Bekijk volle/desktop versie : Iran moet ophangen kinderen stoppen

Pagina's : 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29

09-07-2008, 18:45

Citaat door Ilyaas:
Dat is toch volkomen krom en debiel? "Veroordeeld wegens het zijn van een slachtoffer van een verkrachting".

Daarom is Iran een patriarchaat en een staat die een onrechtvaardige wetgeving heeft.

Niet alleen Iran, ook SA is nog niet zo lang geleden in het nieuws geweest nadat een meisje de cel in werd gegooid nadat ze verkracht was.

09-07-2008, 18:47

Citaat door Aislin:
Ik heb die reportage gezien en bij het intypen van haar naam (Atefah Sahaaleh) op youtube kan men de reportage terugzien.
In die reportage was ook te zien dat ten tijde van haar executie haar verkrachter het schouwspel stond te bekijken.
Tevens is achterhaalt dat men haar leeftijd met 6 jaar heeft verhoogd.

Atefah is zestien jaar oud. Ze wordt in het openbaar opgehangen in haar woonplaats Neka, een stadje in het noorden van Iran, niet ver van de Kaspische Zee. Het vonnis zegt dat het meisje zich heeft schuldig gemaakt aan onzedig gedrag. In de processtukken staat dat ze tweeëntwintig is, zes jaar ouder dan in werkelijkheid. Alles wijst erop dat de rechter haar leeftijd heeft vervalst om ter dood te kunnen veroordelen. Want zelfs in Iran mag een minderjarige niet worden geëxecuteerd.

Atefah Sahaaleh verloor erg jong haar moeder. Haar vader verteerde het overlijden van zijn vrouw nooit en raakte aan de drugs. Het meisje was dus van jongs af aan op zichzelf aangewezen. Ze was mooi â haar buren gaven haar de naam van een bekende Indiase actrice - en ze was veel te zien op straat. De zigeunerin van Neka, noemden de mensen haar. Knap zijn en opvallend rondlopen in de stad: in Iran is het genoeg om de aandacht te trekken van de zedenpolitie, die toekijkt op de naleving van de sharia en alomtegenwoordig is. Op haar dertiende loopt Atefah haar eerste veroordeling op. Ze krijgt honderd zweepslagen en gaat de gevangenis in.

De zedenpolitie zal haar daarna niet meer uit het oog verliezen. Een affaire met een 51-jarige taxichauffeur die haar misbruikt leidt uiteindelijk tot haar terdoodveroordeling. De man zelf komt ervan af met een lijfstraf.

Executie van een tienermeisje reconstrueert het korte, tragische leven van Atefah. Haar verhaal is een striemende aanklacht tegen een rechtssysteem dat een minderjarig meisje laat terechtstellen, terwijl ze eigenlijk een slachtoffer is dat in bescherming had moeten worden genomen. Het is meteen ook een ongenadige afrekening met het hedendaagse Iran, waar vrouwen en homoâs voor zedenfeiten kunnen worden gestenigd of opgehangen.

Executie van een tienermeisje is een productie van Wild Pictures voor de BBC.

Dit lijkt me toch ook een flinke belediging van de Islam.
Zou Jordanie al opgeroepen hebben tot een boycot van Iraanse producten ?

Citaat door Aislin:
Niet alleen Iran, ook SA is nog niet zo lang geleden in het nieuws geweest nadat een meisje de cel in werd gegooid nadat ze verkracht was.

Ghana is er ook voor in het nieuws geweest. Als ik me wel herrinner was het hier een volksgericht en niet een officiele rechtbank.

Citaat door Aislin:

En laten we Pakistan en Afghanistan niet uitvlakken.

09-07-2008, 18:48

Citaat door Anne33:
Ik hou het er altijd op dat een echte moslim dit soort slechtheid niet goedkeurd. Ze hangen dezelfde God aan als ik aanhang en dit soort slechtheid rijmt niet met de goedheid die ik in deze God meen te zien. Daarop basseer ik dus mijn oordeel over niet echt moslim zijn van de idioten.

En daar hou ik het ook op Anne.

09-07-2008, 18:50

Citaat door Aislin:
En daar hou ik het ook op Anne.

Same here.

Maar...

