Bekijk volle/desktop versie : Om de eer van de familie te redden!



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18

31-10-2002, 09:14
goeden morgen Soetje ik ben bezig, nog heel even wachten...ik was er gisteravond mee begonnen, ik had al een heel groot stuk geschreven maar die is op een of ander manier verdwenen dus moet het helemaal opnieuw doen.....maar het staat er vandaag voor 12 uur nog op ik beloof het, en mij andere verhaal daar begin ik morgen mee


kus Rahmona

31-10-2002, 10:16


De verloving verliep fantastisch…iedereen danste en zong.
Ranja en Redouan zijn na afloop even alleen gebleven. Haar ouders waren al naar huis gegaan en ze hadden Redouan gevraagd om haar thuis te brengen. Ranja had stond in de wc haar make-up weg te wassen, nadat ze dit heeft gedaan, liep ze naar Redouan,. Deze zat aan een van de tafels waar de gasten zaten, ze ging naast hem zitten. Redouan keek naar haar en pakte haar bij haar hand vast… “ewa, ben je net zo gelukkig als ik?” ”ik denk nog gelukkiger haha…heel erg bedankt lieverd voor deze mooie dag”” niets te danken jij hebt hem zo mooi gemaakt, zonder jou was het gewoon een dag zoals al die ander dagen…ik kan niet meer wachten tot de bruiloft, heb je trouwens al een trouwjurk?””haha, jij denkt dat alles zo snel kan he? Ik ga met Nezha samen een kopen, trouwens zij moet er ook een halen “”jullie vrouwen ook altijd haha, kijk ik en Walid gaan gewoon naar een winkel kijken een keer rond en pakken er eentje uit en klaar is keek haha”” haha, een bruid moet er gewoon als een bruid uitzien op haar bruiloft””meid je zou er voor mij zelfs in een zak nog mooi uitzien haha….maar het is goed koop er een samen met Nezha en laat hem dan aan mij zien oke””haha, jij bent echt grappig weet je dat, dat brengt namelijk ongeluk….je mag hem pas zien wanneer je mij komt ophalen oke”damn moet ik tot dan wachten? Safi is goed….

Nezha en Ranja zijn samen vandaag vroeg uit de veren, het was al de vijfde dag dat ze op pad gaan, ze zijn vandaag op jacht naar een bruidsjurk, winkel in winkel uit….De ene bruidsjurk na de andere werd gepast….Na uren te hebben gepast, vonden ze eindelijk hun droomjurken….Ranja koos voor een mooie witte jurk, gezet met kant en kraaltjes, deze had lange mouwen en een v-hals, Nezha daarin tegen koos voor een crème kleurige jurk met spaghettibandjes deze droeg je met een stola erover….er werden nog bijpassende schoenen bij gekocht, verder nog wat make-up en de lingerie’s niet te vergeten…..

Vandaag was het de hennadag van Ranja, nadat de hennavrouw haar handen had versierd, brachten ze haar naar de woonkamer waar alle uitgenodigden zaten. Ranja ging op haar plaats zitten, zo zenuwachtig dat ze was. Nezha nam plaats naast haar en hield haar hand vast “ en? Gaat het nog?”’ja, ik denk het wel, wielie dit is gewoon erg, weet je ik ben volgens mij nog nooit zo zenuwachtig geweest, zelfs niet voor proefwerken haha..””ewa, dit is een heel ander soort proefwerk haha..”’hou op asjeblieft, ik moet niet te veel gaan lachen, ze zullen wel denken”’laat ze denken, je bent gelukkig en verliefd dus….mag je lekker lachen…haha””dank je schat. Maar ga nu maar dansen misschien ben ik dan wat minder zenuwachtig haha””oke ik ga even een andere cd op zetten, e dan laat ik je wat zien haha” Nezha liep naar de installatie en zette de cd van Khalid Bennani op….”jari ja hamouda, hamouda” begon en Nezha ging uit haar dak…Ranja beek hoe haar vriendin lenig bewoog, en ook hoe de vrouwen allemaal de aandacht op haar richtte, gelukkig dan kijken ze mij niet de hele tijd aan dacht Ranja opgelucht….Ranja dacht aan de morgen, morgen zou Redouan haar ophalen…vanuit het zaaltje zouden ze naar het hotel gaan….Ranja kreeg vlinders in haar buik van deze gedachte, een soort wee gevoel in haar onderbuik….De bruiloft zal maar twee dagen duren, vandaag de henna en morgen de bruiloft.
De rest van de avond verliep geweldig….de vriendinnen van Ranja waren allemaal aanwezig, zelfs twee van haar docenten waren gekomen….Ranja;’a dag kon niet mer stuk, ze danste met haar vriendinen lachte met ze, zo vergat ze even dat ze vanaf morgen een nieuw leven zou beginnen…..

