Bekijk volle/desktop versie : **Dames die tijdens hun studie getrouwd zijn**



Pagina's : [1] 2 3

12-07-2008, 12:58
Salam wa3aleikum.

Ik heb een vraag voor de dames die tijdens hun studie getrouwd zijn. Ik heb altijd gedacht dat ik eerst mijn studie zou maken en nog paar jaartjes met mijn vrijgezellenleven genieten en dan pas gaan trouwen. Maar de lot heeft anders bepaald (nog niet). Ik heb iemand ontmoet en hij is verplan om na de zomervakantie bij mijn thuis hand komt vragen. En als het alles definitief is, is hij verplan om volgend jaar met mij te gaan trouwen zodra ik mijn propedeuse heb gehaald Inscha Allah. Maar dan ik zit ik op de 1ste jaar van de hbo. Ik kan me niet bijvoorstellen dat je het huwelijk en de studie samen kunt combineren. Ik ben egt niet verplan om mijn studie voor een man op te geven. Hij heeft gezegd dat hij mij zou gaan helpen met mijn studie. Dus dames sinds jullie getrouwd zijn, hoe is het gegaan met jullie studie??? Konden jullie dat samen combineren?? Ging het beter dan je toen thuis woonde???? Of was het zwaar??? Of raden jullie mij af???En als jullie tips hebben wil ik weten. Ik wil over alles weten. Alvast bedankt en moge Allah swt jullie huwelijk zegenen

12-07-2008, 13:01


Na de zomer begint de Ramadan toch?

12-07-2008, 13:02
Hey dame.
Ik ga binnenkort inshallah ook trouwen en ik studeer momenteel ook nog steeds. Maar ik moet nog 2 jaar, die vooral bestaan uit stages etc (kortom druk).
Ik zal mijn studie ook nooit opgeven voor een man.
Ik heb het over dit onderwerp uitvoerig gehad met mijn aanstaande en we hebben goede afspraken gemaakt.

Ik denk dat het wel te doen is, het zal wel een kwestie zijn van plannen en goede afspraken met elkaar maken. Het ligt er natuurlijk ook aan of je een vent hebt die elke dag warm marokkaans eten op tafel wil hebben of een man die genoegen neemt met een snelle hap (op zn tijd :hihi

12-07-2008, 13:03

Citaat door Deugenietje:
Na de zomer begint de Ramadan toch?


Inshallah 1 of 2 september dacht ik

12-07-2008, 13:05


Ik denk dat het juist makkelijker zal gaan.
Ik neem aan dat je dan ook nog geen kinderen wilt?
Als je alleen ben met je mannentje is het ook lekker rustig in huis, en als je moet leren kan je lekker leren zonder dat je ma aan je kop zeurt of je broers / zussen.. Het zal denk ik juist makkelijker gaan...

12-07-2008, 13:08

Citaat door MaRoCcInA:
Ik denk dat het juist makkelijker zal gaan.
Ik neem aan dat je dan ook nog geen kinderen wilt?
Als je alleen ben met je mannentje is het ook lekker rustig in huis, en als je moet leren kan je lekker leren zonder dat je ma aan je kop zeurt of je broers / zussen.. Het zal denk ik juist makkelijker gaan...


Nee ik wil nog kinderen krijgen stel je eens voor. Maar bedankt voor je reactie. De rest trouwens ook

12-07-2008, 13:11

Citaat door amel:
Inshallah 1 of 2 september dacht ik



Insha'Allah. Maar ik maakte die opmerking omdat ik las dat die jongen haar na de zomervakantie wil komen aanvragen.

12-07-2008, 13:12

Citaat door amel:
Hey dame.
Ik ga binnenkort inshallah ook trouwen en ik studeer momenteel ook nog steeds. Maar ik moet nog 2 jaar, die vooral bestaan uit stages etc (kortom druk).
Ik zal mijn studie ook nooit opgeven voor een man.
Ik heb het over dit onderwerp uitvoerig gehad met mijn aanstaande en we hebben goede afspraken gemaakt.

