Bekijk volle/desktop versie : Geef vrouw eigen parkeerplek



Pagina's : [1] 2

01-07-2008, 07:18



DEN HAAG - Nederland moet er tot 2020 minstens 5 miljoen parkeerplaatsen bijkrijgen. Volgens het CDA is alleen met zo’n drastische uitbreiding te voorkomen dat er ‘chaos’ ontstaat.

Tweede Kamerlid Ger Koopmans stelt in zijn nota ‘Stilstaan bij parkeren’ vergaande maatregelen voor. Hij pleit voor ‘veel meer en grotere parkeergarages’. ,,Flinke joekels.’’

Ook moet er een groot aantal speciale vrouwenparkeerplaatsen komen. In Duitsland is dat een bekend fenomeen, maar in Nederland nog zeldzaam. Koopmans: ,,Dichtbij de uitgang, goed verlicht en wat breder dan normaal, zodat vrouwen met de Maxi-Cosi of de boodschappen niet bekneld raken. Nu zie je ze soms zo hannesen; je houdt je hart vast.’’

De parkeernorm die gemeenten hanteren, circa 1,7 parkeerplaats per woning, moet flink omhoog: Koopmans: ,,Het aantal auto’s groeit de komende jaren enorm: van 7 miljoen naar 9 miljoen. Stapelen kunnen we ze niet, maar we willen ook dat onze kinderen buiten kunnen blijven spelen.’’


Koopmans wil daarom stevig investeren in Park Ride voorzieningen. ,,Bij stations en op fileknelpunten, zoals de A2 bij Breukelen. Dan kan je daar meteen de trein in.’’ Ook in nieuwbouwwijken moeten meer parkeerplaatsen komen. ,,Dat zijn we in veel Vinex-buurten vergeten.’’

http://www.ad.nl/autowereld/2410047/CDA_Geef_vrouw_eigen_parkeerplek.html

01-07-2008, 09:03


Dat parkeren is drama, inderdaad. Alleen in Rotterdam al weet legio wijken waar je als bewoner s'avonds een uur rondjes rijdt eer je een plekje gevonden hebt. Jammer genoeg denkt de gemeente dat de oplossing voornamelijk in het per wijk introduceren van betaald parkeren ligt. Zo verplaatst het probleem zich steeds een paar straten- want een steenworp verderop kun je nog wel voor nop parkeren.

Dat met die 'ruimtelijke ordening' moet iemand dat clubje van Opstelten eigenlijk nog eens uitleggen.

01-07-2008, 10:00

01-07-2008, 10:31

Citaat door Hoessein28:





01-07-2008, 12:13



Citaat door NakNok:



DEN HAAG - Nederland moet er tot 2020 minstens 5 miljoen parkeerplaatsen bijkrijgen. Volgens het CDA is alleen met zo’n drastische uitbreiding te voorkomen dat er ‘chaos’ ontstaat.

Tweede Kamerlid Ger Koopmans stelt in zijn nota ‘Stilstaan bij parkeren’ vergaande maatregelen voor. Hij pleit voor ‘veel meer en grotere parkeergarages’. ,,Flinke joekels.’’

Ook moet er een groot aantal speciale vrouwenparkeerplaatsen komen. In Duitsland is dat een bekend fenomeen, maar in Nederland nog zeldzaam. Koopmans: ,,Dichtbij de uitgang, goed verlicht en wat breder dan normaal, zodat vrouwen met de Maxi-Cosi of de boodschappen niet bekneld raken. Nu zie je ze soms zo hannesen; je houdt je hart vast.’’

De parkeernorm die gemeenten hanteren, circa 1,7 parkeerplaats per woning, moet flink omhoog: Koopmans: ,,Het aantal auto’s groeit de komende jaren enorm: van 7 miljoen naar 9 miljoen. Stapelen kunnen we ze niet, maar we willen ook dat onze kinderen buiten kunnen blijven spelen.’’


