " Ja rabi' laat me astublieft normaal doen voor dat ik me zelf voor schut zet.
" Nou, oke , Ik ben Redouan Alam, ik ben 23 jaar en ben net begonnen als Sales Manager bij een groot bedrijf. " Heb je nog broers of zussen? vroeg Ranja " Ja, ik heb een oudere broer van 29 jaar die is vorig jaar getrouwd, een ouderen zus van 27 ook getrouwd heeft een kind, een jongere broertje van 20 jaar deze zit nog op school. Wij komen uit Meknes van oorsprong zijn we berbers maar zijn in de jaren gearabiseerd. Zo dat was mijn verhaal, nu jij? " Oke, nou mij naam is Ranja Naimi ik ben 20 jaar ik studeer net als Wahlid en Nezha psychologie ik heb een half zus van 24 en half broer. Wij komen uit Fes, gewoon arabieren. "zo,dat was mijn verhaal" grapte Ranja. Ze begonnen allebei te lachen. Wat ze niet wisten is dat het lot ze samen bracht en nog veel ellende en vreugde zullen delen.
Walid en Nezha kwamen weer terug. " " Zo, ik zie dat ook jullie het nar je zin hebben gehad" zei Walid " net zoveel als jullie op de dansvloer" antwoorde Reduoan en knipoogte naar Ranja, waardoor ze weer als een idoot ging blozen. "SHxt, " Dacht ze waarom heeft hij zo'n inpact op me?
" he, maar ik zie en paar jongens die ik nog wou spreken, ga je mee Reduoan dan stel ik je even voor" zei walid " we zien jullie straks weer" " Nou, damens tot straks dan maar he?" Reduoan en Walid liepen samen weg.
Ranja straarde hen acherna totdat ze een paar ogen op zich voelde, " oh, shxt nezha heeft het in de gate" dacht ze. " Safi, ik ben een paar minuten weg en mevrouw begint al verliefd te worden? zei Nezha lachend " hoe kom je daar nou bij? ik keek gewoon. " Goelie, waar hebben jullie het over gehad? " nou gewoon we hebben kennis gemaakt, thats it."ezha bleef haar vriendin lachen aankijken en schudde haar hoofd " dus je wordt niet verlieft? ook niet een heel klein beetje? " A wielie wat ben jij een zeik zeg ik praat met een jongen en heb een beetje met hem gelachen en je zoekt er gelijk weer wat achter" Oke, oke ik zeg niets maar ik kom er heus wal achter als je iets van me achterhoud. " ewa, nodi dan gaan we een beetje dansen voordat de jongen terugkomen" zei Nezha " Nee, nee Nezha ik had net tegen Reduoan gezegd dat ik geen zin had om te dansen, dan ziet hij me nu dansen en dan zou hij natuurlijk gelijk denken dat ik niet met hem wou dansen" " Oh, jee en dan vergaat de wereld, waarom heb je niet met hem gedanst? of was je bang dat je benen het begaven? hahaha" lachet Nezha haar vriendin uit. " Zeg maar dat ik je heb meegsleurd" kom ze draaien dat leuke liedje van Mustafa Bourgone ziedie". Nadat
het liedje afgelopen was liepen ze hijgend terug naar hun tafeltje van waar Walid en Reduoan het hele danstafereel van de damens goed hebben kunnen volgen. met rode konen namen ze hun plaats aan het tafeltje. " bravo, 3likom, ik heb me kostelijk vermaakt van jullie geweldge optreden" grapte Walid " Ja, dat heb ik wel gemerkt ik voelde je ogen al in mij rug prikken" Lachte Nezha. En zo bleven ze met z'n viertjes kletsen over alles en nog wat, het waren vooral Nezha en Walid de andere twee waren verdacht stil en antwoorde alleen als hen wat werd gevraagd.
De uren vlogen voorbij en het werd tijd dat de damens naar huis gingen, de vader van Nezha had gezegd dat hij om 24:00 uur buiten zou staan. Ranja keek op haar horloge 23:55 uur "oohh, shxt we moeten weg" dacht ze " Nezha, nodie we moeten weg" " Oh, is het al tijd dan?" ze zuchte en stond op " nou jongens we verlaten jullie en aangenaamd kennis met je te maken Reduoan ik hoop niet dat je je verveeld hebt" " nee, hoor het was gezellig" lachte reduoan " Walid, wij moeten ook weg" " Worden jullie opgehaald of moeten jullie een lift" " Nee, we worden opgehaald" antwoorde Ranja snel " Ziedie," het was gezellig. "hu, een lift geven, zei hij nou jongen ik dacht het niet tenzij ik wil dat ik dood ga ik weet niet wat me vader met me zou doen als ik uit de auto stap en hij me zou zien" dacht Ranja.
Buiten stond de vader van Nezha al te wachten de meiden stapten in en reden weg. Voor het huis van Ranja parkeerde Nezha's vader en leip samen met haar naar de deur " shokran, a ami" " ble, shokr nti bhel bnti" tsabhi 3la girh" " Ik zie je maandag wel" zei Nezha en liep samen met haar vader terug naar de auto. Ranja deed de deur achter zich dicht en zag dat het licht in de woonkamer aanstond. Haar moeder kwam uit de woonkamer " ousalti, siri tne3si a bnti" waga a mama" en liep naar boven waar ze nadat ze zich had omgekleed direct op haar bed viel en sloot haar ogen.

