Bekijk volle/desktop versie : Zit er in brood van de supermarkt nou slachtafval?

Pagina's : 1 2 [3] 4 5 6

13-07-2008, 09:19
Dus brood van de bakker, maak niet uit welke, daar zit het niet in??? Ik kan het wel vragen, maar wie zegt dat ik een eerlijk antwoord krijg?

13-07-2008, 09:31

Gatver. yak... Wat een troep allemaal............

Waarom moet al die viezigheid er allemaal in........ Bleh....

Je kan dus zelfs geen appelsap meer drinken...

13-07-2008, 09:36

Citaat door Leila1982:
Dus brood van de bakker, maak niet uit welke, daar zit het niet in??? Ik kan het wel vragen, maar wie zegt dat ik een eerlijk antwoord krijg?

ja dat vraag ik me ook af..
wil best iets meer betalen voor brood hoef geen brood met slachtval
kan iemand me ook vertellen in wat voor soorten brood die troep niet inzit?
dus bijv oerbrood ah wathever.

elke supermarkt heeft vaak ook en eigen bakker ,ik neem aan dat daar ook wel brood te koop is waar geen slachtaval inzit?

13-07-2008, 09:40
En ik was zo gek op chocoladenootjes.... waarom zitten daar nou weer gekookte luizen in...... ???

Ik at heel lang geen brood meer omdat ik wist dat er troep inzat...

Maar haren van een paard of varken...

Ik ga maar weer over op de crackers.. Of zit daar ook troep in...?

13-07-2008, 09:44

Citaat door esin:
En ik was zo gek op chocoladenootjes.... waarom zitten daar nou weer gekookte luizen in...... ???

Ik at heel lang geen brood meer omdat ik wist dat er troep inzat...

Maar haren van een paard of varken...

Ik ga maar weer over op de crackers.. Of zit daar ook troep in...?

wat eet je dan ipv brood?

om eerlijk te zijn denk ik dat we op deze manier niks meer kunnen eten want overal zit wel toegevoegde rommel in!

13-07-2008, 09:47

Citaat door Leila1982:

Ik heb een keer in een vergelijkbare reportage gehoord dat ook bakkerijen zoals bakkerij Bart etc brood bewerken met dierlijke haren etc. Ik denk dat als je een brood wilt hebben gevrijwaard van rotzooi toch het beste zelf kan bakken....

13-07-2008, 09:56

Citaat door eva2:
wat eet je dan ipv brood?

om eerlijk te zijn denk ik dat we op deze manier niks meer kunnen eten want overal zit wel toegevoegde rommel in!

Ik at veel crackers met beleg en ik ben pas begonnen aan vitwit brood dat moest zogenaamd gezond vezelrijk brood zijn met vitamines erin...

Ik eet het niet meer nu.....

Ik had toen ook gelezen dat er in kaas stremsel zat en ik heb heel lang geen kaas meer gegeten, maar ik ben er toch weer aan begonnen, want ik vind het zo lekker.. gewoon eten en niet denken wat er allemaal inzit..

13-07-2008, 10:14

Citaat door zainab2:

Ik heb een keer in een vergelijkbare reportage gehoord dat ook bakkerijen zoals bakkerij Bart etc brood bewerken met dierlijke haren etc. Ik denk dat als je een brood wilt hebben gevrijwaard van rotzooi toch het beste zelf kan bakken....

Dat lijkt mij niet haalbaar, helaas.... wel jammer van bakkerij bart had het niet achter hen gezocht.

13-07-2008, 10:23
Ik Hoor Dit Voor Het Eerst, Gesneden Brood Bij De Marokkaanse Bakker Die Is Toch Wel Halal? Of Is Hier Ook Slachtafval In Verwerkt.

Je Kan In Dit Land Bijna Niks Eten, In Bijna Alles Is Er Iets Wat Haram Is. Is Er Niet Een Site Waar Je Kan Lezen Wat Halal Is.
Dat Zou Echt Veel Helpen.

13-07-2008, 10:27

Citaat door Leila1982:
Dat lijkt mij niet haalbaar, helaas.... wel jammer van bakkerij bart had het niet achter hen gezocht.

Molenaarsbrood van de c1000 zit broodverbetermiddel in dat gemaakt is van eendenveren

13-07-2008, 10:28

Citaat door samir76:
Ik Hoor Dit Voor Het Eerst, Gesneden Brood Bij De Marokkaanse Bakker Die Is Toch Wel Halal? Of Is Hier Ook Slachtafval In Verwerkt.

Je Kan In Dit Land Bijna Niks Eten, In Bijna Alles Is Er Iets Wat Haram Is. Is Er Niet Een Site Waar Je Kan Lezen Wat Halal Is.
Dat Zou Echt Veel Helpen.

Ik denk dat de Turkse bakker ook geen rare rijsmiddelen of bewaarmiddelen heeft want het word vrij snel hard in tegendeel tot supermarkt brood die blijven lang goed door de conserveermiddelen.
Ik denk dat de marokkaanse bakker en de turkse bakker de meest normale broden verkopen

13-07-2008, 10:33
Ik hoorde dat er alleen in de brood van de Aldi dat spul wordt verwerkt..maar het is dus brood van alle supermarkten..

En brood van de bakker is dus wel 100% betrouwbaar?

13-07-2008, 10:58

Citaat:
Vegetarisch, maar niet heus

Sommige etenswaren lijken vegetarisch, maar zijn het niet. Zo worden schildluizen gebruikt om producten te laten glimmen of varkenshaar om een broodverbetermiddel te maken.

Vegetarisch, maar niet heus

Sommige etenswaren lijken vegetarisch, maar zijn het niet. Zo worden schildluizen gebruikt om producten te laten glimmen of varkenshaar om een broodverbetermiddel te maken.

Achter nog al wat E-nummers gaan dierlijke ingredienten schuil. Hieronder een overzicht:

E120
Gewonnen uit schildluizen, ook wel cochinelle of karmijnzuur genoemd, rode kleurstof voor roze muisjes, sommige rode snoepjes

E542
Gemaakt uit botten, beendermeel.

E485
Wordt gemaakt uit botten, huiden en pezen van dieren, gelatine wordt gebruikt in drop, vruchtenhartjes, winegums, vruchtensap, slagroom.

E640
Glycine, wordt gemaakt uit gelatine

E904
Uitscheidingsproduct van schildluizen, schellak een glansmiddel dat bijvoorbeeld wordt gebruikt in chocola en op appels

E1000
Cholinezuuur wordt gemaakt uit rundergal

Verder is kaas niet vegetarisch omdat hiervoor stremsel uit de kalfsmaag wordt gebruikt. Ook brood kan in sommige gevallen een probleem zijn:
x rijsversneller cysteine-HCI, broodverbetermiddel, kan gewonnen zijn uit varkenshaar
x emulgatoren van dierlijke komaf (hulpstoffen waarmee water en vet tot een stof kunnen worden vermengd)
Iéwl!

13-07-2008, 11:15
Dat paardenhaar gebruiken ze om de structuur van het brood te verbeteren, echt raar he

13-07-2008, 11:18
Wij kopen altijd brood van de VOMAR. Dat is altijd vers gebakken brood. Vraag me nu wel af wat er in zit...

Pagina's : 1 2 [3] 4 5 6