Koopmans wil daarom stevig investeren in Park Ride voorzieningen. ,,Bij stations en op fileknelpunten, zoals de A2 bij Breukelen. Dan kan je daar meteen de trein in.’’ Ook in nieuwbouwwijken moeten meer parkeerplaatsen komen. ,,Dat zijn we in veel Vinex-buurten vergeten.’’

http://www.ad.nl/autowereld/2410047/CDA_Geef_vrouw_eigen_parkeerplek.html

En maar roepen dat Nederland zo geëmancipeerd is! Kom op, speciale vrouwen parkeerplaatsen? Als het echt om die boodschappen gaat die bekneld raken, dan hebben onze mannen dan toch ook gewoon recht op wat meer ruimte.

Men wil het volk voeden met de gedachte dat vrouwen hulpeloze wezens zijn, die niet kunnen parkeren. Weten jullie zeker dat dit van het CDA komt en niet de ChristenUnie?

p.s. Ik ben geen feminist...

01-07-2008, 12:19

Citaat door Raven:
Dat parkeren is drama, inderdaad. Alleen in Rotterdam al weet legio wijken waar je als bewoner s'avonds een uur rondjes rijdt eer je een plekje gevonden hebt. Jammer genoeg denkt de gemeente dat de oplossing voornamelijk in het per wijk introduceren van betaald parkeren ligt. Zo verplaatst het probleem zich steeds een paar straten- want een steenworp verderop kun je nog wel voor nop parkeren.

Dat met die 'ruimtelijke ordening' moet iemand dat clubje van Opstelten eigenlijk nog eens uitleggen.



Inderdaad betalen om te parkeren of we al niet genoeg betalen aan
de aczijns & wegenbelastingen.. Belachelijk!!! In centrum vind ik het
wel kunnen.. Centrum is vol daar ben ik wel voor om in centrum te
kunnen betalen.. maar toch niet voor je deur? kom op zeg..

Tegenwoordig parkeer ik onze auto altijd bij het park... god knows how
long before some junky is gonna break our window...

01-07-2008, 12:31

Citaat door BoubkerC:
Inderdaad betalen om te parkeren of we al niet genoeg betalen aan
de aczijns & wegenbelastingen.. Belachelijk!!! In centrum vind ik het
wel kunnen.. Centrum is vol daar ben ik wel voor om in centrum te
kunnen betalen.. maar toch niet voor je deur? kom op zeg..

Tegenwoordig parkeer ik onze auto altijd bij het park... god knows how
long before some junky is gonna break our window...


In het Centrum wonen ook mensen- die een parkeervergunning mogen aanschaffen bij de gemeente, om in hun eigenste woonwijkje te mogen proberen een parkeerplekje te vinden. De gemeente geeft echter wel zonder schroom anderhalf keer zo veel vergunningen uit dan er plekken voor vergunninghouders zijn en verdomt het vervolgens ook nog eens een wegsleepregeling in te voeren.

Een bewoner van het Centrum mag dus op vrijdag- en zaterdagavond naar zijn vergunningshoudersplekje kijken, terwijl er een autootje van het winkelend dan wel stappend publiek op staat.

Want naar Rotterdam Centrum wil iedereen met 't autootje.

01-07-2008, 12:36

Citaat door Raven:
In het Centrum wonen ook mensen- die een parkeervergunning mogen aanschaffen bij de gemeente, om in hun eigenste woonwijkje te mogen proberen een parkeerplekje te vinden. De gemeente geeft echter wel zonder schroom anderhalf keer zo veel vergunningen uit dan er plekken voor vergunninghouders zijn en verdomt het vervolgens ook nog eens een wegsleepregeling in te voeren.

Een bewoner van het Centrum mag dus op vrijdag- en zaterdagavond naar zijn vergunningshoudersplekje kijken, terwijl er een autootje van het winkelend dan wel stappend publiek op staat.

Want naar Rotterdam Centrum wil iedereen met 't autootje.



