Bekijk volle/desktop versie : Fadjr



02-07-2008, 03:35
[Selaam 3laikoem wa rahmatoellah lieve broeders en lieve zusters van mij

Het is tijd om fadjr te bidden .. bid het voordat het te laat is inschAllah !!..
Je bent nu wakker? dus waarom zou je niet gaan bidden? Smoesjes kan je niet hebben tegen over Allah ta3ala dus bespaar je zelf die smoesjes!!!

Lieve zuster of broeder !! Bid voordat het te laat is ..besef dat je elk moment dood kan gaan !! .. mischien is dat ongeloofwaardig voor jou? maar merk je dan niet dat er steeds meer mensen sterven?


De Profeet zei: 'wanneer je opstaat voor het gebed, bid dan alsof het je laatste gebed is.' (Sah'ih')


De Salaat is dus het eerste dagelijkse werk van een moslim en het is ook zijn laatste bezigheid. Ook al heeft men het zeer druk, moet men tijd maken om Allah te gedenken. Degene die de Salaat op tijd verricht heeft weinig kans om zich met de verkeerde zaken bezig te houden.
Dit is in de koran gezegd:
“Waarlijk, de gelovigen slagen, degenen die nederig zijn in hun Salaat”. (Koran 23:1,2)

Profeet Mohammed (v.z.m.h) heeft dit ook benadrukt in de volgende Hadith:
"Degene die hun Salaat nauwgezet en met veel zorgvuldig verrichten, zullen een licht vinden en een benwijs van hun geloof en een oorzaak van hun redding op de dag des oordeels”.

De profeet Mohammed (v.z.m.h) zei: “De eerste daad waarvoor de dienaar van Allah op de dag der opstanding verantwoording moet afleggen is het gebed. Als dat goed is, dan zal hij bloeien en geslaagd zijn. En als dat gebrekkig is, zal hij gefaald en verloren hebben”.]

02-07-2008, 13:15


As Selaamoe A3alaikom Wa Ra7matu Allahi Wa Barakatoeho zuster!!

Masha'Allah! barakAllahoe fieki voor het te plaatsen!
[/SIZE][/FONT]

[FONT="Comic Sans MS"][SIZE="3"]"Zij rukken zich los van hun bedden om hun Heer aan te roepen met vrees en hoop."[/SIZE][/FONT]
[FONT="Comic Sans MS"][SIZE="3"](Soerah 32, ayat 16)[/SIZE][/FONT]


[FONT="Comic Sans MS"][SIZE="3"]Aboe Hoerairah zei da de Profeet Mohammed heeft gezegd:[/SIZE][/FONT]
[FONT="Comic Sans MS"][SIZE="3"]"Onze Heer daalt iedere nacht af tot de hemel van de aarde als het laatste deel van de nacht aanbreekt en Hij zegt: wie zegt er een gebed voor Mij dat ik mag beantwoorden? Wie vraagt Mij iets wat ik hem kan geven? Wie vraagt er om vergiffenis zodat ik hem kan vergeven?"