Walid en redouan zegen Nezha en Ranja instappen en wegrijden. Zij stapten ook in de auto en en reden weg. "melik, ben je ziek of zo? vroeg Walid " eh ik nee joh, waarom vraag je dat ?" " nou gewoon je bent vanavond stil dat ben ik niet van je gewend, of hebben de damens indruk gemaakt op onze vriend?" lachte Walid " die, ranja he?"vroeg Redouan " zou ik haar mogen bellen denk je" " Haar bellen, hoezo je ben je serieus of wil je haar aan je lijstje toevoegen?" "want dat laat ik je echt niet doen, ik beschouw ze als mijn zusjes, echt toen ik ze leerde kennen wist ik gelijk dit zijn bnet nes, ik heb ze in drie jaar dat ik ze ken nog nooit iets zien doen wat ik mijn zusje ook liever niet zie doen. En vooral sinds twee jaar geleden, toen Ranja's zus Ahlam wegliep van huis met haar vriend. " wat zeg je weggelopen?" is het een Marokkaan? " nee, was het maar waar, het is een neger ze werd verliefd, ewa wilde met hem trouwen, haar vader heeft dit natuurlijk geweigert en wilde haar terugsturen naar marokko alleen had zij haar spullen gepakt en weggelopen" " en wat zegt ranja hiervan? vind ze het goed?" nee, joh ze haat haar, ze zegt altijd dat ze haar leven heeft verpest,haar vader is strenger geworden en reageert alles op haar af en dan nog maar te zwijgen over wat de familie aan roddels verspreid."
" dat wist ik niet ze heeft wel verteld dat ze een halfzus en broer had maar de rest niet" "Walid en als ik nou zeg dat ik het seriues meen" "ik weet het niet van het moment dat ik haar aan dat tafeltje zag zitten wilde ik niets meer dan haar beter leren kennen, echt... tijdens het gesprek dat we hadden ging mijn hart te keer haha ik leek wel een verliefde puber ik hoop dat ze niet in de gaten had dat ik zelfs moeite had met ademen hahaha" " Safi, mshitie a Redouan binnen kort ben je weg man" " nee, maar ik gun het jullie beiden, hier is haar nummer, probeer het maar" " bedankt, man, ik weet alleen niet wanneer ik haar ga bellen" " doe maar rustig ze vlieg heus niet weg".
Maandagochtend.....
Ranja had vandaag alleen maar s'ochtend college's. Vandaag had Nezha een afsprak bij de dokter dus hadden ze afgeproken dat ze elkaar daar tegenkomen. Ranja was na haar college naar de ingang gelopen om haar vriendin op te wachten, ze stond nu al bijna tien minuten te wachten. Pzzzzz, de telefoon, dat zal Nezha wel dacht Ranja ze griste haar telefoon uit haar tas, gesprek1 stond er wie isdit nou? " hallo, met Ranja" " he , ranja met Rerouan"

02-10-2002, 11:31

Citaat:
Origineel gepost door lallafoutos
Leuk verhaal joh!

Echt ga snel verder het is echt goed begin.........................

Heet j e toevallig Rahma?
nee, lalafoutos dat ben ik niet maar bedankt voor je reactie

