Bekijk volle/desktop versie : Mijn bekerings verhaal.



Pagina's : [1] 2

30-06-2008, 19:45
Dit verhaal gaat over een meisje die ik ken die zich bekeerd heeft tot de Islam. Het verhaal is het waard om te lezen.

Bismillahir Rahmanhir Rahiem


Salaam Aleikum wa Rahmahtullah,

Ik zal mij even snel voorstellen:
Mijn naam is Cindy en ik kom uit Hendrik ido Ambacht .

Mijn bekerings verhaal begint zo'n 6 jaar geleden.
Een goede vriendin van me ging altijd goed met Marokkanen om. (Zelf was ze al 25 toen ik met haar omging.) Altijd en overal. En zeker niet dat het lieverdjes waren!
Voor 1 van die jongen begon ik gevoellens te krijgen, ik was zo'n 13 jaar.
Nou, van het een komt het ander, en ik maar denken met mijn jonge naive kop : Ja hij is de ware, hij is de enige!!!

2 jaar zijn we met 'elkaar gegaan'.
Ik noem het geen relatie, want hij hield er achteraf anderen op na.
Ik had beter moeten weten, maar alles is altijd achteraf. ) Maar aan de andere kant, mijn vriendin was al 25, en was de volwassene, maar ja.)
Op een dag vroeg hij me : Wil je moslim worden? Dan kunnen we met elkaar trouwen?
Ik zei meteen : ohh ja hoor, dat doe ik wel effe!!!
Nee, ik wist helemaal niks van islam.

Deze jongen was ook zeer slecht voor me, ik bespaar de details, maar zeker geen gentlemen zoals een moslimman voor een vrouw hoort te zijn!
We hebben het er daarna nooit meer over gehad. Ik kreeg zelfs een beetje een hekel aan de islam, en alles wat ermee te maken had.
Hoe kan het nou, dat een geloof het goedkeurt, dat een man zijn vrouw slaat? Of een man die gemeenschap heeft met jan en alleman?
En moslims droegen toch baarden? En mooie Witte jalebba's?
Nee hoor, deze niet....








Moet ik verder gaan?

30-06-2008, 19:52


Je moet absoluut verder gaan met het verhaal inchAllah

30-06-2008, 19:56
dankjewel meid,, ik ga zo verder met mijn verhaal!!

30-06-2008, 20:42
dankje meid voor het uppen

01-07-2008, 19:56


upziee

Wa Alaikum Salaam wa Rahmatoelah.

01-07-2008, 20:21
Ben benieuwd..

Up!!

01-07-2008, 20:43
Ga gauw verder meid ...

01-07-2008, 21:09
Elke weekend was het raak. Dronken, stoned, high, hij deed alles wat Allah verboden heeft.
2 jaar heb ik het met deze jongen vol gehouden.
Daarna ben ik werkelijk op onderzoek gegaan, waarom hij zo deed, en welke invloed zijn religie hier op had.
Maar ik kon helemaal niets vinden wat zijn gedrag goedkeurde.
Zijn gedrag werd juist afgekeurd door Islam!!
Islam is juist een mooi geloof!
Wat men voor zichzelf gunt, gunt men ook voor een ander!!!
Men moet juist altijd geduldig zijn, en zelf slechte mensen met respect behandelen!
Hoe kon dat nou?
'Abdel' was toch een MOSLIM?
Nee hoor, Alleen tijdens te ramadan, alleen dan at en dronk hij niet (wat ik natuurlijk betwijfel) en ging hij naar de moskee (ook daar geloof ik niks van).

Uiteindelijk na 2 jaar, en hem te hebben betrapt met een ander (alhamdoelilah!!) ben ik ermee gestopt.
Wie hield hij nou voor de gek?
Niet alleen mij, maar vooral zichzelf.
Na enige tijd kreeg ik weer een relatie.
Ook met een marokaanse man, en moslim.
Nooit heeft hij me gevraagd om ook maar iets te lezen over islam, maar van nature sta ik open voor zulke dingen, en ben ik er erg in geinterresseerd.

01-07-2008, 21:11

Citaat door Ouahiba_87:

Mijn bekerings verhaal begint zo'n 6 jaar geleden.

Voor 1 van die jongen begon ik gevoellens te krijgen, ik was zo'n 13 jaar.
Nou, van het een komt het ander, en ik maar denken met mijn jonge naive kop : Ja hij is de ware, hij is de enige!!!

