Bekijk volle/desktop versie : Trouwen met iemand van een ander volk...



Pagina's : [1] 2 3

30-09-2002, 22:14
Salaam Dames en Heren..

FF een vraagje aan jullie allemaal, hoe is het bij jullie thuis als je aan komt met het verhaal dat je met iemand wilt trouwen van een ander volk... dus een hollander of een turk etc. ? Bij mij doen ze daar echt moeilijk over!! heel erg zelfs!! maar ik heb gemerkt dat er op dit forum heel wat mensen zitten bij wie dat geen enkel probleem is...

Hoe hebben jullie dit aangepakt???

Zouden jullie dit willen met iemand anders trouwen?? of maakt het niets uit???

Ma3a Salama

30-09-2002, 22:21



Citaat:
Origineel gepost door Aphrodite
Salaam Dames en Heren..

FF een vraagje aan jullie allemaal, hoe is het bij jullie thuis als je aan komt met het verhaal dat je met iemand wilt trouwen van een ander volk... dus een hollander of een turk etc. ? Bij mij doen ze daar echt moeilijk over!! heel erg zelfs!! maar ik heb gemerkt dat er op dit forum heel wat mensen zitten bij wie dat geen enkel probleem is...

Hoe hebben jullie dit aangepakt???

Zouden jullie dit willen met iemand anders trouwen?? of maakt het niets uit???

Ma3a Salama
ik ben nog niet getrouwd...daar ben ik een btje jong voor...maar ik heb 2 keer een indonesische vriendin gehad...en die zijn vaak genoeg bij mij thuis geweest...mn ouders doen daar niet moeilijk over...voor hun is het geen probleem...

30-09-2002, 22:32
het bekende onderwerp vervolgd zijn routine weer

30-09-2002, 22:34
ik zou het zelf niet willen nee, niet dat ik iets tegen een ander volk heb of een ander geloof, maar het lijkt mij onmogelijk om twee geloven door elkaar te hebben. en hoe voed je je kinderen dan op ?????
en dan heb je ook nog eens de cultuurverschil.

nee voor mij een echte marokkaan.

30-09-2002, 22:39


EEN ANDER VOLK WIL NIE GELIJK ZEGGEN EEN ANDER G E L O O F HOOR, MEISJE.

AND WHO CARES ALS JE MET EEN TURK, SURINAMER, CHINEES TROUWT?? JIJ BENT TOCH DEGENE DIE MET HEM/HAAR DE REST VAN ZIJN/HAAR LEVEN GAAT SPENDEREN, NIET JE OUDERS???
DAT SNAP IK GEWOON FF NIET HOOR, WAAROM MENSEN DAAR ZO MOEILIJK OVER DOEN. ALS JE MAAR GELUKKIG BENT, KLAAR PUNT UIT.

S HAS SPOKEN.



Citaat:
Origineel gepost door bentmidar
ik zou het zelf niet willen nee, niet dat ik iets tegen een ander volk heb of een ander geloof, maar het lijkt mij onmogelijk om twee geloven door elkaar te hebben. en hoe voed je je kinderen dan op ?????
en dan heb je ook nog eens de cultuurverschil.

nee voor mij een echte marokkaan.

30-09-2002, 22:43

Citaat:
Origineel gepost door SweetCheeks
EEN ANDER VOLK WIL NIE GELIJK ZEGGEN EEN ANDER G E L O O F HOOR, MEISJE.

AND WHO CARES ALS JE MET EEN TURK, SURINAMER, CHINEES TROUWT?? JIJ BENT TOCH DEGENE DIE MET HEM/HAAR DE REST VAN ZIJN/HAAR LEVEN GAAT SPENDEREN, NIET JE OUDERS???
DAT SNAP IK GEWOON FF NIET HOOR, WAAROM MENSEN DAAR ZO MOEILIJK OVER DOEN. ALS JE MAAR GELUKKIG BENT, KLAAR PUNT UIT.

