Bekijk volle/desktop versie : Slimme bespaartips tijdens je vakantie.



Pagina's : [1] 2

10-07-2008, 14:12
Tip 1: Vervoer

Reizen is leuk, maar om op de plaats van bestemming te komen ben je al snel een paar honderd euro lichter. Vooral vliegen doet een enorme aanslag op je vakantiebudget. What to do? Je kunt natuurlijk dicht bij huis blijven om de transportkosten zo laag mogelijk te houden. Reis je binnen Europa? Dan biedt de trein een mooie oplossing. Met kortingskaarten bespaar je niet alleen geld, dit 'ouderwetse' vervoermiddel is in sommige gevallen ook nog sneller dan het vliegtuig. Reis je toch liever by air? Houd de kosten dan zo laag mogelijk door je ticket te boeken bij bijvoorbeeld Ryanair of EasyJet

10-07-2008, 14:13


Tip 2: Boodschappen

Tijdens je vakantie wil je toch genieten van al het lekkers wat jouw tijdelijke thuisland te bieden heeft. Voor je het weet zit je ’s ochtends, ’s middags en ’s avonds in dat knusse restaurant te smullen van de locale keuken. Zo jaag je die spaarzame centen er wel heel snel doorheen. Voor je dagelijkse behoeften, zoals ontbijt en lunch, kan je ook heel goed terecht op de plaatselijke markten. Zo neem je niet alleen een kijkje in het karakteristieke leven van de locale bevolking, het is ook een stuk goedkoper.

10-07-2008, 14:13
Tip 3: Overnachten


Campings en hostels zijn natuurlijk de places to be als de slaapplaats zo cheap mogelijk moet zijn. Ga jij toch meer voor luxe en geef je de voorkeur aan een glamourous hotel? Let dan op speciale aanbiedingen of budgethotels. Ook kan het nuttig zijn om voor een hotel te kiezen dat nét iets van het centrum ligt. Je zit misschien iets verder van de hot spots, maar het kan behoorlijk wat euro’s schelen. Zit je liever dicht bij het vuur? Met een beetje geluk kan je met een last minute booking alsnog terecht in dat gave driesterrenhotel.

10-07-2008, 14:14
Tip 4: Uit eten

Breng je vakantie door in een appartement. Zo kan je af en toe zelf koken. Een groot voordeel is dat je het zo duur maakt als je zelf wilt. Ga je relaxed dineren, zoek dan naar de minder toeristische gebieden van je vakantiebestemming. Sla een zijstraat in en je bent een stuk goedkoper uit. Weet je deze local places niet te vinden, ga dan in ieder geval voor het minder kostbare toeristenmenu. Let ook op slimme trucjes van het personeel. Soms krijg je een 'gratis' mandje brood aangeboden. Eén hap betekent: betalen.

10-07-2008, 14:15


Welicht voor vele niet van toepassing .... Maar je weet maar nooit!


Tip 5: Drank

Je bent vrij en hoeft de volgende dag niet vroeg op. Avonden doorhalen zijn zo wel heel aantrekkelijk. Maar deze nachtelijk avontuurtjes zijn ook behoorlijk kostbaar. Als je niet oppast, jaag je er de eerste avond je totale budget doorheen. Niet alleen drank is duur, maar ook de entree voor een leuke club. Koop je eigen drank en maak die Mojito's zelf! Ga ook op zoek naar gratis outdoor events. Zo proef je de locale sfeer en maak je bovendien sneller contact met de plaatselijke bevolking.

10-07-2008, 14:17
Dit heb je vast niet zelf geschreven

Ik ga helaas niet op vakantie, maar ik ben sowieso een zuinige pino.

Mijn motto, koop alleen als je iets echt nodig bent....

10-07-2008, 14:22

Citaat door awe:
Dit heb je vast niet zelf geschreven

Ik ga helaas niet op vakantie, maar ik ben sowieso een zuinige pino.

Mijn motto, koop alleen als je iets echt nodig bent....



Ben je gek! Heb toch wel wat beters te doen!

10-07-2008, 14:23
oke dan

Hup plaats meer tips voor vakantiegangers!

10-07-2008, 14:28

Citaat door awe:
oke dan

Hup plaats meer tips voor vakantiegangers!



Ze gingen tot 5 ...

10-07-2008, 14:29

Citaat door Miss_Magrebia:
Tip 1: Vervoer

Reizen is leuk, maar om op de plaats van bestemming te komen ben je al snel een paar honderd euro lichter. Vooral vliegen doet een enorme aanslag op je vakantiebudget. What to do? Je kunt natuurlijk dicht bij huis blijven om de transportkosten zo laag mogelijk te houden. Reis je binnen Europa? Dan biedt de trein een mooie oplossing. Met kortingskaarten bespaar je niet alleen geld, dit 'ouderwetse' vervoermiddel is in sommige gevallen ook nog sneller dan het vliegtuig. Reis je toch liever by air? Houd de kosten dan zo laag mogelijk door je ticket te boeken bij bijvoorbeeld Ryanair of EasyJet

Dit snap ik even niet

Hoe kan een trein soms sneller zijn dan een vliegtuig...?

10-07-2008, 14:31

Citaat door mimi_tagna:
Dit snap ik even niet

Hoe kan een trein soms sneller zijn dan een vliegtuig...?



Trein naar Brussel is sneller als de vliegtuig.

10-07-2008, 14:32

Citaat door mimi_tagna:
Dit snap ik even niet

Hoe kan een trein soms sneller zijn dan een vliegtuig...?



Dat vroeg ik mij dus ook af. Als je die 2 uur erbijtelt (inchecktijd) + het wachten op jouw baggage is een vliegtuig naar mijn mening toch sneller.

10-07-2008, 14:40



Citaat door Moedervan2:
Dat vroeg ik mij dus ook af. Als je die 2 uur erbijtelt (inchecktijd) + het wachten op jouw baggage is een vliegtuig naar mijn mening toch sneller.



Hangt van je bestemming af

10-07-2008, 14:50

Citaat door Miss_Magrebia:

Hangt van je bestemming af



Thats true

10-07-2008, 15:05
ach je bent op vakantie. leef je uit en daarna weer keihard werken

Pagina's : [1] 2