Ranja ontwaakt uit haar slaap, nou ja als jehet slapen kunt noemen, gisteren waren de gasten pas rond half vier vertrokken, sommige zijn zelfs blijven slapen…Toen Ranja en Nezha eindelijk in bed lagen ging haar mobiel af, het was Redouan, ook hij was begonnen met henna, dit vond hij maar niets….Ranja moest lachen toen hij haar vroeg hoe lang het erop zal blijven want hij moest hierna ook nog over straat lopen….Zijn vrienden hadden een vrijgezellenfeest georganiseerd, toen Ranja vroeg wat….veranderde hij van onderwerp, dat betekend dus dat hij het niet wil zeggen…..Na dat ze met hem heeft gepraat moest Nezha ook nog het een en ander kwijt aan Walid, dit duurde wel zo’n half uur….en toen ze iendelijk konden slapen, dacht Ranja aan wat er de volgende dag allemaal gaat gebeuren…..
Ranja stond op en liep rechtstreeks naar de douche, ze douchte en deed haar badjas aan. “nodi, Nezha…wielie 3la slaapkop, sta op joh, ik heb echt medelijden met Walid miskien hij moet elke dag voor zijn eigen ontbijt zorgen want mevrouwtje houdt van uitslapen haha”’haha, aaahhh Ranja ik ben kapot, en wat Walid betreft hij mag best voor mij een ontbijt klaarzetten daar heb ik geen problemen mee haha…””ewa is goed maar je moet er nu echt uit, we zullen zo weg moeten”’miskiena Ranja, je bent echt zenuwachtig he? Ja wie zal dat niet zijn al je gaat bedenken wat je vanavond te wachten staat haha””ja lach jij maar volgende maand sta jij op het lijstje en dan heb ik het achter de rug haha kan ik jou uitlachen…””oke, ik doe het al niet meer, ik hou op oke?”’nu wel he, oke als je maar opschiet goed?

Nadat Nezha had gedouchte liepen ze naar de keuken om te ontbijten, de moeder van Nezha, de moeder van Ranja en haar tante waren al druk bezig met lamsemmens….voor al die mensen die zijn blijven slapen, ze lagen in de woonkamer echt komisch om te zien….Na het ontbijt, kleedde ze zich om en reden naar de zaal…..het zag er sprookjesachtig uit alles stond al klaar, Ranja voelde tranen opkomen, ze zuchtte en liep naar de kleedkamer…

31-10-2002, 10:19
Om vier uur arriveerde de Neggafa eindelijk…..Ranja kreeg eerst een groen gewaad aan, om vijf uur liep ze al de zaal in alle uitgenodigden waren er al behalve Redouan en zijn vrienden deze zouden wat later komen….De vrouwen schreeuwde zo hard ze maar konden “slaat ou slaam” en je werd bijna doof van de z3erit…..De band speelde de mooiste dans nummers waar de jonge dames helemaal uit hun dak gingen ook Nezha was natuurlijk van partij…De band werd gevraagd te stoppen met muziek maken, de oude dametjes hadden zin om ouderwets te doen, ze pakten de lebnader ( Marokkaanse trommels ) maakten twee rijen van vier vrouwen, ze stonden tegen over elkaar en begonnen te zingen en te dansen, iedereen moest hierom lachen, zelfs de oudste vrouwtjes die je zelfs nooit zag praten danste, iedereen klapte in zijn handen en zong mee als ze de tekst konden… Ranja keek hiernaar en kon haar tranen niet meer bedwingen, ze was zo gelukkig en dit maakte haar nog gelukkiger, de mensen die hier aanwezig waren, waren blij voor haar en gunde haar het geluk…..Ranja werd weer dor de Negaffa gehaald dit keer om haar bruidsjurk aan te trekken, het was al laat geworden, Redouan zal al onderweg zijn…..Ranja werd aan gekleed en haar haar werd weer anders opgestoken haar make-up werd bijgewerkt, ze zag er betoverend uit echt heel mooi….. Nezha kleedde zich ook om, ze deed een ander takshita aan, deze had ze kadeau gelkregen van Walid op haar verloving….ook zij dacht aan volgende maand…oh god dan zou ze vast even zo zenuwachtig zijn als Ranja nu….ze bekeek haar vrindin ze zag er echt fantastisch uit…..

