Bekijk volle/desktop versie : taal van het paradijs

14-01-2004, 14:25
salaam/ azul

wie kan mij vertellen of het arabisch de taal van het paradijs is of niet.
wel graag gebaseerd op een koranvers of een hadieth (sahih wel te verstaan), hartelijk dank.

wa3alakoum oe salaam/ tennemirt

16-01-2004, 01:14

salaam moe alaikoem

er word van wel gezegd. Koraan is in het arbisch neergezonden (Voorwar, Wij hebben hem neergezonden, een Arabiche Koraan. Hopelijk zullen jullie begrijpen.) Soerah Yoesoef vers 2.
de rest ken je zelf wel bedenken of daar Arabisch word gesproken of iets anders. dit vers zegt eigenlijk al genoeg.

Wa salaam Moe alaikoem.

16-01-2004, 20:12
salaam,

dit is niet goed onderbouwd al stel ik het zeer op prijs hoor. maar je kan niet verwachten dat je hiermee mensen gaat overtuigen dat omdat de koran arabisch is de taal van het paradijs ook arabisch is. ik ben het wel met je eens hoor..maar velen niet..ik moet een echte vers of hadieth hebben die dit bevestigd....

17-01-2004, 16:20
assalaam oualaikoum wr wb...

ik zou graag willen reageren hoor, maar ik snap de vraag niet echt..
bestaat er dan een speciale taal voor de weg van het paradijs?
dat geloof ik niet hoor.. Want Allah swt heeft overal wel een oplossing voor, dus ik denk dat als je geen arabisch spreekt Allah swt wel in het berbers tegen je zal spreken of in welke taal dan ook....

wa alaikoum salaam wr wb.

17-01-2004, 16:54

Citaat:
Origineel gepost door miss_Halima89
assalaam oualaikoum wr wb...

ik zou graag willen reageren hoor, maar ik snap de vraag niet echt..
bestaat er dan een speciale taal voor de weg van het paradijs?
dat geloof ik niet hoor.. Want Allah swt heeft overal wel een oplossing voor, dus ik denk dat als je geen arabisch spreekt Allah swt wel in het berbers tegen je zal spreken of in welke taal dan ook....

wa alaikoum salaam wr wb.
laten we aub geen veronderstellingen posten zoals "ik denk". beter om te zeggen: ik weet het niet.

ma3a selema

17-01-2004, 18:03

Citaat:
Origineel gepost door batata112
laten we aub geen veronderstellingen posten zoals "ik denk". beter om te zeggen: ik weet het niet.

ma3a selema
==========================================

ik zou graag willen dat jij me dan zou corrigeren, want als je wat beter zou lezen zou je ook wel begrijpen dat ik de vraag niet precies begrijp.

17-01-2004, 20:39
salaam broeders en zusters

halima, het staat vast dat wij allen in het paradijs 1 taal zullen spreken met elkaar. de vraag is welke taal. velen denken het arabisch omdat dit de taal is van de profeet sws, de koran.....

anderen vinden van niet. daarom zou ik graag een bevestiging willen.

17-01-2004, 22:13
misschien een onbekende taal ...

18-01-2004, 15:06
Jaa..Dat zou ik ook willen weten..

18-01-2004, 19:29
jaa interessant...

Zou ik ook wel willen weten...

23-01-2004, 08:16
Weet wel dat ALLAH alle talen spreekt, subhannelah.

23-01-2004, 13:54

Citaat:
Origineel gepost door rbatiya84
Salam

Daar is geen bewijs voor, dit gegeven behoort tot de 3ilm al ghayb.

Maar Halima... wat doe je stoer over islam maar je avatar is een blonde wijf met strakke tieten en heupen? 2 zonden; een afbeelding van een mens en een vrouw in een strakke jurk ook nog!

Subhanallah wat zijn er veel mensen jaahil hier.

Of geloven of niet klaar

Voor betere informatie kom naar http://www.monotheist.nl of http://www.free-minds.org

wassalam
ben je gek geworden?? laatste waarschuwing. als je nog een keer links post van die qorannieten zit er niks anders op dan mijn goede vriend de admin te vragen je te bannen.

ma3a selema

23-01-2004, 14:41

Citaat:
Origineel gepost door rbatiya84
Salam

Daar is geen bewijs voor, dit gegeven behoort tot de 3ilm al ghayb.

Maar Halima... wat doe je stoer over islam maar je avatar is een blonde wijf met strakke tieten en heupen? 2 zonden; een afbeelding van een mens en een vrouw in een strakke jurk ook nog!

Subhanallah wat zijn er veel mensen jaahil hier.

Of geloven of niet klaar

Voor betere informatie kom naar http://www.monotheist.nl of http://www.free-minds.org

wassalam
==============================================
assalaam oualikoum wr wb beste broeder...
ten eerste beste broeder doe ik helemaal niet stoer over de islaam. En wat betreft die avatar zegt helemaal niks over mijn persoonlijkheid.. dat ik zoxn plaatje heb zegt helemaal niks over mij. Het is maar dat je het weet.. Maar goed als jij het niet goed vind verander ik het wel voor jou hoor no problemoooooo!!! en als laatste haal die site hiervan daan wat nou monotheist.nl.... BESTE MENSEN BEZOEK DIE SITE AUB NOOIT! HET BEVAT ALLEEN MAAR SLECHTE DINGEN....
ou alaikoum salaam wr wb

30-01-2004, 21:17
Als we bijnadoodervaringen mogen geloven dan worden daar zowel alle talen gesproken (en bezongen waarbij allah in allegeprezen word) als dat er op etherisch/mentaal/telepathisch word gecommuniceerd. gedachtenlezen dus.