De bewoners van centrum bezitten vaak meer inkomen dan de andere.
Maar ja... ik kan nu ook gewoon een partij opstarten die gaat tegen
Parkeerd betalen. dan zijn we er allemaal van af. Ik heb ook gemerkt
dat Balkenende toen aan de roer was... dat wij burgers meer moeten
inleveren. Accijns verhoogd btw verhoogd geen recht meer tegenwoordig
op ziektekosten.. Geen recht op rente van Hypotheek.. ik mis wim kok

Amsterdam Centrum is niet bereikbaar met de auto.. Smalle auto's heel
weinig parkeerplaatsen... zo moet het
maar nu zijn we wel verdoemd met miljoen fietsen overal

01-07-2008, 12:40

Citaat door BoubkerC:
De bewoners van centrum bezitten vaak meer inkomen dan de andere.
Maar ja... ik kan nu ook gewoon een partij opstarten die gaat tegen
Parkeerd betalen. dan zijn we er allemaal van af. Ik heb ook gemerkt
dat Balkenende toen aan de roer was... dat wij burgers meer moeten
inleveren. Accijns verhoogd btw verhoogd geen recht meer tegenwoordig
op ziektekosten.. Geen recht op rente van Hypotheek.. ik mis wim kok

Amsterdam Centrum is niet bereikbaar met de auto.. Smalle auto's heel
weinig parkeerplaatsen... zo moet het
maar nu zijn we wel verdoemd met miljoen fietsen overal

Ehm, dat eerste is voor het gros gewoonweg niet waar- ik woon er en ik heb een heel modaal inkomen. Mijn buurtjes idem dito.

Het kabinet is één ding, de ruimtelijke ordening en het parkeerbeleid zijn doorgaans echt een gemeentelijke aangelegenheid. Daar ligt een deel van de oplossing.

Anderzijds is het naar mijn mening ook wel volstrekte onzin dat een gemiddeld gezin meerdere auto's voor de deur moet hebben staan. Soms loopt dat op tot drie, vier auto's op een adres.

01-07-2008, 12:50

Citaat door Raven:
Ehm, dat eerste is voor het gros gewoonweg niet waar- ik woon er en ik heb een heel modaal inkomen. Mijn buurtjes idem dito.

Het kabinet is één ding, de ruimtelijke ordening en het parkeerbeleid zijn doorgaans echt een gemeentelijke aangelegenheid. Daar ligt een deel van de oplossing.

Anderzijds is het naar mijn mening ook wel volstrekte onzin dat een gemiddeld gezin meerdere auto's voor de deur moet hebben staan. Soms loopt dat op tot drie, vier auto's op een adres.



Mijn opa woont daar zelf, en die heeft wel een behoorlijk salaris. Zoals
aantal vrienden die ik daar ken. Daarop heb ik mijn uitspraak gebasseerd
maar klopt dus niet sjolly dan

Ja ja ja sorry vergeten... Gemeente's.. Tjah maar om parkeer tekort aan
te pakken moet je ze echt niet via hun portomenee aanvallen. Er zijn
mensen die gewoon afhankelijk zijn van hun auto. die net op het nippertje
rondkomen. en dan nog die parkeervergunning van honderd nog wat
nou nou.

Als DAT het geval is waarom verbied je het niet. maximaal 2 auto's
op 1 adres. Je treft nu de mensen met 20 auto's. maar met die belastingen
tref je het hele volk. Ook de mensen met maar 1 auto zoals moi

01-07-2008, 16:08
Goed idee....... zolang die vrouwenparkeerplaatsen op de bodem van het IJsselmeer worden aangelegd!

01-07-2008, 16:46
Ach, bouw toch die vrachtwagenparkeerplaatsen speciaal voor vrouwen en hun Toyota Aygo

Ze rijden al zo veilig, dan geldt dat tenminste ook voor het inparkeren

01-07-2008, 18:07


Gesubisieerde sensoren op de auto is toch een beter idee om ons belastinggeld aan weg te gooien?