2 jaar zijn we met 'elkaar gegaan'.
Ik noem het geen relatie, want hij hield er achteraf anderen op na.
(15 jaar
Ik had beter moeten weten, maar alles is altijd achteraf. ) Maar aan de andere kant, mijn vriendin was al 25, en was de volwassene, maar ja.)
Op een dag vroeg hij me : Wil je moslim worden? Dan kunnen we met elkaar trouwen? ze was dus 15 jaar!
Ik zei meteen : ohh ja hoor, dat doe ik wel effe!!!
Nee, ik wist helemaal niks van islam.

Deze jongen was ook zeer slecht voor me, ik bespaar de details, maar zeker geen gentlemen zoals een moslimman voor een vrouw hoort te zijn!
We hebben het er daarna nooit meer over gehad. Ik kreeg zelfs een beetje een hekel aan de islam, en alles wat ermee te maken had.
Hoe kan het nou, dat een geloof het goedkeurt, dat een man zijn vrouw slaat? Of een man die gemeenschap heeft met jan en alleman?
En moslims droegen toch baarden? En mooie Witte jalebba's?
Nee hoor, deze niet....

Moet ik verder gaan?


heel vreemd verhaal, maar ja wie ben ik ...

01-07-2008, 21:13
die eerste 15jaar hoort er niet bij sorry typfoutje

01-07-2008, 21:15

Citaat door Ouahiba_87:
die eerste 15jaar hoort er niet bij sorry typfoutje


nu snap ik het verhaal helamaal niet meer qua tijdvolgorde

01-07-2008, 21:17
Dat meisje die bekeerd is die was 13 jaar toen ze een relatie kreeg en die duurde inderdaad 2 jaar. Ze was 15 toen het uit ging.
Begrijpen jullie het?

XX

01-07-2008, 21:28



Citaat door Ouahiba_87:
Dat meisje die bekeerd is die was 13 jaar toen ze een relatie kreeg en die duurde inderdaad 2 jaar. Ze was 15 toen het uit ging.
Begrijpen jullie het?

XX


het enige dat ik ervan begrijp is dat het valt onder pedofilie sorry hoor

01-07-2008, 21:30
weet je als je niks zinigs te zeggen heb ga dan bij onzinhoekje zitten, daar wachten ze er namelijk zeker weten op,,

Ik ga zo verder met mijn verhaal..

01-07-2008, 21:31
Islamitische vrienden had ik niet, nooit gehad ook. Hier zullen mensen het niet mee eens zijn, maar sommige mensen kan ik gewoon GEEN moslim noemen, ook al is het aan Allah om hierover te oordelen.
Na lezen en lezen en nog meer lezen, kwam ik uit op 'De Shahada'.
Het stond er precies zoals men t hoorde uit te spreken.
Ik zei : Washadoe an La ihlaha Ilallah, washadoe anna muhammed du Rasulullah.
Geen idee of ik het goed uitsprak, maar het leek alsof en een warme deken over me heen werd getrokken!!! Mash'Allah!!! Nog nooit zo iets gevoeld!!!
Ik voelde me ineens zo veilig!

Ik wist niet dat dit een Zin was met zoveel inhoud en dat daarmee men ook bekeerde tot Islam.
Dit op mijn 17e.
na meer en meer gelezen te hebben, met mensen gesproken te hebben, voelde ik de drang naar vastigheid, structuur van Islam.
Ik ging steeds vaker met een hoofddoek naar buiten.
Ohh en dit ben je zo snel gewend!
Ik wou hem niet meer af doen! SubhanAllah wat voelde ik me sterk! In mijn eigen zwarte kousen dorp!! Door iedereen vies nagekeken! En toch, SubhanAllah wat voelde ik me sterk!
Ik glimlachte naar iedereen, vriendellijk, zoals Allah het graag ziet Insh'Allah.
Steeds meer leefde ik naar de regels van Islam.

Ik droeg alleen nog maar bedekkende kleren, al was het buiten 30 graden.
Altijd mijn haar in een staart en het liefst nog in een knotje, zodat niemand de lengte van mijn haar kon inschatten.
Uiteindellijk op mijn 19e ben ik bekeerd ALHAMDOELILAH!!! Vrijdag 18 April 2008! Een datum om NOOIT te vergeten!
In de Al Fourqaan moskee in Eindhoven!!!
Ja ik voel me vanaf die dag herboren, nieuw, fris! Samen met een vriendin (ook nederlands ) hebben we de Shahada afgelegd.
Ohh wat waren we zenuwachtig!!! Niet echt leuk, want het had nogal effect op onze lachspieren.
Ook toen de bij de imam zaten, voelde ik de vlinders in me buik van de zenuwen.


Als ik verder moet gaan hoor ik het wel

Pagina's : [1] 2