Bekijk volle/desktop versie : Hoe nu verder?



Pagina's : [1] 2 3 4

30-06-2008, 20:51
Beste mensen,



Ik heb de helft van mij jeugd doorgebracht in de gevangenis



Sinds een paar maanden ben ik vrij en heb ik 3 jaar lang onafgebroken in de gevangenis gezeten wegens een aantal zware delicten.


Ik ben nu 24 jaar en ben nu pas wakker geworden dat al die zooi gewoon niets is, ik wil iets van mijn leven maken en terugkeren naar de Islam.


In detentie ben ik gewoon zo lui geworden, je zit voornamelijk op je kamer en ik weigerde alle andere dagbestedingen waardoor ik voornamelijk alleen zat of in een clubje in een afgesloten ruimte enz..


Nu ik vrij ben weet ik niet waar te beginnen. Ik ben begonnen met bidden en ga 1 a 2 keer per dag naar de moskee. Ik kom er niet aan toe om iets te doen, te lui voor, ik voel me gewoon moe, ik wil weer gaan studeren (heb me vwo alleen). Werken is niet nodig aangezien ik voldoende geld heb om te leven. Ik wil weer gaan voetballen aangezien ik in mijn jonge jaren een succesvolle speler was bij diverse eerste divisie en eredivisie clubs. Maar het ging helemaal mis toen ik eenmaal begon te drinken en te roken


Ik wil gewoon weer op het veld staan enz...



Maar ik kom er gewoon niet uit, kom tot niets toe. Ik denk dat ik maar naar de dokter ga om bloed te laten prikken ofzo.




Ik weet niet of iemand die vermoeidheid kent of zelf langere tijd vast heeft gezeten en hoe je het leven weer oppakt?


Ik krijg deze week een leuke fiets binnen waarbij ik elke dag 2 uur lang wil gaan fietsen om gewoon weer wat kracht, energie en uithoudingsvermogen te krijgen. Verder heb ik mezelf bij een voetbalclub aangemeld, mijn oude club en ga wat trainingen mee draaien en wil zo graag in de eerste spelen die hoofdklasse spelen ivm. de invoering van de topklasse volgend seizoen!

Ik heb me ook aan de UU ingeschreven voor een studie.

30-06-2008, 20:52


Veel succes
Ja ik herken die vermoeidheid en luiheid waar je het over hebt..
Maar dat is gewoon een kwestie van wennen aan de maatschappij etcetera..
Het lukt je wel..

30-06-2008, 20:53
alles komt goed incha Allah

30-06-2008, 20:53
gheir inshallah komt inshallah allemaal goed je bent tenminste nu goed bezig

30-06-2008, 20:55


ja je moet het gewoon stap voor stap doen... dus niet gelijk denken van dat je 90 min. op het veld kan staan.. moehiem je begint goed en inshallah eindig je ook goed


ghair inshallah..

30-06-2008, 20:57

Citaat door WATKIJKJEAAP:
Veel succes
Ja ik herken die vermoeidheid en luiheid waar je het over hebt..
Maar dat is gewoon een kwestie van wennen aan de maatschappij etcetera..
Het lukt je wel..



Al in de bak gezeten?

30-06-2008, 20:58

Citaat door uitloggen_:
en nu even in het kort....



Log je gewoon uit!

30-06-2008, 20:59
AAaaagh wat sielig, komt allemaal goed jongeman, bent bent nog jong dus tijd zat, misschien ook weer niet, meshe mohiem komt goed doe je best en pak je leven weer op....veel succes....


30-06-2008, 20:59

Citaat door WATKIJKJEAAP:
Veel succes
Ja ik herken die vermoeidheid en luiheid waar je het over hebt..
Maar dat is gewoon een kwestie van wennen aan de maatschappij etcetera..
Het lukt je wel..




Hmmmm tis nu al paar maanden dus misschien is het iets fysiek gesteld denk ik. Ik ga gewoon beginnen met fietsen elke dag en kijk of ik daar meer energie van krijg. Ik ga ook over een maandje naar marokko das ook een goede training.

30-06-2008, 20:59

Citaat door Lil_Laila:
Al in de bak gezeten?



Soort van

30-06-2008, 21:00

Citaat door Lil_Laila:
Al in de bak gezeten?

Nou wat gemeen..

30-06-2008, 21:01
AAh lieverd toch, het komt goed, inchallah ik hoop het echt voor je ken ook iemand als jou maar die verkloot z'n leven alleen nog meer, maar jij wilt er wat van maken en zo te lezen ben je ook nog eens een slimme jongen...maak er wat van

30-06-2008, 21:02


Gewoon stapje voor stapje en niet alles tegelijk gaan doen anders haak je af.

Ghair Insh'Allah.

30-06-2008, 21:02
kom we gaan een potje voetballen... het is saai nu WIJ JA WIJ de finale hebben gewonnen


er is geen voetbal meer op de tv

30-06-2008, 21:03

Citaat door Lauren:
AAh lieverd toch, het komt goed, inchallah ik hoop het echt voor je ken ook iemand als jou maar die verkloot z'n leven alleen nog meer, maar jij wilt er wat van maken en zo te lezen ben je ook nog eens een slimme jongen...maak er wat van




Heyy, mooie tekening



Hmmm, hij heeft lang gezeten of maar een paar maanden? Toen ik vroeger voor een paar maanden moest zitten kon ik alles goed oppakken. Maar 3 jaar lang is lang lang, je raakt vervreemd van alles, echt heel raar om weer vrij te zijn

Pagina's : [1] 2 3 4