Nee laat nu maar

09-07-2008, 18:50
Laten we ons eigen rechtssysteem ook niet vergeten.
Hier gebeurt ook het nodige, waar je broek van af zakt ..

Het is tijd voor een wereldwijde verandering

09-07-2008, 18:51

Citaat door HINDUSTAN:
Same here.

Maar...

Nee laat nu maar

Je hangt een aantal van de ideeen aan van deze idiote theorie. Kijk alleen al naar je houding tegenover vrouwen.

09-07-2008, 18:52

Citaat door XXL:
Laten we ons eigen rechtssysteem ook niet vergeten.
Hier gebeurt ook het nodige, waar je broek van af zakt ..

Het is tijd voor een wereldwijde verandering

Niet te vergelijken. Er is hier veel mis maar het is paradijs in vergelijking met de realiteit waar de mensen in Iran het mee moeten doen.
Laat dit soort berichten ons vooral doen inzien dat we wel veel zeuren en zeveren en doen maar dat het al in al nog heel veel slechter had gekunt en we maar blij mogen zijn dat we niet daar geboren zijn.

09-07-2008, 18:54

Citaat door rijmaran:
BRON

Iran moet ophangen kinderen stoppen

(Archieffoto)
Iran moet onmiddellijk stoppen met het ophangen van minderjarigen en die praktijk, zoals beloofd, ook verbieden. Dit heeft de mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch (HRW) gezegd.

In totaal hebben 24 mensenrechtenorganisaties de noodklok geluid, omdat Iran ondanks eerdere toezeggingen doorgaat met het executeren van kinderen. Voor deze zomer staan nog vier ophangingen gepland van kinderen. Het gaat in alle vier gevallen om tieners die zijn veroordeeld wegens moord. Volgens HRW zitten er in Iran in totaal zo'n honderdveertig minderjarigen te wachten op voltrekking van hun doodvonnis. Het echte aantal zou wel eens veel hoger kunnen liggen. Volledige cijfers zijn niet beschikbaar.

Vorige maand nog werd een 16-jarige jongen opgehangen. Het misdrijf waarvoor hij werd gestraft, pleegde hij toen hij 14 jaar was.

Volgens een woordvoerder van de Iraanse justitie komen de executies 'bijna niet meer voor'. Bovendien zou de Iraanse regering werken aan wetgeving die de doodstraf voor minderjarigen moet afschaffen. Er ligt inderdaad een wetsvoorstel bij het Iraanse parlement, maar dat moet nog worden aangenomen.

Volgens de nu geldende wet is het aan de familie van het slachtoffer om te bepalen of een ter dood veroordeelde wordt opgehangen of dat er in plaats daarvan een schadevergoeding wordt geëist.

In Iran kunnen jongens vanaf 15 jaar de doodstraf krijgen. Meisjes kunnen worden opgehangen vanaf hun 9e. (novum/ap/jv) 09/07/08 14u14

Allahu Aqbar
sorry hoor!!!
maar als ik naar die plaatje kijk
is dat geen islam !!!!!

09-07-2008, 18:56

Citaat door Anne33:
Niet te vergelijken. Er is hier veel mis maar het is paradijs in vergelijking met de realiteit waar de mensen in Iran het mee moeten doen.
Laat dit soort berichten ons vooral doen inzien dat we wel veel zeuren en zeveren en doen maar dat het al in al nog heel veel slechter had gekunt en we maar blij mogen zijn dat we niet daar geboren zijn.

Ik vind taakstraffen voor pedofielen ook knap ziek hoor Anne ..

Citaat door Aislin:

heb je die filmpje op youtube??

Citaat door Anne33:
Als jouw God dezelfde vijanden heeft als jij zelf hebt moet je je ernstig zorgen maken over de correctheid van je geloof.

We schreeuwen allemaal, er is maar 1 God. Op dit punt moet je me niet uitlokken zuster.

09-07-2008, 18:57
SCHANDAAAALIGGGG
dat ze dit islam noemen

ik ga er verder niet op in...!!!!

09-07-2008, 18:57

Citaat door casa2008:
We schreeuwen allemaal, er is maar 1 God. Op dit punt moet je me niet uitlokken zuster.

Er staat niet God maar heel duidelijk JOUW God.

Pagina's : 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29