Bekijk volle/desktop versie : Een advies aan mijn moslim broeders en zusters



Pagina's : [1] 2

01-07-2008, 22:18
Assallamoe eleykum warahmatu-Allahi wa barakatoe,



Vroeger (ruim 1 jaar geleden) was ik erg actief op dit forum, zat uren per dag op dit forum, hield diverse contacten met de dames hier en met mannen. Tot diep in de nacht msnen, bellen enz...


Zo heb ik ruim 1 jaar lang geleefd, kwam thuis, direct marokko.nl. Er ging geen dag voorbij dat ik niet op marokko.nl zat! Ik ging opeens ook over de meest rare zaken praten, ook ik mee praten over sex en alle andere haram zaken.


Ik voelde me gewoon niet meer goed sinds ik op marokko.nl zat, ik merkte gewoon dat het een verslaving was. Al die tijd die ik verspilde op marokko.nl, terwijl ik online was kreeg ik telkens spijt waarom ik elke keer op dit forum zat.


Telkens het lezen van dezelfde topics, lezen over andermans verdriet, af en toe een kijkje nemen bij het onderdeel sex en Islam. In ieder geval, dit forum maakt je ziek, het is zeer ongezond om op dit forum rond te hangen, zoek een andere bezigheid.



Op een gegeven moment ben ik er dus mee gestopt, ik werd er moe van, het had geen toegevoegde waarde in mijn leven, verspilde veel tijd en werd besmet met al die rare topics en gescheld enz..


Ik heb vervolgens Allah beloofd dat ik een jaar lang niet meer op marokko.nl zou komen en heb afstand gedaan van me pc, ik ging er maximaal een half uur per dag op om een spelletje te spelen, kleding te bekijken enz..


In dat jaar had ik opeens zoveel tijd, ik ben me gaan verdiepen in de Islam, ik heb me studie afgemaakt en ben een Islamitische webshop begonnen die nu echt goed loopt sinds een paar maanden! Ik ben sinds januari getrouwd met de man van mijn dromen, een gigantische leuke lieve man waar ik dagelijks de webshop mee run en veel kennis opdoe over de Islam.


Kwa karakter ben ik ook erg veranderd, ik scheld niet meer, ik irriteer me niet over allerlei uitspraken van mensen, ik trek me niets aan van andersmans meningen en ik heb totaal geen stress/kopzorgen meer.


Zoek een andere hobby, ga islamitische boeken lezen, begin een eigen zaak, doe eerst wat algemene kennis op, lees en kijk goed om je heen en je zult tot een goed plan komen.


Verspil je tijd niet lieve broeders en zusters. Gooi marokko.nl uit je leven, kom hier geen enkele seconde meer.


Ga sporten, zorg extra voor je gezondheid, je lichaam, je familie, je vrienden enz...


Besteed je tijd nuttig! Gooi je account weg en ga leven ipv. achter die stomme pc te zitten.



Wie wilt zijn tijd nu echt nuttig gaan besteden?

01-07-2008, 22:20


goedzo, beste topic tot nu toe

Tot dat besef ben ik allang gekomen en merk duidelijk een vooruitgang in mijn leven.

Ik kom af en toe nog hier (vooral nu vakantie begonnen is)

p.s.: ik ben nu toch wel stiekem benieuwd naar welke oudlid je bent

01-07-2008, 22:21
ergens heb je wel gelijk.. maarja na oktober ben ik hier weg als het goed is

01-07-2008, 22:22
Sommige mensen kunnen zich beheersen

01-07-2008, 22:22


Je hebt gelijk hoor.
Maar ik moet je zeggen dat ik niet verandert ben sinds ik hier achter zit. Vind niet dat het kwaad kan.
Alleen m'n tijd verspil ik er wel aan, ja.
Ik ga nu meteen weg, ff genieten van m'n leesboekje en m'n familie.



Moge Allah jou belonen voor deze goede raad!

01-07-2008, 22:23
Oh en nog veel geluk en liefde in je huwelijk en veel succes met het runnen van je webshop!

01-07-2008, 22:25
Je moet natuurlijk wel een verschil blijven zien tussen Virtueel en Reallife....anders gaat er inderdaad iets mis .

Ik geef je gelijk als je zegt dat het een verslaving is, maar of het iets goeds of slecht is heeft eerder te maken met de wijze waarop je ermee omgaat .

01-07-2008, 22:26
Ewa safi,

01-07-2008, 22:27

Citaat door doremifasola:
Je moet natuurlijk wel een verschil blijven zien tussen Virtueel en Reallife....anders gaat er inderdaad iets mis .

Ik geef je gelijk als je zegt dat het een verslaving is, maar of het iets goeds of slecht is heeft eerder te maken met de wijze waarop je ermee omgaat .


dat zeg je nu nog, just wait and see..

been there, done that.

01-07-2008, 22:28
best topic ever

01-07-2008, 22:29

Citaat door Rei7aan:
dat zeg je nu nog, just wait and see..

been there, done that.

Ik ben al heel lang lid... Ik denk niet dat ik nog iets "nieuws" zal zien ...

01-07-2008, 22:30

Citaat door doremifasola:
Ik ben al heel lang lid... Ik denk niet dat ik nog iets "nieuws" zal zien ...


dan kan het zijn dat het zolang in je 'bloed' zit dat je het niet meer opmerkt

Uit welke jaar stam jij? Ben zelf een 2003'er

01-07-2008, 22:31


Ik ben zelf ook een 2003'er, maar deze site heeft mij of mijn leven niet veranderd. Moet er nog ff bijkomen zeg.

01-07-2008, 22:32
Doe even gezond meis, heb jij jezelf niet in controle...

01-07-2008, 22:34

Citaat door Bneadem_:
Ik ben zelf ook een 2003'er, maar deze site heeft mij of mijn leven niet veranderd. Moet er nog ff bijkomen zeg.


Ze bedoelt ook niet extreme life make-over door m.nl

Gewoon dat je teveel precious time aan deze stomme site kwijt bent. Elke dag naar dit forum komen is alles behalve gezond.

Van genoeg mensen vrees ik dat ze geen echte leven naast m.nl meer hebben en dit teveel tijd opslokt.

Pagina's : [1] 2