Redouan….Hij zat al in de auto, niet zijn auto ze hadden er een gehuurt een witte Bentley ,samen met Walid. Walid was zijn getuige, ook hij moest henna op, toen ze het gisteren op hun handen kregen moesten ze er enorm om lachen, ik hoop dat het snel weggaat ik hou niet zo van oranje vingers ook al zit het alleen op mijn pink…. Redoaun dacht aan Ranja hoe zou zij zich voelen, net zo zenuwachtig als ik? Ik eb mooite met ademhalen, ik hoop dat ik straks niet als een idioot flauwval..” He, earth to Redouan” walid zwaaide met zijn hand voor Redouan’s gezicht hij had al een half uur geen woord gezeg “ ja wat?””a sahbi melek? (vriend wat is er?) je bent toch niet van gedachte verandert?”’nee, joh ben je gek ofzo””wat is er dan je bent te stil, oh wacht eens even ben je zenuwachtig? Voor vanavond? Haha Redouan het is niet dat dit je eerste keer is haha”’nee, dat niet maar de eerste keer met een vrouw waarvan ik hou, en voor haar is het wel de eerste keer”’en?””en niets…laat ook maar…ik zie straks wel haha””he he hij lacht”
De auto stopte voor de zaal, Walid stapte als eerst uit en zwaaide naar zijn vrienden deze reden de hele weg al achter hen aan toeterend, alle mensen keken naar de stoet die voor bij reed….Het waren er een stuk of tien auto’s allemaal met losgeslagen vrijgezellen….draaide allemaal heel hard muziek op en klapten er bij….een van de vrienden had een cabrio dus kon lekker filmen….
Redouan zuchtte en ook hij stapte uit…..al zijn vrienden maakten en kring om hem heen en begonnen te zingen “slaat ou slaam” een van zijn vrienden liet een vreugde kreet, ze moesten hier enorm om lachen nadat ze wat gedanst hadden buiten liepen Redouan en walid als eerst naar binnen en hun vrienden volgden….
Redouan stond bij de ingang en keek naar alle mensen iedreen stond op en begon te klappen de vrouwen schreeuwden “slaat ou slaam” z3erit zijn vriende ware meteen op de dansvloer….maar Redouan had alleen maar oog voor Ranja die niet op haar plaats zat “ Ze is er nog niet wat dacht je dat je haar hier zult vinden? Ze komt pas binnen als jij bent gaan zitten wat moet ik toch met jou haha” fluisterde Walid in zijn oor…..
Samen liepen ze naar de bruiden stoel, Redouan nam plaats en Walid ging hiernaast staan….Redouan voelde echt alle ogen op hem gerich….hij schaamde zich wel een beetje…..

Ranja hoorde dat de jongens al waren geariveerd……haar hart ging weer tekeer, het is gewoon om gek van te worden……

Vanmiddag nog een laatste vervolg veel lees plezier haha ik hoop dat jullie hem leuk zullen vinden



Liefs Rahmona

31-10-2002, 12:45
tabrekellah eliek echt mooi

schrijf het snel af kan niet meer wachten

groetjes

31-10-2002, 13:04


Het is echt heel mooi!!! Maak er een mooi eind aan.... alleen Nezha is toch al getrouwd??? dus wat is er dan volgende maand???? en waaom heeft zij ook een bruidsjurk gekocht??? of heb ik het verkeerd begrepen??? Moehiem, maak er iets moois van..

Kusjessssssss

31-10-2002, 13:27
haha Aphrodite, Nezha is alleen verloofd, ze gaat nog trouwen, je let niet goed op haha....maak niets uit, ik ben bezig met met hel laatste stuk snik snik....maar niet getreurd morgen een heel nieuw verhaal haha


liefs rahmona

31-10-2002, 13:32
Oeps, ik dacht dat ze al was getrouwd..... Sorry... Maar is goed... ga snel verder met je vervolgje.... En ik zal zeker ook je nieuwe verhaal volgen....

