Bekijk volle/desktop versie : 'Kabinet wil drie keer per week vis op tafel zien'



04-07-2008, 08:44
Uitgegeven op vrijdag 04 juli 2008 om 06:55:11
(Novum) - Nederlanders moeten drie keer per week vis eten. Ook zou op het werk elke dag een appel of peer moeten worden verorberd, moeten scholen les gaan geven in leefstijl en moet zout in de ban worden gedaan. Op die manier overlijden de komende twintig jaar 140 duizend minder mensen en gaan de zorgkosten met ruim vier miljard euro omlaag. Dat staat in de lijvige voedingsnota van minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA) waarover de ministerraad zich vrijdag buigt, schrijft de Telegraaf.

Het kabinet begint een groot offensief om gezond eten te bevorderen. Daarvoor worden de handen ineen geslagen met de voedingsindustrie, winkels, scholen en andere organisaties, weet de krant. Ongezonde voeding zou tot tien procent van de jaarlijkse sterfte door hart- en vaatziekten, diabetes en kanker leiden.
Volgens het ochtendblad houdt Klink in zijn nota een warm pleidooi voor vis. Zo wil hij dat er veel meer informatie wordt verstrekt over soorten, recepten en geschikte momenten om vis te eten.

http://binnenland.nieuws.nl/517626/Kabinet_wil_drie_keer_per_week_vis_op_tafel_zien

04-07-2008, 08:46


Allemaal goed en wel, maar vis wordt steeds schaarser en duurder en het levensonderhoud ook.

Minder zout, ben ik wel voor.


En scholen met toch al een overspannen agenda, moeten dit, moeten dat. Tsja wel een beetje betuttelend van Klink.

04-07-2008, 09:05

Citaat door mobr87_:
Begin eerst maar eens met het verlagen van de vele lasten, zodat er geld op tafel komt om ueberhaupt drie keer per week vis te kunnen kopen.

Die uitzuigers kunnen wel van alles willen, het moet ook nog betaald worden.


Goede voeding is uiteraard van belang. Maar gebakken vis 3x per week, lijkt me niet gezond, en garnalen en paling ook niet. Je zou ook kunnen zeggen: ga eens wat meer bewegen en zit niet de halve dag in de file, op je luie kont. Maar dat is ook niet altijd mogelijk. Maar het veroorzaakt wel stress en veroorzaakt ook veel slachtoffers.

En het kardinale punt is: mag de staat een bepaald type inzicht (in de wetenschap) gaan promoten in het onderwijs?

Er is scheiding van kerk en staat. Dat is voor veel religieuzen (Klink = CDA) een nogal moeilijk vol te houden gegeven. Nu wordt er dan ook een poging gedaan om de scheiding tussen wetenschappelijke kennis en politiek te ondermijnen.

Ik denk dan aan Maria van de Hoeven die een paar jaar geleden ineens wilde dat het Intelligent Design in de onderwijsprogramma's moest worden opgenomen. Ik acht dit principieel de verkeerde weg.

04-07-2008, 09:08

Citaat door aplat:
Uitgegeven op vrijdag 04 juli 2008 om 06:55:11
(Novum) - Nederlanders moeten drie keer per week vis eten. Ook zou op het werk elke dag een appel of peer moeten worden verorberd, moeten scholen les gaan geven in leefstijl en moet zout in de ban worden gedaan. Op die manier overlijden de komende twintig jaar 140 duizend minder mensen en gaan de zorgkosten met ruim vier miljard euro omlaag. Dat staat in de lijvige voedingsnota van minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA) waarover de ministerraad zich vrijdag buigt, schrijft de Telegraaf.

Het kabinet begint een groot offensief om gezond eten te bevorderen. Daarvoor worden de handen ineen geslagen met de voedingsindustrie, winkels, scholen en andere organisaties, weet de krant. Ongezonde voeding zou tot tien procent van de jaarlijkse sterfte door hart- en vaatziekten, diabetes en kanker leiden.
Volgens het ochtendblad houdt Klink in zijn nota een warm pleidooi voor vis. Zo wil hij dat er veel meer informatie wordt verstrekt over soorten, recepten en geschikte momenten om vis te eten.

http://binnenland.nieuws.nl/517626/Kabinet_wil_drie_keer_per_week_vis_op_tafel_zien



Ik denk niet dat het uitmaakt wat je eet...Je dood staat toch al vast., al moet je natuurlijk héél goed voor je lichaam zorgen van de Islam..

Verder vind ik dat het kabinet niks te willen heeft met het dure leefklimaat dat velen parten speelt..

04-07-2008, 09:10


Wat een grap. Tegenwoordig "moeten" we alles.
We "moeten" meer bewegen, we "moeten" meer fruit eten, we "moeten" meer groente eten, we "moeten" slank blijven.. damn spoel jezelf door een plee svp.

04-07-2008, 09:12

Citaat door Assia88:
Wat een grap. Tegenwoordig "moeten" we alles.
We "moeten" meer bewegen, we "moeten" meer fruit eten, we "moeten" meer groente eten, we "moeten" slank blijven.. damn spoel jezelf door een plee svp.



Inderdaad, straks moeten we nog registreren hoe vaak we onze billen afvegen..

Freaks..

04-07-2008, 09:13

Citaat door jamie_is_back:
Inderdaad, straks moeten we nog registreren hoe vaak we onze billen afvegen..

Freaks..


Of hoe vaak we bidden

04-07-2008, 09:14

Citaat door aplat:
Of hoe vaak we bidden



Toppunt van ''democratie''..
We moeten er eens aan denken om het schijnheilige dat we ''democratie'' noemen te vervangen door ''dictatuur''.. Het gaat die kant op..

04-07-2008, 09:20

Citaat door jamie_is_back:
Inderdaad, straks moeten we nog registreren hoe vaak we onze billen afvegen..

Freaks..


Straks wordt het aantal ademhalingen nog geregistreerd

04-07-2008, 09:51
Het huidige kabinet ontpopt zich steeds meer als een leerstellig systeem (=opgelegd door de overheid).
Dogmatiek ten top.

04-07-2008, 09:56

Citaat:
gaan de zorgkosten met ruim vier miljard euro omlaag
Zorgverzekering blijft anders maar stijgen.

04-07-2008, 10:01
3x per week vis!
Ja 1x is genoeg hoor! Tering!

Wordt lekker met die noordzee van ons, minister van Milieu zegt over 3 weken dat er een noodtekort is aan vis als we allemaal als een gek vis gaan eten!
En al die vetten? Ben je gek zeg! Ik doe een sportdieet! Ik mag dat niet eens! Dag minister..

04-07-2008, 10:03



Citaat door Iris.:
3x per week vis!
Ja 1x is genoeg hoor! Tering!

Wordt lekker met die noordzee van ons, minister van Milieu zegt over 3 weken dat er een noodtekort is aan vis als we allemaal als een gek vis gaan eten!
En al die vetten? Ben je gek zeg! Ik doe een sportdieet! Ik mag dat niet eens! Dag minister..


Wordt een sportdieet van gezonde voeding eigenlijk vergoed?