Bekijk volle/desktop versie : Boek Bombrieven



Pagina's : [1] 2 3

10-07-2008, 13:53
Wie heeft het boek Bombrieven gelezen van AbdulJabbar van de Ven die in dialoog ging met katholiek Jan Jansen?

11-07-2008, 08:37


heb jij het gelezen ?
lijkt me wel interresant om te lezen !

08-08-2008, 21:29
Ja het is de moeite om te lezen. Een dialoog met Jan Jansen en Abdul Jabber van de Ven.

08-08-2008, 21:47
Kan je er wat over vertellen?

08-08-2008, 21:53



Citaat door PietjePukkk:
Kan je er wat over vertellen?


AbdulJabbar is een bekeerling en Jan Jansen een katholieke Arabist van beroep. Ze schrijven elkaar brieven en voeren discussies over de Islam.

Het is de eerste keer hoe ik een moslim de Islam zie verdedigen in sterke taal tov een niet moslim.

Ik vond het spijtig dat het boek maar 230 blz bevat

Ik typ over:

Bombrieven is een briefwisseling over de positie van de islam in het vrije westen. Hans vs Abdul Jabbar. De één is een kritische arabist, hoogleraar aan een Nederlandse unief; de ander een bekeerling die in Medina de islam bestudeerde.

08-08-2008, 21:57

Citaat door _Ought_Aicha_:
Hans Janssen is het, docent die ik het komende jaar ga ontmoeten tijdens mn colleges. Ik vind hem een gevaar (ik hoop niet dat hij dit leest en me puntenaftrek gaat geven). Iemand met veel kennis die het tegen ons gebruikt.


Dan moet je dit boek echt lezen!!

In Utrecht, als ik het goed onthouden heb?

08-08-2008, 21:58

Citaat door Bumbabeloe:
AbdulJabbar is een bekeerling en Jan Jansen een katholieke Arabist van beroep. Ze schrijven elkaar brieven en voeren discussies over de Islam.

Het is de eerste keer hoe ik een moslim de Islam zie verdedigen in sterke taal tov een niet moslim.

Ik vond het spijtig dat het boek maar 230 blz bevat

Ik typ over:

Bombrieven is een briefwisseling over de positie van de islam in het vrije westen. Hans vs Abdul Jabbar. De één is een kritische arabist, hoogleraar aan een Nederlandse unief; de ander een bekeerling die in Medina de islam bestudeerde.




Klinkt goed, heb hem gelijk besteld

Bij bol.com heb je ook de reacties van andere lezers, die zijn er ook erg positief over, dus kan niet wachten....

08-08-2008, 22:05

Citaat door PietjePukkk:
Klinkt goed, heb hem gelijk besteld

Bij bol.com heb je ook de reacties van andere lezers, die zijn er ook erg positief over, dus kan niet wachten....



"Geestig en scherp.

Ik heb in 1 ruk zitten lezen. Beide heren nemen geen blad voor de mond, maar vergeten tegelijkertijd niet op zijn tijd een goede grap te maken. Met name Van de Ven draagt een hoop argumenten aan die ik nooit eerder had gehoord en die me toch wel een andere kijk geven op bepaalde zaken. Verfrissend dat zijn stem ook eens wordt gehoord. "

Ja klopt helemaal!
Laat weten hoe je het vond!


Ik kreeg net te horen dat mijn zus het boek De Vliegeraar heeft uitgeleend aan haar verloofde dus die boek zie ik niet meer terug Ik ga die morgen halen, heb er veel goeds over gehoord!

14-08-2008, 21:44
Heb hem dinsdag binnengehad, maar nog niet aan begonnen

14-08-2008, 21:57
Deze topic komt als geroepen. Moest uiterlijk vandaag een bestelling doen bij eci. Bombrieven is het geworden. Ben zeer benieuwd.

14-08-2008, 22:01
Hoe werkt dat eci gebeuren, hoeveel boeken per keer en welke prijsklasse?

14-08-2008, 22:06
Ik lees ontzettend graag boeken, maar ga zelden naar de bieb. Houd daar niet zo van.
Bij eci moet je 1 keer per kwartaal iets bestellen. Ik ben nu bijna twee jaar lid. ZO heb ik wel eens iets voor 5 euro besteld, maar ook wel eens iets voor 20 euro. Het kutte ervan is, dat als je vergeet te bestellen, dan krijg je zomaar iets toegezonden. Ik ga binnenkort mijn abonnement opzeggen en dan opnieuw aanmelden. Krijg ik weer een leuk cadeautje

15-08-2008, 11:41



Citaat door Kippepoot:
Ik lees ontzettend graag boeken, maar ga zelden naar de bieb. Houd daar niet zo van.
Bij eci moet je 1 keer per kwartaal iets bestellen. Ik ben nu bijna twee jaar lid. ZO heb ik wel eens iets voor 5 euro besteld, maar ook wel eens iets voor 20 euro. Het kutte ervan is, dat als je vergeet te bestellen, dan krijg je zomaar iets toegezonden. Ik ga binnenkort mijn abonnement opzeggen en dan opnieuw aanmelden. Krijg ik weer een leuk cadeautje



Een boekenwurm? Welke boeken raad je me nog aan? Heb gelezen dat Huis van de Moskee een aanrader is?

De vliegeraar was hier uitverkocht en gisteren in de bieb is die gereserveerd voor een halfjaar! Ik zal wel wachten als mijn schoonbroer die uitgelezen heeft want ook die doet de ronde in de familie !

15-08-2008, 11:44
Heb me gister ook lid gemaakt van eci, kon ik drie boeken bestellen voor 1.66 ps.

Bumba: Huis van de moskee moet je zeker lezen, de vliegeraar ook, duizend schitterende zonnen ook en als je ook van een ander soort houdt, dan Gossip en Gucci ook wel leuk om te lezen

15-08-2008, 11:45
Meiden van Riaad ook een aanrader!! Die leest alleen zo snel dat je wil janken als tie uit is.

Pagina's : [1] 2 3