Kusjesssssssssssssssssssss

31-10-2002, 14:23
rahmona please schrijf snel veder

31-10-2002, 14:27
hallo meid,
ik wacht op je vervolg en wens je nog veel succes met je nieuwe verhaal
je trouwe fan nihad

31-10-2002, 15:36
De negaffa bekeek Ranja nog een keer en zei” safi je kunt gaan haha…oh meid je zult wel gespannen zijn, allah jehafdek”’dank je” Nezha hield haar vriendin vast en omhelsde haar. Ze liet haar los en liep samen met haar de zaal in iedereen stond op begon geweldig te klappen de vrouwen met hun z3erit, “slaat ou slaam” werd keer op keer herhaal, daar liep ze dan tussen de gasten naar Redouan van onder haar haar sluier kon ze Redouan zien zitten, hij keek haar aan met en glimlach die haar deed smelten…..Ranja kreeg weer een wee gevoel in haar onderbuik….vlak voor Redouan bleef ze staan Nezha liet haar los en gaf haar Hand aan Redouan deze pakte hem aan, kuste het en keek haar….” Ik hou van je” hoorde ze hem fluisteren Ranja keek naar hem op en glimlachte….Alle mensen stonden nog steeds te klappen en de vrouwen te zingen…..Er werden foto’s genomen, alle mensen die aanwezig waren kwamen een voor een naar hen toe om ze te feliciteren, en om een foto met ze te maken….Nadat iedereen was langs geweest, werd er melk en tmar gebracht, Redouan gaf een tmar en gaf haar een slok melk en Ranaj deed het zelfde bij hem, daarna haalde hij het doosje met de trouwringen uit zijn zak, gaf haar een ring. Hij pakte haar hand keek haar aan en zei” ik hou van je, ik zal dit voor eeuwig doen, met deze ring bezegel ik onze liefde” en deed de ring om, Ranja wist niet wat ze moest zeggen ze kreeg er gewoon tranen van, ook zij pakte de ring deed hem bij hem om en zei “ jij bent mijn leven, mijn zuurstof en mijn alles, met deze ring bezegel ik ook onze liefde..en moge allah onze huwelijk zegenen..” Redouan pakte de sluier vast en deed hem voorzichtig voor haar hoofd halen…..Hij keek haar en gaf haar een kus op haar voorhoofd….hierna liepen ze samen naar de taart om te snijden, net als bij hun verloving ging Redoaun achter haar staan en sneden samen de taart aan, ze kregen beide een bordje met wat taart, Redouan gaf Ranja een stukje taart en Ranja deed weer hetzelfde bij hem…..
Hierna hebben ze nog gedanst met al de vrienden en familie. Het werd tijd om te vertrekken… Redoaun en Ranja liepen gearmd in het midden van alle vrienden en familie, buiten stond de auto te wachten, voor het laatste keer namen ze afscheid, Ranja gooide haar boeket naar achter, en ja hoor Nezha had hem te pakken…..
In de auto waren ze stil , Redouan had Ranja’s hand nog steeds vast….Hij bracht hem naar zijn lippen en kuste hem Ranja keek verlegen naar hem….oh mijn god al die tijd dat ze met hem was, was ze nog nooit zo verlegen als nu het was niet normaal meer, bij het hotel aangekomen, hielp Redouan haar met uitstappen. Ze had nog steeds haar jurk aan, in de lobby werden ze opgewacht door een aantal medewerkers, ze kregen bloemen en een kaart, daarna werden ze door een van de medewerkers naar de bruidssuite gebracht…..Voor de deur stopte hij maakte de deur open en liet ze alleen, nog voor dat Ranja een stap naar binnen wou doen werd ze tegen gehouden door Redouan “ maar zo doen we het niet schat” Ranja keek hem verbaasd aan, maar dit duurde niet lang Redouan tilde haar op en droeg haar naar binnen Ranja kwam niet meer bij van het lachen “ jij ben echt gek weet je dat””gek op jou, dat weet ik haha…” “ Samen bekeken ze de suite, daarna liep Ranja de slaapkamer in ze ontdeed haar van haar jurk en deed een witte nachtgewaad aan….ze zat nog aan het kaptafeltje toen Redouan naar binnen kwam, ze stond op Redouan liep naar haar toe en nam haar in zijn armen “ waarom heb je niet gewacht?’” met wat?” Ranja begreep het ze begon te blozen “ oh, Ranja je bloost haha….je hoeft je niet te schamen voor mij….” Hij kuste haar op haar lippen, en ja hoor het gebeurde…Ranja was ontzettend gespannen…(voor details gaarne naar verhaal prinses amira haha)…..