S HAS SPOKEN.


je leest niet goed ik heb niet gezegd dat ik het niet zou willen omdat mijn ouders dat wel of niet zouden accepteren.
ik geef alleen een persoonlijke mening, wat ik zou willen dus ik begrijp niet waarom je me aanvalt. iedereen moet doen waar hij zin in heeft, ik heb niemand bevooroordeeld.

01-10-2002, 10:07
Precies.... We.... (Eigenlijk 'ze', exclusief ik), doen al moeilijk als een Berber met een Arabier trouwt, laat staan als je komt aankakken met een blonde fo whatever....

Ik persoonlijk KAN dat niet en WIL dat niet... Marokkanen vind ik nog steeds nummer 1 qua uiterlijk... Ben daar apentrots op Geef mij dus maar liever een Marokkaan...

BlaBla

01-10-2002, 12:31
Zijn onze Marokkanen niet goed en mooi genoeg dan???

BlaBla

01-10-2002, 12:39
Om eerlijk te zijn blabla vind ik marokkaanen niet echt nr 1 qua uiterlijk en of ze goed genoeg zijn dat is voor iedereen anders maar bij mijn ouders mag ik met elk volk trouwen zolang het maar geen nsrani(kafir)is dus iemand van arabisch afkomst(algerijn,tunesier,irakeez ofzo dus wel)maar daar heb ik gelukig geen problemen mee want zelf kan en wil ik het ook niet en helemaal niet met een nederlander,maar het allerbelagrijkste is dat ie een moslim is dus bidden,meedoet aan de ramadan en dat ie me goed behandeld
en dat gedoe over berbers/arabische gedoe vind ik echt nergens opslaan je eigen bloed landgenoot is niet welkom in je huis hoe erger kan het worden

01-10-2002, 16:22

Citaat:
Origineel gepost door Lamode
Aprhodite,

Als mijn broer aan komt met een Nederlandse vriendin ( wat vaker gebeurt ) vinden mijn ouders GEEN enkel probleem !
Laat ik het zo zeggen mijn moeder zou dat veel liever willen zelfs ( don't ask me why ! ).

Bij ons in het gezin wordt daar ook openlijk over gepraat en gelachen en waar het eigenlijk allemaal op neer komt is dat je een beslissing maakt om de rest van je leven met iemand anders te delen van wie jij houdt AND THAT'S IT.

Persoonlijk boeit mij dat niet zo, of ik met een Turk, Tunesier, Indo, Nederlander trouw.
Zolang ik maar van diegene hou en de rest van mijn leven met hem wil delen.

Ik moet er wel bijzeggen dat er bij ons in de familie meer gemengde huwelijken zijn zoals mijn nicht met een Tunesier, mijn neef met een Turk, mijn neef met een Italiaan, mijn nicht met een Algerijn, mijn tante met een Fransman en ga zo maar door........
Dus daarom komt dat, dat mijn ouders zo losser zijn want, dat speelt zeker een rol.

Groetjes Moi.
precies...jij snapt het meid...

01-10-2002, 18:13
ik heb een vriend hij is marokaans ik ben geen marokaans maar ik ben gek op hem,en maakt mij niets uit met wie ik trouw en me ouders helemaal niet,als ik maar van hem hou dat is wat ik zeg en me ouders :verliefd: dat is het beslama

20-10-2002, 16:48

Citaat:
Origineel gepost door Aphrodite
Salaam Dames en Heren..

FF een vraagje aan jullie allemaal, hoe is het bij jullie thuis als je aan komt met het verhaal dat je met iemand wilt trouwen van een ander volk... dus een hollander of een turk etc. ? Bij mij doen ze daar echt moeilijk over!! heel erg zelfs!! maar ik heb gemerkt dat er op dit forum heel wat mensen zitten bij wie dat geen enkel probleem is...

Hoe hebben jullie dit aangepakt???

