Bekijk volle/desktop versie : ***** Eénsgezindheid, voor eens en voor altijd... *****



Pagina's : [1] 2 3 4

06-07-2008, 16:11
Beste dames,


Het is me opgevallen dat er nog steeds vijandig gedrag tussen ons onderling bestaat. Ik zie namelijk dat er nog steeds vaak dames en heren van Arabische komaf jaloers op ons zijn omdat we jullie kunnen begrijpen en ook nog eens een eigen taal hebben die niemand kan ontcijferen...
Maar ik vind dat het nu tijd wordt dat we dingen achter ons laten, ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook last van diarree kreeg als ik eenmaal Marokko binnen kwam en vlak na de boot zo'n snorremans agent Arabisch in mijn oor begon te tetteren. Echter ik heb mezelf ontwikkeld....

Lekker interessant of de één een Arabisch en de ander een Berber achtergrnd heeft uiteindelijk gaan we allemaal naar hetzelfde land. Lekker interessant dat in het verleden veel Berbers hun leven hebben gegeven om ook het leven van de Arabieren te verbeteren ondanks ze daar nooit dank voor hebben uitgesproken.
Dus bij deze roep ik op om eens alles achter ons te laten en als eensgezinden onze land te bezoeken. Ik hoop dat jullie deze roep in acht zullen nemen en wij eindelijk voor verandering kunnen zorgen.


Gegroet,


RENTMEESTER

06-07-2008, 16:19


Ik denk wel dat jij met deze topic een grote bijdrage zult leveren aan de (on)bewuste vijandigheid die al eeuwenlang heerst

06-07-2008, 16:20

Citaat door _DeWareJacob_:
Beste dames,


Het is me opgevallen dat er nog steeds vijandig gedrag tussen ons onderling bestaat. Ik zie namelijk dat er nog steeds vaak dames en heren van Arabische komaf jaloers op ons zijn omdat we jullie kunnen begrijpen en ook nog eens een eigen taal hebben die niemand kan ontcijferen...
Maar ik vind dat het nu tijd wordt dat we dingen achter ons laten, ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf ook last van diarree kreeg als ik eenmaal Marokko binnen kwam en vlak na de boot zo'n snorremans agent Arabisch in je oor begint te tetteren. Echt ik heb mezelf ontwikkeld. Lekker interessant of de één een Arabisch en de ander een Berber achtergrnd heeft uiteindelijk gaan we allemaal naar hetzelfde land. Lekker interessant dat in het verleden veel Berbers hun leven hebben gegeven om ook het leven van de Arabieren te verbeteren ondanks ze daar nooit dank voor hebben uitgesproken.
Dus bij deze roep ik op om eens alles achter ons te laten en als eensgezinden onze land te bezoeken. Ik hoop dat jullie deze roep in acht zullen nemen en wij eindelijk voor verandering kunnen zorgen.


Gegroet,


RENTMEESTER




06-07-2008, 16:20
Je bent het volkslied vergeten te zingen........

06-07-2008, 16:28


eensgezindheid bij marokkanen? van zn levensdagen niet...das al knap als je dat in één gezin vindt....

06-07-2008, 16:28

Citaat door 1285447553:
Ik denk wel dat jij met deze topic een grote bijdrage zult leveren aan de (on)bewuste vijandigheid die al eeuwenlang heerst



Let's hope so.........

06-07-2008, 16:29
Je hebttt oh zo gelijk maar toch ben ik in mezelf wel blij effe naar een stad en mijn familie te gaan waar alleen berbers zal gesproken worden want ben arabiers spuug spuug zat (komt omdat ik met een arabier ben getrouwd ) Effe lekker kletsen in het berbersss heeeeeeeeerlijkkkkkk misschien leer ik die die kleine van mij dan ook een paar woorden in het berbers inschallah

06-07-2008, 16:31

Citaat door MissLoulou:
Je hebttt oh zo gelijk maar toch ben ik in mezelf wel blij effe naar een stad en mijn familie te gaan waar alleen berbers zal gesproken worden want ben arabiers spuug spuug zat (komt omdat ik met een arabier ben getrouwd ) Effe lekker kletsen in het berbersss heeeeeeeeerlijkkkkkk misschien leer ik die die kleine van mij dan ook een paar woorden in het berbers inschallah



spreek jij ondertussen vloeiend arabisch trouwens.. vroeg ik me effe af

06-07-2008, 16:31

Citaat door Fancy_Face:
Paar woorden?? Ik zou ze gewoon heel het tmazight leren

Hij is nog te jong, maar ik ga wel non stop berbers tegen hem praten tot hij me wel verstaat