02-10-2002, 15:30
ga snel verder het is een mooi verhaal kusjes hasna

02-10-2002, 15:36

" Redouan?" "ja, de vriend van Walid? ik heb vrijdagavond gesproken" oh nee ze weet al niet meer wie ik ben. Gewoon doen alsof hij je vrijdagavond helemaal koud liet en daarom ook snel bent vergeten he?
dacht Ranja inzich zef. " oh, Redouan, sorry, ik herkende je stem niet, eh hoe kom je aan mijn nummer als ik vragen mag ( niet dat ze erg vond want nu kreeg ze tenminste weer die heerlijke stem weer te horen, die stem die haar nu ook in haar slaap bezig houd en nog maar te zwijgen over de persoon zelf) " ik heb hem aan Walid gevraagd" " en deze gaf hij zomaar aan jou?" "nee, ik heb er echt om gesmeekt als dat wat uitmaakt?" hij heeft om mijn nummer gesmeeeeeeeekt dacht Ranja ja rabi. " Ranja" "ja?" "de reden waarvoor ik je bel is dat ik je graag wil spreken als je me toelaat omdat tedoen" " je spreekt me toch nu?" "ja, dat is waar maar ik wil je eigelijk persoonlijk spreken" "persoonlijk? Redouan ik weet het niet" " asjeblieft, Ranja, ik moet iets kwijt en kan dit niet via de telefoon" " is het echt zo belangrijk?' " Ja, ranja het is belangrijk, en ik weet dat we ergens moeten afspreken waar niemand ons kent, ik wil je geen problemen bezorgen met je familie, is het mogelijkdat ik vandaag kan zien?" " eh, oke " Redouan gaf haar het adres en de tijd op en Ranja printe dit in haar hoofd. " bedankt, dus ik zie je straks he?" "ja, dat is goed" " Beslama" " beslama ranja" en ze hingen op. Het drong pas bij haar in toen ze had neergelegd ze heeft zijn aanbod geaccepteerd, wat weet ze nou van hem? zomaar even afspreken? hij zal wel denken zo die is makkelijk. Nou ja ik moet niet gelijk met conclusies komen ik zie het straks wel, wat hij met wil vertellen. Op dat moment zag ze haar vriendin aankomen. "Waar was je nou trut ik sta hier al bijna twintig minuten in de kou op je te wachten!" " niet liegen Ranja ik zag dat je aan het bellen was, wie heb je gesproken?" " als ik je het vertel geloof je me vast niet" " ik geloof je wel vertel wie was het?" "Redouan" " Redouan, Redouan de vriend van Walid die Redouan?" " ja, en weet je waarom hij belde? hij wilde me spreken hahaha het drong echt pas door nadat ik heb opgehangen ik sta nu nog op mijn benen te trillen" "hebben jullie iets afgesproken?" "ja, had ik dat niet moeten doen dan?" " nee, nee, volgens mij is hij van plan zijn liefde voor jou bekend maken haha" grapte Nezha " ziedie dan gaan we naar binnen".
Later op de dag stonden ze buiten. Ranja liep met Nezha naar de bus en zelfs pakte ze de tram om Redouan te spreken en eindelijk te weten te komen wat hij haar wilde vertellen. Een half uur zat ze samen met hem in het restaurant waar ze hadden afgeproken. Hij zag er weer fantastisch uit. " Nog bedankt dat je bent gekomen" " graag gedaan" " eh, nou eigelijk wilde ik het over jou hebben, ik wil je graag beter leren kennen en ik zou willen dat je mij beter leerd kennen, ik weet niet hoe ik dit moet zeggen maar ik heb hier een heel goed gevoel over" eh, ik weet niet wat ik moet zeggen" "zeg dat je een kans geeft om je beter te kennen en samen naar een toekomst werken, Ranja ik ben echt serieus dat moet je van me aannemen, wil je me nu een eerlijk antwoord geven?" " een eerlijk antwoord heb je al Redouan ik ben hier naartoegekomen voor jou, ik wil je ook heel graag beter leren kennen" "je zult er geen spijt van krijgen echt niet". Nou ik hoop het dacht Ranja in zichzelf ja rabi laat hem de ware zijn en laat het hem zijn die je voor mij hebt geschreven.
s'Avonds probeerde Ranja haar aantekeningen door te nemen en wat te studeren maar ze kon zich moeilijk concentreren, en ze had Nezha ook nog niet gebeld, dus deed ze dat nu " ze pakte haar mobietje en belde " Hoi, ik dach je van de wereldbol verdwenen was" " nee hoor ik ben weer op aarde" " vertel wat wou hij met je bespreken?" " Hij wil dat ik hem beter leer kennen en hij mij en dat we samen een toekomst hebben echt om te gillen ik zat hem daar maar aantestaren toen hij zijn verhaal deed" "wat heb jij gezegd dan?" " nou, dat ik hem ook wil leren kennen, Nezha ik heb het gevoel dat het is voor mij sinds vrijdag is dat raar na zo'n korte tijd?" " nee, waarom? dat heet liefde op het eerste gezicht en jij hebt geluk gehad dat het wederzijds is, ik ben echt blij voor je maar hoe ga je hem ontmoeten je weet dat ja dat niet hier kan doen he?" " nee, dat weet ik ik zal heel voorzichtig moeten doen, nou ja ik zie wel ik ben echt gelukkig ik heb nog nooit zo gevoeld het is echt een heerlijk gevoel" " meid ik ben echt heel blij voor je nou een voor mij zoeken" " oh, je zult hem heus wel tegenkomen wacht maar af" " he , ranja ik spreek je morgen mijn moeder roept slaap zacht schone slaapster" " ja jij ook doei". Nadat ze had opgehangen ging haar telefoon ze nam o please laat het Redouan zijn bad ze. Geprek 1 stond er " hallo, met ranja" " he 3zalti" oh mijn god hij noemt me schatje dacht ze " he Redouan alles goed?" " ja, vooral nadat ik vanmiddag jou heb gesproken niets of niemand pakt dat van me af, hoe gaat het met jou?" " heel goed dank je" " heb je morgen college's?" " ja " "kan ik je morgen zien? " "eh, wil je me dan al zien?" plaagde ze hem " ik wil je dag en nacht zien, maar ik zal wel even moeten wachten voor dat dat kan ik wou dat ik je nu kon zien" ranja voelde een wee gevoel in haar buik een gevoel van vlinders. " je kunt morgen om 12:00uur langs komen dan heb ik een uurtje niets doen al je wilt" " en of ik wil dan zie ik je morgen en laat je nu slapen, beslama schat" " beslama" en ze hing op. Ranja ontmoete Redouan bijna elke dag en ze belde wel twee keer per dag.