Zouden jullie dit willen met iemand anders trouwen?? of maakt het niets uit???

Ma3a Salama
hallo.

Bij mij thuis zouden ze het niet accepteren voor een meisje, mijn broer is wel getrouwd met een belgische,maar ze is wel bekeerd,Maar het ligt niet aan ons geloof hoor, Want als hij moslim is doet het er niet toe.
Maar onze stomme cultuur, 'de mensen gaan praten, wat moeten de mensen denken'.
Ze denken altyd eerst naar de buitenwereld en dan aan hun eigen!!!
Ik heb een relatie gehad met een kosovaar, hij was moslim
Maar heb er nu zo'n spijt van, wil nog steeds naar hem terug, maar hij heeft nu een vriendin en ik een vriend.
Maar het doet pijn om je liefde te verliezen echt waar ,ik ben al 2 jaar verder en als ik hem zie, zit ik de hele week te janken,

Dus dit zeg ik je Doet het , je moet aan niemand anders denken dan alleen aan jezelf,
doei ik wens je nog veel succes

20-10-2002, 17:33


waarom niet???
als je echt van iemand houd.kan je samen alle tegenslagen aan.
net of elk soort ras echt hetzelfde is.(NOT)

20-10-2002, 18:37
salaam
ik zou ook gewoon kiezen voor degene van wie je houdt ! de mening van je ouders is ook belangrijk, maar ze trekken wel weer bij als ze het er niet mee eens zijn, want ze willen jou ook niet kwijt. Het is net als hierboven gezegd word even door de zure appel heenbijten. Na regen komt zonneschijn, jij bent toch degene die met hem je leven wilt delen...niet je ouders !
Veel succes nog, dat je gelukkig word !!
Thla

20-10-2002, 18:48
Als je van een persoon houd en je weet dat de persoon goed voor je is en dat ook zal blijven.
Je bent gelukkig in je leven en hij / zij accepteerd je om wie je bent, dan moet dat geen blokkade zijn in het leven.

Een goede partner vinden is niet erg simpel, dus als je dan een goede partner vind die toevallig een andere huidskleur heeft een andere geloofs overtuiging dan zou dat niet moeten en hoeven uitmaken.
Als die persoon echt geintereseert is in je zal hij zich verdiepen (in dit geval) de Islam en zoals anderen al zeiden, kan die persoon goed meekomen in de gesprekken die gaan volgen met familie.
Misschien gaat het in het begin wat moeilijk en zal je een aantal keer door de zure appel heen moeten bijten. Soms zal dit vervelend zijn en word je verliefdheid beinvloed door de situatie in de liefde.
Maar wanneer er sprake is van echte liefde zal deze dus ook overwinnen. En wat het mooiste is van alles is wanneer je getrouwd bent. Dan heb je tenminste iets. Je hebt je voor elkaar bewezen want je hebt veel meer moeite gedaan om bij elkaar te zijn als wanneer je iemand hebt waarmee het allemaal gaat zoals het hoort te gaan. Wat natuurlijk een fantastisch iets is. Helemaal wanneer het geslaagd is.

Stel je voor je bent met iemand samen, het is hard en zwaar om bij diegene te zijn omdat familie het er niet mee eens is. En dan eindelijk komen de gesprekken met familie en word die persoon langzamerhand geaccepteerd en EINDELIJK mogen jullie trouwen. De bruiloft komt en wanneer dit afgelopen is ben je moe en eindelijk kunnen jullie naar een super mooie kamer met groot zacht bed. Al het lawaai en de drukte van de dagen hiervoor zijn weg alles is goed verlopen je bent voor het eerst 100% legaal bij elkaar en je hebt er zoveel voor gedaan. Nu kunnen jullie beiden alles doen wat jullie willen met elkaar, wanneer en waar je maar wil.
Dat geeft pas een voldaan gevoel en al helemaal wanneer je een uitdaging in je leven wil.

Pagina's : [1] 2 3