Bekijk volle/desktop versie : Hollanders,



Pagina's : [1] 2

30-06-2008, 10:18
Altijd rond deze periode heb je veel Hollanders hier in Parijs en omgeving. We komen ze bijna elke dag tegen bij boodschappen doen of als we ergens gaan eten.
Wat doet die vent van me elke keer? Tegen elke Hollanders zegt ie: Hallo hoe gaat het met zo een verrot lelijk accentje. Dus zie je die Hollanders, je kent ze wel, OOOOOHHH komt u ook uit nederland, WAT LEEEEUK, jah hoor het gaat goed hé, lekker op vakantie bla bla bla....Dus die gozer blijft luisteren en lachen en daarna zegt ie I don't speak dutch, I only know how to say hallo hoe gaat het My wife is from Holland, from shertoegenboesh

Ik zeg nu gewoon let maar niet op hem, hij doet stoer met die enige zin die hij kent, gun hem dat moment

Dit doet ie al 10 jaar en ik kan hem niet afleren. We hebben er soms echt fucking ruzie over, echt voorschut man. Soms zegt ie als we in de auto zitten: Ophouden of ik ga tegen die hollanders daar lullen

Wat moet ik hiermee en hoe leer ik het hem af? Zelfs mijn dochters als ze een nl kenteken zien zeggen ze tegen hem: Papa regarde il y'a des neerlandais la bas

30-06-2008, 10:25


Ik herken dit zooo erg! Elke keer als mijn man een nederlands kenteken voorbij ziet vliegen zegt ie: "praat dan tegen hen, da's leuk" Ik heb zoiets van hou je mond wat zet je me voor paal. , gaat 'ie ja ik ga vragen hoe het gaat met hun: "Hoi allez goe?! Elke keer weer een drama, we hebben hier ook best vaak ruzie over,

30-06-2008, 10:26
Hem alleen naar die onzin laten luisteren? Dus als hij zo'n gesprek begint is noenoesh zoeffff verdwenen!

30-06-2008, 10:31

Citaat door mon_dieu:
Ik herken dit zooo erg! Elke keer als mijn man een nederlands kenteken voorbij ziet vliegen zegt ie: "praat dan tegen hen, da's leuk" Ik heb zoiets van hou je mond wat zet je me voor paal. , gaat 'ie ja ik ga vragen hoe het gaat met hun: "Hoi allez goe?! Elke keer weer een drama, we hebben hier ook best vaak ruzie over,


OH JAAAA, inderdaaaad praat tegen hun praat is leeeeeeeeuk!! Dan zeg ik en nu hou je op man, doe es normaal. En als ik het niet doe jah dan doet hij het. Gisteren nog op de markt van montreuil, zo een jong koppel, reden ze in zo een porche, zei die hallo hoe gaat het, mooie auto Blabla zat ik daar met hun een half uur te kletsen over hun vakantie in het zuiden van france en hoe geweldig het niet was. En geloof het of niet, zovaak voorgekomen dat hij hun nummer krijgt zodat ie langskomt in Holland
Nou meid, kijk naar mij tien jaar later nog steeds hetzelfde, wallah als ik een hollander zie dan loop ik de andere kant op

30-06-2008, 10:31


Is toch leuk Zonde om ruzie over te maken joh!

30-06-2008, 10:34

Citaat door Carinaatje:
Hem alleen naar die onzin laten luisteren? Dus als hij zo'n gesprek begint is noenoesh zoeffff verdwenen!


Met de kinderen komt het voor dat ik hun gebruik om te verdwijnen, van kom hij huilt of we moeten weg. Maar alleen zoals gisteren, dan heeft ie mijn hand vast en kan ik geen kant op

30-06-2008, 10:37

Citaat door Ninoesh:
OH JAAAA, inderdaaaad praat tegen hun praat is leeeeeeeeuk!! Dan zeg ik en nu hou je op man, doe es normaal. En als ik het niet doe jah dan doet hij het. Gisteren nog op de markt van montreuil, zo een jong koppel, reden ze in zo een porche, zei die hallo hoe gaat het, mooie auto Blabla zat ik daar met hun een half uur te kletsen over hun vakantie in het zuiden van france en hoe geweldig het niet was. En geloof het of niet, zovaak voorgekomen dat hij hun nummer krijgt zodat ie langskomt in Holland
Nou meid, kijk naar mij tien jaar later nog steeds hetzelfde, wallah als ik een hollander zie dan loop ik de andere kant op


Ik doe dat ook, als ik iemand Nederlands ofzo hoor praten dan trek ik hem weg of ga ik gelijk over een ander onderwerp praten zodat ik zijn aandacht heb. Ik hoop dat het over 10 jaar niet meer zo is.