Ik denk dat het wel te doen is, het zal wel een kwestie zijn van plannen en goede afspraken met elkaar maken. Het ligt er natuurlijk ook aan of je een vent hebt die elke dag warm marokkaans eten op tafel wil hebben of een man die genoegen neemt met een snelle hap (op zn tijd :hihi


Volgens mijne waarschijnlijke aanstaande zei dat hij kan koken. En hij wil dat we alles fifty-fifty samen gaan doen. Ghair Inscha Allah. Je hebt gelijkt, ik moet met afspraken maken. Maar elhamdl hij is overdags altijd onderweg dus er zal wel dagen zijn dat hij heel laat thuis komt.

12-07-2008, 13:13

Citaat door Deugenietje:
Insha'Allah. Maar ik maakte die opmerking omdat ik las dat die jongen haar na de zomervakantie wil komen aanvragen.


Ja dat dacht ik al.
Maar des te gezelliger.
Tijdens het harirra slurpen : "Mag ik de hand van uw dochter"

12-07-2008, 13:15

Citaat door ojone_jamila:
Volgens mijne waarschijnlijke aanstaande zei dat hij kan koken. En hij wil dat we alles fifty-fifty samen gaan doen. Ghair Inscha Allah. Je hebt gelijkt, ik moet met afspraken maken. Maar elhamdl hij is overdags altijd onderweg dus er zal wel dagen zijn dat hij heel laat thuis komt.


Ik weet ook niet wat ik helemaal kan verwachten. Maar we maken er het veste van, inshallah!
Het zal wel rustiger zijn, dus ik heb meer concentratie en meer gelegenheid om te studeren. Mijn aanstaande heeft een aparte studiekamer voor mij ingericht zodat ik me helemaal op mn studie kan focussen .

12-07-2008, 13:16

Citaat door amel:
Ja dat dacht ik al.
Maar des te gezelliger.
Tijdens het harirra slurpen : "Mag ik de hand van uw dochter"






Gair insha'Allah.


@ topicstarter: er zijn heel wat meiden die getrouwd zijn én studeren. Je moet alleen je tijd goed weten in te delen wanneer je je huishouden moet doen en andere dingen en als je weet dat je (toekomstige) verloofde een heel begripvol en behulpzaam iemand is, dan zal zo'n huwelijk zéker wel lukken insha'Allah.

Veel succes met je beslissing.

12-07-2008, 13:26
ik raad je aan om verloofd te blijven totdat je in je 3e ong. zit van je studie. Ik ben echt blij dat ik mijn studie heb afgemaakt en lekker wat geld heb verdient. Zo ben je niet financieel afhankelijk van je man of je ouders. HEt is ook een enorme geruststelling als je je studie af of bijna af hebt. Dus meid denkk er goed over na. Veel van mijn vriendinnen dachten het te combineren maar HBO of UNIVERSITEIT is echt te zwaar daarom zijn de meeste afgehaakt.

12-07-2008, 13:28


Ik ben sinds April getrouwd en studeer momenteel nog steeds.

Ik heb dit jaar mijn Boekhoud dilpoma gehaald, met geweldige prestaties.

En ben nu van plan om het komend jaar, HBO te gaan doen.

Trouwen en studie gaat echt samen, vooral als je man achter je studie staat. En jij ook natuurlijk .

12-07-2008, 13:42

Citaat door rabatlady:
Ik ben sinds April getrouwd en studeer momenteel nog steeds.

Ik heb dit jaar mijn Boekhoud dilpoma gehaald, met geweldige prestaties.

En ben nu van plan om het komend jaar, HBO te gaan doen.

Trouwen en studie gaat echt samen, vooral als je man achter je studie staat. En jij ook natuurlijk .



een hbo studie is toch anders als een mbo opleiding.. je zal het zelf wel ervaren

12-07-2008, 13:48

Citaat door riffiamazigh:
een hbo studie is toch anders als een mbo opleiding.. je zal het zelf wel ervaren



Niks is moeilijk, als je het echt wilt.

Waarom zou het niet kunnen?! Omdat je voor je mannetje lief moet gaan koken?! Of dat je anders het huis moet gaan schoonmaken. Of dat je naar schoonouders moet?!

Communicatie tussen man en vrouw is erg belangrijk. Als een stel overeengekomen is en ze staan er allebei 100% achter, is er echt geen probleem. Of je HBO doet of mbo.

Pagina's : [1] 2 3