Bekijk volle/desktop versie : Dalai Lama: "Islam is geen gewelddadige godsdienst"



Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

14-07-2008, 11:00
Dalai Lama: "Islam is geen gewelddadige godsdienst"

Op een bijeenkomst in Lehigh University (Pennsylvania) heeft de Dalai Lama het voor de islam opgenomen. Volgens de Tibetaanse spirituele leider is "verkeerd en oneerlijk de islam als een gewelddadige godsdienst af te schilderen". De Dalai Lama antwoordde daarmee op een vraag over het stijgende geweld door religieus fundamentalisme.

De Dalai Lama was op de universiteit in Pennsylvania aanwezig om over het boeddhisme te spreken. Op de vraag waarom de Amerikanen zo depressief en wantrouwig zijn, antwoordde hij al lachend dat dat aan de Amerikanen zelf gevraagd moet worden. "Maar de Amerikaanse maatschappij is te competitief", voegde hij er aan toe. "De mensen willen altijd maar meer en meer." (hlnsydney/sps)
14/07/08 04u06

Bron

14-07-2008, 11:02


Volgens mij willen mensen altijd meer...

14-07-2008, 11:06

Citaat door Horus:
Dalai Lama: "Islam is geen gewelddadige godsdienst"

Op een bijeenkomst in Lehigh University (Pennsylvania) heeft de Dalai Lama het voor de islam opgenomen. Volgens de Tibetaanse spirituele leider is "verkeerd en oneerlijk de islam als een gewelddadige godsdienst af te schilderen". De Dalai Lama antwoordde daarmee op een vraag over het stijgende geweld door religieus fundamentalisme.

De Dalai Lama was op de universiteit in Pennsylvania aanwezig om over het boeddhisme te spreken. Op de vraag waarom de Amerikanen zo depressief en wantrouwig zijn, antwoordde hij al lachend dat dat aan de Amerikanen zelf gevraagd moet worden. "Maar de Amerikaanse maatschappij is te competitief", voegde hij er aan toe. "De mensen willen altijd maar meer en meer." (hlnsydney/sps)
14/07/08 04u06

Bron


Ik zeg een lintje voor die man, eindelijk iemand die de zaken op een heldere manier bekijkt en zich niet laat verblinden door onwetendheid en haat.

14-07-2008, 11:13

Citaat door anatio23:
Ik zeg een lintje voor die man, eindelijk iemand die de zaken op een heldere manier bekijkt en zich niet laat verblinden door onwetendheid en haat.



Het is inderdaad een zeer wijs man.
Hadden we er maar meer zo.

Wij moeten het doen met Balkenende ..

14-07-2008, 11:17


Dalai heeft duidelijk de Koran niet gelezen...

14-07-2008, 11:18

Citaat door Harbi:
Dalai heeft duidelijk de Koran niet gelezen...


Of jij.

14-07-2008, 11:32

Citaat door Harbi:
Dalai heeft duidelijk de Koran niet gelezen...




Jij wel?

14-07-2008, 11:34
Dalai Lama... Diep respect!!!!!

14-07-2008, 11:37

Citaat door Danduna:
Jij wel?



Ja.

14-07-2008, 11:38

Citaat door Harbi:
Ja.




Ik betwijfel het.

14-07-2008, 11:38

Citaat door Harbi:
Ja.


Dacht ik al.

14-07-2008, 11:40
Boeddhisme is gewoon cool!

En het komt op bepaalde punten ook overeen met de Islam. Maar ja, niemand verdiept zich hier echt in andere geloven... Ik ken dr maar heel weinig in ieder geval, boeddhisme hoord daar vaak niet bij!

14-07-2008, 11:42



Citaat door Iris.:
Boeddhisme is gewoon cool!

En het komt op bepaalde punten ook overeen met de Islam. Maar ja, niemand verdiept zich hier echt in andere geloven... Ik ken dr maar heel weinig in ieder geval, boeddhisme hoord daar vaak niet bij!



Buddhisten zijn vieze Kuffaar.

14-07-2008, 11:44

Citaat door Harbi:
Buddhisten zijn vieze Kuffaar.

Koest dhimmi. Dat bepaalt God wel.

14-07-2008, 12:03

Citaat door EretzZion:
Als ik de meerderheid van de moslims zo zie. En hoe zij zich gedragen, dan denk ik toch dat zij de koran anders begrijpen dan deze gozer...


Jij denkt niks, terug naar je hok en hou je koest.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9