3 maanden later.......

Iemand klopte op haar slaapkamerdeur. Ze deed hem open en zag dat het haar moeder was. " Ranja abnti sierie tselmi 3la babak rah 3adi lma3rib zenek mridah" ( ranja ga je vader gedag zeggen hij gaat naar marokko je oma is ziek) "wesch 3adi dabeh" ( gaat hij nu?). Ranja liep naar beneden waar haar vader in de woonkamer zat te telefoneren. Nadat hij klaar was keek hij haar aan en zei" bslama a bnti, thalai frasek ou metdirisch lehbel" " la a baba koun hani". Daar vertrok Ranjas vader naar Marokko, waar de ellende zal beginnen.

Ze werden steeds gekker opelkaar. Op een dag zaten ze samen in een restaurant toen Redouan zei " Ranja, ikwil je wat vragen maar niet gelijk gaat gillen oke? lachte hij " oke ikf beloof het wat?" " nou we gaan nu al 3 maanden met elkaar om en wil een stap verder" " een stap verder hoe bedoel?" " begrijp je het niet? ik wil dat je mijn vrouw wordt, wil je dat? " vraag je nog of ik dat wil? natuurlijk o schat ik ben zo blij dat je het vraag" " ja ik ook ik heb nog geen ring maar dat we op de verloving" " ik heb mijn ouders gesproken en willen je hand komen vragen zodra je vader terug kom uit Marokko" pzzzzzzz dat was het mobieltje van Ranja ze nam op " hallo?' " Ranja, finrajki, ziedie debeh ldar!" "waga ma ewa safi met3outisch rani gir hna" "dat was mijn moeder ik moet meteen naar huis ze klonk boos" " hoezo, zou er wat gebeurt zijn met je oma?" " nee, ik weet het niet shxt ik hoop geen slecht nieuws, want ik heb net het beste nieuws gekregen die ik kon wensen, sorry schat maar ik moet echt weg ik bel je vanavond oke?"

02-10-2002, 16:31
nog een klein deeltje...........

Thuis aangekomen zat ze haar moeder in de woonkamer zitten.
" Salaam a mama" "fin kount, azie lhena" (waar waj je kom hiier).
Wat is dit nou dacht Ranja mijn moeder is nooit zo. Ranja liep de kamer binnen en zag haar moeder op de grond zitten en ze huilde. Ranja schrok oh nee er is toch niets met mijn vader gebeurt? " Melki a mama?" " a bak" "mel a babah?" " Jzouzek lould amtek" (je vader heeft je uitgehuwlijkt aan de zoon van je tante). Ranja bleef van de schrik stokstil staan, nee, nee,nee,nee dit kan niet waar zijn, waarom waarom ik heb niets gedaan dacht ze. " Mama ousch besah" " jih besah ljouma elgotba, ou dero 7eta el3akd" (ja het is echt waar vandaag zijn ze je hand gaan vragen en ze hebben ook het trouwboekje gemaakt) "Shetik mart a bak m3a ou7ed a tfil, ou dert tiliefone lebak ou geltlou kolshie" ( je stiefmoeder heeft je gezien met en jongen en heeft alles verteld. Ranja werd duizellig oh nee ze hebben me toch gezien, maar waarom moet hij me dan meteen uithuwlijken.............

02-10-2002, 16:48
ik zie dat je online bent dus ga snel verderrrrr
echt zielig voor haar dat sommige mense dit doen echt afschuwelijk

kusjes hasna

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18