30-06-2008, 10:38
Ik denk zo zijn alle mannen mijn man is er altijd enorm trots op dat ik een belg ben en te pas en te onpas gooit hij het in een groep of ergens als we gaan winkelen ofzo, nou ze is belgg hoor en die ohh wat leukk seg vertel eens iets over BE trrr dan denk ik hou gwn je mond jeetje seg, dan zit ik vastgeplakt aan een dodelijke saaie gesprek van een kwartier ofzo pffffffffffffffff

30-06-2008, 10:38

Citaat door ellouisa:
Is toch leuk Zonde om ruzie over te maken joh!

Elke keer is het niet leuk We hebben het dan elke keer over meer dan een half uur kletsen met mensen die ik niet eens ken. Moet ik weeeeeer vertellen hoe het komt dat ik hier woon en de tralala. Een paar keer per dag is toooo much...

30-06-2008, 10:38

Citaat door ellouisa:
Is toch leuk Zonde om ruzie over te maken joh!



Nàh ik vind er niks leuks aan.

30-06-2008, 10:39

Citaat door Ninoesh:
Elke keer is het niet leuk We hebben het dan elke keer over meer dan een half uur kletsen met mensen die ik niet eens ken. Moet ik weeeeeer vertellen hoe het komt dat ik hier woon en de tralala. Een paar keer per dag is toooo much...


Ja dat kan ik me voorstellen.. Mijne is ook zo trouwens hoor, hij praat met iedereen, net als mn pa, volgens mij zijn veel mannen zo...

Maargoed ik kan er 100 keer wat van zeggen, hij doet t toch wel.

30-06-2008, 10:40

Citaat door MissLoulou:
Ik denk zo zijn alle mannen mijn man is er altijd enorm trots op dat ik een belg ben en te pas en te onpas gooit hij het in een groep of ergens als we gaan winkelen ofzo, nou ze is belgg hoor en die ohh wat leukk seg vertel eens iets over BE trrr dan denk ik hou gwn je mond jeetje seg, dan zit ik vastgeplakt aan een dodelijke saaie gesprek van een kwartier ofzo pffffffffffffffff

PRECIES, jij weet het. Inderdaad je verhaal weer es vertellen hoe het komt dat je hier woont en de blablabla.

30-06-2008, 10:43



Citaat door Ninoesh:
PRECIES, jij weet het. Inderdaad je verhaal weer es vertellen hoe het komt dat je hier woont en de blablabla.

Juistem terwijl ik nu bijna kan zeggen dat k geen BE accent meer heb, dus geen kat die nog merkt dat ik belgisch ben alleen bij sommige woorden hoor je nog dat accent
Dus als ik praat niemand die dat merkt of ik moet zoals bij mijn collegas elke dag met hun werken dan merken ze dat wel
EN hij gooit het elke keer weer boven water van nouu ze is niet van NL hoor ze is belgg en dan zo erachter

Echt onze mannen zijnn niets gewend

30-06-2008, 10:44

Citaat door mon_dieu:
Ik doe dat ook, als ik iemand Nederlands ofzo hoor praten dan trek ik hem weg of ga ik gelijk over een ander onderwerp praten zodat ik zijn aandacht heb. Ik hoop dat het over 10 jaar niet meer zo is.


Erg hé eigenlijk! Dan heb ik het niet over die met een caravan Wat vindt hij dat toch leuk en apart. Dus zie je die mensen helemaal trots en laten ze het hem ook van binnen zien.
Ik denk niet dat het over zal gaan. We moeten het maar accepteren!

30-06-2008, 10:46

Citaat door Ninoesh:
Erg hé eigenlijk! Dan heb ik het niet over die met een caravan Wat vindt hij dat toch leuk en apart. Dus zie je die mensen helemaal trots en laten ze het hem ook van binnen zien.
Ik denk niet dat het over zal gaan. We moeten het maar accepteren!



Die van de caravan vindt hij helemaal speciaaal. So not funny.

Pagina's : [1] 2