Bekijk volle/desktop versie : Mode & Uiterlijk Modekleur oranje



02-07-2008, 22:30
Het EK is voorbij en de oranje spullen gaan de kast weer in of naar zolder. Maar waarom eigenlijk? Oranje is een hele leuke modekleur en dat kan je (deze zomer én dit najaar) heel goed door blijven dragen.

Zo is oranje nagellak bijvoorbeeld gewoon superhip: blijven smeren dus met die nagellak! Ik geef je wel gelijk als je de grote XXL shirts in de kast doet, maar heb je een leuke oranje sjaal, simpel oranje shirtje, short, schoenen…? Die kan je perfect door blijven dragen deze zomer (en ook dit najaar is oranje nog dé modekleur). Ik ben zelf helemaal weg van oranje en heb mijn eerste oranje items ingeslagen (na het EK, ja). Leuke bijkomstigheid: in oranje lijk je lekker bruin!

Op de catwalk:

Bij Y-3 deze herfst:











Heel chique en stijlvol gecombineerd met veel zwart en grijs. Mooi!




Een knallende oranje jurk bij Roksanda Ilincic.






Heel subtiel bij Aquascutum. Een kolletje, een detail op een schoen, een biesje op een jas…



Mooooi! Check even hoe mooi haar huidskleur uitkomt tegen dat oranje. In de Antonio Berardi spring collectie van 2008 zitten heel veel van dit soort jurken in oranje.





02-07-2008, 22:31


Dolce & Gabbana bewijzen het: Oranje is écht een modekleur. Subtiel verwerkt in sjaaltjes en printjes.












En ook onze eigen Viktor & Rolf houden van oranje.

Wat leren we van de grote designers? We mogen kiezen uit de volgende mogelijkheden.
- één kledingstuk helemaal in oranje (bijvoorbeeld een jurkje) zonder accessoires en met simpele zwarte of grijze schoentjes.
- een geheel bruine, zwarte of grijze (of gecombineerde) outfit met een heel subtiel stukje oranje. Door de kleur is dat detail wel weer heel erg opvallend (bijvoorbeeld sandaaltjes, colletje, riempje).
- één oranje accessoire (een totaal zwarte outfit met alleen oranje schoentjes).