De volgende morgen, Ranja opende haar ogen en keek in een paar bekende, glimlachende ogen…. Redouan “sbah elgair a zine” “zine? Heb je wel goed gekeken haha”’ tuurlijk,” hij pakte haar bij haar middel en drukte haar tegen zich aan “ aahhh wat is het toch heerlijk, eindelijk…..ik heb hier van gedroomd en nu heb ik je eindelijk…..Na hun ontbijt, hoorde Ranja haar mobiel afgaan “met ranja””he meid leef je nog haha, hoe was het ik wil alles, maar dan ook alles weten haha””haha, he lieverd hoe gaat het? Ik vertel het je zodra we terugkomen uit Spanje oke?” “ah, moet ik nog twee weken wachten? Hu oke is goed dan zal ik je met manlief alleen laten haha doe hem de groeten oke?””zal ik doe en jij aan Walid” Ranja beëindigde het gesprek Redouan liep de kamer binnen “ laat me raden Nezha? “ Ranja knikte” ze wou weten hoe was?””ehum, ja ik heb haar niets verteld hoor haha””oh, echt weer vrouwen, zeg haar de volgende keer dat ze dat vraagt dat ze maar even moet wachten Walid wil het maar al te graag demonstreren haha…..

Twee volle weken in Spanje… heerlijk, ze hebben Barcelona helemaal uitgekamd, zijn bijna overal geweest, zo gelukkig samen….
Ranja was vandaag voor het eerst in Redouans huis, hun huis, samen met Redouan….Ze was vroeg wakker vandaag, haar maag deed heel raar, ze was misselijk, snel rende ze naar de badkamer….Helemaal bezweet kwam ze eruit… Redouan was vandaag begonnen met werken, oh wat voelde ze zich rot….Ranja dacht na over wanneer haar laatste menstruatie was….oh god ze zou vorige week moeten, maar is het niet geweest zou ze zwanger zijn? Een trots gevoel kwam in haar op…ze pakte de telefoon en maakte een afspraak bij de dokter….Ze kon vanmiddag langs. Bij de dokter aangekomen kreeg ze te horen dat ze inderdaad zwanger was….Ranja was ontzettend blij, heerlijk ze draagt het kind van de man waarvan ze ziels veel van hield…..
Redouan kwam thuis, bij de deur rook hij eten, dit is de eerste keer dat hij deze geur rook in zijn huis, als hij thuis kwam, oh wat is het heerlijk. Hij deed de deur achter zich dicht eb liep de keuken in….van alles stond op en zag kip in de oven, net toen hij een stukje eraf wilde halen kwam Ranja de keuken binnen “he, blijf daar eens van af vreemdeling haha”” he schat, ik zie dat je voor me hebt gekookt, het is toch voor mij he?” “ja, maar ik heb niet zomaar gekookt….””oh, krijgen we visite, daar heb ik geen zin in “”nee, jij mag het raden….ik voel me heel gelukkig en…””dat ik thuis ben? Ik weet het echt niet je bent gelukkig omdat je met mij getrouwd bent? Vertel het nou maar….”’oke, we moeten een extra kamer inrichten” Redouan keek zijn vrouw aan en dacht na een extra kamer? Waar heeft ze het over…oh…nee, zo snel? Haha “ben je zwanger? Zeg asjeblieft ja haha” Ranja knikte, Redouan liep op haar af en omhelsde haar “ oh wat ben ik gelukkig, echt…haha dus we zijn volgend jaar met zijn drieën……
Redouan en Ranja kregen een gezonde jongentje dat ze Toufik noemde…………

Dit was het verhaal “ Om de eer van de Familie te redden”

Alleen een onwetende vader zal zijn dochter uithuwlijken aan een man die ze niet wil en niet begeert, ……


Heel veel kusjes en liefs aan iedereen die sit verhaal leest en volgt, ik bedank jullie een voor een voor de leuke reactie’s, en ik hoop dat jullie mijn volgende verhaal ook net zo leuk zullen vinden……

31-10-2002, 15:51
het verhaal is echt heel mooi
elke dag keek ik of je er een stukje bij geschreven hebt
ik hoop dat je volgende verhaal net zo leuk wordt als deze

31-10-2002, 15:55
woooow ik heb dit verhaal vanaf het begin gevolgd en nu is het afgelopen
maar gelukkig is het een happy end.
ik heb veel plezier gehad in het lezen van dit verhaal echt een toppie!!

laterZ :blauwkus:

31-10-2002, 16:02


ooooooooooow wat een mooooooooooooooooooooooooi gerhaal ik zal je andere ook skr volgen

31-10-2002, 16:31
ECHT EEN PRACHTIG VERHAAL IK HEB M HELEMAAL GEVOLGD IK ZAL ZEKER JE ANDERE VERHAAL OOK VOLGEN GA ZO DDOR MIJN COMPLIMENTEN XXXXXXXXXXXXX SALOUA

31-10-2002, 16:38
Het was een erg MOOI verhaal om te lezen echt waar. Ik wens jou en je vriendin veel geluk! en ik ben ook je volgende lezerrrrrrrrrrrrr :verliefd:

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 [16] 17 18