01-07-2008, 18:10
Column vrouw van de wereld:

Laatst was ik in Berlijn en we gingen naar mijn favoriete warenhuis dat tevens de mooiste naam van de wereld heeft: Kaufhaus des Westens. Een paradijs.

Maar eerst even parkeren in de onder de winkel gelegen parkeergarage. Zaterdagmiddag, dus druk. ‘Kijk,’ gilde ik blij, toen we de parkeergarage inreden, ‘allemaal plaats!’ Maar mijn vriend woont al wat langer in Berlijn en die wist wel beter. Die enorme parkeerplaatsen waren nur für Frauen. Dus dat ging niet, want hij was erbij.

Onze eigen parlementariër Ger Koopmans (CDA) is vast ook in Duitsland geweest, want hij heeft met instemming die parkeerplaatsen gezien. Moeten we hier ook doen, vindt hij.

Subliem idee
Een subliem idee. Als vrouw heb je het al zo zwaar. Afgezien van alle fysieke ongemakken waarmee je je hele leven sukkelt, van benen scheren en haar verven tot bevallen, ben je toch altijd een beetje een tweederangsburger.

Dat bewijst de befaamde Wet van Sullerot wel: als vrouwen ergens goed in zijn en het veel doen, daalt de status van dat vak meteen.
Vandaar dus dat niemand nog leraar of onderwijzer wil worden: dat zijn vrouwenberoepen geworden met de bijbehorende lage status.

Om vrouwen aan het werk te krijgen, bestaan er overal clubjes en netwerkjes, cursussen en trainingen. In haar blog Bookslut op de site van The Smart Set verbaast de Amerikaanse Jessica Crispin zich ook over dat fenomeen en daarbij de enorme stortvloed aan zelfhulpboeken die wij vrouwen kennelijk nodig hebben om ook maar iets te bereiken.

Godin in jezelf
Op eigen houtje, nee, dat gaat niet. Hoe koop je een huis, hoe werk je thuis, hoe zet je eigen bedrijf op, wat te doen in bed, ontdek de godin in jezelf, het drukke damesdieet, hoe voed je je kinderen op, hoe leer je nee zeggen, hoe kleed je je als je ouder wordt, hoe doe je aan sport, hoe manage je je werknemers, hoe vang je een man, hoe houd je die man en wat te doen na de scheiding.

Wat zouden vrouwen nou toch anders doen dan mannen, dat ze zoveel speciaal voor hen geschreven boeken nodig hebben?

Boodschappen
Dat brengt me op die parkeerplaats. Want in Duitsland zijn die plaatsen zoals gezegd erg groot. Anderhalf keer zo groot als een gewone parkeerplaats. Volgens Ger Koopmans is dat handig, want vrouwen hebben natuurlijk altijd een heel gebroed bij zich dat in buggy’s en andere grote karren moet worden vervoerd. En ze doen altijd de boodschappen, want het zijn vrouwen, dus weer een grote kar.

‘Nu zie je ze soms zo hannesen,’ aldus de goedaardige Koopmans, ‘je houdt je hart vast.’ Nou, zeg dat wel. En dan heeft Koopmans het nog gniet eens over de inparkeertechniek van de gemiddelde vrouw: hoewel ze meestal in een kleine auto rijden, hebben ze daar vaak heel veel moeite mee.

Achteruit parkeren is al helemaal een reuzenklus. Dus daarvoor is die extra ruimte erg handig. Voeg daarbij dat vrouwen steeds dikker worden en je ziet: Ger Koopmans heeft met ons het beste voor.

Ik kan gewoon niet wachten tot die extra grote parkeerplaatsen er zijn. Daar ga ik dan dwars in staan, en dan de hele dag winkelen.

http://www.elsevier.nl/opinie/weblog/asp/artnr/212841/weblogid/63/index.html

01-07-2008, 20:03
Hahaha alhoewel wij vrouwen hier indirect door worden beledigd ben ik hier toch wel voorstander van.

Is toch handiger..dan hebben wij vrouwen onze eigen parkeerplek en meer ruimte.

Pagina's : [1] 2