06-07-2008, 16:32

Citaat door Kwebbel_24:
spreek jij ondertussen vloeiend arabisch trouwens.. vroeg ik me effe af

In mijn dromen misschien,

Ik doe ook geen moeite om het te leren hoor vind het goed zo wollah.
Thuis spreken we nls en ik soms tegen die kleine berbers en bij schoonouders begrijp ik wel alles maar terugspreken doe ik in het NL

06-07-2008, 16:34

Citaat door MissLoulou:
In mijn dromen misschien,

Ik doe ook geen moeite om het te leren hoor vind het goed zo wollah.
Thuis spreken we nls en ik soms tegen die kleine berbers en bij schoonouders begrijp ik wel alles maar terugspreken doe ik in het NL



Zonde man.. pak deze gelegenheid en ga arabisch leren.. is toch handig.. en je kind lekker zowel arabisch en berbers leren.. straks praat je kind vloeiend arabisch en zit jij nog met handen en voeten te praten ahah

06-07-2008, 16:36

Citaat door Kwebbel_24:
Zonde man.. pak deze gelegenheid en ga arabisch leren.. is toch handig.. en je kind lekker zowel arabisch en berbers leren.. straks praat je kind vloeiend arabisch en zit jij nog met handen en voeten te praten ahah

Het boeit mij echt niet wollah, als ik wou had ik allang perfect arabiers kunnen praten maar ik wil het niet heb daar geen zin in, ik praat berbers en vind ik goed zo.
Die kleine van mij zal de 2 talen heus wel praten en tegen mij gaat hij dan berbers praten en zijn vader arabiers (kijk naar de PFFAFS hun kleinzoon, moeder praat nl tegen hem en vader frans en tegen elkaar nl, en die kind weet echt wel tegen pappa moet ik frans praten en tegen mama NL) Kinderen zijn zeer slimm echt.


Trouwens zo heb ik ook geen gezeik van schoonfamilie ze weten toch ik kan niet terug praten en dan doe ik het in het NL en laten ze het zo

06-07-2008, 16:36


Het schijnt iets normaals te zijn, want gister zag ik op NL2 een aflevering over China. In het westen van China, vlakbij de grens van Pakistan leven er groepen mensen op het platteland genaamd; De Oeigoeren. Deze minderheid zijn Moslims, en voelen zich gediscrimineerd door de regering en de Chinese bevolking.
Nou heeft de regering ervoor gezorgd dat de arme Chinezen van het oosten, naar die regio van de oeigoeren moesten gaan om daar zaken te doen, in ruil voor extra subsidie. Daar waren de Oeigoeren niet zo blij mee, maar durfden dat niet voor de camera te zeggen, of de tolk vertaalde het niet correct.

Iedereen praatte zogenaamd positief over elkaar, maar ondertussen was de sfeer niet zo ontspannen tussen deze 2 culturen.

06-07-2008, 16:43

Citaat door _DeWareJacob_:
Let's hope so.........


I don't think so..

Ook jij draagt een steentje bij, door je berberse trotsheid..
Trots leidt naar verwaandheid, arrogantie en neerbuigendheid jegens anderen.

06-07-2008, 16:44

Citaat door MissLoulou:
Het boeit mij echt niet wollah, als ik wou had ik allang perfect arabiers kunnen praten maar ik wil het niet heb daar geen zin in, ik praat berbers en vind ik goed zo.
Die kleine van mij zal de 2 talen heus wel praten en tegen mij gaat hij dan berbers praten en zijn vader arabiers (kijk naar de PFFAFS hun kleinzoon, moeder praat nl tegen hem en vader frans en tegen elkaar nl, en die kind weet echt wel tegen pappa moet ik frans praten en tegen mama NL) Kinderen zijn zeer slimm echt.


Trouwens zo heb ik ook geen gezeik van schoonfamilie ze weten toch ik kan niet terug praten en dan doe ik het in het NL en laten ze het zo



lekker rustig he... hahaha

Pagina's : [1] 2 3 4